Du kan her give din kommentar til nyheden:
Fie Skarsø vil fremover starte for Luxemburg
Den danske Grand Prix-dressurrytter, Fie Skarsø, går efter en plads på landsholdet for Luxemborg.
38-årige Fie Skarsø, der i 2005 repræsenterede Danmark ved EM i Hagen, driver hendes forretning, First Choice Stables i Bergem, og har boet i Luxemborg siden november 2006, og opnåede i januar i år, dobbelt statsborgerskab.
Skarsø udtaler til Eurodressage: " Efter mange år i Luxemborg, og mange år med min kæreste Ken Grubler fra Luxemborg, besluttede jeg mig at skifte. Jeg træner mange junior, young rider, U25-rytter og senior-ryttere i Luxemborg og vil derfor gerne være med til at prøve, at få Luxemborg på verdenskortet. Jeg vil i år gøre mit bedste med mine 2 Grand Prix-heste og 3 lille-turs heste.
Fie Skarsø slipper dog ikke den danske forbindelse helt, hun vil fortsat træne hendes elev, danske Rikke Svane der med trakehnerhingsten Finckenstein stræber efter en plads på det danske hold, der skal til EM i Hagen i år.
Kilde: Eurodressage

Fie Skarsø og Fabrix Miss Ésandri til Unghestehamionatet i Herning 2011 (Arkivfoto: JP-Photo)
Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning