Jeg kan også kun tale varmt for roepillerne til en overvægtig hest... har selv været utrolig glad for det..
Vores den gamle hoppe har tendens til at blive ret så trivlig... og vi har givet hende roepiller samt 1 kg. byg om dagen (+ vitaminer & mineraler)... resten af hendes FE får hun i hø og det græs der stadig er på foldene... meeeen oh ak og ve... min kinesolog har fortalt mig at roepillerne ikke er gode for hende.... hun er ellers ret glad for dem...

( ... så nu har jeg taget dem fra hende... men så får hun rigeligt med gulerødder... for at hun får noget at spise overhovedet... når jeg kikker ned i hendes krybbe når jeg har hældt ½ kg kerne i så ser det ikke ud af noget som helst... det tager også ca. 2 sekunder så er det væk... når hun så bla. står sammen med en DV plag på 2½ der får i så rigelige mængder synes jeg egentlig det er synd at hun er færdig med at spise inden jeg har fodret færdig... så derfor
fylder jeg godt op med gulerødder, de tager i det mindste lidt tid at spise...
Men hun er desværre sulten alligevel... for hun æder alt hun kan komme i nærheden af på folden og det hø vi giver er også væk... hun æder dog ikke boksstrøelsen...endnu..... men hun har allerede taget på siden vi tog roepillerne fra hende, simpelthend fordi hun æder mere på fold og i stalden... vi har hestene i løsdrift og vi giver hø i bunker... vi kan jo ikke se om hun jager de andre væk og æder det hele selv... vi ligger dog flere bunker end der er heste så du får allesammen hø ....
Jeg vil heller ikke tage resten af kernen fra hende... for hvad skal hun så lave mens de andre spiser.... hun vil gå amok...
Men jeg kan kun anbefale roepiller..... men HUSK de skal opblødes i vand..... ellers kan de forsage alvorlig spiserørsforstoppelse..
Hilsner Joy