Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Er nordbakker vel dumme
Forfatter: 
Dato:  30-03-2001 13:16
hej alle!!!!!!!!!
Jeg har en utrolig dejlig Trakhener hoppe som jeg stærter meget stævne på og jeg elsker over alt på jorden!!!......
Men på det ridecenter hvor hun står er der også rideskole heste og der iblandt mange nordbakker jeg rider meget på en utrolig dejlig robust nordbakke som jeg også starter meget stævner på og mange siger når man kommer ud til stævner at fedt hun har en lækker trakhener hvorfor gider hun så at ride en fed nordbakke og nordbakker er måske tunge og kluntede men hvad så???hvad er det at folk har i mod nord´bakker?????????

Håber at i kan komme med nogen gode svar...og jeg derude som hader nordbakker svar lige på hvorfor.............'
0
0
Svar på denne tråd

Re: Er nordbakker vel dumme
Forfatter: 
Dato:  30-03-2001 13:17
undskyld at jeg har skrevet det herinde i rygt og pleje men jeg så det først bageefter
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  30-03-2001 18:42
Hej Tanja :)

Helt ærligt, jeg ser ikke så meget på racen som på selve hesten. Jeg er stødt på fjordheste, som absolut ikke sagde mig noget som helst. Alligevel har selv en af slagsen, netop fordi jeg kan se noget i hende... man skal absolut ikke afskrive en hest ud fra racen, men dømme den efter det individ, den er...
Så... kan du li' hesten, er det det, som betyder noget...
I øvrigt er det ikke alle fjordheste, som er "tunge" og kluntede... der er stor forskel på dem. Desværre ser folk for det meste bare på den klippede man, gule farve og sorte ål, men en fjordhest er ingen stereotyp... En fjordhesteejer vil også til hver en tid kunne finde sin hest blandt 20 andre, selv om farven er den samme...

Mette (Fjolle)
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  30-03-2001 22:27
hmm hvordan kan du dog tro det...hvorfor tror du at nogen af de nykårede nordbaggehingste kan være dyrere end de fine nykårede DV-hingste..simpelthen fordi de er overskønne (og det siger jeg, der er tilhænger af højtstillede DV/holstern typer!!).
Jeg så årgang 2000hingstene (dem der var til materialprøve), de stod der hvor min hest stod i en måned..og jeg kan da klart sige, at var det ikek fordi jeg vilel blive meget upopulær, så var jeg løbet med mindst 3 af dem (de sidste tre gad jeg ikek have pga deres meget trælse opdragelse, hvilken der stort set ingen var af!).

De var simpelthen smæklækre, og jeg vil påstå at en af dem vilel kunne have gjort sig i de høje L-klasser for heste på C-plan, men den var jo pony, og vilel dommerne bare acceptere dem, så var der absolut flere af dem der kunen være nye emner til landsstævner!!!

Og ja, kunne jeg blive ponyrytter igen, så vilel jeg sku gerrne finde mig en af de der smæklækre nye modeller af nordbagger og tage kampen op med dressurdommernes fordomme!
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  31-03-2001 07:38
Nordbakkere er ikke dumme,
de er rare og faktisk vil jeg sige at nogle af dem er fortræffelige dressurheste, så en i Århus, gå LA 2 + LA 4 og Den blev da 2´er i LA 2 og vandt da LA 4´ern. Så de kan da godt.

De har da udviklet sig meget gennem de sidste 10 år syntes jeg. Faktisk er der nogle gode modeller imellem. Men de avler stadig det gode sind med,

Og jeg vil give Charlotte ret, nogle af de unge hingste er faktisk ret smarte.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  31-03-2001 09:19
Fjordheste er da dejlige. Har selv en stor en af slagsen på 154 i stang, og ham er folk meget positivt stemte over. Det skægge ved at have en fjordhest er også at pille lidt ved folks fordomme, og f.eks. vise at de sagtens kan gå dressur, hvis de da bare rides ordentligt.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  31-03-2001 13:14
Hej

Nej fjordheste er bestemt ikke dumme.
Jeg har været "Storheste" ejer i mange år, men blev bare så død forelsekt i mine forældre fjordhest for ca. 8-10 år siden, og nu kunne jeg ikke drømme om at skifte dem ud. I øjeblikket har jeg 6 hoppe og 2 hingste. Hvor af den ene hingst skal til martrielprøve i september måned, men inde da skal han ned på Christiansminde ved Skanderborg i træning, og så håber jeg at I også vil finde ham dødlækker.
Fjordheste er udemærkede til både dressur og spring, og de kan sagtens klare sig blandt alle andre ponyracer til ridestævner. De to af vores hopper er begge startet i La flere gange med gode resultater.

Hilsen Karina
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  31-03-2001 14:57
Hej Karina
Du er vel klar over at Skanderborg Rideklub har fyret berideren med fratrædelse pr. 1 juli. Og de lige nu arbejder på at ahve en ny berider klar, men så vidt jeg ved er det Johnny Hansen (berideren) der har en aftale med nordbagge-forbundet at hingstene skal i materialeprøvetræning hos ham!
Faktisk forstår jeg det ikke helt, da han ingen beriderelever har, og han rider dem ikek selv, men nogen af hans elever bliver sat til at ride dem!

Men okay, jeg er måske ikke helt objektiv, da Johnny Hansen har smidt mig ud fra Christiansminde Ridecenter, fordi min far støtter bestyrelsen af Skanderborg Rideklub, og den bestyrelse har opsagt arbejdet med Johnny Hansen!

Jeg ville bare lige fortælle jer det, men jeg ved ikke om de kommer af med Johnny Hansen, da han kan være ret strid at komme helt af med! de har forsøgt en gang før, og måtte trække fyringen tilbage! Men nu får vi at se!

men ellers held og lykke med hingsten!!!
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  31-03-2001 23:53
INGEN HESTE ER DUMME - og det er ligegyldigt hvad race det er ;o)

KH Mette
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  01-04-2001 21:19
Jeg kan desværre ikke udtale mig om Fjordheste er dumme eller ej, men jeg har altid syntes de var grimme fede og gule, inde i begynder at skælde mig ud, vil jeg samtidig fortælle at jeg skal til Hjallerup her i påsken for at se på en Fjordhest deroppe.

Nu vil i nok tænke " hvorfor køber hun en Fjordhest når hun syntes de er så grimme", svaret er enkelt(for mig) Faren til hesten jeg har kig på er Safir Halsnæs, han har gået M dressur på distriksplan og moderen LB2 dressur og Fjordhesten er alle tiders familiehest og jeg har selv 2 unger som elsker hest.

Så dumme, jamen det kan en DV hest også være.

Gitte(Thor)
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  01-04-2001 22:29
Jeg forstår ikke det snobberi der viser sig i det du skriver - at folk mener at nordbakker (Som jeg i øvrigt har fået strenge ordrer på hedder _fjordheste_ ;) er grimme og fede.... Jeg husker da en af min gamle rideskoles bedste springere - han var da fjordhest - og han hoppede dæleme godt! Og han gik faktisk osse pænt i dressuren når ellers han var under fornuftig rytter. Desuden så var der masser af fut i ham og han havde aldrig en sygedag i den tid han stod der så vidt jeg husker! De har stærke ben og en stærk ryg og kan bedre holde (Rent fysisk) til sådan noget som rideskolehest - og det er måske derfor folk tror de er dumme? De kender kun fjordhesten som rideskolehest - og guderne skal vide at de sommetider er både fede og "dumme"? :)

/Trine.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  02-04-2001 07:48
Hej Gitte

Jeg forstår nu heller ikke hvorfor du vil have en fjordhest, når du har den indstilling til dem?
En fjordhest er ikke dum fra naturens side, det er faktisk en temmelig intelligent lille hest, som man desværre meget let kan ødelægge. Det er absolut forkert at tro, at en fjordhest er nemmere eller lettere end andre heste. De kræver akkurat lige så meget træning og opmærksomhed som en "fin" DV. Det gælder det samme for begge, du kommer ikke sovende til noget... Jeg vil vove at påstå, at en middelmådig hest med en ihærdig rytter, som virkelig værdsætter den, vil kunne komme længere end en hest, som nok har kapacitet og afstamning, men en rytter, som springer over, hvor gærdet er lavest.

Ikke for at bide hovedet af dig... måske vil Thor (gætter på, at det var ham? :) kunne overbevise dig..? I øvrigt har nogle af de grimmeste fjordheste, jeg har mødt, været højtelskede handicap-ponyer... de har altså en værdifuld plads, som min og de fleste andres heste, ikke ville kunne udfylde.

Mette (Fjolle)
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  02-04-2001 09:19
hej Mette (Fjolle)
Jeg siger jo heller ikke at ALLE nordbakker er kluntede vel så prøv at læs:::::
og jeg siger heller ik at dv eller de andre fine heste ikke er kluntede
0
0
Svar på denne tråd

Re: Er nordbakker vel dumme(Trine og Mette)
Forfatter: 
Dato:  02-04-2001 12:00
Som jeg skrev, så inden i bider hovedet af mig, er Fjorhesten alle tiders familie hest. Jeg har aldrig redet en Fjordhest og troede aldrig jeg kom til det. Jeg har ændret mit syn på Fjordhesten, meget og som jeg også skrev kan jeg ikke udtale mig om de er dumme eller ej, da jeg aldrig har ejet een.

Jeg ved dog at mange af dem jeg kender som netop rider Fjordheste, at når de kommer på dressur/ springbanen at der bliver set ned på dem, det har jeg dog aldrig gjort, jeg har bare aldrig kunne lide farven eller det kraftige udseende de havde.

Ude på rideskolen hvor jeg arbejder har vi 2 fjordheste som er så smukke at man bliver jaloux. Fjordhestene der er meget mere rolige en de andre vi har og den ene af dem bliver dog også brugt som handiaphest, så jeg har altså ændret mit syn på fjordheste og nu køber jeg min egen.

Mette: Ja det er Thor jeg tænker på at købe og jeg håber da meget at handlen går i orden, når først ejeren kommer hjem.

Trine: det var før jeg selv kom ind i Fjordhesteavlen og begyndte at kigge på dyrene(Fjordhesten). Prøv du at tage ud til en rideskole og snak med en DV ejer, en der altid har haft DV heste, ja så vil du nok får samme svar som jeg gave dig. JEG har aldrig ejet en Fjordhest, så det var lige det svar jeg kunne give dig.

Jeg har også snakket med ejeren af Safir Halsnæs og fik en dejlig lang snak med dem, til trods for jeg flere gange kom til at kalde Fjordhesten for NORDBAGGER, han grinede bare lidt og sagde at det var dejligt at jeg allerede nu havde lært at det altså hed fjordheste. Han var også meget glad for jeg ringede og fortalte om Thor og at jeg ville prøve at finde andre Safir Halsnæs - afkom. Han var så flink at snakke med.

Jeg er da ikke et sekund i tvivl om at jeg vil få lige så meget arbejde med en Fjordhest som jeg ville hvis jeg købte en fin DV hest, ikke et sekund. Og desuden kan du kårer en Fjordvallak du kan ikke kårer en DV vallak*SS* og jeg glæder mig da enormt meget til at komme mere ind i Fjordavlen og lærer de forskellige fjordhesteejer at kende.

Men som jeg skrev, jeg har ændret mit syn på fjorhesten og kan ikke vente med at eje een.

I er meget velkommen til at skrive til mig via email, så vi kan få en god diskution om fjordhesten.

MVH Gitte(Thor)

Mette! Hvad ved du egenligt om Thor?????
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  02-04-2001 13:56
Fjordheste er ikke min kop te. Men de er de bedst egnede til rideskolebrug, handicap brug og hygge fordi de er så rare og nemme at have med at gøre.
Fjordheste er bestemt ikke dumme, de har hoved, hale og 4 ben som andre heste. De er bare, efter min mening, ikke så pæne at se på.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  02-04-2001 18:25
Nordfræsere er seje, men de fortjener ikk at være rideskoleheste. De har en lidt fræk og selvstændig personlighed, som det sure liv som elevhest hurtigt kan få vendt til stædighed og modvilje. Naturligvis er det ikke alle elevheste der har det surt, men jeg har tit set de stakkels godmodige dyr blive udnyttet til at tøffe 3-4 timer med nybegyndere om dagen, "fordi de er så stærke", og egentlig er de vel så anvendte på rideskoler fordi de er billige i drift.

Faktisk er de ikke specielt egnede til begyndere. De er korte og kompakte, og for en mindre rytter svære at styre rundt med, især hvis den unge rytter endnu ikke har fået fat i at styre med benene. Små børn skal have små smalle ponyer de kan nå ned omkring, så de har en chance for at lære at bruge benene.

Efter min mening er nordbagger bedst egnede til større børn som rider lidt konkurrencer eller som skovturshest til voksne ryttere. At de ikke er kønne, er vel kun et spørgsmål om deres ejere gider at gøre dem i stand. En hvedegul blankstriglet nordbagge med faconklippet man, som vel at mærke er i pæn foderstand i stedet for at være en fed uldbolle, er efter min mening er flot pony. Og at de skulle være så ringe konkurrenceponyer holder da ikke vand. Jeg kender da flere nordbagger som let hopper en meter, og faktisk også et par stykker der kan gå et hæderligt LA-program, så det er vist bare et spørgsmål om rytteren kan/vil træne dem ordenligt.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  03-04-2001 12:17
jeg synes at Nordbakker r nogle skodøg.

d kommer nok af at jeg ikke r hestefan.............
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  03-04-2001 12:40
hvad fanden laver du så her
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  03-04-2001 15:29
nordbakkere er nogle rigtig dejlige heste de har ikke den stil som mange andre heste har men hvad så? Jeg ville feks. hellere have en nordbakke end en fuldblods hest okay jeg har selv en araber men kunne da lige så godt have købt en nordbakke de er ikke bange for noget og er (tit) gode børne heste.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  04-04-2001 10:35
selvom jeg ikke r FAN af heste, behøver jeg ikke have noget mod dem, men bare overskriften var sjov, derfor kom jeg herind, sorry hvis du blev ked.

haha
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  04-04-2001 11:23
Jeg giver Tina(Casanova) ret, selv om mange nok vil være uenige i, at fjordhesten ikke er den fødte elevhest.
De handicap-fjordheste, jeg har mødt, gjorde mig også mere ked af det... en pige beskrev deres øjne som "tomme, uden gnist"... men de bar eleverne (handicappede og raske) uden at protestere.
Det var i øvrigt fjordheste af den gamle skole, meget kraftige og noget grove i det, enkelte m. romernæser, alle m. spækkam og tyrenakke. Man kunne trække en lille flok på 4 - 5 stykker ad gangen uden problemer. De var lange og havde flade rygge, desuden var de så hærdebrede (alarmerende fede, på nippet til at blive forfagne ifl. smeden), at man næppe kunne falde af, hvis man da ikke røg "udover kanten". :) - Men som sagt... deres opførsel var ideel set ud fra rideskoleperspektiv.
Min egen hest stod sammen med disse heste i folden. Hun lignede vel nærmest en spædlemmet araber i sammenligning (okay, overdrevet, men det er ikke meget galt.)

Tæt på hvor jeg bor, har en lille fritidsordning en fjordhest stående på en mark. Den lærer børnene at ride på. En dag så jeg en lille pige ride rundt på deres lille fold. Hestens sædvanlige trensebid var udskiftet m. en gummibelagt pelhamstang. Jeg prøvede at snakke med den ansvarlige pædagog. Forklarede hende, hvilket voldsomt virkning det bid havde i de forkerte hænder. Hun blev vel nærmest fornærmet. Biddet havde hun fået anbefalet i en rideudstyrsbutik (her nægtede ejeren dog at tro på, at en af hendes medarbejdere ville have gjort noget så dumt...), desuden havde de haft en dygtig voksen rytter ude, som havde redet hesten igennem i en times tid i en glidetøjle... den lille nordbakke kunne sandeligt også nok bukke nakken. - Biddet var i øvrigt nødvendigt, fortalte hun, når de små red hesten, fordi den ellers bare stoppede op og gav sig til at græsse i hjørnerne, og så kunne den lille rytter jo ikke få hovedet op igen...

Så... på en måde undrer jeg mig ikke over det billede af en fjordhest, mange mennesker har, - nogle gange har det så bare en årsag, at hestene er blevet til det, de er...

Mette (Fjolle)

Til Gitte - jeg kender ikke Thor, men jeg kigget i hans annonce, efter at du har nævnt ham et par gange her. Du må endelig fortælle, når du har set ham, ikke? Jeg undrede mig i øvrigt, Thor bliver en mellemstor kat. II pony (1.30 - 1.35), men du er da voksenrytter, ikke? Min hoppe er 1.43, og jeg har lidt problemer m. mine lange ben...
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  04-04-2001 15:50
Jeg vil altså også lige bidrage med mine erfaringer omkring fjordheste. Jeg havde fjordheste i 8 år, 4 stk. og de var forskellige som nat og dag.

Min første og bedste var en kanongod hest også til konkurrencer. Han havde is i maven, hvilket var rart da jeg kun var 13 år, da jeg fik ham. Han var ellers meget følsom, var meget knyttet til mig, men tilredet for tidlig, så hans helbred var ikke så godt. Jeg havde ham i 3 år, så fik han en tragisk død. Hold op hvor var jeg ked af det.

Jeg ville ikke have hest, men savnede det selvfølgelig, så 3 mdr. senere havde jeg igen købt en fjordhest. Hun var total rå og hysterisk. Hun knyttede sig til en lige så tosset hoppe, og så kunne vi mennesker bare fise af. Hun var i fol, da jeg købte hende. Noget med at det havde været syndt for hingsten at gå på fold alene!!! Okay, 4 år, rå og gravid. Hun fik det sødeste hingsteføl, som fandt sin mor enorm kedelig og os mennesker enormt interessante. På dyreskuerne den sommer gik det godt. Smuk hoppe godt føl og ærespræmier. Jeg valgte at beholde hoppen og sælge føllet da han var 2 år. Forkert valg. Jeg fik endnu en fjordhest, stor smuk og nøjsom. (Den eneste af mine fjordheste der var nøjsom. Et stempel de ofte får). Men jeg havde ham kun i ½ år. Jeg prioteret igen min hoppe, der var kun tid til en hest. Men det endte med at hun også blev solgt. Hvilket hun var komplet ligeglad med!

Med denne lille historie vil jeg bare sige at fjordheste er lige så forskellige indbyrdes, som andre heste er.

vrinsk
Maj
0
0
Svar på denne tråd

Re: Er nordbakker vel dumme(Mette(Fjolle))
Forfatter: 
Dato:  04-04-2001 20:27
Hej Mette!

Du tager fejl, med hensyn til Thor`s højde, han bliver MIN: 135 og jeg ved allerede af Safir Halsnæs(faren) avler høje Fjordheste, ingen af dem Safir har som afkom er under 140, så det er et spørgsmål der må være ubesvaret før han er fuldvoksen*SS*

Jo voksenrytter er jeg, men jeg er ikke ret høj, mine ben er på længde med min overkrop(165ca.) og med Fjordheste kan du stille op til stævner inde for Fjordhesteavlen, uanset hvad du ride og uanset hvor gammel du er, læs mere om det på http://www.fjordhest.dk og jeg har kontakt med en del der har fjordheste som giver mig ret i Thor`s højde.

Jeg skal nok fortælle mere når jeg har været oppe og se ham i påsken, så skal jeg nok også fortælle om jeg køber ham, men jeg tvivler på jeg ikke gør det, han har fine papir og fine forældre.

Jeg har før redet stor heste, 165, men det er jeg ikke så vil med mere og desuden har jeg jo disse 2 vidunderlige unger, som også rider, så mon ikke de evt. kan få glæde af ham.

Ude på rideskolen hvor jeg arbejder, har vi en hest efter Safir Halsnæs, men en anden mor, hesten her er 4 år og hun voksede 4 "sencimeter" på et år, hun måler nu 147.

Det med 130 - 135 er noget Sanne(ejeren) har fået bedømt, men det er kun min og kun et skud, så lad os nu se.

Gitte
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  04-04-2001 20:54
Hej Mette igen.
Lige en lille bemærkning mere om Thor`s højde.

Han er 1.30 nu og bliver altså først 2 i Juni*SS* så han kan nå at vokse en hel del endnu.

Gitte
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  05-04-2001 09:56
Hej Gitte

Jeg syndes også at den højde Sanne har sat på ham i annoncen lyder lidt lille, og jeg tror altså ikke på at den kun skulle blive 135 cm. som udvokset.

Hilsen Ulla
0
0
Svar på denne tråd

Re: Er nordbakker vel dumme(Ulla))
Forfatter: 
Dato:  05-04-2001 21:29
Hej Ulla!

Den højde Sanne har sat på Thor, der har været nogle personer ude at kigge på ham og har givet en mindst højde på ham, men man skal dog aldrig sige aldrig, han er høj nok til mig.

Gitte

men lad os nu se, jeg skal lige se hesten først*SS*
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  06-04-2001 10:37
Jeg vil nu heller ikke sige at fjordheste er dumme.
Jeg havde for nogle år siden fået min opstallet på Vallensbæk ridecenter og var meget nervøs for folks syn på fjordheste, men jeg blev positivt overrasket de ser lige ejeren an, det var så det.

Jeg har også fået meget ros for hende rundt omkring, en fin slank fjordhest på 153, der altid har været velredet på nær de sidste 2år grundet i min rygskade.

Fjordhesten er en dejlig hest der, er meget samarbejds villig, såfremt den bliver behandlet ordenligt, og man kan sætte sine grænser.

Rikke
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  06-04-2001 10:51
"en dejlig hest der, er meget samarbejds villig, " - tænk jeg synes ikke lige det var de ord du brugte da hun vandrede af med dig i onsdags *GRINER HØJT*
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  06-04-2001 12:39
Hvordan ville du også have det hvis at dit 3 dage gamle føl rendte rundt og skreg fordi det ikke kunne finde dig, jeg tror også at jeg var båret af med min "mor"
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  06-04-2001 13:37
Jeg mener bestemt ikke at nordbagger er dumme , vi har selv en rigtig sød hoppe.
Alle de nordbagger jeg kender er søde og rare ponyer /heste og noget af det mest stabile. De hverken bider eller sparker og nerverne iorden.
For 20 år siden passede jeg en nordbagge i 3 år , hun var bare dejlig og jeg glemmer hende aldrig , tænker faktisk tit på hende stadigvæk.
Selvfølgelig er der også "dårlige" nordbagger ligesom indenfor alle andre racer.
Det var bare et lille pip herfra.
0
0
Svar på denne tråd

Høj fjordhoppe..?
Forfatter: 
Dato:  06-04-2001 13:58
Hej Rikke

Har du virkelig en fjordhest på 1.53? Er hun "ren" avl? Har hun papirer og er hun evt. kåret? Den højeste fjordhoppe, jeg nogensinde har mødt, var 1.47 - det troede jeg var meget for en hoppe..?

Mette (Fjolle)
0
0
Svar på denne tråd

Re: Høj fjordhoppe..?
Forfatter: 
Dato:  06-04-2001 14:16
Hej Mette

Jeg kender da i alt fald en fjordhoppe som er ganske ægte som ved hoppekåringen blev målt til 153 cm på stang, og ovre på Birken blev en hoppe på 151 cm i stang kåret i I kl. sidste år. så de findes altså i den størrelse, til os "Voksen" ryttere, de er dog ret sjælende, da det mål det fleste vel avler efter er en pony/hest i størrelsen 138 cm til 148 cm. Men de kan jo sagtens ligge både der under og over.

Karina
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  06-04-2001 14:20
Hej Karina

Der kan man bare se, det vidste jeg ikke. Så blev jeg så meget klogere... :)

Go' weekend
Mette.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  06-04-2001 14:37
Yep - det er rigtig nok. Det var Line, som blev målt til 151 cm. Hun blev kåret i 1. klasse. Hun er i øvrigt til salg, hvis der er nogen, der kunne ha' nogen interesse i en stor fjordhoppe...?

Tlf. på Birken er 86 69 44 40

Hilsen Sif
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  06-04-2001 14:42
Hej Sif

Nu leder jeg ikke efter en ny hest, (har rigeligt at se til med de 143 cm jeg har :) men ved du, hvilket prisleje sådan en hest ligger i? Trækker højden ikke prisen op?

Mette.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  06-04-2001 21:23
Min fjordhest er 154 cm istang, og ham gav jeg kun 12.000 kr. for, men det er også ved at være 7år siden.
Prisen kommer vel igen an på hestens uddannelses niveau, afstamning osv.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  06-04-2001 21:25
Til Sif: Af ren nysgerrighed: skal du med til NM senere på året?
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  07-04-2001 09:40
Højden kan godt være med til at trække prisen op, jeg har fået budt 25.000 for min og det er tildels på grund af størelsen, men også fordi de mente det var en smuk hoppe.

Rikke
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  09-04-2001 09:19
Helt ærligt, så aner jeg ikke hvad hun skal koste. Omkring de 15.000 vil jeg næsten gætte på. Hun er som sagt kåret i 1. klasse, og så er hun både redet og kørt, og det trækker jo altsammen op.
Hvis hun skal fungere som avlshoppe, kan højden derimod godt trække ned, da der er en udpræget tendens til, at de store hopper avler for uensartet.

Hilsen Sif
0
0
Svar på denne tråd

Re: NM
Forfatter: 
Dato:  09-04-2001 09:22
Hej Liv

Jeg skal da helt sikkert med til stævnet, men jeg skal ikke deltage i mesterskabet (eller rettere: forsøge at kvalificere mig...), for jeg har ikke noget at ride på. Jeg har jo ifolet begge mine hopper, og selvom jeg har lånt en vallak at starte på her i forsommeren, så kommer vi aldrig nogensinde i i nærheden af en LA. Lige nu vil jeg være kisteglad, hvis vi kommer "uskadt" og hæderligt igennem en LC2 i Hjallerup den sidste weekend i april *gg*.

Hilsen Sif
0
0
Svar på denne tråd

Re: NM
Forfatter: 
Dato:  09-04-2001 23:15
Hej Sif!

Jeg skal nu heller ikke deltage selve mesterskaberne, men regner med at starte i nogen af enkeltklasserne..bare noget småt, så som Lc 2, Lb eller lignende, da vi er ret uerfarne på stævneområdet.
Men jeg glæder mig til at se så mange fjordheste samlet på et sted :-) Det bliver sikkert et herligt syn..!

venlig hilsen Liv
0
0
Svar på denne tråd

Re: Liv
Forfatter: 
Dato:  11-04-2001 13:10
Ja, det bliver et herligt syn! Og det er også herligt at være sammen med alle fjordfolkene. Langt de fleste fjordheste-ejere er utrolig søde og meget, meget sociale, og vi plejer at have det kanon-hyggeligt til fjordheste-stævnerne.

Revsø-stævnet plejer også at være et rigtig "proff" arrangement, glidende, velsmurt og godt tilrettelagt.

Hilsen Sif
0
0
Svar på denne tråd

Re: Liv
Forfatter: 
Dato:  15-04-2001 15:04
Nej Nordbagger er ikke dumme.
For det meste vil jeg helst dømme hesten når jeg har redet på den eller haft en form for kontakt.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider