Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Efterlysninger

Heste fra Marstal.
Forfatter: 
Dato:  29-01-2007 00:01

Jeg tror at det var i 90 eller 91 jeg gik på Marstal maritime Efterskole. Der mødte jeg en dag 2 heste blis og en anden, den anden havde fået en skade og blev aflivet samme dag. De fik en ny hest tarok. Og det er Blis og Tarok jeg søger.

Jeg kan desværre ikke huske hvordan de så ud. Men jeg tror at blis var en stor 2ér eller lille 1ér, hun var hoppe. hun var vist lidt oppe i alderen så hun lever nok ikke mere.

Tarok, var vist vallak, han var nok en stor 1ér eller lille hest, han var ikke så gammel, hvis jeg husker rigtigt som var han 5 den gang, så der er en lille chance for at han lever endnu.

De boede, nu kommer der en smøre som kun en indfødt forstår, når man gik fra havnen ud md halen, bag en høj mur, man kom ikke ind fra den side, man kom ind til dem fra den vej jeg tror hedder gasværksvej, efter hvad jeg kan se på et kort.

Det var en ældre mand Larsen, og hans datter, som jeg tror hedder Gudrun. Larsen tror jeg ikke lever i dag, men Gudrun gør nok, jeg har ingen ide om hvor gamle hun kan være, for jeg var 15-16 år og alle over 25 år var den gang oldtidsfund.

Er der nogle der kender Blis og Tarok, sidste gang jeg så dem har været i 93.

Venlig Hilsen

Anni og Hannibal!!

Klik dig ind på min hjemmeside

Åengensponygård

0
0
Svar på denne tråd

Fra Ærø...
Forfatter: 
Dato:  01-02-2007 15:09
Hejsa

faldt lige over det med Marstal, jeg kommer selv fra Ærø, men ved ikke lige hvad det er for heste, kender godt en der hedder tarok, eller har gjort, men den falder ik ind under den beskrivelse.
Måske jeg kender nogen der gør.. skal nok spørge hvor jeg kommer frem... og om ik andet, så fik jeg da din tråd op. :-)
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider