Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Efterlysninger

Noblis Fyrkilde, Fredriksborger
Forfatter: 
Dato:  07-08-2006 09:31
Hej,
Er der nogen der kender til Fredriksborger hingsten Noblis Fyrkilde, FRH681? En i hvores stald har en hest efter ham og vil gerne vide lidt mere om ham, f.eks hvordan han var og hvordan han så ud. Er der måske nogen derude der har et billede af ham?
Jeg går ikke udfra han lever mere, da han er født i 1973. Jeg kan se på netet, at han engang har været ejet af en Ellen og Erik Schmidt fra Odder, og at han ialt har 25 registrerede føl.

All information er velkommen.

Mvh. Christiane
0
0
Svar på denne tråd

han var
Forfatter: 
Dato:  07-08-2006 11:31

såmen også hos Erik da han døde.

og han havde nu mange flere afkom end 25, med det er det antal der er i databasen som der er avlet videre på eller som er født efter man lavede databasen.

han døde i starten af 1995.

0
0
Svar på denne tråd

hej jytte
Forfatter: 
Dato:  07-08-2006 11:56
Hej Jytte,
Ved du lidt mere om hans liv? Hvilken farve han var, hvad han blev brugt til udover avl, osv.

Ejerne af hesten (Dustin) jeg undersøger dette for, har fået at vide engang at Noblis skulle ha været dronningens hest... ved ikke hvor de har fået den information fra... kan du bekræfte dette? Eller var det måske Noblis far Asferg Nobel der var dronningens hest? Eller er det måske bare en fejlinformation de har fået

De er bare uendelig nysgærrig efter at få at vide hvordan Nobel var og hvormeget Dustin har arvet efter faren. Dustin må så jo ha været et af de sidste føl Noblis har lavet, da han er født i 91.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider