Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Efterlysninger

Sort kat II fra hestehandler i Hillerød
Forfatter: 
Dato:  28-01-2008 17:28

Jeg har købt en kulsort kat II, stg. 137 cm, vallak på ca. 10 år. Han skulle komme fra en hestehandler i Hillerød.

Han ligner en minifriser. Han går ret højt med hovedet og derfor har han ret meget underhals.

Han har forholdsvis lang pandelok og middellang man med krøller. Der er nok araber i ham - kan ses på bagparten og haleføringen, men ellers ligner han ikke araber. Han har et lidt for langt hoved, men er ellers meget køn.

Er der nogen der tror de kender ham, så hører jeg gerne fra jer. Jeg fik at vide at han nok havde startet et par småstævner, men det tvivler jeg på da han ikke kan noget særligt - endnu

Det kunne også godt virke somom han har været hingst længe, men det er ikke noget jeg ved noget om..

Kh Trille

Chihuahuahvalpe - UDSOLGT! - kom på venteliste :

www.chihuahua-hvalp.dk

0
0
Svar på denne tråd

Tjah...
Forfatter: 
Dato:  28-01-2008 21:22

Har du nogle billeder af fyren? Har kendt sådan en..

Argumenterer du for begrænsninger, bliver det DINE begrænsninger!!

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  29-01-2008 15:00

Jeg vil prøve at tage nogle i aften, men det er temmelig svært at fotografere en sort hest på denne årstid

www.chihuahua-hvalp.dk

0
0
Svar på denne tråd

Tjah...
Forfatter: 
Dato:  29-01-2008 21:25

Ja helt klart.. Jeg skal se, om jeg kan finde en med en scanner, fordi jeg har desværre ingen digibilleder af ham jeg kender..

Men jeg tror, jeg ville kunne kende ham på et billede..

0
0
Svar på denne tråd

Blackie
Forfatter: 
Dato:  30-01-2008 10:42

Nu har jeg fået taget nogle billeder og lavet en profil på ham :

www.heste-nettet.dk/lodge/635/hest/ 188031/

Så håber jeg på flere oplysninger ;-)

www.chihuahua-hvalp.dk

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  30-01-2008 12:11

Her er lige lidt flere billeder :

www.chihuahua-hvalp.dk

0
0
Svar på denne tråd

Tjah...
Forfatter: 
Dato:  30-01-2008 13:22

Nu har jeg siddet og sammenlignet billeder. umiddelbart har ham jeg kendte en anden type man og pandelok. På din ser det fint ud, sådan lidt fimrehårsagtigt, hvor pandelokken ihvertfald er længere på ham, jeg kendte. Jeg har svært ved at vurdere hovedet på din og halen, men kropsbygningen er meget ens, fine ben og let rundet kryds. Bærer han sig højtstillet normalt?

Har han sådan en lille dusk kodehår?

Jeg skal lige få min veninde til at kigge, da hun har ejet den anden, jeg kendte, men det bliver nok først i morgen..

0
0
Svar på denne tråd

123455
Forfatter: 
Dato:  30-01-2008 16:05

Det er svært at sige om det er fimrehårsagtigt - det er ikke som på en islænder - han har en pæn kraftig man og pandelok - ikke sådan noget tyndt sjask!! Han har også en dusk kodehår, den har jeg bare klippet af

Et kendetegn mere kan være at hans hoved er ca. 5 cm for langt i forhold til proportionerne på kroppen - efter min mening..

Han bærer hovedet meget hojt og det kræver lidt arbejde at får ham til at gå ned og lægge sig, da han gerne går højt med det - men vi arbejder på sagen

Hvor kender du ham fra (hvis det er ham)?

www.chihuahua-hvalp.dk

0
0
Svar på denne tråd

Tjah...
Forfatter: 
Dato:  30-01-2008 20:37

Hej igen..

På de billeder, jeg har går hans pandelok lige ned og rammer næsebåndet. Jeg synes ikke det med hovedet passer på samme hest, som jeg nævnte før.. Ham jeg kendte havde et meget fint hoved..

Alderen passer ikke helt, men det kan man jo ikke regne.. Han var 3 eller 4 da jeg red ham, og må så være mellem 6 og 8 nu.

Han gik typisk meget højt, var meget fremadgående og arbejdsvillig..

Jeg kendte ham fra Nordjylland, hvor en handler solgte den til en familie, men deres døtre kunne ikke håndtere ham..

Det er altså stadig mest hovedet jeg er i tvivl på.. Eller ligner hesten..

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider