Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Udelukkelse af bruger
Forfatter: 
Dato:  31-10-2001 21:59
Hej -

Her til aften, har vi desværre været nødt til at udelukke en bruger fra at komme her på heste-nettet.dk. Det skyldes dels at vedkommende igennem et stykke tid har brugt flere forskellige navne (Whatever, Sysser og flere andre), men det der var 'den berømte dråbe' var at vedkommende her til aften lavede ca. 30 enslydende indlæg her på Hyggesnak, inden vi fik udelukket hende via IP-adressen.

Den slags gider vi selvfølgelig ikke stå model til, ligesom I sikkert heller ikke gider det, og derfor valgte vi at tage at dette lidt drastiske skridt. Vi mener i al fald selv, at det er en _meget_ hård straf, ikke at kunne besøge heste-nettet! ;-)

Grunden til at vi har valgt at informere jer om dette, er til dels at vi på baggrund af den her 'episode' har valgt at implementere den her løsning permanent, og dels for at tage evt. protester og klager i opløbet.

Hygge!

Mvh.
Carsten Holst
carsten@heste-nettet.dk
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: Udelukkelse af bruger
Forfatter: 
Dato:  31-10-2001 22:32
Hej-
Kan godt forstå jer, har også læst nogen af hendes indlæg, og de er i hvert fald ikke altid lige så søde, som de nu kunne have været. Jeg syntes at det er ok. Det kan også være at det giver folk lidt mere respekt, tænk at skulle undvære heste-nettet.dk

**HeidiZ** ;-)
----------------------------------------------------------------
**Jeg har det bedst når jeg sidder på min hest.** ^~Venlig hilsen HeiDiZ~^:-)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: Udelukkelse af bruger
Forfatter: 
Dato:  31-10-2001 22:35
Hejsa.

Ups. Betyder det så at vedkommende overhovedet ikke kan komme på heste-nettet mere og ved hun/han det?

30 enslydende indlæg lyder da af meget, hvordan kunne det gå til?

Jeg er ikke så god til ryttersnak, men jeg prøver da.

Ip-adresse, hvad er egentlig det, har alle det?

Jeg er endnu en af de der pc nørder, der ikke ved så meget om pc.

Mvh Sus
0
0
Svar på denne tråd
 
 Systemet implementeret
Forfatter: 
Dato:  31-10-2001 22:37
Hej Alle,

Jeg har netop implementeret det system som Carsten omtaler i hans indlæg.

Det betyder følgende:
* Man kan ikke skrive et indlæg med navnet på en bruger med en præsentation uden at være logget ind som brugeren.
* Hvis man ikke er logget ind når man skriver et indlæg, så vil man få besked på at logge ind hvis man vil skrive indlæget under dette navn. Det betyder at alle med præsentationer skal logge ind fremover.

Jeg ved at der vil være nogle brugere (brugere som har to præsentationer i samme navn med forskellige brugere) vil få problemer. Jeg bede disse enkelte brugere om at sende mig en email.

Fordelen ved systemet er at man kan være 100% sikker på at det er den rigtige person der gemmer sig bag et navn.

Kommentarer til systemet er meget velkomne, men der skal virkelig tunge argumenter til for at fjerne systemet efter den massive omgang nickfaking vi har oplevet her til aften.

-- Brian Nørremark

0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: Systemet implementeret
Forfatter: 
Dato:  31-10-2001 22:41
> Det betyder følgende:
> * Man kan ikke skrive et indlæg med navnet på en bruger med
> en præsentation uden at være logget ind som brugeren.

Dvs. at jævnfør en diskussion mellem to TinaR'er længere nede, så kan det slet ikke lade sig gøre mere?

> Kommentarer til systemet er meget velkomne, men der skal
> virkelig tunge argumenter til for at fjerne systemet efter
> den massive omgang nickfaking vi har oplevet her til
> aften.

Med al frygt for at lyde "sladderlysten", så går jeg sq da også glip af alt det "sjove" her på HN.

Hm... er der no'en som har lyst til at høre hvor meget ros jeg fik til min ridetime her til aften?

(Det sidste spørgsmål er der ikke no'en, som behøver at svare på - det er ikke det indlægget er startet op for...)

Camilla
~~~~~~~
En konklusion er simpelthen det sted i processen, hvor du ikke gad tænke mere over sagen...
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: Systemet implementeret
Forfatter: 
Dato:  31-10-2001 22:42
Jamen så er det jo "godt", at jeg har slettet min præsentation - jeg er nemlig en værre skovl til at huske at logge på...


...og jeg skal i øvrigt være den sidste til at argumentere mod jeres tiltag. Nu ville jeg bare lige se om det virker, når man HAR haft en præsentation, eller jeg ville blive bedt om at logge på.

Hygge

Kirsten
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: Systemet implementeret
Forfatter: 
Dato:  31-10-2001 22:42

Hejsa.

Det er nok også det bedste, da det jo snilt kan forvirre hvem man snakker med. Det er også mig med indlæget under navnet susan T., men det var før det blev implementeret.

Utroligt det kan lade sig gøre.

Mvh SusbadusHeste er de bedste(y)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: Systemet implementeret
Forfatter: 
Dato:  31-10-2001 22:43
Hej Camilla,

> Dvs. at jævnfør en diskussion mellem to TinaR'er længere nede, så kan det slet ikke lade sig gøre mere?

Nej - så ville den rigtige TinaR være den der havde brugernavnet og kodeordet til præsentationen oprettet med Ryttersnak-navnet "TinaR".

Prøv eventuelt at skrive "Brian Nørremark" som navn og tryk på send - så kan du se den besked man bliver mødt med.

-- Brian Nørremark

0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: Udelukkelse af bruger
Forfatter: 
Dato:  31-10-2001 22:56
Hej Susan -

>Ups. Betyder det så at vedkommende overhovedet ikke kan komme på heste-nettet mere og ved hun/han det?

Ja, vedkommende er udelukket indtil vi fjerner spærringen. Og vedkommende bliver informeret om det, når hun forsøger at gå ind på heste-nettet.dk.

>30 enslydende indlæg lyder da af meget, hvordan kunne det gå til?

Hun har simpelthen klikket på Send-knappen så mange gange.

>Ip-adresse, hvad er egentlig det, har alle det?

En IP-adresse, er en unik adresse som identificerer lige nøjagtig din computer. Adressen bliver tildelt din computer af din internet-udbyder, og alt afhængig af din forbindelse har du enten en fast ip-adresse (f.eks. hvis du har ADSL eller kabelmodem) eller også får du tildelt en ny hver gang du logger på internettet (typisk alm. modems).
IP-adressen er det du kan se ved siden af navnene her på Ryttersnak, ud for mit står der f.eks. ---.stofanet.dk.

Mvh.
Carsten Holst
carsten@heste-nettet.dk
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: Udelukkelse af bruger
Forfatter: 
Dato:  31-10-2001 22:59
Hej,

Ups. Betyder det så at vedkommende overhovedet ikke kan komme på heste-nettet mere og ved hun/han det?

Brugeren bliver mødt af en besked om at kontakte mig via email, og jeg vil herefter forlange at hun ringer til mig.

IP´en beviser kun hvilken computer der er tale om - og ikke hvilken person der er tale om, og "Lille Bølle Bent" kan jo nemt have været på besøg hos hende.

30 enslydende indlæg lyder da af meget, hvordan kunne det gå til?

Ved bevidst at trykke 30 gange på knappen - der er ingen tvivl om at det er fuldstændigt bevidst at de er lavet. Det er også grunden til at HN har taget det ret drastiske skridt som vi har gjort.

Jeg er ikke så god til ryttersnak, men jeg prøver da.

Det er det vigtigste - her bliver sagt mange ting, og langt de fleste er i en god mening. Det allerbedste man kan gøre er at læse indlægene et par gange, og så vælge den mest positive måde at tolke et indlæg på hvis der er tvivl om tolkningen.

Ip-adresse, hvad er egentlig det, har alle det?

Alle computere får en IP - noget af den står ved siden af navnet når du læser et indlæg - en IP (kan) hjælpe os med at se om to indlæg er skrevet af dem samme bruger, men man kan ikke altid stole på dem.

Men for personer der har ADSL er IP-identifikation dog ufattelig sikker - det passer næsten altid.

Håber det gav svar på nogle spørgsmål... ellers er du velkommen til at bede om en uddybning.

-- Brian Nørremark

0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: Udelukkelse af bruger
Forfatter: 
Dato:  31-10-2001 23:04
Halløjsa!

Ærgerligt at det var nødvendigt, men dejligt at det kunne laves.
TinaLL
Kreativitet er evnen til at løse problemer, som ikke kan beskrives, før de er løst.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: Udelukkelse af bruger
Forfatter: 
Dato:  31-10-2001 23:07
Tusinde tak for den grundige formelering af mit indlæg, jeg blev betydelig klogere.

Meen lige endnu et ?mål
Jeg har adsl, er IPen på adsl mere sikkert end med modem? og hvis ja, hvorfor?

Mvh Susan /Heste er de bedste(y)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: Udelukkelse af bruger
Forfatter: 
Dato:  31-10-2001 23:13
Hej Susbadus,

Det er den af den årsag at du ikke ringer op så tit - samt at man i mange ADSL-produkter har der der kaldes en fast-ip; som betyder - ja - at man har den samme IP hver gang.

Det betyder jo så at vi med 99,99% sikkerhed ved at din IP er dig... hvor vi med almindelige dial-up kunder ikke kan være helt sikre, men dog med en betydelig sikkerhed kan sige at det er den samme.

Det er noget teknisk noget, som er meget rart at vide hvis man har noget at bruge det til, men som er totalt ligegyldigt for den almindelige bruger.

-- Brian Nørremark

Notes:
"Dial-Up Kunder": Kunder som har forbindelse med et ganske almindeligt modem eller et IDSN-modem.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: Udelukkelse af bruger
Forfatter: 
Dato:  01-11-2001 01:34
Hej Brian,
systemet virker vist ikke helt endnu!
Snyde Brian (Guess who)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Systemet komplet...
Forfatter: 
Dato:  01-11-2001 07:59
Hej,

Jeg havde glemt at tage højde for at nogle brugere jo ikke logger ind, men derfor kan man jo godt ville skrive som et navn der findes allerede.

Det er gjort nu.

Fortsat god dag...

-- Brian Nørremark

0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: Udelukkelse af bruger
Forfatter: 
Dato:  01-11-2001 08:25
I second the motion mvh ariel
!!AMERICAN AND PROUD OF IT!!!
http://members.tripod.com/BlackSkunk
http://home.worldonline.dk/~Blkskunk
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: Systemet implementeret
Forfatter: 
Dato:  01-11-2001 08:56
Skulle bare lige se om jeg kunne bru´ge et andet navn, og det kunne jeg.

Jani
Jani

*Min præsentation er blevet opdateret*

JP Arabians DK

Når I køber hest, så pas på "Hestekøbspolitiet" - de patruljerer ofte på Heste Nettet
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: Systemet implementeret
Forfatter: 
Dato:  01-11-2001 08:57
hvorfoir kan jeg det, jeg er jo logget ind ??
Jani

*Min præsentation er blevet opdateret*

JP Arabians DK

Når I køber hest, så pas på "Hestekøbspolitiet" - de patruljerer ofte på Heste Nettet
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: Systemet implementeret
Forfatter: 
Dato:  01-11-2001 09:02
Hej Jannie,

Systemet blokerer kun for at du ikke kan bruge navne som der er oprettet en præsentation på.

Hvis du eksempelvis skriver "Brian Nørremark" eller "PiaR", så får du en besked om at du skal logge ind som den bruger der ejer præsentationen.

Systemet sætter ikke grænser for om man kan hedde noget andet, men hvad man kan hedde.

-- Brian Nørremark

0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: Systemet implementeret
Forfatter: 
Dato:  01-11-2001 09:26
ok, så blev jeg så klogere TAKK.
Jani

*Min præsentation er blevet opdateret*

JP Arabians DK

Når I køber hest, så pas på "Hestekøbspolitiet" - de patruljerer ofte på Heste Nettet
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: Systemet implementeret
Forfatter: 
Dato:  01-11-2001 10:20
Ærgerligt at det er nødvendigt med den slags foranstaltninger, men jeg er glad for at det kan lade sig gøre når det nu ER nødvendigt :-)
Hygge
£isbeth
******** :-0

It is easy to be brave from a safe distance.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: Systemet implementeret
Forfatter: 
Dato:  01-11-2001 21:02
Hejsa...

Hvad nu hvis denne udelukkede bruger, finder sig et bibliotek eller bare en anden computer.... KAn hun så ikke komme herinde alligevel?

Mvh. Etna

Et surt ansigt :-( kræver 65 muskler, et smil kræver 13 :-).....så hvorfor anstrenge sig??? ;-)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: Systemet implementeret
Forfatter: 
Dato:  01-11-2001 21:21
Hej,

Det korte svar er: Jo...

Det kan hun også hvis hun får en ny konto hos en internetudbyder. Det vi har gjort er den strengeste form for aktion vi kan gøre - den næste hedder at ringe til TDC og bede dem lukke kontoen - og det har vi stort set aldrig nogensinde gjort.

-- Brian Nørremark

0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: Systemet implementeret
Forfatter: 
Dato:  02-11-2001 10:47
Stort set aldrig nogensinde gjort? Hvornår HAR I dog gjort det?

Med venlig hilsen - og lidt fis og ballade...

Rikke5 :-)

Hey - så er der kommet et par billeder af mulen på min præsentation...
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: Systemet implementeret
Forfatter: 
Dato:  02-11-2001 11:42
Hej,

Jeg brugte den formulering fordi jeg mener at have hørt at Carsten engang har snakket med TDC om at lukke for en bruger der lavede "jeg tænder på små piger"-indlæg.

Jeg ved dog ikke hvad der kom ud af det.

-- Brian Nørremark

0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: Udelukkelse af bruger
Forfatter: 
Dato:  04-11-2001 01:20
PISSE -undskyld sproget- godt initiv! :-)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Re: Udelukkelse af bruger
Forfatter: 
Dato:  13-11-2001 00:13
suk.....jeg kan ikke lade være med at tænke på at nogengange går der ged i computeren lige når man forsøger at sende noget, alt går i stå og intet virker- tilsyneladende, og så kunne man jo fristes til at blive ved at trykke på send-knappen indtil der skete noget, og skræk og rædsel, den har alligevel virket alle gangene! gys! - det skete faktisk engang for én inde på en anden debatside, men hun undskyldte også meget, hmm nå..........nu kender jeg ikke lige den konkrete sag... - nogengange stiller min kat sig oven i det hele og fyrer 50 uforståelige tegn af - jeg skal nok passe på musen ikke lige står henover send-knappen :-0

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider