Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Efterlysninger

mørkebrun hoppe 155cm. købt i Esbjerg 05
Forfatter: 
Dato:  04-07-2007 09:37

Tøsens fortid søges... Hun er en blandingshoppe på ca. 10 år og er omkring 155 cm. Hun er mørkebrun uden aftegn og meget "ponylignende" - Bl.a. har hun en rigtig islænder pels om vinteren selvom hun går med dækken. og af bygning er hun kompakt og en smule svajrygget.

Vi købte hende i feb. 2005 i en lille by der hedder Bramming uden for Esbjerg. Tidligere ejer var en kvinde der havde flere heste til salg og som dengang tit annoncerede med billige heste og ponyer her på HN - hun kaldte hesten for Mette.

Jeg håber at der er nogen der kan genkende min søde hoppe.

Her er hun med vinterpels (og mudder... )

Igen et vinterbillede, her med halvparten Signe.

Her som hun ser ud om sommeren (Med MEGET stor rytter på)

0
0
Svar på denne tråd

din hest
Forfatter: 
Dato:  09-07-2007 10:37

Hej

Har din hest slet ikke nogen form for kendetegn? Hvide hår i panden eller gamle ar/sår?

Ved du hvor længe hende den forrige ejer havde hende?

Hilsen Marlene

0
0
Svar på denne tråd

Kendetegn
Forfatter: 
Dato:  09-07-2007 15:37

Hun har faktisk ikke et eneste hvidt hår, et gammelt ar eller nogle specielle hvirvler som hun kan genkendes på.

Men hendes næseryg "buler udaf" ca. 10 cm. fra ca under øjenene. (Prøver at tage et billede når hun kommer hjem fra ridelejr med min datter på fredag)Og hendes man og hale er meget kraftig og har tildens til at bølge som hos feks. frisere...

Hende jeg købte af hed vist Susanne og boede på "Lambertdamsvej" eller noget i den stil - hun sagde at hoppen havde været lånt ud i et stykke tid til en pige der red ture på den. (men som sagt har hun haft mange heste og ponyer til salg herinde til under 20.000,-)

Håber at det kan hjælpe til at finde Tøsens fortid

0
0
Svar på denne tråd

tøsen:)
Forfatter: 
Dato:  09-07-2007 16:43
OK, synes bare hun kunne minde rigtigt meget om en hoppe jeg solgte til en hestehandler for ca. 3 år siden, hun skulle være 9 år i dag. Prøv evt at se min præsentation, hoppen Galliano/ følse. En noget rund hoppe ca 155/158 ca i stang. havde et lille mindre overben på det ene forben.
0
0
Svar på denne tråd

Ligner meget
Forfatter: 
Dato:  09-07-2007 20:08

Rigtig meget endda - Hvor præcis kunne man mærke overbenet? Nu vil jeg da lige tjekke ordentligt efter når hun kommer hjem fra ridelejr på fradag.

Havde din hoppe også en kæmpe "pony-vinterpels"?

Hilsen Kirstine

0
0
Svar på denne tråd

hoppe tøsen
Forfatter: 
Dato:  10-07-2007 09:11

Godmorgen

Jeg kan ikke helt huske om det var højre eller venstre forben, hun fik det efter have fået benet fast i en jernkæde da hun stod i spiltoug. Pelsen var rigtig islænderagtig om vinteren og lidt lysere om sommeren.

Ridemæssigt var hun helt klart bedre til at ride tur på end til at ride på bane (det gad hun ikke rigtig). Spring ok. Jeg kan lige prøve at ligge nogle flere fotos ind i aften.

0
0
Svar på denne tråd

Rykker op
Forfatter: 
Dato:  12-08-2007 18:48

Er der ikke nogen flere der mener at de kan genkende hende???

Har mærket efter om hun har overben på et af forbenene, men både min halvpart og jeg er lidt i tvivl da begge "skinnebensknogler" virler lidt "knudrede" - Og jeg har ikke forstand på det, når dr. dyr kommer og vaccinerer spørger jeg ham ad...

0
0
Svar på denne tråd

linda eghoft
Forfatter: 
Dato:  13-08-2007 12:28

Hed hende der solgte den Linda Eghof?

Linda bor uden for Bramming og sælger ponyer.

Jan Chr. Tarm.

1'er ponyhoppe, lys gråskimmel. Se præs. :-)

"Jeg vidste kærlighed ku' gro
Bare du var her hos mig
Så vidste jeg, jeg var hjemme
For du gav mit hjerte ro"

-Jeg elsker dig Lucky

0
0
Svar på denne tråd

Er ikke helt
Forfatter: 
Dato:  13-08-2007 19:26

sikker på sælgers navn - men mener nok at det var Susanne eller lign. (Hendes alder var mellem sidst i tyverne og sidst i trediverne og hun havde halvlangt lyst hår)

Håber at det hjalp lidt...

0
0
Svar på denne tråd

hmm...
Forfatter: 
Dato:  14-08-2007 00:23

Hvor henne i Bramming boede hun ca? Har en lille anelse om at det kan være Linda. Hun har nemlig lyst hår, som så er kort nu. Men der kan jo ske ting og sager når det gælder håret.

Hvordan så stedet ud?

Jan Chr. Tarm.

1'er ponyhoppe, lys gråskimmel. Se præs. :-)

"Jeg vidste kærlighed ku' gro
Bare du var her hos mig
Så vidste jeg, jeg var hjemme
For du gav mit hjerte ro"

-Jeg elsker dig Lucky

0
0
Svar på denne tråd

Rykker op ige igen :o)
Forfatter: 
Dato:  20-09-2007 09:45

Og jeg har også lidt nye oplysninger om hende. Hun er ikke identisk med Galliano/Følse, selvom ligheden mellem dem er enorm. Dyrlægen har lige tjekket hendes ben efter, og hun har ingen overben men til gengæld har hun haft brud på begge griffelben.

Er også kommet i tanke om hvor det mere præsist var at jeg købte hende: Lambertdamsvej ved St. Darum (v. Esbjerg) Og kvinden hed Susanne.

Er der slet ingen der har kendt hende? ? ?

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider