Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Skimler og deres øhhh. "hvide" haler
Forfatter: 
Dato:  30-08-2001 21:37
Nu har jeg en skimmel for første gang i mit liv, og jeg har ikke den fjerneste ide om hvordan jeg kan få hans hale HVID!
Ja, ja jeg har vasket den, der hjalp altså ikke på det nederste stykke.
Så alle fif ang. rengøring af skimler modtages med kyshånd.

Det skal lige tilføjes at hans hale ikke er særlig tyk, så skrappe midler kan ikke bruges, jeg værner om hans hale og ber til at den må blive bare lidt tykkere.
0
0
Svar på denne tråd

Re: Skimler og deres øhhh. "hvide" haler
Forfatter: 
Dato:  31-08-2001 08:35
Jeg har tidligere haft en skimmel... køb en shampoo specielt til skimler. den koster fra ca 69 og opefter.
den er blålig og efterlader hesten/halen kridhvid.
Og brufer du så showshine i halen bagefter bliver den smudsafvisende så du slipper for at vaske så tit.

God fornøjelse

karina
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  31-08-2001 09:06
hej majse

skimler - ja jeg har haft 2 stks - de er så flotte, vel at mærke når de er rene....

som karine skriver er der lavet en shampoo specielt til skimler - den er rimelig effektiv. dog vil jeg sige med hensyn til showshine - prøv din frem med forskellige mærker, nogle giver halen et gulligt skær....det er ret træls når man har vasket og vasket....men ellers er det en go hjælp til at holde den daglige rengøring på et overkommeligt plan.

go` fornøjelse fra line
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  31-08-2001 10:44
Sæbespåner eller bio-tex er genialt til sokker hvide haler etc.
Det skal bare liige have et par minutter til at virke i.

MVH
Scarface
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  31-08-2001 13:26
Vask halehårene i sæbespåner (ikke haleroden) og lad dem ligge lidt i blød i en spand. Vask derefter hele halen inkl. halerod i en meget mild shampoo (f.eks. allergi). Så kan du evt. også vaske hårene i balsam (det plejer jeg ikke at gøre...). Til sidst opløser du et brev blånelse i en lille spand vand og dypper halen her i. Det skal ikke skyldes ud!
Så kan det værste vand vrides af og du drysser kartoffelmel ud over halen, det er en god idé, at holde en spand under ;) Bliv ved med at massere kartoffelmelen ind i halen til den er tør. Det får halen til at tøre meget hurtigt, og halen ser hvid ud. Når det er tør, ryster du bare halen grundigt igennem, og kartoffelmelen falder ud :)

Skal du til stævne, kan du lade kartoffelmlen sidde i og flette halen helt.

Det virker!

Lene Skov Mikkelsen - Mule.dk

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

:-0 Det hedder den sunde fornuft, fordi den ikke smitter :-0

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  31-08-2001 13:29
Æv hvor ærgerligt at jeg ikke kendte det råd den gang jeg havde skimler.. deres haler var altid tisgule..
Mvh PiaR
Quantum in me fuit
- jeg gjorde det så godt jeg kunne.

Jeg siger også nej til signaturer med billeder

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  01-09-2001 08:37
Biotex i en spand varmt van og så skal halen bare lige ligge lidt i blød.
Stil evt. spanden på en skammel bag ved hesten, hvis den vel at mærke ikke bliver bange og losser til arrangementet.
Gå ikke fra hesten mens spanden står bagved den, hvis den nu mod forventning skulle blive bange.
Efter 5 - 10 min i blød hvor du har gnubbet Biotexen godt ind i halen skyldes denne i alm vand og så er den ren og pæn.

Håber du kan bruge rådet.
Det virker på min kridhvide pony, med snavset hale (hm!!!)

Hilsen Sarah
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  01-09-2001 11:47
Tusind tak for jeres mange gode råd.
Jeg synes dog at det med biotex lyder skrapt, kan det ikke skade?
Jeg vil straks gå igang med at afprøve sæbespåne/kartoffelmel-kuren. Lyder umiddelbart som den nemmeste og mest skånsomme.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  13-09-2001 22:07
Som nogle af de andre vist har skrevet, så vasker jeg min ponys hale, først med mild sæbe, og der efter tager jeg et hold vand, men en lille smule blånelse i. Må IKKE komme på haleroden.
Husk at skylle godt med alm. vand bagefter.
Hilsen Julla
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider