Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Du kan her give din kommentar til nyheden:

Charlotte Bredahl stopper karrieren


Den danskfødte 60-årige dressurrytter Charlotte Bredahl stopper sin aktive konkurrence karriere som Grand Prix rytter i USA, og vil fremadrettet alene koncentrere sig om undervisning og sine opgaver som dressurdommer

 

Trækker sig for konkurrencebanerne

Den dansk fødte med i USA bosiddende og aktive grand Prix dressurrytter Charlotte Bredahl har netop annonceret at hun trækker sig fra sin aktive konkurrence karriere fremadrettet vil fokusere på undervisning og på sine opgaver som dressurdommer.

 

"I år tog jeg beslutningen om at jeg ikke længere vil konkurrere på højt plan. Det har været en vanskelig beslutning, da jeg har nogle fantastiske heste, men jeg ved det er den rigtige beslutning da jeg brænder for at coache og hjælpe ryttere", udtalte Charlotte Bredahl i et interview til Eurodressage

 

37-års dressurkarriere

Bredahl begyndte at konkurrere tilbage i 1980, og i løbet af hendes lange karriere har hun konkurreret med 42 heste i USA frem til 2017, heraf har 17 været på FEI niveau og 5 har været Grand Prix heste. Fire af disse heste har vunder 8 USDF Horse of the Year titler. Hun har selv ejet 10 af hestene, og tre af disse ejer Charlotte fortsat, og hun er taknemmelig overfor det de alle har lært hende:

 

"Hver enkelt hest har lært mig et eller andet bl.a. tålmodighed og vedholdenhed. Der er ikke mange sportsgrene, hvor du kan konkurrere I 37 år og stadig være fuldstændig engageret og fortsat har noget at lære", siger Bredahl med taknemmelighed for sporten og disse fantastiske firbenede dyr.

 

bredahls sidste internationale konkurrence var i januar 2016, hvor hun deltog i CDI-W stævnet i Burbank på heste Hamilton i lille-tur.
[[outstream]]

 

Karrierens højdepunkter

Højdepunkterne i Bredahls karriere omfatter bl.a. to hold bronzemedaljer til USA. Hun deltog på det olympiske hold for USA på hesten Monsieur ved legene i Barcelona, i Spanien i 1992, hvor hun vandt bronze for hold. Derefter hjemtog hun en sølvmedalje i 1997 i de nordamerikanske Championater med hesten Lugano.

 

Sideløbende med hendes dressur karriere har hun uddannet sig til dressur dommer, og siden 2012, har Bredal haft status som niveau 4 dressur dommer. I 2014 tog hun imod et jobtilbud som assistent og coach for det unge amerikanske dressurlandshold.

 

"Jeg føler mig så privilegeret, at jeg hver eneste dag kan se frem til at arbejde med heste og ryttere. Jeg føler mig også enormt heldig at jeg tilhører vores helt særlige dressur familie", siger Bredahl afslutningsvist.

 

Kilde: Eurodressage

 

Billede

 

Den danskfødte 60-årige dressurrytter Charlotte Bredahl stopper sin aktive konkurrence karriere som Grand Prix rytter i USA, og vil fremadrettet alene koncentrere sig om undervisning og sine opgaver som dressurdommer (Arkivfoto: JP-Photo.dk)



Nyt indlæg (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider