Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Efterlysninger

 Ronja født 1996
Forfatter: 
Dato:  06-04-2014 18:23

Billede

 

Billede

 

Jeg har ejet Gucci (som hun har heddet de seneste mange år)siden 2002. Jeg kender hendes fortid så langt tilbage som 1999, hvor hun bliver "efterladt" på Tuse Næs i.f.m. tilridning. På vaccinationsattesten kan jeg se at hun dengang hed Ronja og er født i 1996. Er der nogen herinde, der kender noget til hendes første 3 år? Som I kan se, er hun dun-farvet, og det er lidt usædvanligt for en hest af den type. Jeg har på fornemmelsen at hun nok er opdrættet i Vestsjælland, men jeg ved det selvfølgelig ikke. Jeg husker at der på det tidspunkt, i det område var en palominohingst Stærebogaards Apollo, måske han kunne være far, måske på en brun hoppe - det er bare et vildt gæt.

Med venlig hilsen

Pia

0
0
Svar på denne tråd
 
 Efterlysning af Ronja
Forfatter: 
Dato:  17-05-2016 03:49

Hejsa

Jeg er rimelig sikker på, at det er mig der har ejet Ronja i hendes første år. Kan informere om, at det bestemt ikke var mig der efterlod hende. Jeg solgte hende fordi hun og jeg ikke passede sammen.

Hvis jeg husker ret, så er hun avlet på vores frederiksborg hoppe, med stærbogaards apollo som far, men det skal jeg lige tjekke hos min mor, da det var hende der avlede hende i sin tid.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ronja oplysninger efterlyses
Forfatter: 
Dato:  17-05-2016 07:57

Hej Annica

Tak for dit svar. Jeg glæder mig til at høre mere efter din research hos din mor. Hvis du har et billede af Ronja/Gucci kan vi måske se det udfra aftegningerne. Blandingen Frederiksborger/Stærebogårds Apollo, lyder meget sandsynlig, udfra eksteriør. Hvor gammel var Ronja, da du solgte hende?

 

Ha´ en dejlig dag, du har ihvertfald gjort min dag god, uanset om det stemmer, er det spændende at være i processen.

 

Mange hilsner

Pia

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ronja 1996
Forfatter: 
Dato:  17-05-2016 12:49

Hejsa :-)

Som sædvanlig var min hukommelse hullet som en si hehe,,Men så er det godt jeg har oraklet min mor ;-)

For det første, så er vi helt sikre på at det er vores gamle Ronja. Hun er avlet på en varmblodshoppe og med palominohingsten Mackey som far (PAH21 Mackey)

Jeg solgte hende til det sted hvor jeg havde hende opstaldet, fordi vi simpelthen ikke passede sammen. Hun var alt for ilter til mit temperement. Hun må have været omkring de ca 3 år,, mener det var sommer da jeg solgte hende, så hun har nok lige været blevet de 3 år.

Jeg har fundet nogle gamle billeder, men jeg skal lige have lagt dem i pc, så skal du nok få dem at se.

 

Mvh Annica

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ronja 1996
Forfatter: 
Dato:  17-05-2016 14:42

Solgte du hende til (man må vist ikke nævne fulde navne i disse tråde, så hvis jeg bare skriver fornavn, så ved du nok hvem det er) Vibeke - Tuse Næs? Jeg glæder mig super meget til at se billederne. Hvad hed(der)din mors varmblodshoppe? Blev der ikke lavet papirer på Ronja?

 

Mange hilsner

Pia

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ronja 1996
Forfatter: 
Dato:  17-05-2016 14:55
Beklager. .det kan jeg simpelthen ikke huske..men havde hende opstaldet på Tuse Næs, så det kan sagtens være..kan huske at hun blev solgt for 5000 kr, og at det var til dem der havde stedet. Men husker ikke navnet. Vi mener der har været lavet papirer, men vi er lige ved at undersøge om vi brugte mackey inden han blev godkendt som hingst. Vi kan ikke huske navnet på hoppen (skal lige have gang i de små grå celler 😉), men det var en "dansk varmblod". Skal nok sende billeder når jeg kommer hjem :-).
0
0
Svar på denne tråd
 
 Ronja 1996
Forfatter: 
Dato:  17-05-2016 15:08

Jeg glæder mig

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ronja 1996
Forfatter: 
Dato:  19-05-2016 22:38

Jeg arbejder stadig på at få scannet billederne ind, men jeg har lige lidt problemer med min printer .. men de skal nok komme inden så længe :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ronja 1996
Forfatter: 
Dato:  20-05-2016 08:57

Jeg glæder mig rigtig meget (det har jeg vist sagt før) Du kan lige få min mail adr., så er det måske nemmere at scanne billeder og maile. mobilmontoren@os.dk

 

Mange hilsner

Pia

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ronja 1996
Forfatter: 
Dato:  27-05-2016 11:42

Billede

 

På disse billeder er hun ca 1 1/2 - 2 år

Billede

 

Kan ikke lige få den til at rotere billedet,,,:-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ronja 1996
Forfatter: 
Dato:  27-05-2016 12:03

Ja, det er da helt sikkert Ronja eller Gucci, som hun hed, da jeg købte hende, og som hun stadig hedder. Jeg er super glad for billederne. Jeg vil også synes det er meget spændende at høre om hendes mor, har du evt. billeder af hende, og har du flere billeder af Ronja, måske da hun var føl? Jeg har selv fundet oplyninger om og billeder af Mackay. Hvis jeg bliver for meget, må du sige til, men jeg synes det er fedt at have hørt fra dig. Skriv eventuelt til min mail,så kan jeg bedre skrive flere detaljer. 1000 tak. Mange hilsner Pia

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider