Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Efterlysninger

Malou?
Forfatter: 
Dato:  09-04-2006 19:57

Jeg kom til at tænke på hvor Malou egentlig er blevet af?

Hun er blevet solgt fra Karen Nielsen/Joan Nielsen for en del år siden snart, hvor hun ikke var tilredet (hun var plag). Jeg er næsten sikker på Malou er solgt fra Roskilde.

Malous mor hedder Marabou, og er New Forest/Araber. En gråskimmel hoppe på 147 i stg.

Malou er også efter hingsten Bravo, som på det tidspunkt stod på Karenagården v/Rønnede. Han er vist shagya araber og også gråskimmel, men så vidt jeg husker, var han større end Marabou (moderhoppen). Måske omkring de 160 i stg.

Malou må derfor også være gråskimmel nu og ligge et sted mellem forældrenes stangmål!

Håber i kan hjælpe, og hvis i behøver flere infomationer, så skriv endelig, så skal jeg prøve at grave lidt flere frem, hvis jeg kan.

Pernille

0
0
Svar på denne tråd

Kender hende ikke..
Forfatter: 
Dato:  12-04-2006 08:49

Men vil da lige gøre dig opmærksom på, at hun behøver ikke være gråskimmel, selvom begge forældre er det. Der er 50% risiko/chance for en skimmel. Ellers har den stadig sin grundfarve.

Held og lykke..

Behandel dine dyr med respekt!
Husk: de har ikke valgt
0
0
Svar på denne tråd

har haft malou
Forfatter: 
Dato:  13-04-2006 14:49

Jeg købte Malou og havde hende i nogle år. Hun fik en griffelbensskade (blev sparket af en lille ponyhoppe) og efterfølgende en operation. Da hun ikke blev 100% rengående igen, solgte jeg hende til en ældre dame der bare gerne ville have en hest hun kunne strigle og nusse om...DET SKULLE JEG IKKE HAVE GJORDT!! Ca 5 måneder efter så jeg hende tilsalg her på HN som ridehest der pga af temperamentet helst virkelig skulle bestille noget hver dag!! Det kan selvfølgelig være at hun med tiden er blevet rengående, men jeg tvivler... Jeg prøvede at kontakte hende så jeg kunne følge Malou videre, men fik af vide at hun havde byttet hende hos en hestehandler.

Jeg burde have aflivet hende i stedet for at tro andre kunne holde sig fra at tjene en skilling.

Damen der købte hende tog hende med til jylland, jeg går udfra at det er en hestehandler derovre hun er solgt videre fra - jeg hører også rigtig gerne hvis nogen kender hende nu...

0
0
Svar på denne tråd

1234567
Forfatter: 
Dato:  14-04-2006 09:34

Årh, det var ikke ret godt nyt... Det er synd for hende..

Kan du fortælle noget om hende? Hvad har hun lavet ridemæssigt, og har du nogle billeder af hende?

Det er snart mange år siden jeg har set hende, og da var hun jo ikke ret gammel..

Tak for svaret!

0
0
Svar på denne tråd

Mail på vej til dig
Forfatter: 
Dato:  20-04-2006 11:03

Hej igen

Jeg kan ikke finde ud af at ligge billeder ind her, så du har fået et par stykker på mail.

Malou nåede ikke at blive den store stjerne ridemæssigt. Hun var meget "hoppet" (tvær) og kilden at ride - hun var dog glad for Cecilie der rider hende på billederne. I stalden var hun engleblid og dejlig

0
0
Svar på denne tråd

hej hej
Forfatter: 
Dato:  21-04-2006 22:23

Tusind tak for billderne, det er ret sjovt at se. Utroligt at hun er blevet så hvid! Jeg husker hende også som du beskriver hende, meget hoppet. Og hun var heller ikke speciel nem at have med at gøre, hvis man fx skulle gå en tur med hende. Hun skulle altså være lidt på tværs! :o) Men dejlig var hun jo.

Men mange tak for dit svar, det var rart!

0
0
Svar på denne tråd

folk er ikke til at stole på
Forfatter: 
Dato:  22-04-2006 12:15
Det er bare så træls når man sælger sin elskede hest i god tro om, at den får en godt hjem i ro og fred, og så vil folk bare tjene penge. Det har vi oplevet hele to gange... Man har jo helt frygt for at sælge hest nu!

Det skal være sjovt for begge partner!!
0
0
Svar på denne tråd

Tina...
Forfatter: 
Dato:  23-04-2006 17:04

Jeg kan godt følge dig! Det er forfærdeligt at tænke på, at der er nogen der er fuldstændig ligeglade med hestens "tilstand".

Jeg tror vist det er den største ulempe ved at være hesteejer!

0
0
Svar på denne tråd

samvittighed
Forfatter: 
Dato:  26-04-2006 14:26
Ja desværre. jeg forstår ikke at folks samvittighed kan holde til det. jeg håber du finder din hest. Min gode gamle hest får jeg aldrig at vide hvad der er sket med ( håber han er aflivet for så har han da fået fred) og den anden er hos en hestehandler efter 3 forskellige hjem på 1/2 år

Det skal være sjovt for begge partner!!
0
0
Svar på denne tråd

maaske
Forfatter: 
Dato:  15-05-2006 19:10
vi har en hest over i klubben hun er en skimmel, hvid, og hurtig|Foelsom
0
0
Svar på denne tråd

Nyt om Malou?
Forfatter: 
Dato:  12-02-2008 13:22

Må lige sparke et indlæg ind i denne gamle tråd, for at se om vi kan få liv i debatten og finde frem til Malou...

Det er mig, der i sin tid har avlet Malou. Jeg har selv forsøgt at finde hende herinde, og har nu fundet frem til, at hun er blevet byttet ved Per Thybo i Viborg i 2004. Så her slutter mit spor. Det undrer mig meget, at ingen kender til hende, hun har stamtavle og alting. Er efter Bravo Bajar & Marabou.

Tænkte på om hun evt. er solgt til udlandet. Hun kan måske også have skiftet navn undervejs.

Hvis nogle har købt en lys skimlet shagya araber hoppe af Per Thybo i 2004, så skriv endelig!!

Karen

0
0
Svar på denne tråd

Billeder af Malou
Forfatter: 
Dato:  13-02-2008 00:06

Forresten er der billeder af hende på min profil.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider