Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Efterlysninger

Senta rød DV hoppe fra 1993
Forfatter: 
Dato:  21-03-2004 16:45
Hej

Er der nogen der kender mig hoppe Senta, jeg kender ikke noget til hendes fortid overhovedet!

Så kender du hende eller ved noget om hende så skriv, alt kan bruges ;)

Her er et billede af hende nu....

Da jeg fik hende så hun ca. sådan ud...

Håber virkelig noge kan hjælpe :)

Mvh Rikke
0
0
Svar på denne tråd

Senta ligner meget på vår Silja
Forfatter: 
Dato:  30-01-2009 11:39

hejhej.

Vet ikke om dette er til noen hjelp, men jeg søker også informasjon om min kusines hest, en dansk mørk rød hoppe med hvite avtegn, meget lik din Senta:) vi vet heller ingenting om fortiden hennes. Det vi vet: Hestehandler Palle Iversen kjørte henne til Norge i 2004(biri eller bjerke) han opplyste om at hun het Silja, hadde stått med føll i over 18mnd (hun var meget tynn), at hun var av ukent avstamning, startet military, gått LA dressur, aldri skadet, og at hun var født i -93. Avtalen var en måned prøvetid, men han lot ikke høre fra seg på 3mnd. (?)

I begynnelsen var hun ikke det man kan kalle ridbar.. :p

Vår instuktør utbrøt nettop dette etter å ha prøvet Silja for første gang, hun er en meget dyktig rytter, trener heste opp til GP dressur så vant til at alle hester var mulig å hvertfall til en viss grad, løse opp og få til å jobbe med rygg og bakpart i løpet av første rideøkt, (hehe.. og ikke vant til en torpedo med hodet fiksert så man nesten så henne i øynene fra salen, hun var veldig redd for sin munn og tok ikke støtte på tøylen uansett. hun elsket å hoppe, da gikk det om mulig ennå fortere (dels fullblods vil jeg tro) og hoppet så vi måtte passe oss for å ikke bli skallet i nesa! ;). null ryggmuskler stakkars.

Nå har hun heldigvis blitt en normal hest.. :) men hun er fortsatt en spesiell frøken med en fantastisk morsom personlighet, hun har også vist seg å være en flott konkurransehest, som elsker å trene 7 dager i uka og hun har heldigvis fortsatt en liten jetmotor i ræva ;P

For mer konkrete fakta om Silja ligger det ute en etterlysning fra et par dager tilbake, tittelen var vel noe med "Silja, mørk rød edel dansk hoppe f.93 ex. til Norge"

Vil gjerne vite mer om din hest også, og om hvordan hun er så kanskje vi kan finne ut om de kan være søsken/halvsøsken e.l.? kanskje vi har flaks. i tillegg til bildet i etterlysningen, har jeg maaange fler, om du ønsker å se de.

Mvh Kristin R. Hansen

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider