Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Efterlysninger

Hoppe, Kat. 1, Flueskimmel.
Forfatter: 
Dato:  14-09-2007 14:14

Jeg efterlyser min pony Q-big Bell´s fortid.

Jeg købte Bell i Januar 2006 hos en dame der avler Islændere i Slagelse.

Egentlig ville hun kun leje hende ud men vi fik hende overtalt til at sælge hende.

"Islænder-Avleren" havde haft hende siden hun var plag men havde lånt hende ud som 7-års.

Hvis du bare så meget som har set hendes navn på en startliste eller måske har haft andre relationer til hende er du velkommen til at skrive...

-Helena-

0
0
Svar på denne tråd

Undskyld...
Forfatter: 
Dato:  14-09-2007 14:18

Glemte lige at skrive at jeg har et billede af Bell som 1-års hvor hun er rød med en lang blis, hvis du ikke lige kunne det få til at stemme overens med at jeg havde skrevet hun var flueskimmel.

-Helena-

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har kendt Bell i mange år..
Forfatter: 
Dato:  25-07-2010 01:07

Jeg har kendt Bell fra hun var føl, hun blev taget fra sin mor da hun kun var 4 mdr gammel, dvs avler af Bell (mener hun var københavner), hun solgte Belss mor UDEN Bell.

Min veninde (Annette) købte så Bell, og hendes veninde købte en halvbror (mener jeg det var) samtidig samme sted fra.

Annette (islænderavleren) er altså IKKE avler af Bell, men har haft hende siden hun var 4 mdr.

Jeg mener Bell er fra 1995-96, kan ikke huske det præsist.

Hun fik et føl MEGET tidligt, hun folede som 2-årig, dvs hun havde gået på fold med en hingsteplag på 1,5 da hun selv var 1 år, og det kom der føl ud af, det var IKKE planlagt men drægtigheden blev opdaget for sent.

Det blev et sundt og rask hingsteføl, kaldet "Mugsy".

Siden, har hun fået yderligere et føl, denne gang planlagt, jeg har kontakt til køber af begge afkom, mener den ene stadig har sit "føl" fra Bell.

Jeg husker ikke rigtig hvem hun blev udlånt til før du lånte Bell, men jeg kender en som lånte hende til noget "hestehvisker-kursus", da den hest hun havde tilmeldt ikke ville læsses, det var intet problem med Bell.

Jeg kan spørge hende der lånte hende om hvordan det gik hvis det har din interesse.

Jeg husker ikke rigtig hvem der red hende, men mener ikke hun blev redet ret meget før du lånte hende.

Jeg forstår ikke du skriver:

"Egentlig ville hun kun leje hende ud men vi fik hende overtalt til at sælge hende."

Bell har aldrig været solgt til dig, det er hele tiden Annette der har ejet hende, men du har nok lånt hende som din egen.

Jeg kan forstå på det, at du kom meget langt med Bell, men at hun begyndte at have problemer med sine ben da hun ikke kunne holde til at blive redet på det niveau du red på.

Jeg ved du elskede Bell, og det ikke var sjovt at levere hende tilbage til Annette i ringsted (du skriver fra slagelse, hun har hele tiden boet i ringsted), men det undrer mig hvis hun har sagt Bell skulle gå som følhoppe, for det skulle hun IKKE, da ejer kun ville avle rene islændere.

Du leverede Bell tilbage sidst i år 2007, og hun blev solgt i sommeren 2008 til min daværende veninde som også hed Helena, hun manglede en skovturshest, men fandt hurtigt ud af hun ikke magtede Bell,der var for meget fremaddrift i hende når hun red ud på hende.

Så Bell blev solgt igen sidst i maj 2009, der forsøgte vi at kontakte dig.

Jeg ved ikke hvor hun endte med at komme hen, og da jeg ikke længere er på talefod med den Helena som solgte hende, så kan jeg ikke hjælpe dig ret meget herfra.

Jeg kan dog skaffe dig et telefonnummer/adresse på hende, så du evt derfra kan finde ud af hvor Bell kom hen.

Men da hun blev sat til salg sidste år, hjalp jeg med at tage nogle billeder, der er lidt af dem her:

Billede

Billede

Billede

(Rytteren her var en som så på Bell da hun var til salg, vi fik lov at tage nogle ridebilleder og bruge dem, bare man ikke kunne se hendes ansigt - det var dog ikke hende som købte Bell)

Nu er det godt nok en del år siden du har sat denne efterlysning på HN, jeg kan regne ud det må være kort tid før du leverede Bell tilbage.

Du er velkommen til at kontakte mig, så kan jeg hjælpe dig det videre jeg kan.

Jeg ved du elskede Bell, og i kom langt sammen.

Jeg ligger inde med nogle flere billeder af Bell fra sidste år, dem kan jeg ligge ind her når jeg finder dem.

Du er velkomment til at kopiere dem alle til eget brug, eller jeg kan sende dem som fil til dig.

Mvh Janni

Leverbroget shetlænderblanding.

Sød/kælen hingst på 1 år.

Pris: 1.000 kr, ses her:

www.hestegalleri.dk/html/ mar_vis.asp?MarID=426237

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider