Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 BOMMERTER! / Jeg - en hestespasser
Forfatter: 
Dato:  27-07-2001 12:54
Nu kom Charlotte (Zitnic) lige med en god idé (jfr. Stædighed - længere nede...) - den griber jeg, så ... kom ud med det... hvad er den største bommert, I nogensinde har lavet? Nu gider jeg nemlig ikke være den eneste hestespasser herinde længere... ;-)

Mette (Fjolle)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: BOMMERTER! / Jeg - en hestespasser
Forfatter: 
Dato:  27-07-2001 13:06
Okay da, så lægger jeg ud...

Forsøgt at brække Fjollens ben (jfr. Stædighed)
Forsøgt at fjerne dækken på marken - igen forsøgt at brække ben, denne gang på min søsters gamle hest.
Redet ned midt i en klapjagt... plus 2 andre jagter... uden mine briller (jeg er nærsynet), så de grønne mænd lignede bare grønne mænd med en pokkers masse hunde, ikke jægere... :-P
Lukket to heste på en mark, hvor hegnet var åbnet på et lille stykke (lige ud til en græsmark, som skulle slås til hø...) Den ene hest havnede på ridebanen, hvor den gik helt koldt, alt imens jeg jagtede en gentridig DV-hoppe, som ikke ville væk fra græsmarken og den sidste hest i stalden var godt igang med at smadre sig selv og stalden...
Styrtet fra en hest, fordi jeg red den under en gren... (hvor jeg hang fast, mens hesten panikkede og fortsatte)...

Der er mere, hvor det kommer fra...
Så spyt ud... specielt dig Paladini, din kære dreng, hvad har du lavet? (Du ka lige så godt spytte ud..! ;-))

Mette (Fjolle)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: BOMMERTER! / Jeg - en hestespasser
Forfatter: 
Dato:  27-07-2001 13:07
Hej Mette !

Den største, den første, den bedste, den værste ? He he, har vidst lavet så mange, men "heldigvis" er det altid mig der er blevet skadet og ikke hesten :-)

Hmmm.......kan da nævne et par.......

Da jeg fik min første hest, glemte jeg at tage det faktum at hesten ikke havde været i et ridehus i min. 3 år, op til overvejelse da jeg skulle have min første ridetur. Oveni var det vinter, hesten var ikke blevet redet et godt stykke tid før jeg købte den + at det var en mere eller mindre halvvild araber blanding..... Nå men modige lille mig sadlede hesten op trak den ind i ridehuset (som iøvrigt var ret vakkelvornt og raslede og skramlede i blæsten) satte mig i sadlen.......ca 2 min. senere lå jeg i savsmuldet.....nå men som de jo siger skal man op på hesten med det samme.....2 sek. senere lå jeg igen i savsmuldet MED EN BRÆKKET ARM ! Det skal lige siges at hesten på det tidspunkt kun var på prøve......men blev købt alligevel !

En anden gang havde selvsamme hest stået stille i lang tid pga. sygdom, da den så skulle genoptrænes syntes, modige mig, at det sagtens kunne foregå på nogle ture i skoven, igen blev de rå fakta ikke taget op til overvejelse som bla. var at hesten HADER at gå i skoven selv dvs. hun gør alt hvad der står i hendes magt til at komme hjem til stalden.......Nå men turen startede meget godt og varede ca. 5 min. så vendte frøkenen om og løb hjem i halsbrækkende galop, den "kloge" rytter tænker så at hun jo kunne nyde den hurtige galop og stoppe hesten når de kom ud hvor der var mere åbent......BANG så lå hun på skovstien.....min mor fandt mig bevidstløs i skoven

Nogle måneder senere kunne man møde os på vejen hvor jeg sad på min cykel og trak hesten....og vi red lange ture alene sammen...nogle ryttere bliver bare aldrig klogere.......*gg*.....Men som jeg altid siger: Jeg lever da endnu ! Måske man kunne kalde mig en RytterSpasser........??

Mvh. Cana
0
0
Svar på denne tråd
 
 Og så var der den med folden......
Forfatter: 
Dato:  27-07-2001 13:10
Hej Igen..........

Nå ja der er et tilfælde hvor jeg vidst udsatte mange for fare..........

Da jeg havde min første hest stod hun tæt på hvor jeg gik i skole, så i det store frikvarter tog jeg tit op og lukkede hende på fold........En dag havde jeg ikke opdaget at det eneste der var af hegn var faktisk leddet......så jeg lukkede hesten ind og lukkede leddet og cyklede i skole........Da jeg så senere kom derop sotd hesten inde i stalden og der var en besked fra en MEGET sur bondemand om at min hest havde terroriseret hans græsplæne og at jeg skulle komme op og reperere den........SUK ! Har stadig ikke regnet ud hvordan man repererer en græsplæne fuld af huller med en spade ??

Mvh. Can
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: BOMMERTER! / Jeg - en hestespasser
Forfatter: 
Dato:  27-07-2001 13:13
hmmm, fnis - tæller det som en bommert at lukke en hingst på fold med en hoppe ? - UPS ! :-)
(der kom heldigvis ikke noget føl)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: Og så var der den med folden......
Forfatter: 
Dato:  27-07-2001 13:16
De bliver bare ved med at dukke op hva'? Kender det lidt for godt..!

Er 7...9...13 sluppet uden skader på hesten eller mig selv på trods af mine knap så heldige udfoldelser...

Apropos folden... så har jeg præsteret at lukke Fjollen og min søsters hest (hendes dengang faste foldkammerat) ud til en dyr, dyr dressurhest... som Fjollen selvfølgelig sparkede, da ejeren kom gående... (om jeg har en ansvarsforsikring på min fjordhest? Øhhh... :-))

Mette (Fjolle)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: Og så var der den med dækkenet
Forfatter: 
Dato:  27-07-2001 13:18
Hej !

Min hyp har 2 gange ædt andres hestes dækkener så jeg har måtte erstatte dem, ØV !

Mvh. cana
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: Og så var der den med folden......
Forfatter: 
Dato:  27-07-2001 13:19
Nogen har fortalt mig at man aldrig slipper en hest der vil stikke af, heller ikke hvis man bliver parkeret på en skovsti.
Så det efterlever jeg...

Det har resulteret i at adskillige rideskole ponyer er kommet hjem alene med sadel, men uden mig og trensen :-0

Og så var der en lille møgpony der lige kunne et trick med at spænde ben *slam* :-) og spæne - jeg holdt fast... og der kan være rigtig meget sand/grus i mine ridebukser
Og min egen kødscooter har da også præsteret at parkere mig på en markvej og sig selv ovenpå, den kunne desværre ikke komme på benene uden af vade mig mellem skulderbladene, da jeg klamrede mig til tøjlen...ca 5 cm fra biddet... :-(
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: Og så var der den med dækkenet
Forfatter: 
Dato:  27-07-2001 13:20
Men min hest har smadret 3 dækkener på egen hånd... slå den... ;-)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: BOMMERTER! / Jeg - en hestespasser
Forfatter: 
Dato:  27-07-2001 13:23
Jeg bliver jo nok desværre også nødt til at krybe til korset, indrømmet, jeg er en hestespasser.
Hvad mener i om at ride på en hest der har stået stille i en måned, uden sadel, på en stubmark? Yep fjolset her gjorde det. Jeg fandt en stubmark der lå ved siden af en grusvej. På grusvejen gik nogle mænd og lappede huller i vejen. Nå mig og hyppen traskede nok så nydeligt afsted... lige indtil nogle køer på en mark ved siden af begyndte at drøne rundt. 1,2,3 hop, hop, hop sagde det og så lå spasseren her og rodede rundt på jorden, heldigvis huskede jeg dog at holde fast i tøjlen, men hold da kæft hvor de mænd på vejen gloede på mig da jeg hoppede op på krikken igen... PINLIGT!!!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: BOMMERTER! / Jeg - en hestespasser
Forfatter: 
Dato:  27-07-2001 13:27
Der var også noget med at jeg engang skulle gøre indtryk på en ung fyr på rideskolen, så jeg skulle lige lave en afstigning ved at svinge benet foran sadlen

Det ser nemlig ret sejt ud....

Desværre blev dyret forskrækket og fes af....
Jeg steg af i en salto over krydset - avs... ikke særlig sejt :-0
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: BOMMERTER! / Jeg - en hestespasser
Forfatter: 
Dato:  27-07-2001 13:27

Nu falder jeg snart om af grin, de er altså bare gode jeres bommerter - ikke fordi jeg ikke har lavet nogen, men øv, jeg kan ikke komme i tanke om nogen lige nu....

Jeres inlæg liver virkelig op på en enorm kedelig arbejdsdag.

Tine B
0
0
Svar på denne tråd
 
 Mette....Nem at slå..*gg*
Forfatter: 
Dato:  27-07-2001 13:31
Hej Mette !

En samlet liste over Villo´s ødelæggelser (den røde trold du så på marken , det er mig med Tasnilla )

LISTEN:

Lamper ( 3-4 stks)
Striglekasser (utallige)
Striglere (kan slet ikke tælle dem)
Ridehjelm ( er den ikke beregnet til at træde på ? )
Dækkener (andres, de er da til at lege med )
2 af hans egne
Grimer
Fluebandebånd
Spande
Hegn
Lynlåse
Lommer (som han river af min jakke)
Min hånd (som han bed i så jeg måtte stivkrampe vaccineres)

Og sikkert andre ting som jeg ikke lige husker.........SUK !

Ja han er en meget destruktiv hest.........SUK igen.......*gg*

Mvh. Cana
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: BOMMERTER! / Jeg - en hestespasser
Forfatter: 
Dato:  27-07-2001 13:37
Hejsa

Helt enig med Tine B, hvordan kan man kede sig med den underholdning som bliver leveret herinde, jeg kan lige se de fleste af episoderne for mig, *GGG*

Nå men jeg må vil også helle rykke ud med en..

jeg tror at jeg har fået at vide 117 gang at hvis en hest begynder at løbe, så slip den..., nå ja, det gjore jeg så bare ikke, vi var ude at trække med et par stykke, nærmere betegnet en pony og en hest, da ponyen bliver skræmt for vid og sans, den vælgtede min veninne omkuld, og jorderede tilbage til rideskolen, da den drønede forbi hesten, ville den jo også med, men jeg blev hængende i linien, og for at det ikke skal være løgn, så brugte jeg en longelinie, så hesten slæbte mig en 10 meter hen over jorden før end jeg gav slip..

endte men en forbranding i begge hænder efter linien, det værste var dog at der var westen show på rideskolen, vi blev lidt upopulær, ved vores berider,

Tinne
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: BOMMERTER! / Jeg - en hestespasser
Forfatter: 
Dato:  27-07-2001 13:39
Det her er så dumt, at det næsten er for pinligt...

Jeg skulle strigle en hest, jeg havde part på for mange år siden. Enten var striglebommen optaget, eller også var der slet ingen. Så fjolset her binder hesten til en stolpe, der står op ad stalden. Jeg glemmer lige først at undersøge, at denne stolpe er sat fast til en masse andre stolper på kryds og tværs, nærmest i et stort gittermønster, og at dette gitter bare står lænet op ad stalden. Hesten bliver selvfølgelig bange for et eller andet, og rykker tilbage i træktovet. Dermed vælter dette gitter ned over mig, så jeg får fødderne i klemme under stolperne. Hesten bliver selvfølgelig endnu mere bange, og løber afsted med disse stolper efter sig, og mig, der sidder i klemme med fødderne under stolperne. Heldigvis knækker træktov og stolper rimeligt hurtigt, så hesten bare fortsætter med en stump træktov.

Heldigvis skete der ikke noget med hesten, andet end at den var blevet ret skræmt. Men mine fødder havde det mindre godt. Jeg havde selvfølgelig fået hevet begge sko af undervejs, så jeg havde nogle store sår rundt om på fødderne, men jeg havde heldigvis ikke brækket noget.

Siden tænker jeg lidt mere over, hvad jeg binder min hest til. Det forhindrede mig dog ikke i for et par år siden at binde min hest til en stor, solid striglebom af telefonpæle, uden at undersøge, at den ikke var helt færdig, så den øverste, vandrette telefonpæl kun var banket løst i de lodrette pæle. Da hesten bliver bange, og rykker tilbage i træktovet, bliver denne kæmpe telefonpæl revet af, og kommer flyvende mod mig. Jeg er heldigvis ret høj, så pælen rammer mig "kun" på skulderen. Havde jeg været 10 cm. lavere, havde jeg fået den i hovedet.

Nu har min hest lært at stå pænt, og er kun sjældent bundet. Det er ret begrænset, hvad jeg tør binde ham til. Går han, så går han, og så henter jeg ham bare igen, uden at nogen kommer til skade af det!

Nanna
0
0
Svar på denne tråd
 
 Apropro at blive upopulær hos en ridelærer......
Forfatter: 
Dato:  27-07-2001 13:40

En gang havde jeg lukket den kære røde hest på fold, og ikke opdaget da hestene på folden ved siden af blev taget ind.......Den søde røde hest var så brudt ud og løb hele vejen rundt om rideklubben forbi stalddøren og ind i ridehuset hvor ponyerne havde springtime.........AT BLIVE UPOPULÆR......heldigvis døde ingen ponyunger den dag......*gg*

Mvh. Cana
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: BOMMERTER! / Jeg - en hestespasser
Forfatter: 
Dato:  27-07-2001 13:43
Så var der selvfølgelig også lige den dag, jeg skulle springe sammen med de andre... vores, meget pædagogiske, banebygger lavede et spring og målte det til 25 - 30 cm... men Mette-pivskid turde stadigvæk ikke tage det... :-(

Eller... at kravle på en hest, som havde tilnavnet "dræberhesten" (som i øvrigt blev betegnet som værende dybt utilregnelig og var opgivet af samtlige beridere, den havde været hos... og hvis bedste forsvar var et angreb... - den hadede særligt nervøse mennesker...) fordi ejeren mente, at jeg skulle prøve dens gangarter (måske havde hun se det idiot-skilt, som hænger på ryggen af mig og tænkt: potentiel køber..?)

Så var der selvfølgelig også den gang, jeg skulle holde øje med to heste på en gang... den ene kunne smyge sig ud af grimen vha. træktovet, mens den anden kunne løse sikkerhedsknuder op... altså løb jeg som en skoldet skid fra hest til hest og spekulerede som en gal på, hvordan de kunne slippe fri... (jeg havde lige sat den ene fast, når den anden stak af...) Det fortsatte til min søster vendte tilbage igen og forklarede mig sammenhængen... - det er hårdt at være dum.

Mette (Fjolle)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: Mette....Nem at slå..*gg*
Forfatter: 
Dato:  27-07-2001 13:45
Hhmm........så må jeg jo også krybe til bekendelse. Jeg er hestespasser af rang, dog er jeg blevet bedre med årene.

Jeg har stået i vejen for Bassens bagben (han blev forskrækket) og fik et bukkespring ind på hoften - aavvvsss!!!!!!!

Jeg har i mine tidlige måneder som heste ejer fejlagtig overladt hans træning til andre, der desværre ikke kendte deres begrænsninger (og det gjorde jeg dengang heller ikke). Resultatet var en forceret og frustreret hest, som gik i baglås.

Jeg har tvunget ham til at fortsætte ridningen fordi han var "dum". Han havde en sadeltryknig - og jeg hørte ikke efter, så jeg måtte bide i ridehusbunden (havde jeg godt af!!).

Han var bange for longen. Men så prøvede jeg Parellis metoder og fik ham ud i longen. Imidlertid var jeg så beruset af min egen succes at jeg glemte at aflæse hesten som eksploderede og løb fra mig, longen nåede at brænde mig ganske voldsomt i hånden.

Jeg kunne blive ved, men så får jeg sikkert bare prædikatet "for dum til at holde hest". Hvis jeg da ikke har fået det allerede :-0


BeritH
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: BeritH
Forfatter: 
Dato:  27-07-2001 13:47
Åh nej... kan man være for dum til at have hest? Hvad skal vi så lave? :-0
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: Mette
Forfatter: 
Dato:  27-07-2001 13:51
Det kan man sikkert godt - men jeg hører bare ikke efter og derfor har jeg stadig hest *GGG*


BeritH
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: BOMMERTER! / Jeg - en hestespasser
Forfatter: 
Dato:  27-07-2001 13:57
Nogen der har prøvet at ride i skoven på en hingst - sammen med en hoppe - og så taber hingsten hovedtøjet......

Heldigvis nåede han nærmest ikke at opdage det. Det kunne ellers have været "festligt" :-0

Vend aldrig ryggen til en smilende gimpe!!;-)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: BOMMERTER! / Jeg - en hestespasser
Forfatter: 
Dato:  27-07-2001 13:58
Tjae - bommerter kan man jo altid komme i tanke om....

Jeg lånte engang (for mange år siden) en fjordbasse der ikke havde været ude i ca. 6 måneder. Sjovt nok var han for tyk til at man kunne få gjord på ham. Ikke noget problem - så rider man da bare uden. Første gallop - op ad bakke gik fint. Bukkespringene føltes enormt sjove, og jeg var ved at skvatte af af grin. Men jeg ville alligevel ikke galoppere ned af bakke - man er vel "forsigtig" - så de andre red i forvejen - hvilket selvfølgelig resylterede i at Rex tog tøjlerne og strøg ned i lige så fin stil som han havde haft opad - vild gallop med bukkespring. Da de andre havde fanget ham kom de tilbage til mig - og fik mig læsset op på kræet igen - så gik turen hjem, og kort efter til skadestuen.

Det skal siges at jeg i den periode var en hyppig gæst på Hillerød Skadestue - så min mor tog det ikke så tungt. Vi skulle lige hjem og spise først - man ved jo at der kan være lang ventetid.

Men når ens brækkede arm/skulder skal sættes på plads under fuld bedøvelse, må man ikke have spist - og har man alligevel været så dum at gøre det, får man pumpet maven ud :-( (YAK)

Det at jeg ligefrem skulle indlægges i flere dage forskrækkede min mor i den grad at jeg "aldrig mere måtte komme i nærheden af en hest".

2 dage efter at slyngen var væk kom jeg i erhvervspraktik på en rideskole ;-)

Armen voksede i øvrigt aldrig rigtigt godt sammen - jeg faldt da jeg spillede stangtennis mens jeg stadig havde slyngen på. Og turde ikke indrømme det for hverken min mor eller lægen..... (hvor klog er man så?)

Og en anden historie...

Lige som Charlotte har jeg lært at man ALDRIG slipper sin hest. Der må være nogen undtagelser, men jeg har vist aldrig hørt dem.

Som jeg tidligere har fortalt havde Monty gjordkrampe hver gang han fik sadel på det første år jeg havde ham. Jeg forsøgte selvfølgelig mange forskellige metoder til at undgår at han kastede sig ned i panik, men det tog et stykke tid før det lykkedes.

Et af forsøgene var at vi var to om projektet - der foregik udendørs. Jeg holdt Monty og hældte godbidder på ham, mens min veninde sadlede - laaaaangsomt. Troede lige det var lykekdes da kræet tog et kæmpehop baglæns og stejlede. Jeg havde jo fat i tøjlerne, så jeg endte UNDER ham. Efter et par øjeblikke hørte jeg min veninde råbe at jeg skulle komme VÆK - og da min hjerne igen begyndte at fungere gjorde jeg netop det! Hun fortalte bagefter at jeg havde ligget under hesten - havde slupept tøjlen, men grebet fat om det ene forben - og der holdt jeg fast! Så ikke alene skulle han kæmpe for at holde sig på benene - og kæmpe mod sin panik... han havde også mig monteret på det ene forben.

Heldigvis havde jeg vænnet mig til altid at have hjelm på FØR jeg sadlede (M. VAR jo voldsom) og heldigvis var det ret køligt, så jeg havde flere lag sweaters på- de tog også lidt af for sparkene. Jeg var blå og grøn i laaang tid efter, og jeg er ret sikker på at han havde sparket til hjelmen flere gange - for den var ret maltrakteret....

Så vi prøvede ikke den metode igen!

Hvem var det der sagde at ridning er en farlig sport?? Hvad mener de dog med det?
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: BOMMERTER! / Jeg - en hestespasser
Forfatter: 
Dato:  27-07-2001 14:02
Jeg har nu altid lært at slippe, man risikerer jo at trække hesten med ned over sig... så må man jo satse på, at dyret stopper inden det når en vej... :-(

Fjollen stopper, glor underligt på en og finder så den nærmeste tot græs... ;-)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Så var der selvfølgelig også den rigtigt ulækre...
Forfatter: 
Dato:  27-07-2001 14:08
Jaaaa... det måtte jo nævnes...

Da jeg var 8 - 9 år gammel red jeg en lille shetlændervallak... jeg skulle spænde gjord og rodede rundt efter gjorden under maven... meeen... det var ikke liiige det, jeg fik fat i. :-( Det er jeg eddermanme blevet mobbet med i mange år...

Mette (Fjolle) - som nu har en HOPPE
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: BOMMERTER! / Jeg - en hestespasser
Forfatter: 
Dato:  27-07-2001 14:20
Tja, der var dengang jeg red min meget ophidsede hest på en fold med et lukket led og jeg ved udemærket godt at min hest tager man ikke fat i, når den for 27. gang indenfor 10 min. er blevet "bange" for den tiger, der ligger på lur... Fjolset (læs: mig selv *GG*) gjorde alligevel og hesten bliver tosset, stikker af mod det lukkede led, går lige igennem med det resultat at den ene flossede ende af "snoren" ramte ham i øjet... Det betød dyrlæge og utallige "slåskampe" på staldgulvet, når han skulle have dryppet øjet:-( Sådan noget væske der løber ned at armene på indersiden er ikke synderligt behageligt. Heldigvis tog hans øje ikke skade og vi rider ikke på en indhegnet lukket bane mere:-)

Og så var der lige banketten vi skulle have gået ned ad (der var omkring 3 meter ned og 2 meter ud) og "kræet" beslutter sig for at vise sig.. Med det resultat at han tager et skridt ned af banketten, hvorpå han HOPPER ud i luften og lander for foden banketten.. Ikke synderligt sjovt i en dressursadel:-(
Men han har nu altid været vild med bakker på vej nedad:-)

Jeg har trukket en hest i en grime, hvor et par fugle fløj op under maven på hende og hun går i vejret med mig hængende i grimen. Resultat: Et ødelagt håndled:-(

Jeg har sikkert lavet meget andet (såsom langet mig selv en med en longepisk optil flere gange.....).. men det var lige hvad jeg kunne finde på i mine latterkramper over, at jeg ikke er den eneste:-)

MVH

Wivian.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: ja i påstår jo at man altid...
Forfatter: 
Dato:  27-07-2001 15:05
kan komme i tanke om bommerter, ja jeg har lavet en del, er jeg sikker på, men kan rent faktisk ikke komme i tanke om dem....læs: fortrængte minder..hehe

Men må da lige høre irdeveninderne de kan sikkert skrive liste...

Men jeg tager hatten af for jer, det er s... sjovt at læse, hvad i andre har lavet. Plus at I tør komme til bekendelse
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: BOMMERTER! / Jeg - en hestespasser
Forfatter: 
Dato:  27-07-2001 15:12
Hehe..

Jeg var engang så dum at tage Zippeline med på en tur i skoven - hendes livs skovtur nummer 2. Første gang vi red uden for træningsområdet havde det gået vildt godt, så jeg tænkte jeg ville gentage sucessen.

Så der red vi, i solskind og fuld trav, yadda yadda... vi nåede ud omkring Vilhelmsborg, og tog os en galop langs deres gamle military sti. Vi galoperede ca. 50 meter, så krydsede er et traktor spor over stien. En lille stemme sagde mig, at her skulle vi stoppe. Men nej nej, jeg fortsatte og galopperede 50 meter mere. SÅ havde jeg ikke lige tænkt på, at hesten jo ikke gad skridte mere end 2-3 minutter, så da vi skridtede tilbage langs vejen begyndte hun at té sig. Dum som jeg var, red jeg hende ikke ind på stien igen hvor vi ville ha været sikre - nææh, hun skulle sgu gøre hvad der blev sagt! Ahrem... hun var ikke enig. Vi styrtede på marken ved siden af fordi hun ikke kunne holde balancen med alt hendes trippen. I stedet for at løbe hjem løb hun til Mårslet (ligger nok omkring en halv km fra Vilhelmsborg) og jeg humpede efter så hurtigt jeg kunne.

Nå, da jeg så fangede hende var hun gennemsvedt og måtte trækkes hjem. Mindst 2 km. Jeg kan kun sige jeg var lidt træt af mig selv - og siden da har jeg ikke redet så langt med en hest der slet ikke er tilredet.

-+-Zip.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg kan også...
Forfatter: 
Dato:  27-07-2001 15:17
For et par uger siden hjalp jeg vores Madmor med at trække hestene ud. Jeg kom så trækkende med en sommergæst, et lille stædig ponydyr. Lige som jeg åbner lågen bliver bæstet "forskrækket" og river træktovet ud af hånden på mig...AVS!! Jeg bliver så nødt til at vade efter ponyen for at få træktovet af, men han er selvfølgelig en af de heste, der skynder sig ned i den modsatte ende. Da jeg når ned til ham,stormer han ned til lågen med mig i hælene. Nede ved lågen vender han om, og da han når til midten af marken, stopper han heldigvis for at græsse (det var også 25 grader *stønne*) og jeg kan få fat i krikken til hans store fortrydelse. Ligesom jeg har fået tovet af grimen og han er stormet videre, råber Madmor, at dyret skulle have været ind på en af de andre folde.....

Men min Kali kan også! I vinters var han på mark med alle de andre valakker. Kali er lidt af en foldtyran, og ve den hest, der ikke ved hvem der bestemmer!! Da hestene blev trukket ind den dag, var Aleksanders (25 år gammel hest) dækken revet i stykker. Det var der ingen der kunne forstå, for der er ikke noget, han kunne have revet så på i folden. Men så kom Kali ind, med et stort stykke dækken kilet fast i skoen. Mon ikke Kali gjorde sig lidt til grin der...?

Hilsen Louise
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: BOMMERTER!
Forfatter: 
Dato:  27-07-2001 15:20
Endnu en lille pinlig episode..................., som faktisk skete i sidste uge.......hmmm.

Jeg må her om sommeren droppe sadlen pga. en noget erotisk buttet hest, da sadlengjorden begynder at skave bag forbenen, men jeg har så fundet ud af, at en ridegjord er et ret godt alternativ, da den ikke ligger og gnubber i de "kritiske" områder, og det er bedre end ingenting.

I sidste uge skulle jeg så ud at ride på Missen med gjorden og af en eller anden grund får jeg den ikke spændt ordentligt hvilket resultere i, at jeg glider til den ene side. For at genoprette ligevægten træder ned i modsatte bøjle åbenbart en smule for hårdt.........................Pludseligt er begge bøjler på højre side af hesten og jeg havde gang i i at lege "kludder-mutter" med stigremme og en roterende gjord på en yderst ivrigt skirdtende hest.

På en eller anden måde kommer jeg ud af bøjlerne og ned på jorden, men gjorden endte med at gå i stykker :-)

Har sikkert set ret sjovt ud.

Eva L
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: BOMMERTER!
Forfatter: 
Dato:  27-07-2001 15:47
Uha ja - jeg kender godt den der med at lukke hestene ud på en mark, som ike er helt lukket........

Det var en vinter.....mens vi stadig "kun" havde to heste.....den ene var drægtig.
Vi havde en stor mark med to indgange/ udgange. En i den ene ende - og en i den anden ene. Nå rman står ved den ene indgang - kan man ikke se den anden, da folden drejer sig om en bygning.
Vi lukker hestene ud på marken af den ene indgang, og da den anden indgang bruges meget sjældent, så var det let for os at glemme, at den faktisk stod åben fra dagen før !!!
Alt ser umiddelbart ud til at være i den fineste orden, så vi går ind igen - og begynder så ellers at lave marcipan.....det er jo juletid :o)

På et tidspunkt kommer der så en bil op i gårdspladsen, og personen spørge rom det ikke kunne være vores heste som var set rende over en mark....
Ups.....så opdagede vi at indgang nummer 2 stod åben - og væk var hestene !!!
Vi ledte i et pænt stykke tid, og havde endda en bondemand til at kravle op på hans silo - for at spejde ud efter hestene....

Da vi tager hjem for at forsøge nye metoder, er min mor så kommet hjem - og hun fortæller at de rnetop har været en mand for at fortælle at hestene er blevet indfanget oppe på den vej, hvor de rligger en slagter - og at hestene nu står i slagterens stald !!

Hold op hvor blev hestene glade for at se os !!!!! De stod ind ei et lille mørkt rum, som vist normalt blev brugt til grise/ får eller hvad ved jeg. Udenfor hang dyreskind og dinglede !!!!!
Hestene prustede og fnøs, og havde utrolig travlt med at komme hjem !!!
De stakler !!

Det er bestemt min værste bummert.......
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: BOMMERTER!
Forfatter: 
Dato:  27-07-2001 15:54
Åh det minder mig om en dum en jeg lavede engang......

Min veninde longere min hest uden sadel - og jeg sad så på hende. Jeg kan ikke rigtig huske hvorfor vi gjorde det - men jeg vil tro,at vi har forsøgt med lidt voltigering - i hvert tilfælde fik jeg den ide, at jeg ville glide af hen over krydset på min meget rolige hest.
Lige som jeg sidder der på fryset, uden noget at holde fast i - hvad gør hesten så ???
Den begynder selvfølgelig at bukke !! Tro mig - det er ikke med at sidde på krydset af en hest, i fuld bukkespring, uden noget at holde fast i. På en eller anden måde, så fik jeg heldigvis holdt mig fast tl hesten stoppede igen *S*
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: BOMMERTER!
Forfatter: 
Dato:  27-07-2001 16:02
*GG*
Det er mostsom læsning det her ;o)

Jeg havde smadret min albue - og havde gibs på hele armen.
Alligevel mente jeg at jeg godt kunne sætte spring op hvor min søster og den veninde som passede min hest mens jeg ikek selv kunne ride.....

Jeg skull eså lige sætt een bom op - tabte den - og den landede selvfølgelig lige på min gibsarm......heldigvis gik gimpsen ikke stykker ;o)
0
0
Svar på denne tråd
 
 og så var der dengang :o(
Forfatter: 
Dato:  27-07-2001 16:08
Og så var dengang jeg skulle vaske min hest før et stævne ... jeg havde en veninde til at hjælpe mig, for det var koldt og skull eoverstået hurtigt af hensyn til hesten.
Vi havde to helt ens flasker. I den ene var der shampo, og i den anden var der hovolie......
"Ræk mi glige shampoen" siger jeg til min veninde, og hun rækker mig det som jeg tror er shampo :o(
Den stakkels hest blev vasket i hovolie !!!!!! Og tog laaaang tid om at tørre - resultatet ? En gang voldsom nyreslag, o gen pels som skulle slides "ren" igen...

Hol dop hvor jeg bare hadede mig selv for hvad jeg havde gjor tmod min lille hest :o(

Så et godt råd.........ALDRIG ens flasker med forskelligt indhold !!!
0
0
Svar på denne tråd
 
 den er jeg god til
Forfatter: 
Dato:  27-07-2001 16:19
Hmmmm.... har lukket heste ud og regnet med at jeg kunne nå og løbe ned til den anden ende af folden, og lukke før dem!

Har redet på min lille pony på 115, og skulle være smart at åbne stødhegn mens jeg sad på hende, men hun løber under da jeg har åbnet det nederste og jeg sidder pænt på hende samtidig!

Ville springe over grøft, men var så smart ikke at tjekke den anden side først....så vi faldt på snotten! og hesten rullede over mit ben!

Har sat min kusine op på Molly, mens naboens pony stod og hyllede bag vores lade... så Molly flippede ud, tog en jordegalop rundt på den halv tønde land og gik så skråt igennem med tre kæmpe bukspring!

Har stillet mine heste 1000 gange med trense på, så de har knækket mine tøjler (lærer det nok aldrig)

Har ladet nogle små piger stå og snakke med hesten, og fortælle hvor sød den var (de fortalte hvor dygtig jeg var fordi jeg red uden sadel :-0 ) men lige som jeg rider væk får hesten et chok og jeg ryger af!

Har sprunget over det første spring i et dobbeltspring, hvor heste så drejer og jegt fortsætter

hmmm.... det var lidt af dem...... men er aldrig kommet tilskade
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: den er jeg god til
Forfatter: 
Dato:  27-07-2001 16:43
Hmm... En bommerter.... Har jeg helt sikkert haft !!! Men at komme i tanke om en ja... Jeg har vist fortalt om den gang jeg forlangte at en pony 3½ skulle springe over en naturforhindring ik'!?!? Nå men i får den lige igen så....

Jeg rider en pony på 3½ år... En dag var jeg ude at ride med en anden pige. Hun tog nogle lave men meget naturagtige spring, lavet af grene... Eftersom jeg godt kan lide at springe blev jeg fristeet... Så ja... Jeg red ponyen hen mod den højeste forhindring, ikke mere end 40 cm. Men alligevel... Nå men selvfølelig stoppede ponyen foran springet! Og jeg fløj over hovedet på den med hovedtøj.. og der løb ponyen lige så glad rundt på marken... Jeg slog ryggen... Nå, men efter et stykke tid rejste jeg mig, og vi prøevede at fange ham.. Efter omkring en 1½ time fik vi ham!

Jeg var meget rystet da vi kom hjem.. Og først der gik det op for mig hvad der var sket hvis ponyen var løbet ud på vejen !! IKKE SMART ! Eftersom det jo ikke er min pony...

Det var helt sikkert ikke den værste bommert jeg har lavet.. Men jeg gider ikke remse op...

KnuZ *Smile*

P.s så længe man lære af sine fejltagelser går det nok...
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: den er jeg god til
Forfatter: 
Dato:  27-07-2001 20:37
Hej!

Ja, jeg var til stævne for ca. ½ år siden, og der var en lille græsbakke mig og min veninde lige ville ride over...

(Det skal lige siges at Trunte går med halerem, for sadlen glider meget frem, men det måtte jeg jo ikke ride med til stævnet, så den var ikke på).

Nå, vi kom så galoperende hen til bakken, og vi sad i let sæde, lænede os meget fremad....

Og lige før bakken stopper trunte så brat op at jeg falder af... Jeg holder fast i hovedtøjet med det resultat at der løber en fjordhest rundt uden hovedtøj, og med sadlen hængende til den ene side...

Det så ikke så smart ud, og der var ca. 2 min. til jeg skulle ind og springe... Men dyret blev fanget, og fik lagt sadlen og hovedtøjet om... (Jeg kom faktisk på 2. pladsen i den klasse :-) )

Nå, men da jeg kom ud igen var to små piger også i gang med at ride op ad den lille bakke, og de skulle også starte stævne lidt senere, og en af hestene gik lidt underligt ned af bakken, pludselig sprang den til side, og sadlen "sprang" den anden vej... Øhhh. Resultat: En pige der sidder på en sadel med knækket gjord, og en hest uden sadel på vej hen og finde græs...

Der blev grinet en del af mig og hende pigen... *S*

en anden dag red jeg tur med riseskolen, på en kat. 3 (127) og vi travede...

Det gik så også fint... Indtil hesten snubler over en lille bitte gren, falder forover, oven på mig, slår en koldbøtte, ender med at stå på jorden igen... Hold kæft det må ha set sjovt ud..!!!
Vidste ikke heste ku lave koldbøtter!!!

i mens jeg har læst jeres indlæg har jeg været ved at dø af grin... Det er godt nok morsomt! *Ha Ha* ! *LOL* *SS* *GG* osv...

Knuser Linnea.... Der har lavet mange flere bommerter, kan bare ikke huske dem nu...
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: BOMMERTER! / Jeg - en hestespasser
Forfatter: 
Dato:  27-07-2001 22:15
Jeg tror vist også jeg kan bidrage med et par stykker!! Nogle mere heldige end andre!!

Der var dengang hvor vi skulle til stævne og tog genvejen over en mark, som vi jo sådan set godt vidste var militært område, men som de aldrig brugte. Vi nåede lige ud fra marken, da hjemmeværnet begyndte at fyre løs - de holdt nemlig øvelse - meget smart ikke!!!

Så var der den dag, jeg skulle plukke kirsebær til hest. Det er jo begrænset hvad man kan nå på en pony, så man stiller sig da bare op på den! Ponyen rykker sig og jeg hænger halvvejs fast i træet!!

En anden gang skulle jeg lige skridte over nogle grene på en uofficiel ridesti. Ponyen HOPPEDE over - og jeg røg af og lige ned i de højeste brandnælder .

Og så var der selvfølgelig idag. Jeg er færdig med at ride og giver hesten løse tøjler. Hesten tager hovedet ned og tøjlen ryger ned på nakken. hesten får benet ind i tøjlen og går ret meget i panik. Forestil jer hvor svært det er at hoppe af en hest, når man ikke har fat i tøjlerne og hesten hopper på tre ben!! Der skete heldigvis ikke noget!!
0
0
Svar på denne tråd
 
 At lege dyrlæge
Forfatter: 
Dato:  27-07-2001 22:41
Smarte her har jo en hest med vorter!!

dyrlægen sagde jeg skulle lade være med at pille ved dem, så længe de ikke generede!!.....Men den ene vorte var simpelthen så grim, så jeg måtte altså lige prøve at putte elastiker rundt om den!! Det gik så også godt de første 3 uger, hvor vorten tørrede ud og delvis løsnede sig.....Men så var det der gik betændelse i. nej hvor var jeg ked at det på hesten vejne, og nej hvor var det pinligt at ringe til dyrlægen og forklare hende, hvad man havde lavet ved lille musse.

Nå , men det var faktisk ikke så slemt som jeg troede - hun sagde faktisk at jeg harve gjort det ret godt og så klippede hun bare lide vorten af ;-)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: At lege dyrlæge
Forfatter: 
Dato:  27-07-2001 23:24
Jeg bliver helt bange - det lader til at den kollektive hjernekapacitet her på nettet (min egen naturligvis inclusive) ikke er for imponerende.....

Det er helt uhyggeligt at læse HVOR ubeskriveligt dumt vi allesammen opfører os ind imellem. Og jeg må med skam indrømme at der er flere af historierne der ligner nogen af mine egne foruroligende meget.....

Gad vide om vi nogen sinde lærer??

Kom med flere historier - det her tegner til at blive et museumsstykke ;-) Så næste gang der kommer en ny bruger på HN og spørger til vores samlede ekspertise, kan vi henvise til denne tråd...

Måske et forslag til en ny signatur - hvis nogen mangler??
"Erare humanum est" ;-)

Hygge

£isbeth

********

Give me chocolate, and no-one gets hurt!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: BOMMERTER! / Jeg - en hestespasser
Forfatter: 
Dato:  28-07-2001 02:28
Medmindre I vil have små underlige føl, så lad være med at sætte en broget shetlandshingst på 1½ år sammen med en æselhoppe. *Det siger vist alt, ik'?*
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: BOMMERTER! / Jeg - en hestespasser
Forfatter: 
Dato:  28-07-2001 10:17
Min far's hoppe ventede sit (næsten) første føl, vi ønskede os et hoppeføl.
Min mor havde bestemt at vidunderet skulle hedde Ofelia, og det havde vi kaldt den næsten siden den blev lavet -

Endelig kommer vidunderet - min far er inde og lure, ikke særligt grundigt, og fortæller stolt - selvfølgelig er det en hoppe.
Vi ringer til hingsteholderen - som er Jytte - og fortæller om den lykkelige begivenhed, og alle er glade.

Næste dag sidder jeg og beundrer føllet ude på marken, og må konstatere at det tisser noget underligt af en hoppe at være ;-)
Ind og ringe rundt - der er sket noget meget mystisk i nattens løb, føllet har skiftet køn.

Nu er det så ikke en Ofelia vi har fået trods alle håb - men hvad skal han så hedde?
Da Jytte har grinet færdig efter et par dage - begynder hun at kalde ham Olfert.
Og vores fantasi har lidt et vældigt knæk - så Jytte er skyld i at der på de midtjydske stævnepladser af og til dukker en vallak op ved navn Olfert.

Det er dog ikke gået værre end at der efter nogle år er kommet en Ofelia -

Dorthe
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: BOMMERTER! / Jeg - en hestespasser
Forfatter: 
Dato:  28-07-2001 11:28
HE HE!! Det er her da lidt for sjovt...... Jeg har også en....

Det var en gang i ridetimen, da ponyen endelig gik flot med mig ! Jeg var bare så lykkelig :-) Nå men pludselig kalder min ridelære mig ind på midten af banen, jeg spørger hende lige så stolt om han ikke bare går flot!?!? Så siger hun: Camilla, det du gør er du saver ham i munden, så han er nødt til at gå i holdning!.... UPS..... Så forklarer hun mig hvordan jeg skal gøre... Så råber hun højt op i ridehuset om der er andre der saver !?!? Efter timen spurgte alle mig bare om jeg virkelig savet ponyen i munden.!?!?

ej hvor var det pinligt... specielt fordi jeg ikke en gang gjorde det med vilje.. Det var lige da jeg havde lært at få en hest til at gå i holdning... og så fandt jeg jo lige en smartere måde ik'!?!? Nå.. Men det var ihvertfald PINLIGT!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: BOMMERTER! / Jeg - en hestespasser
Forfatter: 
Dato:  28-07-2001 11:56
Jeg føler mig efterhånden helt hjemme, nu da jeg ved, at jeg er omgivet af idioter... :-0

Synes nu alligevel, at tråden mangler A. Paladinis bidrag..? ;-)

Mette (Fjolle)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: BOMMERTER! / Jeg - en hestespasser
Forfatter: 
Dato:  28-07-2001 13:19
Kom engang sent hjem og blev modtaget af en "velkomstkomité" på 3 heste, der stod lige inden for havelågen.

Et eller andet "geni" havde lukket hestene på en fold - men glemt at leddet i den anden ende stod åbent ;-)


Jeg opgav at tælle alle de huller, der var blevet i græsplænen ... Men hestene havde hygget sig - dét er der ingen tvivl om! *GGG*


Venlig hilsen
Nina
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: BOMMERTER! / Jeg - en hestespasser
Forfatter: 
Dato:  28-07-2001 16:48
Ja.. Jeg er også en gang blevet sparket i maven, også fordi alle folk starter med at råbe 'HOLD FAST I HESTEN' og lidt efter 'GIV SLIP PÅ HESTEN' Ja...

Og også en gang blevet trådt i maven... UPS... Skulle lige forbi en anden hest, da ponyen pludselig ser ud gangen af stalden, og fare selvfølelig ud for at få græs... HE HE !! det kosetde en omgang på skadestuen.. Og det værste var.. dagen efter skulle jeg til stævne !! Men jeg vandt da alligevel... He he...

Der var også en gang hvor amrte mig, kom til at gå ind foran pony og blev spændt ben for... UPS... jeg glemte at se mig for, da jeg skulle over ridebanen...

Jeg har flere....

Der var også en gang jeg var på ridelejr... ponyen jeg havde fået var ikke ret gamelle så jeg fik en anden piges pony der ikke brød sig om at springe, at springe på. Nå, men mens vi træneed klaret ponyen og mig så jo godt... Jeg var ret glad, og mente vi havde en lille chance til at vinde springkonkurrencen senere på dagen... nå, men edt blev vores tur til at springe banen til konkurrencen.. Og ja.. ponyen stoppede ved anedt spring, og mig som havde siddet til frokosten at jeg troede vi havde en lille chance... jeg faldt over hovedet og ned i springet.. Alle var stille... Da jeg pludselig lige så dumt sagde 'Der skete ikke noget' alle brød ud i grin !!! Nå.. men jeg sætter mig op og vi fortsætter mod næste spring.. Ponyen refuserre men kommer over i andet forsøg.. ponyen refuserre ved ALLE springene... og så kommer vi mod det sidste spring og ja... Ponyen refuserret og jeg faldt af ligesom sidste gang !!! ØV! Mig som havde siddet og sagt jeg troede vi måske vandt! dumme møg pony tænkte jeg bare... Det var bare vildt flovt :-( HE HE !!!!

Kan ikke huske flere lige nu...

Myz og hugs *Smile* - Som absolut ikke har haft et kedeligt liv !! Og som absolut, nok skal dumme sig mere i livet :-)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: Jeg kan også...
Forfatter: 
Dato:  28-07-2001 17:08
Apropos springning:

Jeg fik undervisning i spring på min gamle ponydyr ikke længe efter jeg havde købt ham. Se normale ponyer er så smarte at dreje skarpt FØR et spring hvorved man kan lave nogle interessante flyvehop over springet uden hest, men min basse skulle lige være underlig! Vi var kommet ret fint over et for mig lidt højt spring på da værende tidspunkt. Det er også godt nok, men lige i det Kali rammer jorden laver han et 90 graders sving til højre, mens jeg fortsætter lige frem. Så lå jeg der og gloede, men behøver jeg sige, at den manøvre er smart i omspring, så længe man er forberedt?

Og så er der den med bilen:

Jeg var ude at køre i min lille dyt forleden. Jeg tror jeg fik sluppet koblingen for hurtigt, så bilen lavede et lille hop. hvad gør jeg? Rækker hånden ud for at klappe den på halsen og siger rooolig. Så kan man vist tale om at være hestefikseret....

Hilsen Louise og hesten med fire hjul :-)

Araberen blev skabt af Vinden.

Han er den vind, jeg lever af...
0
0
Svar på denne tråd
 
 JEG KAN OGSÅ EN.....
Forfatter: 
Dato:  28-07-2001 19:32
Det var en varm sommer dag og rideskolen som min heste stod på havde lavet en "sjov dag" for heste og rytter den dag det gik ud på at vi skulle ride ud i skoven og finde nogle poster og komme hjem med alle svarene og dem som havde flest svaradt.Mit hold var nået et godt stykke min i skoven og kommet over til militær området hvor at der også var nogle poster.Vi kunne ikke helt finde stine så vi red ude på græsset da vi kom til en lille å,de andre kom godt over den lille å men min dejlige hest var ikke helt så glad for den så jeg stod af tog tøjlerne over hoved fik hesten i trav så hoppede jeg over men hesten stod stille og lige da jeg havde sat min første fodpå jorden så sprang hun med det resutat at hun hoppe lige ind i mig av av av min ryg. Jeg måtte en tur på skadestuen om aften fordi at jeg ikke kunne bevæg min og det viste sig så at være slaget der havde lammet min ryg og den dag i dag render jeg rundt men en skæv ryg så det er en af de ting som jeg aldrig gør mere.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: Til grin kan jeg altid blive *GG*
Forfatter: 
Dato:  28-07-2001 22:03
Tja, jeg har præsteret at falde af min hest, mens han skridtede stille og roligt på en grussti.... Hvad der helt præcist skete, ved jeg ikke, men lige pludselig lå jeg nede ved siden af ham... Jeg er glad for at heste ikke kan tale.. For han så meget overrasket ud i hovedet. Gad vide hvad han havde tænkt? *GG*

Og jeg fik ikke et ildebefindende eller noget andet.. Jeg gled simpelthen bare ud af sadlen..... Til stor morskab for mine følgesvende:-)

Nååå ja, til grin kan man altid blive:-)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: ja...
Forfatter: 
Dato:  28-07-2001 22:58
... det var mig der påstod jeg ikke kunne komme i tanke om nogen bommerter...
Det kan jeg stadigt ikke.

Og det går jo ikke så hesten måtte jo heller hjælpe mig lidt på vej....
Ja jeg præsterede at falde af i skridt idag, da jeg var ved at skifte over til trav.

Jeg gled lige så stille og roligt, okay roligt eller stille var det nu ikke. Men af kom jeg.

Jeg har selvfølgelig også trænet dyret i et år nu, og er ikke faldet af den endnu, så nu hvor jeg skal til at stoppe med træningen af den, falder jeg gud hjælpe mig af i skridt....
Ja sjovt kan man altid få det.
Jeg kunne jo fortælle om mine afsidninger, men så ville i bare falde ned af stolen, og det går jo ikke. gnækgnæk

/Christina
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvem, af os har aldrig dummet os? INGEN !
Forfatter: 
Dato:  29-07-2001 12:55
Ja.. Nu vi snakker om poster ude i skoven har jeg vel en til.. Når man sådan sidder og læser jeres andre så...

Når, men jeg var på ridelejr, og det var dagen før vi skulle hjem. Jeg og to andre piger for min rideskole, blev sat sammen i et hold, for at finde de der poster. vi var det sidste hold der blev sendt afsted. når, men vi starter jo sådan set fint nok.. Vi skridter lidt og traver.. Ved en post kommer en mand forbi og spørger hvad vi laver.. vi forklare så... Vi rider viedre, og pludselig kommer en af pigerne så i tanke om hun har glemt sine briller hende ved posten med manden... Nå.. Men jeg prøver at ride tilbage, men som jeg har nævnt i en bommerter længere oppe er ponyen ikke særlig gammel og ville absolut ikke gå alene tilbage.. Det ender med jeg låner den andens pige ehst.. Med fuld knald i så hurtig trav jeg nogen sinde har redt traver jeg aftsed mod posten vi havde glemt hendes briller.. Hesten bliver bange og sætter i vildt jagtgalop.. UPS.. Når.. Men edr sidder jeg så.. Og kan ikke stoppe dyret... den springer over en masse grene og det præstatere jeg faledr af, lige ned i en vand pyt.. Jeg var DRIV våd ! Nå.. Men hesten stopper op og græsser og jeg vader hent il den.. Sæltter mig op og skridter videre, endelig når vi til posten.. Og ja.. Hendes brillere r der ikke ! jeg må ride tilbage og sige hvad der er sket, 9og de spørger selvfølelig hvorfor jeg er dirv våd... UPS.. Vi red viedre og kunne ikke finde næste post.. ØV! Vi fandt den meget lang tid efter, og gættede os til at holdet foran havde taget den med hen et andet sted! Nå.. Men efter alt det her var vi ca. 2-3 timer om edt her tur, og edt skulle have taget 1 time ! jeg var heldigvis tøret da vi kom hjem !!!Det var så pinligt da vi kom hjem! De spurgte hvor vi havde været.. Og... Ja jeg fandt på en løgn! Jeg ville absolut ikke have de skulle vide det! PINLIGT!
:-0 Rigtige hestetosser lærer noget nyt hver dag :-0



hhtp://www.juwely.subnet.dk
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: BOMMERTER! / Jeg - en hestespasser
Forfatter: 
Dato:  29-07-2001 20:12

Har også lavet en riiiigtig pinlig een :-0

Min første isbuk vægrede sig ved at skridte henover et,efter regnen, nyopstået lille vandløb i skoven. Pisk eller stædighed hjalp ikke. Nå - hvad gør idioten (læs: mig) så ? Hopper af kræet og forsøger at trække den over.....

Gæt hvem der sad fuldstændig fast i mudderet :-0

Jeg måtte tjatte til Fafnir med pisken på bringen så han kunne hive mig tilbage igen :-)

Han fik MANGE gulerødder efter rideturen......

Har også præsteret alletiders stunt som ponyrytter......

Veninden og jeg på 2 ponyer - i skoven uden sadel i fuld galop - pludselig var der et 90 grader sving. Åh ååhhhh - ponyerne fortsatte ligeud op ad en stejl skrænt og jeg slog en baglæns saltomortale ud over hestens kryds og ned af skrænten :-0

Der skete ikke en pind med mig og min veninde var fuldstændig færdig af grin, men vi havde et farligt mas med at få ponyerne ned igen fordi skrænten var for stejl......

Mh KatrineH
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: BOMMERTER! / Jeg - en hestespasser
Forfatter: 
Dato:  30-07-2001 11:03
Hmm.. superdejlig tråd. Hvad er det lækkert med et rigtigt grin en
mandag morgen.. ***tårerene triller ned af mine kinder***'

men vi har nok allesammen lavet en eller anden bommert...

Jeg har lykkets med at "klippe" min hest i numsen.. skulle lige
studse hendes halerod og stod som sedvanligt og snakkede løs..

og vupti .. havde jeg fået lavet et jak i numsen.. så bloden den sprøjtede.

Så det var bare at ringe til dyrelægen og få hende til at lige sy 3 sting..
Men vad jeg sade når hun spurgte hvad det var sket.. ikke meget!!!
Men jeg var i værtfald meget meget rød i hovedet..

Stakkels lille pus fik lidt extra aftens mad!!!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: BOMMERTER! / Jeg - en hestespasser
Forfatter: 
Dato:  30-07-2001 20:37
Hej...

Jeg må jo også indrømme at jeg har lavet en enkel bommert, det var for 3-4 år siden, jeg var lige blevet den stolte ejer af en hest og en ret spinkel pony på 3 år og 110 i stg. Han viste sig sog senere at være en for stor mundfuld for mig at håndtere så han blev hurtigt solgt tilbage igen... men tiden blev alligevel udnyttet til at tage de første skridt med tilridning... Flere gange efter striglingen hoppede jeg op på ham og sad en par min. på ham mens han endnu stod bundet, for så igen at hoppe ned. Dog er jeg lidt klumset så jeg har altid brugt en spand el. lignende når jeg skulle op. En dag skulle jeg så lige prøve uden, det resulterede da også i at jeg kom op... men jeg forsatte altså videre ned på den anden siden, der lå jeg så på ryggen, mens højre hånd stadig hold fast i manen på den stakkels pony. Det var ret sjovt, og jeg var faktisk ret pinlig over det! Men det sker aldrig igen!
Man lærer jo af sine fejl!


Knus fra Trine!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: BOMMERTER! / Jeg - en hestespasser
Forfatter: 
Dato:  30-07-2001 22:04
Nå, så er det vist min tur...*hehe*

Her til aften hvor jeg var ude at undervise en i ridebanespringningens glæder, skulle smart ars me lige op og vise sig lidt. *fjollehovede* Jeg har en lettere tåbelig vane med at stritte med tommelfingeren på højre hånd....ganske rigtigt jeg bragede den lige ned i nakken på dyret. Der skete ikke noget med ham og det sagde egentlig knæk, men den er ikke hævet eller blå. Jeg tror nu godt jeg vil kunne finde ud af at lukke tommelfingeren sammen omkring tøjlen næste gang. *S* Tænk at man kan være SÅ fjollet! *tsk tsk tsk*

Céleste
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: BOMMERTER! / Jeg - en hestespasser
Forfatter: 
Dato:  13-08-2001 01:11
nu hvor jeg efterhånden har haft med heste at gøre de sidste 10 år, (6 af dem på rideskole), har jeg også oplevet en del med disse prægtige dyr.
den første dag jeg var til ridning var da jeg var 9 år gammel, jeg var pavestolt, (red på en gammel, fed nordbagge som var halvdød men okay, en hest er vel en hest). efter timen sku jeg så liiige se den hest min kusine havde reddet på et par år tidligere, men på vej ud igen af denne bette stald rammer jeg en pony på krydset som desværre var krydskilden!! hvilket resulterede i et velplaceret spark på mit skindeben! hehe en hel perfekt start på mine "hestekarriere".
har dog lavet en del underlige stunts siden, har bl.a. prøvet den hvor man leget "rutchebane", dvs man ridder på en hest med ponypude, hesten ser græs, og pludselig siddet man på ørene af krikken,...hmm... hesten så li´så overrasket ud som jeg gjorde :o)
er også lykkedes mig at få diverse skader som den "flygtløse" rytter jeg blir beskyldt for at være.
er blevet kylet af på hovedet ind i barrieren (kan ikke anbefales ;o), er blevet kylet af så jeg rullede ned af barrieren og landede i savsmuldet, er faldet af på en markvej, brækkede armen, og jeg VILLE selv sadle af og rense hove (hvem sagde hestetøser er pivede??) og så lige den bedste, kommer galoperende, et forben forsvinder under hesten, med det resultat der pludselig ligger 500 kg hest ovenpå min stakkels fod! fik en kraftig forstuvning og var krykhusar i en måned, men gæt selv hvem der havde skridtet hesten af! ;o)

word out Jane
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: BOMMERTER! / Jeg - en hestespasser
Forfatter: 
Dato:  20-08-2001 20:02
Arj - skal man virkelig! Nåh.. så pyt.
Nævner et par stykker..

Fik viklet fingrene ind i longen - resultat 3 brækkede fingre på venstre hånd.

Nåede ikke at hoppe af, da hesten landede på knæene efter et spring, 500 kg hest slog kolbøtte, med mig nedenunder - resultat brækkede ribben.

Stod bag hest og skulle give ambolt til smed, hest bakker og maser mig og ambolt gennem en mur - resultat et styk lettere beskadiget hest og atter brækkede ribben *surt show*.

Nå, ikke flere af de "slemme" - nu til de "dumme"...

Forsøg på at tage dækken af, uden at spænde det helt op først!

Forsøg på at trække afsted med en hest - uden at løsne den først!

Som "pony-unge" at blive trukket gennem et hegn af en "meget stædig hest" *griner*

At springe over et spring - men glemme hesten på den anden side!

At springe op på en hest - og lande forundret på den anden side, mens hesten ligefrem står med et flabet grin på!

Hyggelig galop ad en lige skovvej - men pludselig drejer hesten ind af en sidevej, under en lavthængende gren - og man finder sig selv siddende undrende på jorden og se baghove forsvinde i det fjerne.

Må vist hellere stoppe - inden det her bliver en helt roman....

Mvh. Jeff



Besøg min hjemmeside



Man skal uforfærdet angribe problemerne - men man må være forberedt på, at de slår fra sig.

------- Piet Hein-------
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: BOMMERTER! / Jeg - en hestespasser
Forfatter: 
Dato:  21-08-2001 16:30
Kom nu!! Flere!! ;)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: BOMMERTER! / Jeg - en hestespasser
Forfatter: 
Dato:  21-08-2001 19:34
Hmmm.... pinlige ting..... jeg har lavet virkelig mange, men den nyeste bommert jeg har lavet, var her i sommerferien hvor mig og min elev var ude at bade med ponyerne.
Min elev rider på Bolette, og det tog lidt tid at overtale hendes ejer til at lade os tage hende med, for efter hans mening er den rigtige (sikre) måde at ride på når vi skridter rundt inde på ridebanen hvor han kan holde øje med os HELE TIDEN! Men vi kan da sagtens styre Bolette, for vi har været ude at bade med hende før, og vi rider ned til en lille sø.
MENMENMEN! Kloge mig har jo lige glemt at den pony overskrider alle fysiske love, og hun får da også på en eller anden uforklarelig måde (i stillestående tilstand) smidt hovedtøjet. FARVEL BOLETTE!!!!!!! Så red jeg ellers rundt i bikini resten af eftermiddagen, og ledte efter hende. Jeg fandt hende først 8 timer efter, og da så hun ud som om hun havde haft den sjoveste dag i sit liv! jeg har siden hørt at hun havde jagtet en lille dreng på cykel. Så gik vi ellers 7 kilometer hjem, og fikm derefter den vildeste balle af Bolettes ejer, fordi vi var nogle sløsede sjuskehoveder der ikke burde omgås store farlige dyr. Det skal lige siges at hovedtøjet var spændt som det skulle, men som sagt kan man aldrig vide sig sikker når det drejer sig om bolette!
Hendes ejer har stadig ikke tilgivet mig!



Mvh.

Åsemusen (også kaldet Rose)


Husk: Ingen er for grim til at stå på vandski!!!

:-0 :-0 :-0 :-0 :-0 :-0 :-0
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: BOMMERTER! / Jeg - en hestespasser
Forfatter: 
Dato:  26-08-2001 16:14
Lige et par stykker:

Skal rense hove på hesten. Løfter baghov hesten går sidelæns med de andre ben og vil tilsidst have bagbenet med sig. Jeg bliver sur (det gør den nemlig altid) og hiver i benet. Hesten mister balancen og hamrer baghoven skråt ned i min fod. Hvilket resultere i at jeg ikke kom til vigtigt stævne og ikke kunne gå i to uger.
han gør det stadig men min far renser altid hove på min hest dagen for et stævne...

Da min lillesøster og jeg fik vores første pony skulle vi lige springe et kryds. Min lillesøster red på, kom over, ponyen drejede 90 grader ,hun fortsatte. Det kunne jeg ikke forstå og skulle lige vise at det ikke var så´n man gjorde.
Det var lidt pinligt da jeg også sad på jorden.

Skulle give min lillesøster på dengang 4 år en ridetur. Vi gik ud på marken, jeg satte hende op på den nærmeste shetlænder. Pludselig sætter hele flokken i trav + ponyen med min søster på den traver stille rundt om et træ og min søster hopper stille ned af siden og ned i mudderet. ups uuuundskyyyld

Skal spænde gjorden på min pony imens jeg sidder deroppe. hiver op i den første rem og sætter den i hul (troede jeg) Hiver den anden op og slipper den for at se hvad den første rem sidder i. Hvilket resultere i at jeg sidder og råber om hjælp i 5 minutter og da der ikke kommer nogen må man jo glide ned, men når man har sadlen imellem benene lander amn altså på røven.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: græs reperation...
Forfatter: 
Dato:  10-01-2002 17:21
har du set Pretty Woman... tror måske du kunne lære noget af polokampen så *GGGGG*
0
0
Svar på denne tråd
 
 Ponyen der ville lege skildpadde ...og andre hyste
Forfatter: 
Dato:  10-01-2002 19:32
-------Ponyen der ville lege skildpadde--------

På et sommerferiejob ville jeg lige blære mig, Vi skulle ride omkap. Mig på en fed shetlender ved navn Thyge Hansen....

Den dygtige rideskolepige der selv syntes at hun var noget så ansvarlig satte sig derefter op i sofan og tromlede så eller deruda i tordnende galop.. IHHHH (som de siger i filmene).
Nå men dygtige lille mig havde åbenbart ik lige overvejet at græs kan være glat(og meget glat dagen efter regn) og at små tykke ponyer måske ikke vender for godt......
Jo da jeg havde godt hørt om mordax men troede kun sådan noget sku bruges i sne..

Da jeg sejers stolt ville dreje ponyen trådte naturloven i kræft..... Tja godt det ikke var en større hest for jeg ku ik gå på benet et par dage efter...

---------------Loch ness uhyret---------------------
-eller man får hvad man beder om.

Jeg har det med at prædike at man ikke skal ride ud alene...men...
En dag ville jeg lige skridte af ude ...
så jeg red en lille tur... jeg kom til en sø og så tænkte jeg at min lille hest ligeså godt kunne venne sig til vandet,og lige sætte forfusserne i vandkanten....
(har gjort det med den forige hyp mange gange)

Nu tænker i sikkert at jeg selv er uden om at den stejler bukker og smider mig af men, det ville enhver jo forvente sig af den.
Det skal siges at han afskyede vandpytter op helst sprang over dem hvis jeg ellers kunne holde retningen...

Nu har i måske gættet det min lille hest gik i friskt tempo frem og inden et splitsek (uden at nå at stoppe)
var plapden for træng til at vende og plump pludselig ku vi ik bunde...
hesten kæmpede og jeg tænkte -hjælp lad mig komme ind....
Jeg kom med megen ængstlighed, for at blive ramt af hans ben; af ham og begyndte at svømme indefter..
(Ridestøvler og hjelsm er ikke egnet til svømning!)

Da jeg kom i land så jeg min hest næsten over ved den anden side den prustede så man skulle tro at den i virkeligheden var Loch ness uhyrret.
Jeg stod og overvejede hvordan jeg skulle komme derover da jeg så den begyndte at svømme på langs(tror ik han kunne fide et sted at komme op)
Jeg blev bange for at han var ved at være for træt jeg så der lå et surfboard jeg ville i det mindste vide hvad der skete min hest...
Jeg padlede derudaf(i bedste baywatch stil med ridesøvler og det hele...(som om jeg kunne hjælpe ham)
jeg så ham nå næstetilbage til min bred hvorefter jeg ikke kunne se mere.

Det var sejt at komme ind igen.
Jeg stod ved breden og overvejede om jeg skulle tage hjem til stalden, eller følge i den retning hesten var svømmet. Min redningsmand Rikke kom i sin bil for at lede efter mig...
En cyklist der var på tur, havde fanget hende ved stalden ...og fortalt at en landmand længere oppe ad vejen havde fanget en løs hest.. Rikke havde i forevejen undret sig over at jeg var væk længere end sædvaneligt.Så hun kørte op for at se om det var min.

Det var vist meget heldigt timet for hvis Rikke var kommet lidt senere, var jeg måske fortsat efter hesten der nu stod i en anden retning....
Hesten slap men en lille bitte skræmme på bagbenet ... og vi fik vist nok begge et chok.
Jeg har senere solgt ham og hans nye ejer har haft ham i vandet..

-------------Boks=Hestefælde---------------------

Jeg skulle lukke ponyer ind fra fold som så mange andre dage.
Normalt blev ponyerne sluppet løs i en løbegang hvorefter de fordelte sig nogenlunde ligeligt i den anden ende.
Men den dag ville to ponyerne ikke blive enige om hvem der skulle være i den ene af boksene.
Jeg havde set en af beriddereleverne stak en pisk ind fra siden for at drive dem ud engang hvor nogle af de andre havde gjort det...
Men den ene var førehesten der stod med bagparten mod udgangen, (tror altså ikke dan anden turde gå)
så jeg besluttede at forsøge en mere fredelig fremgangsmåde.
Sinpelthen at tage fat i den anden "retvendte" pony, der ikke boede der og prøve om jeg kunne drive forøehesten rundt så den overtog pladsen hvor den anden havde stået. (to fluer med et smæk)....

Men Boks+2heste=menneskefælde for selvfølgelig vendte førehesten den anden vej rundt således at min for blev ramt og samtidigt kastet ind imod boksvægen...
Sådan får man en fod mast imllem en pony og en bosksvæg...
Foden hævede op så jeg ikke kunne gå ordentligt og værre ednu ikke kunne ride i et par dage...

nå men der er vist ikke nogen der slå disse *GG*
Med venlig hilsen
Camilla
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re:hestespasser
Forfatter: 
Dato:  04-02-2002 00:20
Tæller det med, hvis man har præsteret at starte med at ride hen mod et spring, for derefter at ende på den anden side, men uden hesten og med trensen i hånden. Ja husk altid at holde fast i tøjlen>o<
0
0
Svar på denne tråd
 

Tråden er låst for tilføjelse af nye indlæg.



Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider