|
|
| Hvem kender noget til Zeli Brentedal? |
|
|
Hey alle..
Jeg håber virkelig at der er nogen, som kender noget til min skønne fredriksborger hoppe Zeli Brentedals fortid..
Hun er er født d. 24/02-1990 og er efter Sebastian skovagerhøj.
Jeg har hendes stamtavle så det er ikke så meget hvem hun er efter jeg søger, men mere hvor hun har været i landet hvad hun er blevet brugt til og minder omkring hende.
Håber der er nogen der kan hjælpe mig.
Knus Rikke
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvorfor |
|
|
kikke du ikke i det indlæg hvor jeg har svaret dig en gang...
Er du SIKKER på det er den hest, for den er meldt med afgang (død) i 2002
En GOD hest har ingen bestemt farve eller race, men er et resultat af seriøs dokumenteret avl. Succes får du ikke af at stjæle andres ting og sager på nettet Sunde heste bruger en reg. beslagsmed med en RIGTIG uddannelse.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Troede egentlig |
|
|
ikke at det var mig du havde skrevet til på den anden tråd...
Det undskylder jeg altså mange gange..
Jeg kan ikke forstå at hun er meldt med afgang som død, for jeg har hende altså og jeg har redet hende de sidste 3-4 år og jeg købte hende for ca 1½ år siden... Så det kan jeg slet, slet, slet ikke forstå..
Hvor har du fundet det henne???
Nu bliver jeg jo altså nysgerrig og Har det egentlig lidt dårligt over at en har meldt hende afgang og så det slet ikke passer.
Burde forsikringen egentlig ikke undersøge det inden de tegner forsikring?
Knus Rikke
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Her er lidt oplysninger |
|
|
Det står i LR databasen, er din hoppe brændemærket?
Desuden står den med Lise og Kurt Rasmussen som ejer.
Hestens data
Se nederst på siden for links til hestens afkom, afstamning og bedømmelser
Ident: FR 8052
Avlsforbund: Frb.
Land: Danmark
Navn: ZELI BRENTEDAL
Øvrige identer: 9001269 FR DK
Køn: Hoppe
Fødselsdato: 24-02-1990
Farve: rød
Aftegn Andet: hvid plet højre kryds, genl.stj.blis ender kødf. ind i b.næseb. kode h.b. FR-brand v.lår 269.
Opdrætter: Jytte Jarshøj
Far: Ident: FRH 705 FR DK
Navn: SEBASTIAN SKOVAGERHØJ
Født: 25-06-1979
Mor: Ident: FR 7915 FR DK
Navn: LISETTE ØSTERLUND
Født: 26-07-1985
Hestens hændelser
Hændelsesart Dato Hingst/Hoppe/Føl
Afgang 09-05-2002
Foling 24-06-2001
Indgang 24-06-2001
Bedækning 27-05-2000
Bedækning 25-05-2000
Indgang 23-05-2000
1. Bedækning 23-05-2000 Ident: FRH 741 FR DK Navn: JEOPARDY FJORD
Foling 17-04-1995 Ident: SPI 4 PI DK Navn: SUPREME CHARFILO
Bedækning 17-05-1994
Indgang 16-05-1994
En GOD hest har ingen bestemt farve eller race, men er et resultat af seriøs dokumenteret avl. Succes får du ikke af at stjæle andres ting og sager på nettet Sunde heste bruger en reg. beslagsmed med en RIGTIG uddannelse.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| håber du ser dette Jytte |
|
|
Jeg har lige ringet til landbrugscenteret og hos dem er hun ikke afmeldt afgang som død, men som levevis, dvs hun ikke er i besætningen mere, så jubiiii jeg har en levende hest igen!!!!
Knus Rikke
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Underligt |
|
|
når jeg tager oplysningerne fra samme data base!!
Men måske skulle du se at få skiftet ejer på hende så den kommer ind i systemet igen.
Jeg har faktisk taget din sag med til Hovedbestyrelsen for FHF, da det er MEGET underligt at en hest som du har redet i 3-4 år der er meldt afgang på den i 2002.
Dette sker normalt kun hvis hesten eksporteres eller dør. og en hest som står med en dansk ejer (som IKKE Tom) er vel ikke eksporteret.
Men der sker ind imellem meget underlige ting i LR databasen
En GOD hest har ingen bestemt farve eller race, men er et resultat af seriøs dokumenteret avl. Succes får du ikke af at stjæle andres ting og sager på nettet Sunde heste bruger en reg. beslagsmed med en RIGTIG uddannelse.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Zeli... |
| Forfatter:  |
Stald Rønnely |
| Dato:  |
24-12-2004 06:57 |
|
Hej...
Jeg kender godt Zeli.
Hun har været brugt som elev hest på rideskole.
Og det er rigtigt at Lise og Kurt har haft hende.
De solgte hende til en mand nede ved Næstved.
Din hest er ikke død fordi Landskontoret har skrevet afgang.
Grunden til der står afgang er at hun har været til bedækning. Og i det hun forlader hingste stationen skriver hingsteholderen afgang fra hingststaion.
Så der har overhovdet ikke noget med og gøre at hesten er død.( Jeg ved det da jeg selv driver hingst station.)
Sidst hun var til bedækning kom der ikke noget føl eller var det død født, det må du ikke helt hænge mig op på.
Ved alt dette om Zeli da jeg kender Kurt og Lise.
Syntes lige at man bør undersøge tingene til bunds inden man begynder og beskylde andre for ikke og tale sandt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Zeli Brentedal |
|
|
Hej Rikke
Jeg har avlet Zeli Brentedal.
Jeg solgte Zeli da hun var 4 mdr gammel til Charlotte Friis Madsen, som har haft hende i en 6-7 år.
Hun solgte hende til en rideskole, de havde hende et par år.hun er købt og solgt flere gange inden hun kom til Tom.
Jeg har billeder fra hun er 1 dag gammel hvis du er intereseret kan jeg e-maile dem til dig.
MVH. Jytte Jarshøj
www.brentedal.dk Vores stutterinavn.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Stald Rønnely |
|
|
sikke noget fis at skrive at hingsteejerne melder afgang på en hest når den ikke er til bedækning mere, det kan godt være du selv driver hingste station, men jeg har nu også hingste og INGEN af de hopper som har været her eller hos nogen som helst at alle de andre hingste jeg har med at gøre er der meldt afgang på..
Så skulle der jo være afgang på ALLE de hopper som er blevet bedækket i DK og det er der IKKE.....
En GOD hest har ingen bestemt farve eller race, men er et resultat af seriøs dokumenteret avl. Succes får du ikke af at stjæle andres ting og sager på nettet Sunde heste bruger en reg. beslagsmed med en RIGTIG uddannelse.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| til jytte H |
|
|
Jeg fik bare af vide da jeg købte hende at det var ikke noget man nødvendigvis gjorde, altså alle de her papier med at skifte ejer...
Hvem skal jeg kontakte??? FHF For at få det gjort???
Jeg er lidt i en vildrede, det er 1 gang jeg har købt hest og pludselig opstår der en masse problemer...
Og ja hun er brændemærket..
Mvh Rikke
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| til Rikke |
|
|
Du skal indsende ejercertifikatet (hvis hun har et ) Ellers skal du indsende original stamtavle(den blå) til LR med en underskrift på bagsiden af "sælger" så kommer den til at stå i dit navn.
Hvis den ikke står i dit navn, og evt. bliver bedækket eller skal til kåring vil papirene blive sendt til den sidst reg. ejer.
Førhen blev det bare rettet hvis der kom en indberetning på en bedækning, eller det blev rettet hvis hoppen kom til kåring men det gør det ikke mere, det koster i 2004 priser 160,-.
En GOD hest har ingen bestemt farve eller race, men er et resultat af seriøs dokumenteret avl. Succes får du ikke af at stjæle andres ting og sager på nettet Sunde heste bruger en reg. beslagsmed med en RIGTIG uddannelse.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tak tak |
|
|
Hej Jytte..
Tak skal du have...
Det vil jeg da så se at få gjort i en fart..
Så kan der vel snart ikke vaære flere problemer 8O)
Knus Rikke
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det er |
|
|
IKKE problemer, men opgaver som skal løses !!
En GOD hest har ingen bestemt farve eller race, men er et resultat af seriøs dokumenteret avl. Succes får du ikke af at stjæle andres ting og sager på nettet Sunde heste bruger en reg. beslagsmed med en RIGTIG uddannelse.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
|
|