Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Efterlysninger

Problematisk rød welsh mountain vallak ?
Forfatter: 
Dato:  06-06-2009 19:24

Ja jeg tænkte på om ikke der var nogen der ude som kunne hjælpe mig med at finde en lille pony jeg engang red..?

Han hed Anton, og var en lille rød welsh mountain pony, med fire hvide sokker og en bred gennemløbende blis. Han var faktisk en rigtig køn lille en.

Nå men jeg red den på Rideklubben Falken, 3600 i nordsjælland, hvor rideskolen og en privat delte ham.

Hanne og René, ejere af rideskolen, lånte ham til rideskole og Kit, ejer af hestenes magasin i Slagerup, ejede ham vist nok.

Men han var for vild til hendes børn, så hun havde ikke lyst til at beholde ham.
De byttede så med hestehandler Frederiksen, mener jeg han hedder, og så ved jeg ikke mere.

Han blev byttet i slutningen af 2006, starten af 2007... Han var 5 år på det tidspunkt. Så han er nok omkring 7 år nu.

Anton havde gået med rideskole allerede da han var 3 år, men så blev han solgt eller lånt ud i en periode, og da han kom tilbage var han stort set uridelig.

Han skabte sig fuldstændig tosset, og stejlede, bukkede og lavede vilde krumspring gennem luften. Dette er slet IKKE nogen overdrivelse, han var virkelig en rodeopony, og jeg har ellers prøvet lidt af hvert.

Han var også rigtig god til at springe, han havde den fedeste teknik, men pga hans temperament sprang vi ikke højt...

Jeg står stadig den dag idag, med et tomt hul da jeg aldrig giver op med heste som ham.

Jeg blev smidt voldsomt af en dag, og ejerne havde turde ikke lade mig ride videre på ham.

Jeg savner ham helt ubeskriveligt, det også meget måden jeg mistede ham på. Han blev hentet en dag uden jeg vidste det, og jeg har aldrig fundet frem til hvor han blev solgt hen.

Jeg er derfor utrolig bekymret for hvor han er endt henne, da han har/havde et meget uberegneligt temperament, og derfor ikke var sikker for små børn at omgås/ride alene.

Jeg vil utrolig gerne finde ham, og jeg er ret bange for at han er endt med at blive solgt fra hestehandler til hestehandler, og hvis han har det godt, vil jeg utrolig gerne møde ham igen hvis det er muligt.

Han har en meget speciel plads i mit hjerte.

Hilsen Emma Malling Steensen

Mankehøjs New Forest

Lazlo

Orkan

Queen

Rafina

Safir

www.EmmaMallingSteensen.weebly.com

0
0
Svar på denne tråd

Rød welsh
Forfatter: 
Dato:  24-11-2010 19:14

Jeg kiggede i sommers på en pony hos en mand nær Skibby, der har 7 røde welshponyer, som han kører med. Han overvejede at sælge den ene. Han fortalte, at han havde købt en af dem hos Frederiksen, den skulle have været en problempony før, men er nu blevet en af hans allerbedste køreponyer. Ved ikke, om det kan være den? Den var omkring 135 i stg.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider