Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Efterlysninger

Rød ponyhoppe, ca. 18 år, "Tequila"
Forfatter: 
Dato:  11-11-2007 03:16
Min kære Sweeti

Jeg købte Sweeti i 1999 af en hestehandler. Der var ingen papirer på hende. Alt jeg ved om hendes fortid er at hun var brændemærket og fra Holland (min daværende veninde sagde at hun var brændemærket Hollandsk Sportspony, hvilket jeg stolede på, da jeg ikke kendte brændemærket).
Dyrlægen som lavede forsikringspapirer på hende skød hende til at være ca. 10-12 år. Dvs. hun ville være født omkring 1987-1989, men da jeg købte hende fik jeg at vide at hun var fra 1989, så det var det han skrev.

Sweeti var en skøn kat. 1'er pony på ca. 145 cm. Hun havde den flotteste røde pels. Om vinteren var hun bare rød, men om sommeren blev hun mørkere og havde en tendens til at få blommer på maven og rumpen. Udover bare at være rød, havde hun en stjerneblis i panden og en hvid snip ved højre næsebor. Benene var røde, undtagen højre bagben hvor der var en hvid kode/sok.

Hun var en meget temperamentsfuld dame. Hun elskede især at springe, hvilket hun også var rigtig dygtig til. Vi sprang engang 1,30 m. (kun ét spring og kun én gang). Hun var en fantastisk springer.
Hun kunne sikkert også godt ha gået dressur, hvis rytteren ellers gad, men dengang var jeg ung og 'dum', så jeg satsede alt på springningen.
Sweeti var også alle tiders pony at ride tur på. Det var intet der kunne skræmme hende. End ikke når lastbilerne kørte lige forbi os. Det var hun helt ligeglad med. Men til gengæld var hun meget hidsig når vi var på vej hjem fra en af vores ture i skoven, så hun trippede næsten altid hele vejen hjem.

Hun var også en meget udholdende pony. Efter et lille uheld i trailer, turde jeg ikke køre hende i trailer mere, så vi red til stævne/ridelejr. Engang red vi 30 km til stævne fredag; startede 2 klasser og en klasse søndag, red så 30 km hjem igen og dagen efter (mandag) var hun stadig frisk. Hun havde meget energi.

Jeg solgte hende til min veninde Line Andersen (boede i Ølgod) i juni 2001. Line omdøbte hende til Tequila og så vidt jeg har fået at vide, solgte Line hende til nogen i Nordjylland (omkring Thisted eller deroppe af). Senere har jeg ikke hørt mere til min gamle pony.

Grunden til at jeg har lavet denne efterlysning er at jeg gerne vil vide om min pony fik det godt efter jeg solgte hende. Siden jeg solgte hende til Line har jeg kun set hende 2 gange og er meget interesseret i at vide hvordan hun har det, og om hun overhovedet lever endnu :'(

På forhånd tak

Sonja

Lige et par billeder af hende:

0
0
Svar på denne tråd

bare mig
Forfatter: 
Dato:  26-11-2007 22:23

håber du finder hende, søde.

håber jeg virkelig.

0
0
Svar på denne tråd

Håber jeg også...
Forfatter: 
Dato:  27-11-2007 22:13
Hun var en dejlig pony.. Men der gik vidst lidt for meget "ponyræs" i den dengang for os alle sammen :-) Line solgte hende til en hestehandler? Det mener jeg, hun må da ku huske hvem :-( Snakker du i øvrigt med hende endnu? Har du evt. hendes nr?
0
0
Svar på denne tråd

hey hey
Forfatter: 
Dato:  28-11-2007 11:11

BWAA! Jeg har ophavsret til det øverste billede, antons rumpe er på! Og jeg er også! Hehe, men giver katrine ret i at der var meget "ponyræs" i den dengang, arh det var skægt! Anton har det godt, der er lidt billeder af hoppedyret på min præs. Håber du finder sweeti dyret i god behold

Trine

Skrev Vilain!!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider