Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

Til kamp for bedre vilkår
Forfatter: 
Dato:  14-12-2001 21:32
Igen igen har det i medierne været fremme at heste bliver mishandlet.
Nu går den simpelthen ikke længere. Vi må gøre noget. Noget drastisk.
Jeg mener, vi må gå sammen og lave en forening for danske hesteejere. Denne forening som går over dicipliner og racer og optager medlemmer fra hele den danske heste verden vil så arbejde for flere ting.
Jeg nævner nogle ting:
1) Først og fremmest vil den arbejde for bedre vilkår for heste.
2) Den vil arbejde for bedre uddannelse af hestefolk såvel organisatorisk som sportsligt.
3) Den vil arbjede for mere hestesport i medierne.
4) En saglig debat om heste i det 21. århundrede.

Det vigtigste med denne foreninge er at den er uafhængig. At den ikke har nogen direkte sammenhæng med DRF, DV, og andre alvs- og rideforbund. Den skal arbejde som en interesseorganisitation der er transparent og moderne. Den vil arbjede i det politiske spektrum, og den vil igennem dens arbjede højne debatten om danske hesteejere.
Man vil kunne sammenligne denne forening med landbrugets store organisationer.

Men det er bare min ide. Hvad siger i?
MVH Bodil
0
0
Svar på denne tråd

Re: Til kamp for bedre vilkår
Forfatter: 
Dato:  14-12-2001 23:15
Hej Bodil!

Yeps! God ide! Jeg vil gerne deltage!

Hilsen May-Britt.
0
0
Svar på denne tråd

Re: Til kamp for bedre vilkår
Forfatter: 
Dato:  15-12-2001 11:16
Ja det ville være skønt og jeg vil da også være medlem, men hvordan får vi stablet sådan noget på benene - det nytter jo ikke noget, hvis vi er 5 mennesker, der prøver at komme frem med en mening om heste - da heste jo er et overset dyr i den danske regering.
VH SUsanneVi nyder alle tiden med vores heste...så hvorfor bruge tiden på at nedgøre hinanden??
http://www.myhorses.subnet.dk
0
0
Svar på denne tråd

Jeg er med!!
Forfatter: 
Dato:  15-12-2001 16:27
Hvis vi kan få stablet noget på benene der kan arbejde SERIØST med dette - og uafhængigt af noget politisk parti - så vil jeg gerne være med!

Jeg er umiddelbart noget bange for at komme ind i noget der bliver præget af "hønsegårdsstemning" eller pladdersentimentalitet - men vil gerne være med hvis det er noget der kan arbejde seriøst!
Hygge
£isbeth
******** :-0

It is easy to be brave from a safe distance.
0
0
Svar på denne tråd

Re: Jeg er med!!
Forfatter: 
Dato:  16-12-2001 00:50
Enig med Lisbeth.
Håber det kan blive en realitet.
------
Rotter er geniale kæledyr. Spiser alt og holder svigermor fra døren.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  16-12-2001 12:04
Hej Bodil fornuftigt. Jeg vil gerne være med.

M.v.h. Randi.
- Havde selv planer om at melde mig ind i hestens værn pr. 1/1, da jeg synes der er alt for mange alt for uansvarlige mennesker der omgås heste (og andre dyr).
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  16-12-2001 22:26
min støtte er hermed givet....
Venligst, Lotte.*lev mens du lever og elsk mens du er*
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  17-12-2001 06:43
God idé. Ellers ville der jo aldrig blive gjort noget... Jeg er med.
Mvh. Line
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  17-12-2001 08:14
ENig med £isbeth
En SERIØS forening - så skal jeg også gerne deltage aktivt
Charlotte
---If you can't be a good example, then you'll just have to be a horrible warning :-0
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  17-12-2001 10:27
HELT ENIG med £isbeth, hvis det er SERIØST arbejde vil jeg gerne gøre en indsats

Stald Juni
Ridning, tilridning
og håndtering af problemheste

Julie.Schwartz@ofir.dk
http://staldjuni.subnet.dk
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  17-12-2001 12:35

Ditto her !!

KatrineH
Rigtige kvinder rider på islandske uldtotter :-0
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  17-12-2001 14:03
Enig. Der skal gøres noget, og det er NU. Er der nogen som har mod, tid og lyst til at prøve ? Der må være nogen som kender noget til at starte vores egen organisation. Jeg er med på den værste, så lang tid, at den er uafhænging. Især af DRF, da de ikke er særlig gode til at gøre tingene bedre.
En anden ting, som kan gælde er:

Bedre tilsyn med heste, altså at div. stalde og rideskoler bliver tjekket. For mange steder er der ikke ordenligt tilsynd.

Arbejde for strengere staffe i formindelse med dyremishandling. Især indenfor ridesporten. Bøder dur` ikke!

Bare lige to af mine ideer.

Lad mig hører noget mere.

Anja
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  17-12-2001 15:26
....Og hvad med egen hjemmeside. Udemærket sted at blive set og gøre opmærksom på en evt. forening.

Randi
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  17-12-2001 15:48
Før hjemmesiden skal den jo lige stiftes.

Jeg ved ikke helt hvilke lovkrav der er til den slags, det er vist ikke helt simpelt.

Der er rent faktisk en del der skal være opfyldt for at vi kan stifte en "rigtig" forening!

Nogen der ved præcis hvilken rækkefølge man gør den slags i?

Det må vel være noget med at nogen af os strikker en indkaldelse og dagsorden sammen til en stiftende generalforsamling - vedlagt et udkast til formålsparagraf og vedtægter. Samtidig skal der være nogen der har tid/lyst til at stille op til bestyrelsen for dette - både en formand, intern regnskabsansvarlig og et antal "menige" bestyrelsesmedlemmer.
Hygge
£isbeth
******** :-0

It is easy to be brave from a safe distance.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  18-12-2001 12:36
Jeg er også med, hvis det bliver til noget ordentligt. Det kræver jo at man ved noget om at starte sådan en organisation og at man har tid til det. Men jeg vil gerne støtte idéen!

Sara
sk@besko.dk B-)
0
0
Svar på denne tråd

Bodil - vil du starte?
Forfatter: 
Dato:  18-12-2001 13:42
Også mig!
Der er jo meget initiativ i dig Bodil, kan du ikke undersøge - rent lovmæssigt - hvad der kræves og hvordan man stifter en organisation. Har du lyst til at være formand og initiativtager? Hjemmesiden er også en god ide, når foreningen er etableret.
Man skal jo starte et sted og hvorfor ikke her. Indtil videre er vi jo en 14-15 stykker. Man kunne evt. offentliggøre det i diverse hesteblade og (for at bruge et kendt udtryk) LANDSDÆKKENDE aviser og lokale aviser med ang. af tlf.nr.(skråstreg)adresse på en evt. formand(skråstreg)kontaktperson.

Der skal selvfølgelig ikke herske tvivl om seriøsiteten i dette tiltag.

Lad os gå videre med det

mange hilsner
Sys
Living is.....knowing which bridges to burn and which to cross
;-)
0
0
Svar på denne tråd

Re: Bodil - vil du starte?
Forfatter: 
Dato:  18-12-2001 18:45
Hej igen...!
Man kunne jo sende det ud til f.eks. Wendy bladet (er der ikke noget der hedder sådan)?? Når/hvis der skal laves en hjemmeside er min storebror genial til den slags! Han er uddannet internet nørd...!

Knus og kram fra Line
ps.Synes stadig det er en god idé hvis det bliver taget seriøst :-)
0
0
Svar på denne tråd

måske....
Forfatter: 
Dato:  18-12-2001 20:16
Hej igen.

Såfremt der skulle blive tale om at der på et tidspunkt er en hest der skal fjernes fra et hjem hvor den ikke bliver passet ordenligt/mishandlet kan der efter største sandsynlighed godt stå en eller to i vores stald i en periode indtil der findes en løsning på sagen. Det er i hvert fald hvad der er kommet ud af en snak her i huset. Hvordan det juridisk forløber har jeg ikke en meter forstand på. Man kan jo ikke bare køre ud og hente nogens hest uden en eller anden form for tilladelse.

Men det var bare lige en bemærkning.

M.v.h. Randi
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider