Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Du kan her give din kommentar til nyheden:

Tysk sejr - dansk 7. plads


Storsejr til Tyskland ved WEG i Tryon da Isabell Werth på ynglingshoppen Bella Rose, sikrede sig holdguldet og en individuel sejr på næsten 89 %. Sølvet gik til USA og bronze til Storbritannien. Danmark sluttede på en skuffende 7. plads

 

Tysk storsejr

Superstjernen Isabelle Werth, der har oplevet et fantastisk come Back på den fantastiske hoppe Bella Rose, høstede torsdag en af hendes karrierres største og mest emotionelle sejre, da hun sikrede tysk hold guld på sin absolutte yndlingshest med 84,829 %, men hun brød fuldstændig sammen i euforisk glædesrus, og gav tårerne frit løb. " At komme tilbage efter 4-år er helt specielt. Alle ved hvor tæt på mit hjerte denne hest er. Det er en meget speciel dag. Hendes karisma, kvalitet, bevægelse og elegance. Hun er fuld af kraft og energi", udtalte en glædesberuset Isabell Werth efterfølgende, om hoppen der returnerede til verdens absolutte dressurtop, mirakuløst efter 4 års skadespause.

 

"Resultatet kunne være værre" spøgte Isabell Werth efterfølgende, der med 10 OL medaljer i bagagen er den mest vinde dressurrytter nogensinde.

 

[[outstream]]

 

USA vinder Sølv

Amerikanske Laura Graves og Verdades satsede stort og red beslutsomt mod guldet, men mistede vigtige point i skridt-karaktererne, hvor hun kom under 80%. Hun fik dog i løbet af resten af ridtet indhentet nok point til at slutte med en flot personlig highscore på 81.537%, hvilket sikrede USA hold-sølvet og hende selv ligeledes individuelt sølv.

Kamp om Bbonzen
Der var marginaler der kom til at skille briterne og svenskerne fra medaljer, og det blev Storbritannien der kom til at trække det længste strå.

 

Patrik Kittel skulle på Well Done de la Roche SMF ride til mindst 78,3 % for at Sverige kunne slå briterne væk fra tredjepldsen. Det så længe lovende men meget tæt ud, og marginalerne var ikke helt med Sverige Kittel opnåede personlig rekord på Well Done med 78,199 %, men det rakte lige præcis ikke til at fraryste briterne bronzen, og Sverige endte på en individuel 4. plads.

 

Danmark på 7. pladsen

Betina Jæger Jensen på Mane Stream Belstaff og Daniel Bachmann Andersen på Blue Hors Zack repræsenterede Danmark på anden dagen.

 

Begge ekvipager gav alt, hvad de havde, men trods en pragtpræstation fra Daniel og Zack, der høstede dem en individuel 10. plads, lykkedes det desværre ikke at overhale Spanien og dermed opnå den 6. plads, der ville udløse en OL-kvalifikation.

 

Betina Jæger, der til daglig arbejder hos Helgstrand Dressage, har stor erfaring i at uddanne heste til Grand Prix-niveau, men det er først i år, at hun med Mane Stream Belstaff har redet sig ind i den absolutte top af dansk dressur. Ekvipagen gav alt og leverede en tur med mange fine takter, men desværre sneg der sig også flere fejl ind, og det blev til et resultat på 70,140 %.

 

"Det var overordnet en god tur og en vildt fantastisk oplevelse. Jeg har aldrig redet så stort et mesterskab, og at ride med de allerbedste i verden er vildt, og noget jeg virkelig kan tage med mig videre. Der er små fejl, men sådan er det. Jeg kender han ikke rigtigt endnu, da jeg kun har haft ham i 5 måneder, og han er ikke så rutineret hest endnu," fortalte Betina efter ridtet.


Som sidste dansker var presset stort på Daniel Bachmann Andersen og Blue Hors Zack. Daniel har haft en fantastisk sæson i år og indtaget sin faste plads i toppen af dansk ridesport og ekvipagen ligger pt. nr. 12 på verdensranglisten. Det er første gang, at de repræsenterer Danmark ved et stort mesterskab, men den opgave tog makkerparret på sig i stiv arm og leverede et super flot program til 76,211 %.

 

"Det var bare en super tur. Jeg følte mig godt tilpas og sikker, så jeg kunne virkelig nyde det. Jeg turde satse, og alt gik op i en højere enhed. Det var mit livs tur og så lækker en fornemmelse," lød det fra en glad Daniel.

 

Rikke og Daniel videre ved VM
De 30 bedste ekvipager fra holdkonkurrencen går videre til fredagens Grand Prix Special, hvor det første individuelle medaljesæt er på spil.

 

Med hhv. en individuel 30. og 10 plads, betyder det at både Rikke Svane og Daniel Bachmann Andersen begge er klar til specialen fredag, mens Betina og Anders desværre ikke nåede cuttet med hhv. en 31. og en 38. plads.

 

Fra Specialen går de 15 bedste (max. tre fra en nation) går videre til søndagens VM-finale, der rides i Grand Prix Kür.

 

Se mere på WEG hjemmeside her

 

Se startlister og resultater her

 

 

Billede

 

Storsejr til Tyskland ved WEG i Tryon da Isabell Werth på ynglingshoppen Bella Rose, sikrede sig holdguldet og en individuel sejr på næsten 89 %. Sølvet gik til USA og bronze til Storbritannien. Danmark sluttede på en skuffende 7. plads (pressefoto)



Nyt indlæg (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider