|
|
| Ren nysgerighed om min pony´s fortid... |
|
|
Heéj med jer...
Jeg er den heldige ejer af en pony, som jeg ikke ved så meget om. Og går tit at undre mig over hvad det er for en fortid min lille pony har.
´Min pony hedder Julle, eller det hed hun i hvertfald da jeg købte hende i år 2002 ved en hestehandler i Løgumkloster (navnet husker jeg ikke).Men noget af det jeg kan huske og fik af vide, var at hun kom fra Tyskland og hun har fået et føl, men hvornår sagde han ikke. Han nævte at hun havde stået på Løgumklosterrideskole i en overgang ??
i stamtavlen står der: Jule ox37 ? og et andet sted Julia. så er i tvivl om hvad hun egentlig hedder.
Opdrætteren som står i stamtavlen hedder: Werner Fechner og kommer fra Risum-lindholm.
Da jeg fik hende på prøve, var hun meget sky og meget nervøs. Ridningen dengang, gik jo kun ud på tur så der opførte hun sig meget sød. Indtil for 2 års siden da jeg begyndte at forlange noget af hende, blev hun nervøs og bange, Øresky er hun også. Store bevægelser tar hun ikke pænt og er bestemt en pony man skal have tålmodighed til. (hun er heldigvis blevet mere stille og rolig.en sød og kærlig pony) =)
Hun har et kæmpe ar på venstre skyldre og forklaringen af hestehandleren var at hun havde været oppe at slåsse med andre heste. Den forklaringen tvivler jeg på. Det ligner bestemt at aret er blevet syet sammen. Og muligvis har været i pigtråd.
Forresten, hun er lys rød skimmel på ca. 141 cm, bagparten er skimlet og foran mest flueskimmel. Hun har grå man og ved haleroden også grå men resten hale ned er hvid. Ned af benene har hun to grå ben (højere for og bag) og to hvide ben (venstre for og bag).....højere for- og baghov er mørke, og hendes venstre for- og baghov er hvide, men venstre forhov har en mørk stribe.
Hun har mikrochip..
pyha... nu har jeg skrevet lidt om min pony. har desværre ikke noget billed endnu af hende inde på computeren. Håber nogen kan genkende eller huske hende ud fra det jeg har skrevet ... =)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet