Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Efterlysninger

Knapper/ apaloosa ingen hale & man 9år?
Forfatter: 
Dato:  31-07-2008 22:27

Jeg købte denne dame sidste år i august. Har købt hende af en familie i Aars som har købte hende fra en hestehandler der hedder Peter Andersen,som også kommer fra Aars han har fået hende af en der hedder Jan Mortensen i Nordjylland. Familien vi købte hende af mente at Jan Mortensen godt kunne have købt hende i Holland.

Familien, som vi købte hende af, kaldte hende Safir, ved Peter Andersen hed hun Knappi. Vi kalder hende Mardi Gras (mest Maddie). Hun er en lidt reseveret dame indtil man har lært hende at kende. Hun er en svær nød at knække, man kan ikke slå hende - for det gør hende kun mere panikslagen, hun forstår det ikke, det fandt vi ud af der hvor hun stod før, hvor hun var ved at få mavesår, fordi man troede hun bare skulle bankes på plads, men det kan man ikke med hende.

Hun er en meget, meget bestemt dame. Hvis hun sætter sig noget for - bliver det sådan. Hun er nem at skræmme, give stress eller gøre utryk eller hvis man er bange mærker hun lige med det samme, hun reagerer hurtigt og målbevist.

Hun er helt vildt klog, hun glemmer intet. Hun er god at samarbejde med - hvis hun kan se et formål med det. Hun kan, for den fremmede, virke meget agrasiv og fjentlig i sine bevægelser, men det er fordi hun først skal se tingene an og nemt bliver utryg ved tingene.

Vi tror hun bare har gået som følhoppe et sted, da hun avler utroligt lækre føl, med god fylde, gode bagparter, meget velansatte halse og lange, sikre ben.

Hun har ingen hale eller man, så hun er let genkendelig .

Jeg kan slet ikke beskrive hvor glad jeg ville blive hvis jeg fandt ud af noget om hendes baggrund

I kan se nogle billeder af hende her :

Sofie Damtoft Larsen

Mardi Gras

Atos

Valdemar♥

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider