Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Efterlysninger

Byggelegepladser og Atellerivejens
Forfatter: 
Dato:  16-02-2006 17:05

Inspireret af en tråd på efterlysninger, måtte jeg lige høre om der er nogen der har gået på Atellerivejens rideskole eller gået på en af de byggelegepladser, der kom derude engang om ugen.

Mvh. Lotte

Så er Frederik kommet til verden.

FORZA BRØNDBY

0
0
Svar på denne tråd

Rideskolen på Artillerivej...
Forfatter: 
Dato:  17-02-2006 10:29

Hej... !

Ja...jeg gik i sin tid på rideskolen på Artillerivej. Men det er efterhånden MANGE år siden! Vel omkring 20-25 år vil jeg tro...!

Jeg gik der via en fritidsklub (Rødekro) een gang om ugen. Kan ikke huske så mange af hestene derudefra...fik ikke rigtigt et "forhold" til dem når jeg kun så dem en gang om ugen.

Men kan da huske en Knud..som var så venlig at kyle mig en en dag vi red på fælleden.

Fælleden var især hvad der gjorde rideskolen på Artillerivej god...man kunne ride i naturen selvom man stort set befandt sig midt i byen.

Gik der dog kun et års tid, hvorefter jeg skiftede til Amager Ponyclub.

Har faktisk været der for nylig for at se min venindes datter ride...og stedet ligner stort set sig selv.

KH

Malene

0
0
Svar på denne tråd

Rymarksvænge
Forfatter: 
Dato:  20-02-2006 19:48
Jeps, kom der skam med Byggeren. Det var Rymarksvænge i Hellerup.
0
0
Svar på denne tråd

puha det
Forfatter: 
Dato:  24-02-2006 22:46

er mange år siden tror jeg gik på artillerivejen fra 86-96.

Passede både fiffi en nordbagge samt napoleon (stor palomino farvet vallak).

0
0
Svar på denne tråd

Artellerivej
Forfatter: 
Dato:  02-03-2006 17:47
Jeg gik også på Artellerivejens rideskole. Det er nok 25 år siden. Jeg kan huske Marianne der underviste dengang. Jeg kom sammen med andre fra Højkær Byggelegeplads i Rødovre. Jeg red på Mustafa. Jeg kan huske hoppen Flicka, hingsten Ibrahim. Skøn tid dengang.

Med kærlig hilsen
Annette

Alternativ behandling til dyr
0
0
Svar på denne tråd

også mig...
Forfatter: 
Dato:  02-03-2006 23:00
jeg gik på artillerivej fra 1989 og 3-4 år frem før jeg skiftede til amager ponyklub.
jeg kan godt huske både Fifi og Napoleon :)
jeg passede Fanni i et års til.
jeg kan huske de fleste heste fra da jeg gik der.
en kost liste ;)

fanni, fifi, flossy, fiasko, santos, alex, bandit, marisse, metle, mini, slyngel, fransiska, manka, felix, atila, siga, sila, napoleon, lina, nappi, amadeus.
det er dem jeg lige kan huske fra min tid derude ;)

-Jane

Circle Y park and trail westernsadel sælges se præs.

Regulator Complete sælges ved Aalborg

Trailerlæsning og problemløsning
Se mere på min hjemmeside her

Viktoria (skimmel pony ca. 13 år) savnes
0
0
Svar på denne tråd

det gjorde jeg også
Forfatter: 
Dato:  03-03-2006 07:48

jeg har også gået på den rideskole mange år siden, men jeg kan da sagtens huske marianne og de fleste af hestene... jeg red på lotus. specielt hesten amanda gjorde indtryk på mig. hihi

mvh nana

Man ligger som man selv har redt!

Man skal ikke anfægte andre for man kan/har set sine egne fejl!

0
0
Svar på denne tråd

Amanda, har
Forfatter: 
Dato:  03-03-2006 21:52

jeg været med til at tilride, dejlig hest.

Jeg kan da sige så meget, at Marisse stadig lever i bedste velgående, og stadig lige krydskilden. Og det gør mange af de andre også, gennemsnitsalderen på hestene derude må være meget høj. Men hvad gør det, de har det super godt derude. Der bliver passet godt på dem.

Ja, det var gode tider.

Petit papilion xx savnes.

FORZA BRØNDBY.

0
0
Svar på denne tråd

hestene...
Forfatter: 
Dato:  14-03-2006 13:10
kommer hestene derude stadig ikke på fold eller har det ændret sig efterhånden?

-Jane

0
0
Svar på denne tråd

jeg red derude
Forfatter: 
Dato:  14-03-2006 16:16

som barn..det har vel været i midten af 90'erne. Kom med Grønnegårdens ungdomsklub.

Fornylig arbejdede jeg på en byggelejeplads i Husum, hvor jeg tog ungerne med ud til "rideskolen" som den nu bare hedder.

Amanda havde jeg ofte fornøjelsen af at låne, når jeg tog med i skoven. -Spøjs hest.

Hestepasser søges til Schweiz sommer 06 til sommer 07. Kontakt mig for nærmere oplysninger.

0
0
Svar på denne tråd

fold-'...
Forfatter: 
Dato:  31-03-2006 12:55

jeg var i praktik derude i,... tænke tænke... 2000... der kom de stadig kun på fold i sommer halvåret!!

kunne være sjovt at lave en lille udflugt derud tol... man kunne sikkert godt få dem til at lave et ekstraordinært skovturshold bare for 1 dag

Trine ~ Chimona
-ATLANTIS-
Hjælper på Enghøjs Ponyclub uge 27 28 33 - vi ses!!
0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  31-03-2006 14:26
Shetan - Byggeren?? Er det ikke en byggelejeplads som ligger i Tingbjerg? Tror nemlig min far har gået der som barn.

Patricia

Den, der spørger, er kun dum én gang
- den, der ikke spørger, er dum hele livet.
MEDLEM AF SÆK
0
0
Svar på denne tråd

marisse
Forfatter: 
Dato:  31-03-2006 19:35

neej marisse lever ikk mere et stykke tid siden den blev aflivet..pyha så æder den ikk flere børn ha ha savner lille Fannie pigen...

0
0
Svar på denne tråd

Patricia
Forfatter: 
Dato:  31-03-2006 19:36

Rymarksvænge ligger i Hellerrup og ikke i tingbjerg.

Men der ligger to byggelegepladser i Tingbjerg, nemlig Tingbjerg fritidscenter og en lille Byggelegeplads i Virkefeltet.

Mvh

Charlotte

0
0
Svar på denne tråd

Jeg fandt denne hjemmeside
Forfatter: 
Dato:  31-03-2006 19:39

www.sbbu.dk/klubber.htm#BYG

Hvor enkelte byggelegepladser har en hjemmeside.

Mvh

Charlotte

0
0
Svar på denne tråd

Hej igen Lea.
Forfatter: 
Dato:  31-03-2006 21:43

Marisse levede altså der jeg var derude sidste år. Øv bøv. Tror det var i sommers.

Men ganske korrekt, så spiser den ikke flere børn. En dåse hundemad på fire ben, altså i mine øjne.

Mere mavesur krampe skal man lede længe efter.

Kan du ikke sende nogle billeder af din fine hest på mailen.

Næstformand for DÅHM i det sydjyske.

DÅHM- det er fedt at være klog.

FORZA BRØNDBY.

0
0
Svar på denne tråd

os mig os mig
Forfatter: 
Dato:  03-04-2006 12:46

jeg gik i mine unge dag på Artellerivejens passede Bandit og Erik..

Hvad gør de nu hvor reglen om min 2 timer fold træder i kraft?

ville vildt gerne derud igen og se det hele.

nogen som red i klubben ved siden af som havde 3 ponyer?

hestensurtehave.dk/www.travnyt.dk
Belle Sælges el. Udlånes se præs.

Pigeon elektrisk brystpumpe sælges

0
0
Svar på denne tråd

topaze
Forfatter: 
Dato:  03-04-2006 18:00

Har du passet santos ???

Det er sådan lige den eneste lotte jeg kan komme i tanke om pt.

Må prøve at scanne nogle billeder ind af "de gode gamle dage".

de må mindst være 10-15 år gamle de billeder men har dem da endnu.

0
0
Svar på denne tråd

Nej det har jeg ikke
Forfatter: 
Dato:  04-04-2006 14:07

Men jeg har redet ham meget.

Næstformand for DÅHM i det sydjyske.

DÅHM- det er fedt at være klog.

FORZA BRØNDBY.

0
0
Svar på denne tråd

Kiwii...
Forfatter: 
Dato:  05-04-2006 17:45

Jeg kan godt huske Lotte som passede santos i laaang tid.. en høj tynd lyshåret pige???

så vidt jeg ved underviser hun derude nu - hun havde på et tidspunkt part på en hest på rågården på amager...

LeaR - er det dig som passede Alex???

Trine ~ Chimona
-ATLANTIS-
Hjælper på Enghøjs Ponyclub uge 27 28 33 - vi ses!!
0
0
Svar på denne tråd

Lotte...
Forfatter: 
Dato:  06-04-2006 20:46
er ganske rigtigt ridelærer på skolen nu.

Købte du en pintovallak hos Eliasen i Slangerup i '04? Se her heste-nettet.dk/forum/...984/90984/

0
0
Svar på denne tråd

Fannie
Forfatter: 
Dato:  06-04-2006 21:05

Hej Trine

Nej jeg passede ikk heste på rideskolen gik bare derude for maaange år siden... passede Fannie da hun stod på tingbjerg byggelegeplads... og Bandit...

Vicky02 hvis vi tænker på den samme Lotte så mener jeg hun bor i jylland nu så tror ikk hun underviser... Men sikkert ikk den samme Lotte vi tænker på

Mvh Lea

0
0
Svar på denne tråd

klubben...
Forfatter: 
Dato:  10-04-2006 21:57
ved siden af...der fik jeg en kort overgang. kan fint huske de tre ponyer, Lotte, Nokke og Stjerne :) de var nu ret sjove.

trist at artillerivej stadig ikke har lært hestene skal ud. noget fold har/havde de da at gøre godt med.

-Jane

0
0
Svar på denne tråd

Der er ihvertfald
Forfatter: 
Dato:  11-04-2006 10:17

en høj lyshåret Lotte som underviser derude. -Og såvidt jeg hørte havde hun været der fra barnsben af.

Forresten kan jeg da huske, at hestene var på fold nogen gange når vi kom, så lidt på fold må de da komme?!

Købte du en pintovallak hos Eliasen i Slangerup i '04? Se her heste-nettet.dk/forum/...984/90984/

0
0
Svar på denne tråd

Gik der også
Forfatter: 
Dato:  18-04-2006 23:30

men puha, det må være ca. 30 år siden.

Husker knold ( Var det ikke Lene...hende slanke guruen som passede ham ? ) Bandit og max (fjordheste bld.) Knud - rød ret heftig vallak, Erhard - skimmel (ejet af Jytte ?,) mercur - stor skimmel vallak, Flicka -(palomino hoppe...min veninde Jane magnussen passede hende vist ), Ibrahim - fjordhingst, nubia og jupitter, rød hoppe og vallak, ...

Det var dem jeg lige kunne komme i tanker om.

Hilsen Lone.

Se vores hjemmeside RANCH HORSE DK

www.sitecenter.dk/ranchhorse

Og besøg Westernrytternes egen portal på nettet

www.westernportalen.dk

0
0
Svar på denne tråd

artillerivejen
Forfatter: 
Dato:  25-04-2006 21:55

Ej hvor morsomt! Jeg har et fritidsarbejde i en sfo, hvor jeg en gang om ugen tager nogen af tøserne med til ridning...på artillerivejen

Flere af de heste I nævner er der skam endnu, og Marianne underviser stadig

katrine
0
0
Svar på denne tråd

Katrine...
Forfatter: 
Dato:  26-04-2006 07:03
hvilken SFO arbejder du på?

0
0
Svar på denne tråd

Vicky02:
Forfatter: 
Dato:  04-05-2006 22:54

Jeg arbejder i præstevængets fritidshjem/fritidsklub/ungdomsklub som ligger i glommensgade

katrine
0
0
Svar på denne tråd

hej for dig og hej for mig ..
Forfatter: 
Dato:  05-05-2006 10:12
jeg har gåt på RyParken elelr sådan noget for 3 år siden i Hellerup

¤ Bella ¤

Dog uden Jolly nu . *SUK*

Men Nu med Mister Chello ! <`333

Rigtige ryttere rider Connemara og blandinger ;)

0
0
Svar på denne tråd

Ditte...
Forfatter: 
Dato:  26-05-2006 21:06
Jeg sidder med et kæmpe smil på lige nu og tænker tilbage på min første ridetime på Artillerivej...Blev smidt op på Fifi og måtte skræve så meget over hende at mine ridebukser revnede! Gik der fra 88 - 93/94 tror jeg...passede mavesure Molly :o)
Og hvert år til min fødselsdag red jeg Alex(broget lille krabat...), blev smidt af hver gang!

Troede faktisk det var lukket ned derude...

Har nogen af jer været med på ridelejr oppe ved Ølstykke eller Ølsted(et sted oppe i Nordsjælland...)

Og de af jer der har gået på RyAk(Rymarksvænge...)har i været med på lejr(vi kørte i hestevogn derop...)oppe ved burresø?

- Ditte
0
0
Svar på denne tråd

sen 70´tidlig 80´
Forfatter: 
Dato:  30-05-2006 10:34
hvor sjovt jeg gik også til ridning gennem v16 ( virkefeltet 16 ) på atelerivej men det er snat en menneskealder siden.
Kan desværre ikke huske navnene på hestene men jeg kan huske at der stod en hingst i et mørkt hjørne med tremmer for jeg mener at det var en nordbagge :-D
0
0
Svar på denne tråd

123456789
Forfatter: 
Dato:  30-05-2006 19:16

Hvem var Knold?

Penthouse lejlighed udlejes i Randers pr. 15.08.2006
0
0
Svar på denne tråd

er der?
Forfatter: 
Dato:  12-07-2006 12:44

er der nogen der ved om Fulton stadig er i live derude? gik der fra ´94 og 3-4 år frem. Og red stort set kun på ham de sidste to år.

/Christine

0
0
Svar på denne tråd

artillerivejen
Forfatter: 
Dato:  18-07-2006 14:24

Jeg gik på artillerivejens ridekole fra 1988 og 1-1½ år frem. Vi unger sloges næsten altid om at ride på lille sorte Minus, en lille sort vallak med hvid blis, og virkelig sød.

Jeg var ellers ret glad for Rikke, men var der vist ikke så mange andre der var, så havde hende for mig selv :) hvilket passede mig fint.

Ellers har jeg redet Metle, Hjalle, Bandit, Fifi, Flossi, Slyngel, Blackie, Lina, Musse, Calle... det er ihvertfald dem som jeg lige kan huske.

Andre heste jeg kan huske der ude fra var: Sputnik, sure Molly og Marisse, Napoleon (som jeg fik en enkel ridetime på for et par år siden da jeg var desperat efter at komme ud og ride).

Dengang jeg fik undervisning hed hun underviseren vist Janne Pindborg, kaldet Pindborg.

Men sikke nogle ridetimer, der gik ikke en eneste ridetime uden bukkende ponyer og ryttere der faldt af til højre og venstre og heste der gik til angreb på hinanden med små ryttere på ryggen... det var så galt at min mor stoppede med at tage med til ridning da hun ikke turde kigge på.

MVH Trine

0
0
Svar på denne tråd

Miiinus
Forfatter: 
Dato:  20-07-2006 22:34

åh ja... dejlige lille minus... det var bare den bedste pony...

kan huske at Clackie altid rullede sig med rytter på...

Trine Bach
Stud. Agro - husdyrvidenskab på KVL
sommerrytter på Samone - prøverytter på Lands End
Hjælper på Enghøjs Ponyclub i uge 27 28 82
0
0
Svar på denne tråd

Også her
Forfatter: 
Dato:  01-08-2006 13:27

Startede derude i 1965, lang tid før Jørgen og Marianne var ridelærere. Dengang Prinsessen var en unghest.

Kan godt huske Flicka, jeg husker faktisk da hun blev født, hendes far var en rød hoppe, husker ikke navnet, men hendes far hed Extra.

Kan godt huske Jupiter, har BUNKER af billeder af ham, han var min yndling :-)

Tak skæbne, ren nostalgi...

Jeg skal til Islands brygge i den her uge, stikker da et smut forbi.

0
0
Svar på denne tråd

gammel gammel elev
Forfatter: 
Dato:  14-08-2006 11:10

Hej allesammen

jeg gik også på artellerivejens rideskole og husker stadig mange af hestene og husker med glæde tilbage på ridelejrene i sjöbo, dengang der kun var koldt vand når vi skulle bade - hvilke årstal? det må have været fra 1975 - 1980 og jeg husker marianne og jørgen - det kan da ikke passe marianne stadig underviser så skal i hilse hende fra grønært fra tingbjerg byggelejeplads.

Jeg red meget på henkel jeg kan ikke så godt huske de andre navne lige nu men der var selvfølgelig flicka som var mariannes.

Måske nogen som læser dette og som også kom fra tingbjerg byggeleje plads har lyst til at skrive lidt sammen det er jo sjovt så mange år efter.

på byggeren red jeg altid thor og bandit og jeg havde min allerførste ridetur på bandits mor jytte.

meget er lavet om siden, dengang var vi en flok vilde tøser som red mange ture udenfor byggeren. Alt det vi gjorde dengang må man slet ikke mere og det er vel også forståeligt nok.

min mail adresse er : miemai@madsen.mail.dk

HUSK at hilse marianne fra grønært håber hun husker mig.Jeg kom engang på ridelejr med en flækket hæl og var lige ved at blive sendt hjem af jørgen, men fik heldigvis lov at blive efter en tur ppå den svenske skadestue.Jeg flækkede hælen dagen før da vi legede et tag fat til hest på byggeren.

bor nu i jylland på en gård med 7 ponyer i alle str..

Skriv endelig hvis i har lyst til at opfriske gamle minder.

hilsen LAila

0
0
Svar på denne tråd

Åh ja Artellerivejen
Forfatter: 
Dato:  23-04-2007 14:27

hvor har jeg dog brugt mange mange timer der... Og ridelejren i Sjöbo... tror jeg var 3 år første gang jeg fik en træktur der på Marissa :-) (min søsters ynglingspony).

Den rideskole var guld hver når man boede midt i København. Jeg troede slet ikke den eksisterede mere, bliver da nødt til at køre derud og kigge sammen med børnene en dag.

Hilse Linda

0
0
Svar på denne tråd

hej lotte
Forfatter: 
Dato:  28-05-2007 14:04

ja jeg gik engang på atteleri vejens ride skole,men gik også for 8 år siden i klubben i tingbjerg.

jeg gik i den klub der ligger nede ved fodbold banerne ´´den største der ligger i tingbjerg ´´

hvorfor det da ???

jeg var en af de to drenge der var fast henne på byggeren og passede dyrene og red.

mvh.Hans Henrik (tidligere medlem af tingbjerg fritids klub)

ps. jeg var medlem fra jeg var 13 - 17 år.

0
0
Svar på denne tråd

Artillerivejen
Forfatter: 
Dato:  30-05-2007 04:52

Jeg bliver da også nød til at blande mig. Jeg gik på Artillerivejens Rideskole da jeg som 6-årig startede til ridning. Det har så været i 1970. Jeg red hver lørdag på Prinsessen, indtil min far desværre blev allergisk over for bl.a heste, så stoppede det desværre.

Heldigvis fik jeg kort tid efter kørelejlighed med en veninde som gik på Amager Ponyclub. Så jeg fortsatte "karrieren" på AP hos Fru Schwartz. Der red jeg på Mercur.

Men man bliver da helt nostalgisk, når man læser sådan et indlæg.

Hilsen Marianne

0
0
Svar på denne tråd

Artillerivejen og RyAC
Forfatter: 
Dato:  04-10-2007 22:16

Ihhh, minderne vælter bare frem...:) Jeg gik på Artillerivejens rideskole fra ca. '93 til '97-'98... Så startede jeg på 'Byggeren', og gik der fra omkring '96 til '99. Min yndlingshest på byggeren var Pølle, den samme hest som blev kaldt 'Erik' dengang han stod på Artillerivej. Nu bor jeg på Grønjordskollegiet, men jeg har ikke haft taget mig sammen til at smutte hen på rideskolen og kigge... Men lige pludselig en dag, så gør jeg det!!

Her er nogle af de heste jeg red på/kan huske:

Mini, Fanni, Fifi, Fiasko, Bandit, Molly, Siga, Napoleon, Fulton, Santos, Lotus, Hafnia, Sila, Amanda, Metle, Alex, Marisse, Hjalte.

Hilsen Helene

stud.med.vet

'Vær mod andre, som du selv ønsker at andre skal være mod dig.'

0
0
Svar på denne tråd

hejhej
Forfatter: 
Dato:  09-10-2007 02:42

Sjovt der lige var en tråd om "min" Gamle rideskole :-)

Jeg startede selv derude i øh 93 tror jeg, startede på marisse,

derefter Lina og bri som begge tabte mig, tilbage på marisse

Min favorit derefter blev hjalle som desværre var svær at få da den var meget populær. så blev minus den nye favorit elskede den pony. Fiffi red jeg også en del på.

Jeg passede lotus i næsten to år og var vanvittig skuffet over at jeg ikke fik lov at købe hende da jeg skulle flytte på landet og have hest tror aldrig i mit liv jeg har grædt så meget. Udover lotus har jeg passet siluet og polly. Redet en del på alex, calle, hafnia, fleur.. red også på petronella en årgang da jeg var mindre, har ikke tal på hvor mange gange hun har rullet sig mens vi red.

Oliver red jeg en del på, indtil den en dag lavede 4 psykopat bukkespring og smed mig af, så var jeg færdig med den

Har i øvrigt heller ikke tal på hvor mange gange alex har sparket mig kræ!

Fransiska var også en af de foretrukne ridedyr, dejlige hest mega trist hun er rejst til de evige græsmarker ligesom så mamge andre.

vh sandra.

<3 Lotus 4 ever <3

0
0
Svar på denne tråd

se lige her
Forfatter: 
Dato:  11-10-2007 13:35

ja som man kan se havde jeg lige lidt tid til overs idag så fik lige afsat noget tid til at scanne billeder ind fra gamle dage Flicka

bri

Hjalle

Amadeus

Hafnia

Calle

Så har i lidt af hestene at se tilbage på flere følger en af de nærmeste dage

Hoppeføl efter salisbury vejleby født 19/3-2007 tilsalg

0
0
Svar på denne tråd

hehehhehehe
Forfatter: 
Dato:  11-10-2007 18:58

dejligt med nogle billeder, kan desværre lige fortælle at hvert fald siluet, amanda, attila og margrethe er rejst til de evige græsmarker Men mange af de fede ponyer er der endnu

vh sandra

Med verdens dejligste pony: Stormarkgårds Tequila <3

Og verdens dejligste hest: Midnights Medina <3

0
0
Svar på denne tråd

gode minder
Forfatter: 
Dato:  25-10-2007 15:06

Jeg gik også på artillerivejen fra 85-89. Jeg kom der med Virkefeltet fra Tingbjerg. Jeg kan godt huske alle hestene og jeg kan ikke lade hver med at smile når jeg tænker tilbage. Min første tur derude var på Minus. Han var bare en stjerne. Senere fik jeg part på en fjordhest der kom fra Virkefeltet der hed Line. Tror ikke at hun lever mere for så skulle hun være 32 år. Jeg kan også huske: Rumba, Calle, Rikke, Bella, Fifi, Flossi, Bandit, Laban, Fiasko, Atilla, Erik, Lina, Mini, April, Slyngel, Filur, Manka, Nappi, Sila, Marisse, Blackie, Hjalle, Rup, Metle, Snuppi, Ibrahim, Stjerne og Tulle. Jeg har faktisk billeder af mange af heste. Jeg må derud en dag og vise mine børn stedet, nu hvor minderne er dukket frem.

0
0
Svar på denne tråd

rijose
Forfatter: 
Dato:  25-10-2007 22:41

Jeg var sidst derude her i januar, og da var Line der stadig.

Hun er også stadig på deres hjemmeide, men billedet er et år gammelt:

ridevenner.dk/index.php/747638

Selv red jeg derude ca samtidig med dig. Jeg var med Højkær Byggelegeplads, og jeg red om mandagen. Husker dog ikke så mange af hestene derude fra. Vi havde Chano fast til låns, og så havde vi Lonnie, der også en sjælden gang gik undervisning på Artillerivej.

- Salvia

0
0
Svar på denne tråd

Line er ikke
Forfatter: 
Dato:  26-10-2007 22:19

fra 75, hun er fra 85, det må være en slåfejl.

Rikke, vi må have gået i Gavlhus på samme tidspunkt. Hvor gammel er du nu, om jeg må være så fri at spørge?

Jeg kan fortælle dig at Mars stadig lever i bedste velgående, og stadig stikker af med børene .

Mvh. Lotte.

Stald Topaze - Avl af brogede heste.

White Engbo sælges

0
0
Svar på denne tråd

Derude har jeg os været..
Forfatter: 
Dato:  26-10-2007 23:50

Jeg kom ude fra Terasserne i Tingbjerg :)

Red Manka og derefter Oliver, efter at have overtalt Lotte meget længe :D

Sikke nogen ture den hest gav mig, jeg var tit nede og kysse jorden.. Men op igen kom jeg..

Da jeg stoppede derude begyndte andre os at ride ham, ellers havde det kun været Lotte og jeg..

Hilsen Jeanette
* Mennesker vil forråde dine hemmeligheder, dit venskab og din kærlighed. Men dyr vil aldrig bedrage dig *

0
0
Svar på denne tråd

oliver
Forfatter: 
Dato:  27-10-2007 17:08

Kan godt huske hvordan det var i starten med oliver.

første gang jeg kom og sagde, at idag ville jeg gerne ride

på oliver. alle sagde jeg var sindssyg. og et år efter red stort set alle på ham¨. sådan har det været med mange af hestene. Lotus og fleur havde også engang status som "farlige og vilde", men nu rider alle osse på dem, lotus er så også ret gammel efterhånden..

Jeg fik også en gevaldig flyvetur af oliver en gang. den hest kan altså bare slå røven i vejret, så selv den vildeste rodeo hest må være dybt misundelig

0
0
Svar på denne tråd

Godt at høre at Line lever endnu
Forfatter: 
Dato:  28-10-2007 20:22

Hvor er det rart at høre at Line stadig lever!!

Hun var en stor del af min hverdag i 3-4 år så det er bare godt at høre at hun har det godt. Jeg må skynde mig ud og besøge hende snart for hun er 32 år nu. Hun var nemlig født i 1975 for hun var fra samme år som jeg og jeg er fra 75. Det er rigtig sjovt at høre fra jer allesammen!!

0
0
Svar på denne tråd

line..
Forfatter: 
Dato:  28-10-2007 20:25

her lige et billede af line:

rund som altid

0
0
Svar på denne tråd

iiihh
Forfatter: 
Dato:  30-10-2007 11:15

sjovt at de har fået hjemmeside... må indrømme at meget vist har ændret sig derude siden jeg gik der...

Men der må da være flere heste end dem på listen derinde???

der godt nok også en del af dem der er gamle efterhånden - imponerende at de har holdt så mange år under de forhold...

Trine Bach
Allround rytter med oldenborgeren Cassandra
Naturen har givet mennesket én tunge, men to ører, for at vi skal høre dobbelt så meget, som vi siger
0
0
Svar på denne tråd

Trine Bach
Forfatter: 
Dato:  30-10-2007 18:10

Det er de heste der er der. Mange af de små spiltove er slået sammen til boks-lignende forhold, og så vidt jeg husker, er den lange stald bag ballonhallen ikke fyldt helt op. Det var den ihvertfald ikke for et år siden.

- Salvia

0
0
Svar på denne tråd

mmm...
Forfatter: 
Dato:  08-11-2007 21:54

okay - så er der godt nok reduceret gevaldigt i hesteholdet... men dejligt at de har fået bokse (selvom jeg nødig ville møde molly eller alex i en boks hehe)

Nogen der ved om de kommer på fold nu??

___________ MVH Trine Bach __________

0
0
Svar på denne tråd

Ikke alle har fået bokse
Forfatter: 
Dato:  08-11-2007 22:18

Nogle af hestene står stadig i spiltov. Men de fleste har, heldigvis, fået bokslignende forhold.

- Salvia

0
0
Svar på denne tråd

boske..
Forfatter: 
Dato:  09-11-2007 19:31

Jeg kan godt huske sidst alex stod i boks, der fik han hvert fald rigeligt med fred jeg turde IKKE gå ind til ham. Det gjorde lotte heller ikke, hun lokkede ham til sig, og bandt ham op da hun fik fat i ham, men det glæder mig meget på hestenes vegne at de før eller siden får, noget der minder om bokse, alle sammen

Would you like another COOKIE? ;-)

0
0
Svar på denne tråd

tricks...
Forfatter: 
Dato:  13-11-2007 12:52

jeg kan huske et godt trick når man skulle ind til alex - man skulle bare tage en skovl eller greb med ind i spiltovet så var han noget så sød...

___________ MVH Trine Bach __________

0
0
Svar på denne tråd

Hvor morsomt
Forfatter: 
Dato:  25-06-2008 15:33

Jeg gik på artillerivejens rideskole omkring 89-93 og jeg har passet både Stjerne og Marisse. Jeg har også været med på ridelejr i Sjøbo 2-3 gange, det var super hyggeligt - selv når jeg gentagne gange vandt opvasken sammen med Sanne (som passede Calle) fordi vi havde lavet ballade

0
0
Svar på denne tråd

artillerivejens rideskole
Forfatter: 
Dato:  19-08-2008 10:03

jeg startede med at gå på artillerievejens rideskole i 1970, det var dengang Henrik Leth ejede rideskolen, i oktober 1970 overtog SBBU den så, og Jørgen blev ansat til at varetag driften af rideskolen, jeg jkan huske at han havde sin gamle hest med den hed Valde, og han var dødsvær at sidde på. Marianne blev så underviser . Jeg red på Nubia, indtil Jørgen og Marianne fik købt nye heste som Storebror, Lillebror, Store Claus som var min ynglingshest. Vores første ridelejrophold var på Knudsby gamle skole, ved Vordingbor, hvor der kun var koldt vand gl. das og en hønsestige op til første sal. men det var nok den bedste ridelejr som jeg havde oplevet.

af heste der var Aulit, Angola Pernille Sebastian Prince Prinssen Paraquay Jupiter ja jeg kunne blive ved.

Rideskolen gav en en god balast med i livet,

hvis der er nogle der kommer forbi rideskolen så hils Marianne fra Yvonne

0
0
Svar på denne tråd

Rideskoleminder fra Artellerivej!
Forfatter: 
Dato:  24-08-2008 22:13

Nej hvor er det sjovt at læse, jeg har selv gået på Artellerivejens Rideskole, faktisk har det været hele mit liv i rigtig mange år. Jeg begyndte på rideskolen i 1969. Min yndlingshest blev senere Storebror.

Til Yvonne, jeg kan godt huske dig, du kunne nemlig også godt lide Storebror. Hestene blev passet til UG og rideskolen blev fremvist som mønster eksempel for de nye dyrlægestuderende på hvordan heste skulle passes. Hestene kom også på fold og der blev muget ud og fodret tre gange om dagen.

Hestene hed: Titicaca, Knold (OGSÅ EN YNDLING), Blackie, Prinsessen, Paraguay, Angola, Tanzania, Nubia, Kenya, Sputnik, Ekstra, Pernille, Mustafa, Stampe, Prinz, Ethiopia, Senere blev det til: Freja, Lucky, Hof, Tuborg, Hjalle, Rup, Tanja, Knud, Anker, Erhard osv.

Pigerne fra dengang hed, Lone, Lene, Vivi, Anette Ginterskov, pernille, Lummer (Linda), Jytte, Lille Linda, Helle og mange mange flere.

Fra (Store) Linda

PS Hvis nogen kommer på rideskolen, så hils Marianne mange gange!

0
0
Svar på denne tråd

Hej alle.
Forfatter: 
Dato:  09-07-2009 20:43

www.ridevenner.dk

Bri og Hafnia lever endnu, Calle er lige død. Ligeså med Lotus og et par af de andre, der måske er nogle af jer der kender?

- Susie.

"What if I'm not the hero, what if I'm the bad guy?

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider