Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Efterlysninger

 faren til min haflinger på 8 år
Forfatter: 
Dato:  21-05-2015 13:04

i 2006, fik jeg min haflinger hoppe i føl ved en unghaflinger(3 år)hingst med stambog men ikke avlsgokendt.Han var rød med list. ejeren var en ung pige der hedder betina og arbejde ved en svin gård, de havde sammen med kærsten en lille hobby landbrug ved stoholm . de havde også en par haflinger hoppe mere som var med føl, Den ene hoppe havde en dårlig øjne.

Er det nogne der kan hjælpe mig at finde oplysning så jeg kan finde stambog til min vallak.

madeleine

0
0
Svar på denne tråd
 
 Stambog?
Forfatter: 
Dato:  22-05-2015 10:55

Hvis din hoppe er stambogsført hos haflingeravlen i Danmark og hingsten ikke er avlsgodkendt, kan afkommet højst blive optaget i stambogens afsnit C = grønt pas. Men det kræver DNA fra både mor og far og er en bekostelig affære. Du har formodentlig grønt pas i forvejen, så med mindre afkommet er en god hoppe, så er det uden betydning.

 

Er moderhoppen ikke stambogsført kan afkommet slet ikke optages.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 bare for sjov
Forfatter: 
Dato:  22-05-2015 19:20

tak for svaren, det er regtigt de har ingen betyrning, og han er en vallak. Men det er bare sjov når man møder andre haflinger at ser om man kan finder fælles slægtning.

hilsen madeleine

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider