Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Efterlysninger

Er der nogle der kender denne hest her??
Forfatter: 
Dato:  04-07-2013 22:56

Hej vi har lånt/købt en fin lille vallak på 156/157 ca.

Den er hvis med lidt sorte prikker.

Den hedder Juan og er fra 2000. Vi har lånt/købt ham af en dame i Roskilde. Og vi har fået passet, der står han er welsh i den. Men dem der har set ham siger det ikke er en Welsh. Han er brandmærket, men ingen kender til brandmærket! de siger de ikke har set det før... De har sagt det er en welsh, eller en hollandsk varmblod. eller en proviansk hest.??

hvad siger i??

jeg sætter et billed ind af hesten og brandmærket! brandmærket er dog ikke tydeligt!

Billede

Billede

Her et et billed af den;)

Jeg spørger om råds herinde;)

0
0
Svar på denne tråd

Knabstrupper?
Forfatter: 
Dato:  05-07-2013 23:13

Nu er det, på trods af størrelsen på billedet, et lidt utydeligt mærke. Men det kunne minde om Knabstruppernes brændemærke, som du ser herunder.

Billede

0
0
Svar på denne tråd

Lyder okay:-)
Forfatter: 
Dato:  05-07-2013 23:48

Hmm. Der er os mange der har sagt det...

0
0
Svar på denne tråd

Welsh..
Forfatter: 
Dato:  06-07-2013 22:44

Er jeg ret kraftigt sikker på han ikke er.. De er meget sjældent hvide i den str. Og deres brændemærke ser slet ikke i nærheden af sådan der ud..

mon det er det rigtige pas du har fået???

Mvh Lene

"Life is what happens to you

while you'er busy making other plans"

John Lennon

0
0
Svar på denne tråd

ØHhhh:-)
Forfatter: 
Dato:  07-07-2013 08:36

Jamen hende vi har lånt/købt ham af, hun gav os det rigtige pas:-)

Det pas hun havde , havde hun fået af den tidligere ejer. Men når vi kommer hjem fra lalandia af. Så får vi dyrlæge ud og dyrlægen må jo så vide racen

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  07-07-2013 22:13

Nu må du ikke tillægge dyrlægen uanede evner. Hvis ikke du kan se mærket, og udlede deraf hvilket forbund, hesten er mærket i, så skal du ikke forvente, at en dyrlæge kan gøre det for dig. Måske hvis i er heldige at finde i chip i den også.

Men et kan jeg sige dig med sikkerhed. Hollandsk det er den ikke, brændemærkning har været strengt forbundt i Holland i mange, mange år.

Det ligner knapstrupperbrand. Og den kan sagtens være en hvidfødt knapstrupper.

Mit eneste andet bud kan være en tjekkisk klardruber, men så vil der være brand andre steder på ryggen i begge sider omkring sadellejet - numere etc.

Mvh

Tina

Står din kommende avlshingst eller ridehest hos os............

www.linnerup-skovgaard.dk

2
0
Svar på denne tråd

Se godt på brand'et
Forfatter: 
Dato:  12-07-2013 03:23

Jeg synes at brand ser anderledes ud. Læg mærke til at svajet i de nederste buer går modsat vej.. Ku' det tænkes at være et stutteri brand?

1
0
Svar på denne tråd

Nemmere
Forfatter: 
Dato:  12-07-2013 09:54

Prøv at klippe brandmærket med en hesteklipper, læg et nyt billede ind. Det er ikke rigtig til at se det tydeligt når den er så "langhåret". :)

~ Anette

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

INGEN er rig nok til at miste en ven!

Man kan læse sig til meget, bare ikke erfaring.

1
0
Svar på denne tråd

Hollandsk hest?
Forfatter: 
Dato:  15-07-2013 17:14

Nu skriver du ikke direkte om hesten har hollandsk pas, men det antager jeg, da du skriver at den kan være hollandsk varmblod? Holland virker ofte som transitland for heste, hvilket betyder at hesten kan være kommet til Holland uden pas fra fx Spanien eller Portugal, begge lande hvor der bruges stutteri-brand.I Holland kan de fleste forbund udstede pas til heste uden afstamning, så fordi der står Welsh på passet, så betyder det ikke nødvendigvis at den er er welsh-afstamning. Det skal fremgå af afstamningen i passet. Derimod er hollænderne gode til at angive en type/race fx pre, lusitano eller frieser, selvom der ikke er afstamning i passet. Så du bør tjekke hesten for en chip, som den bør have hvis den har været gennem Holland og fået pas der.. Chipnummeret står på side 1 i et hollandsk pas. Det er det nederste af de to numre (transponder)

Pernille

1
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider