Blaze of Glory søges.. det er en ældre hoppe på efterhånden 17 år eller mere.. Fuldblod med stamtavle.. desværre husker jeg ingen navn i stamtavlen andet end jeg ved at det er heste der har løbet meget inde for galopverdenen.. selv har hun vist ikke løbet..
Hun kunne være temmelig hisig og umulig og meget oppe at køre.. Hun blev købt til Fyn/faaborg hos nogle jeg kendte og i tiden der blev hun bedækket af en westernhest Sally Black design, 2 farvet.. der senere hen blev solgt og er nu vallak.. det er det eneste føl der er efter ham. Og det er det føl Blaze fik..
Jeg red på blaze engang imellem og fik en udenmærket godt forhold til hende.. men vi red aldrig på banen eller i det frie da hendes temp. var for ustabilt på banen.. ville gerne løbe.. derfor trænede vi i roundpen.. Jeg leder efter hende da jeg savner hende.. det er 2 år siden jeg så hende sidst..
Hun er en brun hoppe på ca. 1,55 i stang og har sorte ben og sort man og hale.. hun var lidt skinni at se på og skulle have dækken på om vinteren.. var lidt tusset at se på i pelsen.. Hun er fuldblod..
Hendes afkom leder jeg også efter.. han blev født den 9 Maj mener jeg hos en hestehandler i pejrup på Fyn.. da Blaze blev solgt til hestehandleren..hos ham fik hun også sit føl... føllet blev en vallak.. brun og med sorte ben som sin mor og sort man og hale og vist en hvid koran så vidt jeg kan huske.. han er det eneste afkom efter Sally så han kan nok blive svær at finde men jeg forsøger alligevel.. Han er omkring 2 år nu.. og kom vist til at hedde Sultan, men han kan jo have fået andet navn...
Om ham og Blaze er solgt sammen ved jeg ikke.. men kender du en af disse to heste eller har hørt noget.. så mail mig meget gerne..
På zezia@ofir.dk
Da jeg kendte hende havde hun det meget med ikke at ville fanges når hun var på fold..
mvh Dorthe
Husk at hesten har føleleser såvel som os mennesker Desværre er det ikke alle der forstår heste på den måde alle heste fortjener her i denne verden.