Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Efterlysninger

kender du min fjordhest??
Forfatter: 
Dato:  11-06-2006 15:36

jeg søger folk der kender Buller og hans fortid, han er en fjordhest på ca.142cm, han har korte ben i forhold til andre fjordheste,hans ørespidser er mørke, efter hvad jeg har fået af vide skulle han blive 6 år i juli måned i år.

jeg købte ham i november 2005 af en mand i Vester Egesborg, han havde vist købt ham af en hestehandler på Sjælland et sted. han er meget livlig og elsker at springe og løbe stærkt... håber nogle kan hjælpe... ville gerne vide evt hvem hans mor og far er, og hvem der har tilredet ham o.s.v...

billeder kan mailes...

0
0
Svar på denne tråd

Fjordhest
Forfatter: 
Dato:  11-06-2006 17:08

Hej Lisette.

Jeg kender desværre ikke din hest. Men på den rideskole hvor jeg er ansat, købte vi for et par år siden en fjordhoppe på 12 år, og hun kunne nemlig også godt lide at springe og løbe stærkt.. meget stærkt! Hun var eksrtremt svær at ride, og jeg var flere gange ved at opgive. Men da jeg senere erfarede at hun havde haft ca 8 forskellige ejere, og første gang blev solgt som 4-års, ja så blev jeg altså stædig! Pludselig kunne jeg godt forstå, at hun simpelthen ikke forstod det der med at vente, der var jo aldrig nogen som havde gidet, at give sig tid til at lære hende tingene ordentligt. Jeg syntes at det var synd for det lille pus, som iøvrigt hedder Fjordly`s Freja, så jeg var stærkt opsat på at det bare skulle lykkes.

Idag er vi nået langt med hende, hun venter når man beder hende om det, kan gå smukt til biddet, lave lidt sidebevægelser mm. og så springer hun bare fantastisk

Det er ikke første gang jeg høre om Fjordhestes tendes til at løbe, de er jo nogle stærke "banditter", men i den sidste ende er det jo den som sidder med tøjlerne der præger hesten.

I hvert fald er det gået fint med Freja-pigen, og jeg ville på ingen måde gå af med hende nu.

For at få Freja til vente, og lade være med at løbe, har vi trænet halve parader igen og igen og igen og igen.. Og så har jeg kørt hende fra jorden, noget som virkelig rykkede ved tingene. Men det kræver jo at man har erfaring med at kører, eller kender en som kan og er dygtig til det.

Håber du kan bruge dette til noget i din træning af Buller, og husk så at holde ud og blive ved, også selv om han ikke er lige dygtig hver gang. Der kan være stor forskel på dagene inden lærdommen sidder rigtig fast.

Er han forresten brændemærket? Hvis ja, så kan få oplyst han afstamning hos Landskontoret for hesteavl. Hvis ikke, så kan det nok blive svært.

Mange hilsner, og held og lykke med ham

Ditte

Lipizzaner bedre end du aner!

www.lipizzan.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider