Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Du kan her give din kommentar til nyheden:

Imperio bliver schoolmaster


Den tyske OL-reservehest og tidligere viceverdensmester ved UVM Imperio skal fremadrettet være Schoolmaster for den tyske juniorrytter Annabelle Steffens. Den succesfulde 16-årige trakehner hingsts Grand Prix dage på internationalt niveau er hermed ovre

 

Imperio slutter Grand Prix karrierren

Trakehnerhingsten Imperio (Connery / Balfour xx), der er tidligere tysk OL-reservehest og viceverdensmester ved UVM i verden slutter sin internationale Grand Prix dressur karriere. Den nu 16-årige hingst skal fremadrettet tjene som Schoolmaster for den 17-årige tyske junior rytter Annabelle Steffens.

 

Imperio er avlet af Hartmut Keunecke og ejet af syndikatet Schwaiganger Statstutteri, den tyske olympiske komité og Hubertus Schmidt.

 

[[outstream]]

 

Reservefløjhingst 2005

Imperio blev reserve trekehner sieger 2,5 år gammel i 2005 ved hingstekåringen i Neumünster. Under Anne Sofie Fiebelkorn blev han Bundeschampionatsvinder og vandt sølv i 2009 ved UVM. Efterfølgende kom Imperio i ridning hos Hubertus Schmidt, der i 2010 debuterede i Grand Prix med hingsten.

 

Tidligere tysk OL-reserve

Imperio har undervejs i sin karriere været uheldig at gå glip af et par store konkurrencer som følge af skader. I 2011 gjaldt det Nürnberger Burgpokal finalerne og i 2013 Louisdor Cup finalerne. Imperio nåede dog at blive føjet til det tyske Landshold i dressur, da han i 2016 var reserve ved OL i Rio.

 

Imperio red sit sidste stævne med Hubertus Schmidt i sadlen i 2018.

 

Imperios nye rytter er begejstret

Imperios nye unge rytter er begejstret for hingsten "Når jeg sidder på Impi føler jeg at jeg flyder. Han er virkelig en danser. Jeg kan ikke beskrive følelsen med andre ord" Var Annabelles ord til Eurodressage, der interviewede hende om hendes nye hest. Hun har alle sine heste i træning hos Schmidt, der jo kender Imperio rigtig godt, og nu skal hun til at bruge tid på at lære ham at kende, inden der lægges specifikke planer.

 

Billede

 

Den tyske OL-reservehest og tidligere viceverdensmester ved UVM Imperio skal fremadrettet være Schoolmaster for den tyske juniorrytter Annabelle Steffens. Den succesfulde 16-årige trakehner hingsts Grand Prix dage på internationalt niveau er hermed ovre (Arkivfoto)

 



Nyt indlæg (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider