Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Du kan her give din kommentar til nyheden:

Kvindelig jockey vinder 5 gange på samme dag!


Den britiske kvindelige top-jockey Hollie Doyle skrev væddeløbshistorie sidste weekend med hele fem løbssejre på en og samme dag på Windsor, England. En dag hun med sikkerhed aldrig glemmer

 

Odds 899-1 for at det ville ske

Den kvindelig top jockey havde en fantastisk dag lørdag den 29. august, da hun med oddsene 899-1 skrev sig ind i rekordbøgerne, og som den første britiske kvinde nogensinde, sikrede sig fem sejre på en og samme dag.

"Jeg er rigtig heldig, at folk omkring mig der har brugt mig fra starten af min karriere, er blevet ved med at benytte mig, hvilket er en stor bonus" udtalte den lykkelige kvindelige britiske jockey efter weekends fem sejre til Sky Sports Racing. Hollie er uden tvivl temmelig sikker på ikke at blive arbejdsløs lige med det samme.

 

Gode heste en velsignelse

Hendes femte sejr høstede hun på hesten Mistress Nellie, sm hun red for træner William Stone, mens de øvrige sejre blev høstet med Indian Creak (trænet af Mick Channon), Sur Mer (trænet af Robert Cowell) Le Don De vie (trænet af Hughie Morrison) og Extra Elusive (trænet af Roger Charlton).

"Jeg er velsignet ved at få mulighed for at ride denne type af heste. Det er gode heste", udtalte jockeyen efter hendes fjerde sejr på Windsor.

 

[[outstream]]

 

Masser af rekorder til den 23-årige kvindelige jockey

Weekenden var en guldrandet slutning på en uge der i forvejen havde budt på masser af rekorder for den 23-årige hestekvinde.

 

Hollie, der ligger på femte i pladsen i Flat Jokey championatet, blev den hurtigste kvinde i et årti til at opnå 50 sejre på en sæson. Det er en rekord hun opnåede med hesten Good Impression (trænet af Dai Burchell) på Bath banen mandag den 24. august.

"Jeg satser på at ride så mange sejre hjem, som jeg kan. Jeg har været velsignet med en god start på sæsonen" udtalte Hollie i sidste uge.

 

116 sejre i 2019

Udover de nævnte rekorder er Hollie også noteret for flest fejre blandt kvindelige jockeys i 2019 med hele 116 sejre. "Det er virkelig spændende at ride et titelløb, og forhåbentlig kan jeg fortsætte min gode form, og være med på en chance", slutter en glad Hollie.

 

Kilde: Horse & Hound

 

Billede

 

Den britiske kvindelige top-jockey Hollie Doyle skrev væddeløbshistorie sidste weekend med hele fem løbssejre på en og samme dag på Windsor, England. En dag hun med sikkerhed aldrig glemmer (Foto: PA)



Nyt indlæg (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider