Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Efterlysninger

Tapper Kozak
Forfatter: 
Dato:  07-08-2007 14:42
jeg er den glade ejej af en stor rød fyr på 174stg...han er 17 år og er af racen russisk varmblod. Han kom vist fra nakskov eller omegn og er godt redet i dressur. Jeg kunne godt tænke mig at vide lidt om hans fortid,så hvis nogten kender ham vil jeg meget gerne høre fra jer...han stod sammen med en hvid ældre welsh pony som min veninde ejer nu.kan ikke finde ud at sætte et billede med.øv.
0
0
Svar på denne tråd

billeder af ham
Forfatter: 
Dato:  08-08-2007 09:26

0
0
Svar på denne tråd

tusind mange gange tak
Forfatter: 
Dato:  08-08-2007 09:50

tak for hjælpen...super at andre gider at bruge tid på hjælp...

knuzzer herfra.

0
0
Svar på denne tråd

ved lidt mere nu...
Forfatter: 
Dato:  12-08-2007 16:24

jeg ved nu at han kun har haft to ejere før mig...han kommer fra nordsjælland...har stået hos opdrætter indtil han var omkring ti år gammel...hun var vist også beslagsmed...så kom han til nakskov indtil jeg købte ham sidste år...der var et kort mellemled mellem sælger og mig, ved derfor ikke hvem hun er, andet end at han blev solgt pga skilsmisse...

er der så nogen der kender ham nu???han har en splittå. men det har ingen betydning..han er super redet, v derfor gerne vide lidt om hans bedrifter...smiler.

0
0
Svar på denne tråd

tror jeg har kendt Kosak
Forfatter: 
Dato:  12-08-2007 21:13

MÅske det er ham .. ligner meget på billeder og afstamning og størrelse passer også :) tror det har været i 1994 (måske 95) hvor har jeg redet sammen med kosak på en lille gård tæt ved ved Kongelundens rideklub på Amager. han kom til gården sammen med en anden hest (Don) fra en hestehandler der tog heste til DK fra Rusland. jeg red Don og ham der havde gården brugte Kosak og Don til at gå for vogn med turister om sommeren :)

han havde vidst gået lidt dressur i Rusland og lavet et par føl. Jeg stoppede med at ride på gården (1997). Jeg kan ikke huske hvad hans ejer hed men det var en voksen dame som vidst solgte ham videre omkring 1997. Ved ikke om det er nogen hjælp :) men jeg er næsten sikker på at det er ham.

hilsen Charlotte

0
0
Svar på denne tråd

hmmm...
Forfatter: 
Dato:  12-08-2007 23:31

det kunne faktisk godt være...granskede lige hans vacc.bog og deen starter først i 1995...men det er i rødby til 98 og siden der i nakskov indtil 2006 hvor jeg købte ham...

men kommer du i tanke om noget mere vil jeg meget gerne høre alt hvad du kan...smiler...er død nysgerrig..men der er helt klart ingen fejl v ham...han er blevet godt behandlet kan man mærke...utrolig god og velredet...en anelse magtsyg på fold, især hvis der er hopper, så kunne godt tyde på han er sent kastreret.

hilsen louise

0
0
Svar på denne tråd

ligner på en prik
Forfatter: 
Dato:  13-08-2007 08:12

Passer med at han kom fra Rødby, han kan jo være solgt tilbage til hestehandleren igen i 98 ??!! (det er jo ikke altid man kan regne 100 % med vacc.bog :))det ligner den Kosak jeg tænker på ... er kommet i tanke om at damen der ejede ham hed Søs, hun brugte ham kun til skovture. Han var også en bestemt herre på folden (var lige blevet kastere. da han kom)og jeg kan huske at han var bange for traktore og køer, men det er jo mange år siden. Men husker ham som en rigtig dejlig og kærlig hest. Håber jeg har været til hjælp :) og det glæder mig at han er blevet en ældre herre og at han har det godt.

Han havde som ung en super gang - så det med dressur hest passer godt. Pas godt ham :)

0
0
Svar på denne tråd

Tapper Kozak
Forfatter: 
Dato:  13-08-2007 09:37

Ja det er ikke helt til at vide...men det kan måske godt være ham...han er bestemt ikke bange for traktor mere...det eneste jeg har oplevet er får..det skræmmer ham lidt,hehe.

tusind tak for dine svar,og du ka tro jeg passer på ham..han skal blive her til han skal videre til de evige græsmarker... det ku bare være sjovt at være 100% sikker på at det var ham. så min søgen er ikke forbi endu...smiler!!! er der nogle andre der kender ham???

0
0
Svar på denne tråd

sikker i min sag
Forfatter: 
Dato:  14-08-2007 10:29

billeder alder og størrelse passer perfekt ... jeg er sikker på at det er ham .. så har han altså flere talenter og kan også gå for vogn :)

Pøj pøj med din videre søgning.

0
0
Svar på denne tråd

Heste.
Forfatter: 
Dato:  14-08-2007 15:52
Jeg kan huske at han har været til salg her på HN, og der var det en i Købelev/Nakskov mener jeg der havde ham til salg.

Rigtige ryttere rider Oldenborg....

Man kommer ikke først,

hvis man går i andres fodspor...

0
0
Svar på denne tråd

... ... ...
Forfatter: 
Dato:  14-08-2007 22:06

torslev: Jeg kan fortælle dig at det ihvertfald IKKE er den Kosak som Søs havde, han var mere kraftig og havde næsten ingen man eller pandelok.

Den gode gamle Kosak lever heller ikke mere, han blev aflivet sidste år

kaya25: Held og lykke med din søgen

De Kærligeste Hilsner :)

L i s b e t h

0
0
Svar på denne tråd

juhuuu...
Forfatter: 
Dato:  17-08-2007 18:10
jeg har fundet hende der havde kozak siden han kom til dk...tusind tak for jer der hjalp mig med at finde hende...(links til tidligere tråde.)taktak...det er fedt at få at vide hvad han har bedrevet...
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider