Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Efterlysninger

Lever han eller ej?Hjælp!
Forfatter: 
Dato:  16-06-2007 15:49

Jeg vælger med vilje at oprette mit indlæg forholdsvist anonymt, da jeg ofte er ret synlig på HN, og jeg er bestemt ikke sikker i denne sag jeg søger hjælp til.

Sagen er den, at min gamle hest blev sendt i kommision i en salgsstald i Jylland med henblik på salg grundet manglende tid fra min side grundet studier.

De er meget begejstrede for hesten, der hvor den er og mener, at den er solgt inden 14 dage og overvejer selv, at købe ham.

Min mor bliver ringet op af beriderens dyrlæge (et familiemedlem vidst nok far og søn) da jeg er bortrejst, og de meddeler, at hesten har fået spat i alle 4 ben og ikke kan rejse sig fra boksen, og de skal have tilladelse for at aflive den, da de mener, at det ville være bedst. Om min mor som ikke har forstand på heste giver accept, da mine forældre ejer hesten ligeså meget som jeg (de betalte MANGE udgifter)og jeg kommer hjem, og får at vide, at hesten er død.

Jeg bliver selvfølgelig enormt ked af det, men havde bare en underlig fornemmelse omkring det.

Det skal lige siges at hesten var blevet undersøgt i hoved og r*v inden han drog til Jylland og der ikke var nogle anmærkninger på ham.

Jeg bliver så kontakt af en pige, der har arbejdet i den pågældende stald via HN, og hun mener, at min hest ikke er aflivet men SOLGT videre til udlandet.

Jeg ringede til den pågældende dyrlæge efter, at have snakket med hende, og spurgte hvorfor den var blevet aflivet (spillede bare uvidende og at jeg aldrig havde fået årsagen af mine forældre helt konkret, og sektræteren farer op da jeg ringer og spørger hvorfor jeg vil vide det osv. Jeg svarer, at det er af ren nysgerrighed og hun siger helt ud af den blå luft "antyder du, at vi har solgt hesten videre"... Hvilket er lidt mistænkeligt i mine øjne.

Så nu står jeg her...What to do? Kunne da være dejligt, at vide om han er i live eller hvad status er, og hvordan kommer jeg videre?

Jeg har stadig hans papirer og han er registeret DV

0
0
Svar på denne tråd

Mærkeligt
Forfatter: 
Dato:  16-06-2007 15:54

Fik du også taget røntgenbilleder af ham inden han blev sendt afsted? For umiddelbart lyder det da meget mærkeligt, at en hest, kan udvikle spat nærmest fra den ene dag til den anden!!

Håber for dig, at du finder ud af, hvad der virkelig er sket med din hest - det må ikke være rart at leve i uvished om hvad der virkelig er sket!!

Knus

Anne-Marie

0
0
Svar på denne tråd

Ja han fik
Forfatter: 
Dato:  16-06-2007 15:55

taget røntgen kort forinden

0
0
Svar på denne tråd

Tjahh..
Forfatter: 
Dato:  16-06-2007 16:00

Hvis røntgen var uden anmærkning, så ligger den nok ikke i boksen 14 dage efter og skal aflives pga spat??!! Det lyder lidt mystisk. Hvordan er den kommet herfra? Var den forsikret? Tænkte bare på der enten må være kvittering på slagt eller Daka. Ved ikke om Daka må oplyse om de har været på adressen, men måske et forsøg værd. Hvis den er slagtet registrerer slagteriet den vel? Måske du kan finde ud af noget denne vej omkring..

Sortbrun hoppe 7 år fra nordjylland - fortid søges

Kig gerne på min præsentation.

0
0
Svar på denne tråd

en hest
Forfatter: 
Dato:  16-06-2007 16:02

får vel som nævnt ikke spat i alle 4 ben bare åsan lige fra en ene dag til den anden.

Den skal godt også være meget angrebet for man anbefaler en aflivning, det kommer ikke på så kort tid.

Nej din hest behøver sandelig ikke være i live, for den kan meget vel være aflivet, bare af andre måske for dem pinlige årsager.

Ja den kan også være solgt til udlandet.

Jeg ville nok tage en snak med en advokat, for jo sagen er noget speget.

Der ud over mente jeg nu også heste kun får spat i haserne og ikke i forben, så jeg stiller mig uforstående for diagnosen, hvis ellers din mor husker rigtigt.

Medlem af klubben for manipulerende, hjernevaskende, talentløse ponymødre og
Jeg er SUPER stolt over mine 2 piger.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift...
Forfatter: 
Dato:  16-06-2007 16:02

Når du nu har alle papirene på hesten, så ville jeg ringe til dyrlægen igen, og bede om hestens journal, og en grundig forklaring - skriftligt, idet hesten blev erklæret rask af en anden dyrlæge kort inden. Og så hold på at det er din hest - og også var det det da de så på hesten, og hold på at du vil have de oplysninger. Find muligvis en dyrlæge (anden) du stoler på, og få denne til at bede om det også.

Jeg ville nok også ringe til landskontoret, og sætte dem ind i sagen, og bede dem se om hesten er meldt død ved dem.

Jeg vil også mene at du må kunne få hjælp fra en advokat/politiet for, hvis hesten er solgt uden dit viden, og du ikke hasr fået betaling for den, så er det vel i bund og grund stjålet - eller din del af købssummen er.

Der må kunne rejses bedrageri sag, hvis den er solgt istedet for aflivet, og de har beholdt dine penge.

Held og lykke med det,

Hilsen Nina

0
0
Svar på denne tråd

Mystisk...
Forfatter: 
Dato:  16-06-2007 16:04

Undskyld jeg spørger dumt - men kan en hest overhovedet få spat i forbenene? Jeg mener det ikke, men jeg er da ikke sikker. Synes også det lyder meget mystisk, at den skulle udvikle det sådan fra dag til dag, og blive totalt invalid af det. Min lillesøsters pony har spat i det ene bagben - dressur kan den ikke altid klare, men hun kan sagtens skridte tur og gå på fold, og hun har altså haft spat i 6 måneder.

Synes også det virker lidt mystisk - især også pga. det dyrlægen sagde om videresalg, når du blot ringer ang. informationer om din hest... Jeg ville grave videre hvis jeg var dig.

Al mulig held og lykke.

0
0
Svar på denne tråd

ikke spat i forben...
Forfatter: 
Dato:  16-06-2007 16:06

En lille tilføjelse - hesten for ikke spat i alle 4 ben, da det kun hedder spat i haseledet.

Jeg vil sige ud fra din historie, så stinker det lidt rådent...

Hvis det er din hest, så er det vel også dig der skal betale aflivning plus afhentning?? Det er skam ikke en helt billig "fornøjelse" heller.

Held og lykke med at finde den reelle historie...

LLPHOTO.DK
- opdateret med "Cirkus og dressur" og "stuntshow" fra Herning
Sebastians hjemmeside | Dinahs mindeside | På Pletten

The strong one, is the one, who will not let th
0
0
Svar på denne tråd

Mine erfaringer
Forfatter: 
Dato:  16-06-2007 16:09

med spat er heller ikke, at det komme så hurtigt og kan spredes til alle 4 ben på ganske kort tid.

Min far er gammel betjent gennem 25 år (dog stoppet pga arbejdsskade) og han siger, at jeg selv skal have nogle MEGET gode beviser/argumenter for, at politiet gider tage sagen. Men hvis jeg kan komme med det, så er det en bedragerisag, og at jeg er berettiget til erstatning, samt hesten tilbage hvis dette er muligt.

Vi har en god ven i familien der er advokat, og han vil gerne tage sagen, men han siger jeg selv skal skaffe en del information før det er holdbart.

Han var forsikret havde dog ikke sat min forsikring op fik sølle 25.000 kr udbetalt og da dyrlægeregning m.m. var trukket fra var der ikke mange penge tilbage. Men det er ikke pengene der interesserer mig, det er om min hest er i live. Det var ikke med min gode vilje han blev sat til salg, men mit liv var så kaotisk på daværende tidspunkt og jeg syntes det var synd, at han skulle stå stille, da det var en hest med stort potentiale.

0
0
Svar på denne tråd

Vil lige tilføje
Forfatter: 
Dato:  16-06-2007 16:15
At jeg har haft snakket med DR da de har haft en udseendelse med de omtalte personer omkring svindel osv for år tilbage, men den havde jeg ikke set da jeg sendte min hest af sted. De kontaktede min far ang. hesten via mail, da hans navn stod i salgannoncen på horse dengang, og de ville gerne tage den i kommision.
0
0
Svar på denne tråd

tralala
Forfatter: 
Dato:  16-06-2007 16:22

Forsikringen bliver vel kun udbetalt, hvis dyrlægen har skrevet under på, at hesten står til aflivning og aflives?

Disse dokumenter må kunne skaffes. På dem står aflivningsdato. Kontakt så DAKA for at høre, om de har afhentet en hest på den adresse i dagene efter aflivningen.

Det var sådan jeg ville starte...

Ragdoll killinger født den 17-05

Papillon hvalpe født den 14-04

Belgiske kæmper i blå og sort

Silkehøns kyllinger

Chabo kyllinger

0
0
Svar på denne tråd

Jeg synes
Forfatter: 
Dato:  16-06-2007 16:22

det lyder ret underligt at en dyrlæge skulle opdigte en løgnhistorie med en diagnose der er umulig Hvis det havde været bedrageri havde de nok gjort sig mere umage med det...

Desuden er det da noget af en risiko at tage, hvis I nu havde valgt at komme og sige farvel inden den blev aflivet, og I så havde fundet en rask hest

- Jannie

Frøgræshalm er IKKE et alternativ til hø/wrap

0
0
Svar på denne tråd

Jamen dog.
Forfatter: 
Dato:  16-06-2007 16:53

Synes også det lyder lidt underligt.

Der mange ting du skal "tage punkt til punkt".

Så du må undersøge og få fat i en advokat hvis du kan få nogle evt beviser.

Lykke til - med det hele.

Det Er Så Svært At Skilles Ad,
Så Svært At Gå Sin Vej.
Men Alle Mine Tanker,
Vil Altid Følge Dig :'(-<3'

Dressurstjerne Søges (Lån, hel- eller halvpart.

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  16-06-2007 18:35

Jeg sidder og tænker på om sådan en kommisionsstald og dyrlæge ikke skal ha en underskrift på at de reelt godt må aflive en andens hest? De kan jo ikke vide om det rent faktisk er hestens ejer de har haft i telefonen.

Du ejede jo hesten på det tidspunkt hvor den angiveligt skulle være blevet syg, så du har vel ret til at få udleveret dyrlægens udtalelse omkring hesten og dens sygdom.

Dyrægen må også ha inberettet hestens død til forsikringsselskabet, for ellers kunne du da ikke få udbetalt hestens forsikring.

Så du må enten selv ringe til dyrlægen igen, eller få jeres advokatven til at ringe til pågældende dyrlæge og bede om at få hestens journal udleveret og en grundig beskrivelse af hestens tilstand inden aflivningen fra dyrlægen.

Held og lykke med det.

Mange hilsner fra Anja.
www.hestefolket.dk
0
0
Svar på denne tråd

Jeg vil i hvert fald
Forfatter: 
Dato:  16-06-2007 18:45

Prøve hvad som helst for, at se om der er noget om snakken. Men eftersom de åbenbart er kendt for at svindle de to (som jeg jo først fandt ud af bagefter) så er jeg jo oppe på dupperne.

Og det var dem der tog kontakt til mig om de måtte få hesten i kommision

0
0
Svar på denne tråd

riktig?
Forfatter: 
Dato:  16-06-2007 18:48

Har jeg forstått riktig at dyrlægen og berideren det er tale om her er far og sønn?

Så ville jeg nok være ganske betenkt over hele historien.

Og jeg tror nok at den dyrlegen du brukte inden hesten ble sendt i kommisjon, burde kontaktes.

Forklar ham hele sagen og spør om hans vurdering og be ham kontakte dyrlægen der har påstått at din hest har fått "akutt spatt i 4 ben!"

For det må vel være en vetrinærmedisinsk sensasjon! Noget for pressen?

Hilsen Ellen

KIG IND !

0
0
Svar på denne tråd

jeg har haft en bekendt
Forfatter: 
Dato:  16-06-2007 18:52

der havde samme oplevelse... Og ironisk nok var det også i jylland.

Hvis jeg var dig, ville jeg borer meget grundigt, for at komme til bunds i den sag.

0
0
Svar på denne tråd

ved ikke MEN
Forfatter: 
Dato:  16-06-2007 19:09

hvis hesten er aflivet så er den jo hentet af daka... kan du ikke hører om der er blevet hentet en hest det sted på det tidspunkt?

det lyder mistænksomt...

I' m me.... and I'm perfect...

Gammelt KARLEKAMMER SKAB KØBES...

Ægte GUCCI solbriller og LOUIS VUITTON taske sælges! se mere på min præ.

0
0
Svar på denne tråd

prøvede...
Forfatter: 
Dato:  16-06-2007 19:09
hoget mærkeligt en gan, red en hest for en pige, og da jeg gerne ville vide hvad den før havede lavet, kontagtet jeg den sidste ejer der stod på papiret, hun blev meget befibet da de stadivæk havede hesten i kommision, hos berider, og det var over 3måneder siden hesten var kommet, så jeg måtte jo ringe til piges forældrer så de var klar over hvad der forgik, vi hørt dog aldrig merer, så hun havede nok fået sine penge, jeg ville godt nok grave dybt, for det lyder underligt, held og lykke.

med venlig hilsen Susanne.

Din underskrift kan hjælpe. www.animalsmatter.org/

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift.
Forfatter: 
Dato:  16-06-2007 19:15

Jeg håber bestemt at du kan bruge noget af det som vi skriver til dig i tråden, for hvis de har taget røven på dig, så skal de sq straffes BIG TIME!

Det lyder som en ret speget sag og jeg håber bestemt at du får noget ud af dit graveri.

En medfølende hilsen fra mig.

Mange hilsner fra Anja.
www.hestefolket.dk
0
0
Svar på denne tråd

du skal..
Forfatter: 
Dato:  16-06-2007 19:40

blive ved med at bore i det, hvis dyrlæge ikke vil udlevere noget ringer du igen og igen og igen og igen, få fat i alt hvad du overhoved kan af papirer, kvitteringer fra forsikring, daka, dyrlæge, og bliv ved med at ringe og plage dem, det er eneste måde man kan komme til bunds i det på.

Jeg håber virkelig at du finder ud af noget. Det virker fuldstændigt åndsvagt at den sku være blevet aflivet af den grund. Det er ik utænkeligt at den er blevet aflivet.

Forsikringen har noget liggende på den, ellers havde du ik set en eneste krone af forsikrings summen, så jeg ville nok starte der.

Held og lykke med det

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  16-06-2007 19:42

Hvis du ved, eller har mulighed for at finde ud af, hvilket land din hest evt er solgt til, saa kan du prove at finde websites som HN og efterlyse din hest: "har ejet denne hest, ved ikke hvem der ejer den i dag, vil gerne vide hvordan den har osv".

Pigen, der havde arbejdet i stalden, og kontaktede dig, vil hun afgive forklaring til politiet? Kender hun til andre tilsvarende sager fra samme stald?

My love for horses seems unremarkable to me.

It is part of my blood, my soul and my history.

0
0
Svar på denne tråd

få en snak
Forfatter: 
Dato:  16-06-2007 19:43
med pigen hvis hesten er ført ud af landet, må der værer oplysninger at hente, da der skal laves eksport papier, så må man jo kunne finde udaf hvad der er udført at danmark i det tidsrum, navnet er jo nok ændret, så du skal nok se om sinalemanget passer på nogle af disse.

med venlig hilsen Susanne.

Din underskrift kan hjælpe. www.animalsmatter.org/

0
0
Svar på denne tråd

et tip
Forfatter: 
Dato:  16-06-2007 20:42

Om hesten er solgt ud af landet har trolig berideren stått som eksportør.

Alle som sælger heste ud af landet må stå som eksportør(registreres).

Kontakt fødevareregionen og find ud af om de har eksportundersøkt heste hos pågjeldene stald/person i aktuelle tidspunkt.

Det er nemlig fødevareregionen som sender ud kretsdyrlægen for at besiktige og lave eksportpapire på alle heste som skal ud af landet.

Transporten skal så påbegynnes innen det er gått 48 timer fra besiktigelse.

Så ved du omtrent tidsrum det kan ha skjedd, er det nok nemt at regne seg fram til aktuelle datoer.

Sverige forlanger pass på alle heste som skal ind i landet, så trolig er Norge det mest nærliggende sted den kan ha havnet.

Her er det nemt at få registrert heste uden papire, bare man har en salgskontrakt på kreet.

Håber dette kan bruges til noe.

Om du ikke selv kan få noget at vide, spør din advokat eller dyrlege om de kan hjelpe dig.

Hvis ikke de kan så se om ikke det er fler som har lignende sager mot stedet, slå dere sammen og find en god journalist som kan "finde ud af ting" og lave en sag ud af det!

Journalister er gode til at finde opplysninger og har et godt utbygd nettverk og kan nok godt finde ud af meget hvis de først finder det interessant!

Hilsen Ellen

KIG IND !

0
0
Svar på denne tråd

Tusind tak
Forfatter: 
Dato:  17-06-2007 00:11

For alle Jeres svar, jeg læser dem alle sammen grundigt igennem i morgen og skal selvfølgelig nok give opdateringer løbende.

Til dem der vil vide, hvem der er tale om skal bare spørge i en PB, det kan jo være, at nogen af Jer kender noget til dem, eller kender nogen som kender nogen.

Godnat, og på forhånd tusind tusind tak for hjælpen

0
0
Svar på denne tråd

Ikke alle heste
Forfatter: 
Dato:  17-06-2007 00:42

der kommer overgrænsen er set på af kredsdyrlæge- det er rimeligt nemt at tage en hest over uden- der er jo ingen told eller andet.

MVH Dorthe

0
0
Svar på denne tråd

Dejligt med kloge mennesker
Forfatter: 
Dato:  17-06-2007 01:07

Ved præcis dem du taler om!!! Både pga af det med far og søn, men også fordi du nævnte udsendelsen på DR. De skulle skamme sig!!! Stalden og dyrlægen har udadtil et nogenlunde godt rygte og mange bruger faderen som dyrlæge i området. Heldigvis husker jeg udsendelsen. Den kom ikke så lang tid efter "Heste sladrer ikke". Fraråder altid at købe heste derfra, fordi at der bliver fusket med røntgenbillederne.

Du må i gang med detektiv arbejdet. Ønsker dig held og lykke

"I have my principles - And if you don't like them, I have others"
0
0
Svar på denne tråd

Husk at opdater...
Forfatter: 
Dato:  17-06-2007 07:56

... engang. Vi vil meget gerne have slutningen.

Pøj pøj.

Mvh
Alice

Hvis det er ens fejl man lærer af, er man nødt til at begå nogen!

Rideudstyr sælges.

Bla. læderstøvler, lammeskinspad og en komplet kandar

Priserne kan forhandles

0
0
Svar på denne tråd

nogen der kan
Forfatter: 
Dato:  17-06-2007 09:50

huske ca. hvornår den omtalte udsendelse var i dr- kan være man kan finde den i deres arkiv- kunne jo være interessesant at gense.

Håber du får redt trådene ud og finder ud af, hvad der er sket.

Din og andres historie får mig til at tænke på, at hestebranche er snart lige så rådden som bilbranche (men der findes jo også reelle folk begge steder).

Whatever you say or do - it always returns to you!

0
0
Svar på denne tråd

ØV også
Forfatter: 
Dato:  17-06-2007 15:39
NU gik det lige pludselig op for mig hvem der er tale om, og de har godt nok travlt skal jeg love for. Jeg kender også til et tilfælde hvor en skadet hest er solgt videre som konkurrencehest, papirene hvori der stod at hesten var uanvendelig var selvfølgelig ikke solgt med.
0
0
Svar på denne tråd

Mystisk...
Forfatter: 
Dato:  17-06-2007 15:52

Det lyder meget underligt

Men hvis hesten er aflivet, så er der en regning et sted og dyrlægen har en attest på at hesten er aflivet den og den dato.

Hvis tilfældet er, at den virkelig er aflivet, skal de også skaffe sig af med hesten på en måde. Daka eller slagter er mulighed.

Kan du ikke sige til dem at du skal have en "dødserklæring", da din hest skal meldes død i rideforbundet? Kan man ikke det?

Desuden vil jeg, hvis det er muligt, ringe til dem med en optager i hånden, og spørge ind til hvordan hesten kan have fået spat fra den ene dag til den anden, og hvilken dyrlæge der aflivede hesten, samt hvilken dato, hvem der hentede "liget" og hvornår.

Held og lykke - eller hvad man nu siger i sådan en sag

Harvester

En god træner kan hører hesten tale, en framragende kan hører hesten hviske !
Monty Roberts

0
0
Svar på denne tråd

forsikringen
Forfatter: 
Dato:  17-06-2007 16:02

Kontakt din forsikring, det må da være i deres interesse at finde sandheden, det er jo forsikringssvindel. De har nok lettere ved at undersøge sagerne end du har.

Held og lykke, jeg håber du finder din hest.

tanja

Kloge Frode maj 2001

charmerende Alfred februar 2004

lynet Gorm juli 2006

0
0
Svar på denne tråd

Hej igen
Forfatter: 
Dato:  17-06-2007 16:06

Jeg modtager utrolig mange breve på PB og prøver at svare alle...

Mht udseendelsen så har jeg snakket med DR og det er muligt at komme til dem, og gense udseendelsen og det har jeg bestemt tænkt mig at gøre...

Nogen der vil med?

0
0
Svar på denne tråd

Brutus...
Forfatter: 
Dato:  17-06-2007 16:59
Jeg vil meget gerne med (går ud fra, at det er her i kbh området). Jeg skal bare have at vide, hvor og hvornår at det skal arrangeres. Det er en meget ubehagelig sag, og jeg håber, at man kommer til bunds i denne sag. Jeg kender hverken til, hvem der er tale om, eller har set udsendelsen, men jeg synes ikke, at det lyder helt usansynligt, at det kan ske.

Pennyblade købes. Se mere på præsentationen.

Pontus efterlyses, 15 årig New Forest på ca. 127 cm.
0
0
Svar på denne tråd

Du skal være opmærksom på
Forfatter: 
Dato:  17-06-2007 17:19
At du ikke har lov til at se dyrlægens journal på din hest. MEN: Du kan få den dyrlæge, der lavede handelsundersøgelse for dig til at rekvirere papirerne. Vedkommende har interesse i sagen, da du sådan set har et krav mod denne dyrlæge, HVIS vedkommende har ladet en spathest passere som rask.
(Det har vedkommende nok ikke, men rent juridisk vil dyrlægens forsikring skulle betale, hvis dyrlægen har lavet en fejl).

Jeg vil meget kraftigt anbefale dig, at du omgående får fat i en advokat med speciale i heste!

Det er drønærgerligt, at du er blevet udsat for sådan noget, men indtil videre ved du kun, at hesten blev aflivet, mens den stod det pågældende sted. Derfor skal du starte med dyrlægen.
Hvis der er noget "uldent" ved sagen, så skal den politianmeldes.

Men: Få fat i en advokat! Hvis hesten ER i live, så skal du betale forsikringen tilbage, da du ellers er forsikringssvindler, så du kan også få noget i klemme økonomisk og juridisk. Jeg gætter på, det er derfor, der er få, der vil gå videre med sådan en sag.

Jeg kan godt huske det program, hvor der blev fusket med røntgenbilleder, og personerne lavede et nummer med at forsikre hesten (det var vist ikke engang deres egen hest)- og en dyrlæge, der erklærede en hest "rask"- selvom den var meget synligt halt. :-P
Pyh- sikke noget!

Du ønskes held & lykke med sagen! (Y) (Y) (Y)

Mvh xtiny

Scientist's Door Sign: "Gone Fission."

"Have no fear of perfection, you´ll never reach it"
Salvador Dali

0
0
Svar på denne tråd

jeg tænker...
Forfatter: 
Dato:  17-06-2007 17:30

jeg tænker på om hesten er chippet... mener (men er ikke sikker) at en chippet hest bliver slettet af databasen over chippet heste når den dør/bliver aflivet.. hvis det nu er rigtigt så kan du jo få din egen dyrlæge til at tjekke om hesten stadig står i den database...

@!#$ hvor jeg håber for dig at hesten faktsik er DØD... det ville da være frygteligt hvis nogen virkelig kan være så onde at snyde en hesteejer der bare gerne skulle have lidt penge for sin ridehest...

I' m me.... and I'm perfect...

Gammelt KARLEKAMMER SKAB KØBES...

Ægte GUCCI solbriller og LOUIS VUITTON taske sælges! se mere på min præ.

0
0
Svar på denne tråd

Han er
Forfatter: 
Dato:  17-06-2007 18:00

er var desværre ikke chippet.

Det var som sagt dem der tog kontakt til min far via salgsannoncen og var meget ivrige for at at få ham over, og da min far på det tidspunkt ikke synes det var sjovt længere at punge penge i hesten da jeg som sagt var en fattig studerende på dette tidspunkt og bosat på Sorø Akademi (hvilket også kunne mærkes i min fars pengepung) så derfor synes han det lød som en god mulighed og jeg var med på det da jeg ikke selv havde tiden til ham hvilket jeg syntes var synd for ham.

Jeg vil prøve at ringe til DR igen i løbet af ugen og finde en tid, så kan jeg jo skrive herinde hvornår det bliver og så kan dem der har interesse i at se det jo bare tage med :-)

0
0
Svar på denne tråd

Det er faktisk
Forfatter: 
Dato:  17-06-2007 19:49

Lidt vildt, har snakket en del på PB som kender til lignende historier fra samme sted...

Måske der ER noget om snakken

0
0
Svar på denne tråd

Scary...
Forfatter: 
Dato:  17-06-2007 20:20
Måske skulle DR lave en opfølgning, hvis der er stof nok

"I have my principles - And if you don't like them, I have others"
0
0
Svar på denne tråd

jeg vil også gerne være med
Forfatter: 
Dato:  17-06-2007 20:25
evt vide hvem det drejer sig om.
0
0
Svar på denne tråd

hvem..
Forfatter: 
Dato:  17-06-2007 21:37

jeg vil da osgå gerne have en pb om stedet.

mvh sandie

0
0
Svar på denne tråd

Svindel
Forfatter: 
Dato:  17-06-2007 23:33

Kontakt advokat Sophus Bøgeskov Christensen Møllegade 9-13 8000 Århus C 86140505,

han er ekspert i hestesager...

En ting er sikker, du er ikke den eneste... Lav en efterlysning af ligesindet her på HN, jo flere i er, jo bedre står i... Det lyder som en kæmpe svindelssag, og det har sikkert stået på i flere år... Kontakt dit forsikringsselvskab, deres advokat vil nok meget gerne kikke på sagen...Knald dem godt og grundigt...

0
0
Svar på denne tråd

Jeg skal
Forfatter: 
Dato:  18-06-2007 12:06
I hvert fald gøre mit bedste! Men uanset om det er sket med min hest eller ej så er det gjort før... Det VED jeg... og det skal bare stoppes, så gør det ikke kun for min egen skyld men også for andres, for det er en forfærdelig situation at stå i når man ikke ved om man skal tro på hesten er død eller levende...
0
0
Svar på denne tråd

følger spændt ...
Forfatter: 
Dato:  19-06-2007 21:26

Følger spændt med på sidelinien... noget nyt??!!

Brutus: Du må love at skrive, hvis du får nogen "knaldet for noget fusk".. vi er allesammen så nysgerrige.

Pernille med DV-hesten Rigoletto.

Respect your fellow earthlings - don`t eat them!

Go vegetarians!

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  20-06-2007 23:14

stadig intet nyt???

Hilsen Camilla.

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  20-06-2007 23:21

jeg venter også spændt.. krydser alt hvad der er at krydse for at du finder ud af sandheden om din hest..

rikke

0
0
Svar på denne tråd

jjj
Forfatter: 
Dato:  21-06-2007 11:08
hor er det drøn ærgeligt. at nogen har samvittighed til det..

Gud er God!!

0
0
Svar på denne tråd

Brutus...
Forfatter: 
Dato:  21-06-2007 11:53

Nu har jeg langt fra læst alle svar, så jeg spørger måske om noget du allerede har svaret på.

Men var hesten ikke forsikret? -Hvis den var det, så må der jo foreligge nogle oplysninger om hestens død?

Hvis den var forsikret og du har fået udbetalt forsikringen, så tror jeg dit forsikrings selskab er mere end villig til at hjælpe dig i denne sag, og få sandhenden gravet frem.

Daka må kunne dokumentere om de har hentet en hest eller ej.

Først og fremmest skal du bede om et møde med både berider og dyrlæge, og der skal de selvfølgelig kunne dokumenter på skrift, at hesten er død.

Hilsen Anima
0
0
Svar på denne tråd

udvikling
Forfatter: 
Dato:  23-06-2007 17:00
Er der noget nyt?
0
0
Svar på denne tråd

Noget nyt
Forfatter: 
Dato:  24-06-2007 21:30
i sagen??

Hilsen Carina

Kursus med Susan Kjærgård den 7 og 8 Juli.

Jeg arrangerer kursus med Susan Kjærgård. Hold øje på min præsentation, hvornår næste kursus er.

0
0
Svar på denne tråd

du kan kræve attest på død.
Forfatter: 
Dato:  24-06-2007 21:41
du kan da sagtens kræve at se en attest på om hvad tid mv din hest evt er blevet aflivet.. er der ingen der hæfter sig ved at spat for det første ikke på nogen måde kan opstå over kort ti da det er knogleforandringer.. desuden kan en hest ikke have spat i forbenene da det er nogle andre ledtyper der sidder der end i bagbenene.. (den korte version).. så det kan kun være en stor løgn..

livet er intet værd uden humor... radikale venstre min bare

0
0
Svar på denne tråd

Svindel og humbug..
Forfatter: 
Dato:  25-06-2007 01:47

Det lyder meget mistænksomt...

Som der blev skrevet i et af indlæggene "skulle faderen fungere som dyrlæge i området"...?? Så kan de jo nemt fikse en lille "dødsattest"... Sikke noget svineri, hvis det er det der er sket...!

Har du ikke et par fotos af hesten??

Måske kan den på den måde blive genkendt... hvis den evt. er blevet solgt i DK.

Held og lykke med at finde sandheden.

Mvh.

Lisbeth

0
0
Svar på denne tråd

Skummelt skummelt og atter skummelt
Forfatter: 
Dato:  25-06-2007 03:11

at folk kan finde på sådan noget, men der er nogle der ike har skam i livet, så længe detdrejer sig om penge! Håber du finder ud af noget, for det er en tung byrde at bære...føler i den grad med dig og ville ønske jeg kunne hjælpe dig!!!

held og lykke i din søgen.

dumt spørgsmål...Hva er PB??

0
0
Svar på denne tråd

midnight-s
Forfatter: 
Dato:  25-06-2007 07:35
PB = privat besked!

Pernille med DV-hesten Rigoletto.

Respect your fellow earthlings - don`t eat them!

Go vegetarians!

0
0
Svar på denne tråd

tak!!!
Forfatter: 
Dato:  25-06-2007 07:38

hehe så ved jeg det... tak pernille

Karoline

0
0
Svar på denne tråd

hej det er sku da træls
Forfatter: 
Dato:  25-06-2007 18:21

jeg har haft en hest med spat kommer bestemt ikke fra den ene dag til den anden jeg havde min hoppe i 5-6år og hun havde spat da jeg købte hende og de fleste heste kan leve længe med det, og man er ikke i tvivl når det rogeligt lakker mod enden. og det får heste kun i bagbenene, jeg vil gerne have en pb med stedet da jeg bor ved galten i jylland, og jeg vil gerne høre om der er sket nyt i sagen

læs også www.heste-nettet.dk/forum/1/1448024/ 1448024/ hvis man selv er blevet snyt

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  25-06-2007 18:58

Hvis det er dem jeg tror det er, så får man ikke så meget ud af at undersøge DAKA eller slagterier.

Han skifter røngent billeder, så de rene går til hestene med de bedste papir, og de bedste papir går til dem med størst kapasitet, det er set at de har solgt heste, som senere har vist sig at være aflivet, men papirene kan jo stadig ''genbruges''

Let trænings stævne i terrænspringning v Ikast 24/6

Jagter på alle niveauer
www.jagtridningjylland.dk
Træning på let terrænbane v Ikast tilbydes, kontakt over PB for at høre mere
0
0
Svar på denne tråd

Pu ha...
Forfatter: 
Dato:  25-06-2007 20:31
en skræmmende læsning...er der noget nyt...

lillefis
0
0
Svar på denne tråd

Hej igen...
Forfatter: 
Dato:  25-06-2007 22:56

Jeg har haft så travlt med eksamener og med at besvare PB'er jeg undskylder, at mine svar er meget korte, men jeg har virkelig fået mange breve.

Jeg tager kontakt til en advokat som har kørt flere sager mod det pågældende sted mandag i næste uge, der er min ferie startet og der har jeg tid og overskud til, at finde ud af hvordan jeg bedst muligt får styr på disse tråde som skal samles omkring Brutus.

Jeg vil selvfølgelig holde Jer opdateret på denne tråd, når der er noget nyt i sagen.

Jeg får lige lagt et par billeder ind af ham altså Brutus i tråden så i kan se, hvem det hele handler om.

Hvis I kender nogen der har arbejdet eller I selv har arbejdet i en salgsstald nær Silkeborg må I meget gerne skrive en PB - det kan jo være nogen kan bidrage med noget som er relevant for min søgen.

0
0
Svar på denne tråd

Her er han
Forfatter: 
Dato:  25-06-2007 23:02

0
0
Svar på denne tråd

Som der er skrevet...
Forfatter: 
Dato:  25-06-2007 23:12

kan en hest ikke få spat fra en dag til den næste - det er altså knogleforandringer, der her er tale om! Desuden er det, iflg. flere dyrlæger, kun omkring 20% af de heste, der har udviklet knogleforandringer, der senere får spat i udbrud - det kan sagtens være latent gennem et helt hesteliv.

Ekstremt speget sag! Har du overvejet at bede DR kigge på det? Kunne være et emne til en opfølgning. Ellers kan du kontakte Operation X på TV2, lyder som noget, de kunne have interesse i - de har f.eks. sendt programmer om kamphunde og handel med dem tidligere.

Held og lykke med sagen! Følger spændt med!

Nu single - glem Göteborg, jeg bliver i DK ;-)

0
0
Svar på denne tråd

Salg til udlandet
Forfatter: 
Dato:  26-06-2007 05:44

Jeg tror ikke der er noget at hende ved at kontakte diverse kreds dyrlæger osv... hvis der vitterligt er fusket med denne sag, så tror jeg ikke de har lavet eksport på hesten.

Der er aldrig et øje ved den tyske grænse, og man kan fise lige over uden at skulle vise så meget som en kassebon.

Det samme gælder Sverige.

Det er virkelig en trist situation du står i, og jeg håber du får løst problemet. Jeg ville dog modsat dig, går lidt hurtigere frem med at få skred i tingene hvad angår advokat, dyrlæge osv. For hver dag du venter med at tage affære, bliver sporene efter din hest koldere og koldere.

Tråden er oprettet den 16. og den 25. har du endnu ikke kontaktet advokat, og vil vente til næste uge.

Nu er det ikke for at være negativ, men tiden går, og det samme gør dine chancer for at få sandheden frem.

- OX champion hingst til avlsbenyttelse 2007

- 2006 hingst til salg - se præsentation

Oxara Arabians

0
0
Svar på denne tråd

advokat
Forfatter: 
Dato:  26-06-2007 06:51

ja det er da bare komme ud af flækken,hvad venter du på?

jeg havde nok brugt kræfterne på at kontakte en advokat i stedet for at bruge tiden på at skrive herinde..

SVEND 4 EVER!!!!!

www.heste-nettet.dk/fo...7/1279937/

skal du bruge en fotograf....så læs lige advarslen her

www.heste-nettet.dk/forum/6/54502/ 54502/

Itchy and Scratchy

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  26-06-2007 07:08

Brutus når du vil kontakte en advokat skal du ikke give nogen oplysninger om denne sag, på noget offentlig sted.

Du kan rode dig ud i noget juristeri, så du taber sagen eller blive anklaget for injurier.

Du kan heller ikke vide om modparten læser med.

Hvis jeg var dig ville jeg lukke sagen her og bede moderator om at slette tråden, - og så vende tilbage når der er faldet dom.

Held og lykke med sagen.

Hilsen fra Pony-mor.

Som har 4 mentorer til hesten.

Dyrlægen, underviseren, sadelmageren og smeden.

0
0
Svar på denne tråd

Nyt???
Forfatter: 
Dato:  29-06-2007 23:22
Ville lige høre om der var noget nyt i sagen?
0
0
Svar på denne tråd

Tjah...
Forfatter: 
Dato:  02-07-2007 08:27

Jeg må tilslutte mig ponymor.. Bed om at få tråden slettet og vend tilbage, når du har afklaring på nogle ting. Du kunne jo printe tråden ud først, for at gemme de gode råd, du får..

Jeg mener at vide, hvem der er tale om, men hvis nogen vil sende mig en pb med navn, vil jeg blive MEGET glad, da jeg pt er på jagt efter ny hest og ikke ønsker at købe der.

Held og lykke i din søgen efter din hest.

Argumenterer du for begrænsninger, bliver det DINE begrænsninger!!

Lækker Dunfarvet kat.2 hingst stilles til rådighed for et begrænset antal hopper i 2007. Afkom kan ses for 2006 og 2007...

0
0
Svar på denne tråd

Jeg var ansat
Forfatter: 
Dato:  04-07-2007 10:14

i den omtalt stald på daværende tidspunkt, og jeg VED at hesten er aflivet, og jeg ved det 100& var for dens eget bedste. Den var ussel allerede da den kom. Jeg ved ikke meget om diagnosen på den, da vi ikke får det afvide altid, men fandt den i boksen, og den kunne bare ikke komme op. Det var synd at lade den leve, for den havde ondt. Og som du siger har dine forældre ikke forstand på heste, så kunne det være de muligvis havde opfanget forkert hvad diagnosen var.

Sagen fra år tilbage kender jeg også til, og hvis i så lige vil høre DR ad, hvordan det nu lige var at sagen hænger sammen, og hvordan de fremviste den, vil i vide at der intet er på den, fordi det igen er uvidende mennesker der skal spille smarte.

Jeg har kendt de mennesker en del år, og har ALDRIG oplevet dyrlægen ville svindle med noget OVERHOVEDET. Fordi de er så tætte (far og søn), passer de ekstra på hvad de gør, men nogle mennesker vil bare have en grim sag frem når de er bitre.

0
0
Svar på denne tråd

USSEL???
Forfatter: 
Dato:  04-07-2007 11:30

Tina K 1: Det er muligt du VED at hesten blev aflivet - men hvad bilder du dig egentligt ind, at skrive at den var ussel allerede da den kom???

Det var dog det laveste

trådstarter har været meget omhyggelig med ikke offentligt at ligge et navn på stedet herind, men det fik du da klaret med UG+ på din tråd på hyggen.

Det ser for mig ud som om du er "sendt" for at skabe lidt røre i andedammen, men det kan jo være jeg tager fejl?!

Hesten var, som jeg læser det tjekket af dyrlæge inden den blev sendt til Jylland og røngtenfotograferet - uden anmærkninger - så det med at den var ussel, tror jeg bare er et personligt angreb på trådstarter.

Det virker på mig meget underligt at trådstarter ikke har kunne få svar på hvorfor hesten var aflivet,men at sekretæren farer op på den måde på henvendelsen og den med spat i alle 4 ben - den holder ikke.

Og det virker også meget underligt på mig, at trådstarter bliver kontaktet af en anden ansat, der mener at vide at hesten ikke er aflivet men solgt.

Jeg anbefaler også trådstarter at sørge for at få denne tråd slettet, som flere andre også er inde på.

Og så håber jeg at trådstarter får vished om sin hest´s skæbne.

Mh

Charlotte

HJALDET

Alt kommer til den der kan vente

0
0
Svar på denne tråd

SENDT ???
Forfatter: 
Dato:  04-07-2007 22:28

hvis dette ikke var egen personlig holdning ville jeg slet ikke blande mig i det, men synes det er forkasteligt at folk langer ud efter nogle proffesionelle på den måde de gør, når de ikke ved en skid, og sidder hjemme og kaver deres egne konklusioner. Og helt ærlig, hvem skulle sende mig.

Jeg ved nu ikke om det er det laveste, det kan godt være hesten var tjekket, men når en hest kommer ind i ridning og ser træls ud, og hvis man ellers høre folk "tror" aflevere bliver totalt chokeret. Jeg kan kun sige at jeg herinde og dem der sviner til, er dem der ikke har oplevet det som man oplever i en salgsstald af tosser ( ikke jeg siger tråd starter er det), men man korser sig når man høre at folk i alvor kan mene de har en god fin hest, når der står en hest uden en muskel, tynd, mat pels og i det hele taget ikke passet ordenlig, og så samtidig vil have en formue for dem.

Hvorfor er det lige at det kun kan være denne dyrlæge der har lavet en fejl, man har ikke sat ? ved den dyrlæge der tjekkede den tidligere. Har selv været ude for at få godkendt en hest totalt, for under to mdr senere at få afvide af anden dyrlæge at hesten havde to mus og en hjertefejl, hvem er så skurken her, den der opdager det, eller den der ikke gjorde???

0
0
Svar på denne tråd

Tina K 1
Forfatter: 
Dato:  04-07-2007 22:57

Derfor ville det måske også have været lidt mere proffesionelt at trådstarter havde fået svar på sine spørgsmål hos dyrlægen der er tilknyttet stedet, fremfor en sekretær der straks går i angrebs position???!!

Og det er nu engang sådan at en ansat har henvendt sig til trådstarter - og derved har fået trådstarter til at tvivle.

Det mindste der kunne være gjort, var at give en forklaring og en begrundelse for aflivningen da trådstarter henvender sig.

Salgs stalden henvendte sig selv til trådstarter, ikke omvendt, for at få hesten i kommision. Og hvis hesten er aflivet - hvad end så grunden er - så må det da være rimligt nok at ejeren får af vide hvorfor, eller hvordan???

Der er ingen der laver meninger, men vi danner os da alle et indtryk af det vi læser, hører og ser hver dag, og jeg må sige at den sag i mine ører virker meget underlig.

Og at jeg skriver at det virker som om du er sendt, er det fordi du i den grad angriber trådstarter - med at hesten var ussel da den kom. Trådstarter har aldrig lagt stedets navn ud, men har bedt om råd til hvordan det skulle gribes an - og hvem ville ikke undersøge tingene nærmere, under de omstændigheder?

(en ansat der mener at vide at hesten ikke er aflivet - men solgt, samt en dyrlæge sekretær der farer op ved henvendelse, og det umulige i at få en forklaring, så man kan få ro i sjæl og sind)

Jeg ville ihvertfald, det skal der ikke være tvivl om.

Mh

Charlotte

HJALDET

0
0
Svar på denne tråd

Hej fra trådstarter
Forfatter: 
Dato:  08-07-2007 17:48

Jeg sidder og er lidt målløs! Nej jeg er sgu MEGET målløs!

Først over Tina's udtalelse om, at min hest var USSEL VED ANKOMST??? De billeder der ligger af ham, er taget kort forinden han blev sendt af sted. Han var ussel da jeg købte ham, men ALLE kan bekræfte, at den hest er blevet passet i hoved og r*v. Jeg har ligeledes meget svært ved, at tro, at ikke Tove Due eller Falk-Rønne havde givet mig en påtalelse, hvis hesten fejlede noget. Tværtimod har mine trænere, smed og dyrlæge været SÅ imponerede over, hvor langt jeg kom med den hest, for han var en vildbasse. Ja jeg erkender, at hans muskelmasse måske ikke var på toppen, men grunden til, at han skulle sælges var jo dels pga tidsmangel. Derfor blev han ikke trænet optimalt hver dag, men han var ude på fold og blive longeret og ligeledes også på ture.

Ligeledes har jeg vidst ikke nævnt i dette indlæg at det var Stald Mak har jeg? Jeg har været meget påpasselig med, at nævne navne grundet jeg ikke ville starte et kæmpe ramaskrig grundet, at jeg var i TVIVL omkring min hest efter det jeg har hørt. Men meget pudsigt, at du som ansat ved den blev aflivet, når den anden er RET sikker på, at han blev solgt videre som også var ansat samtidig.

Jeg har kun fået mere og mere stof nu til, at gå i dybden med denne sag efter alle mine henvendelser. Det er ikke kun mig. Vi er nogle stykker der vil til bunds i sagen. Hvornår og hvordan deler jeg ikke med HN, men der er bare RIGTIG mange tilfælde efter hvad jeg har hørt og snakket med folk om. Jeg er stadig i tvivl... Derfor jeg skal have styr på denne sag.

MHT. at få tråden slettet så vil moderator ikke da den ikke indeholder noget der overtræder reglerne. Ingen navne eller noget bliver nævnt og tonen er fin nok så desværre den må blive.

0
0
Svar på denne tråd

Dejligt
Forfatter: 
Dato:  08-07-2007 17:53

at se dig her Brutus.

Kæmp for at få vished, og ro i sjælen.

Det ville jeg også have gjort, med de meget modstridende oplysninger der er omkring din hest.

Håber på der en dag vil dukke en tråd op her, med godt nyt fra dig!

Mh

Charlotte

HJALDET

0
0
Svar på denne tråd

uha :(
Forfatter: 
Dato:  19-07-2007 10:11

min ridelære har oplevet det samme !

dyrlægen antydet at hendes hest havde en meget alvorlig skade i benet, men min dyrlæge vidste at hans datter søgte en hest som hendes, så hun fik den undersøgt af en anden dyrlæge som sagde at hesten var 100% rask i alle ben !

Så stol ikke engang på din dyrlæge !

0
0
Svar på denne tråd

hej brutus
Forfatter: 
Dato:  19-07-2007 20:09

Krydser alt hvad der kan. Men som Line-Zederkof siger, det kan være din egen dyrlæge. Men mener nu jeg har set hesten for nogle uger siden. Men er ikke sikker.

Held og Lykke med alt.

"Money is not everything,

freedom is everything"

-Citat: Mig selv :-)

Pony efterlyses.

Se præsentation for mere info.

0
0
Svar på denne tråd

har undersøgt det ..
Forfatter: 
Dato:  22-07-2007 16:05

Hej igen Brutus.

Har undersøgt det med hesten jeg synes lignede. Men er ikke ham.

"Money is not everything,

freedom is everything"

-Citat: Mig selv :-)

Pony efterlyses.

Jan Christensen, Tarm, skimmel, 1'er.

Se præsentation for billeder.

0
0
Svar på denne tråd

død eller ej?
Forfatter: 
Dato:  25-07-2007 23:56

Hej Brutus

Jeg blev noget forundret, da jeg læste dette indlæg. Jeg kan godt forstå du gerne vil finde ud af hvad der er sket med din hest. Jeg ville gøre det samme i sådan en situation. Jeg kan blive dybt forarget over at der er nogen der vælger at angribe og påstå hesten er aflivet. Jeg tænker hvor er beviset på det henne???

Jeg har talt med vores dyrlæge om det i dag. For vil gøre ALT for at hjælpe. Hun siger at det er UMULIGT at en hest kan udvikle spat på så kort tid. Hun ville anbefale du kontakter Daka og får at vide om de har afhentet en død hest på adressen. Hvis ikke må den jo stadig leve. Hun sagde også at det lugtede langt væk af at det er fusk dyrlægen har lavet. Han kan jo sagtens påstå den er aflivet, når han er så tæt knyttet til dem der har stedet.

Håber virkelig for dig at du finder den.

Mvh. Susanne Pedersen
0
0
Svar på denne tråd

Stalden hedder..
Forfatter: 
Dato:  27-07-2007 23:09

Hejsa,

jeg ville bare fortælle dig at stalden hedder Stald Mak.

Min gamle pony (som jeg i øvrigt eftersøger!), var dyrehospitalets syeplejeske ved at købe, så vi skulle køre den derned og så skulle den undersøges der, og hvis hun gik igennem skulle hun stå på Stald Mak. Men da Hans vidste at det ikke var hans søn der havde fundet ponyen til dem, skulle de ikke have den, så da hun skulle longeres nede på banen, efter at have fået foretaget bøjeprøve, hvor hendes ben blev holdt extremt lang tid oppe, hva hun stok-halt.. Og vi tog hende med hjem igen..

Undskyld at det er lidt usammenhængende - men er sku lidt rystet over din situation ! Og ønsker dig al held med at finde sandheden.. Og følger med indtil den er fundet..

Varme hilsner

Sabina Nørgaard Eduardsen

9000 Aalborg

0
0
Svar på denne tråd

hhh
Forfatter: 
Dato:  29-07-2007 19:44

undskyld.. jeg kommer med noget der ikke rigtigt har nogt med emnet at gøre. men det der med at man ikke ville nævne navne.

men nu når de er nævnt kan indlægget jo slettes.

Gud er God!!

0
0
Svar på denne tråd

Hvad ?
Forfatter: 
Dato:  29-07-2007 23:54

Kan indlæget slettes fordi der er nævt navne ?

Er helt ny her på det område, så det er for at blive klogere , ikke for at være næsvis (:

Sabina Nørgaard Eduardsen

9000 Aalborg

0
0
Svar på denne tråd

Brutus
Forfatter: 
Dato:  20-08-2007 17:15

Hej

Vi har vores pony opstaldet på STALD MAK.

Jeg vil blot fortælle at sønnen der har salgsstalden ikke bruger sin far når han skal sælge heste. Han bruger lige så ofte andre dyrlæger.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har set den hest
Forfatter: 
Dato:  21-08-2007 13:42

Undskyld... men jeg er ikke for så lang tid siden blevet tilbudt at købe en hest der lignede din, den var brandmærket men havde ingen papire, det synes jeg var underlig, og ejeren kunne heller ikke fortælle hvor gammel den var.

Jeg ved ikke hvad manden hed desværre, men han havde ihvertfald en vallak til salg, som var ukendt, jeg kunne desværre ikke se hvad der stod på dens brandmærke kunne kun se at den var brandmærket, han mailede altså kun billeder af den.

Manden ville havde 15.000 for den hest der lignede din, og mente selv at den gik la4 dressur, hvilket jeg ikke kunne få til at hænge sammen for den lave pris. Han sagde også at han havde været i Holland for at hente den, hvilket jeg synes var endnu mere mærkeligt, efter det var en krone og bølge der var på dens venstre lår.

Hvis jeg var dig ville jeg helt klart prøve at få fat i journalen på din hest. eller få en anden til det.

Jeg håber virkelig at du finder sandheden om din hest

Kærlighed er først ægte når den er ubetinget
0
0
Svar på denne tråd

mmm
Forfatter: 
Dato:  21-08-2007 21:59

mener da ihvertfald at det kan slettes.

sjenne: giver dig ret i at det lyder mystisk me dat han har hentet den i holland, men haret dv brændemærke. og det er også ulovligt at brændemærke i holland. man mener det er dyremishandling (giver dem ret.) dog var der en årgang hvor de både blev chippet og brændmærket, men nu chipper man kun. de er skis'me geniale de Hollændere.. (også hestene)

Gud er God!!

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  16-09-2007 22:27

Er der noget nyt i sagen?

Michelle

HUSK hjelmen - den er pænere end kraniebrud.

Gallakjole sælges

0
0
Svar på denne tråd

nogen der
Forfatter: 
Dato:  04-12-2007 17:12

ved om der er kommet noget nyt i sagen??

0
0
Svar på denne tråd

hallo hallo
Forfatter: 
Dato:  05-12-2007 08:37

Som jeg kan læse på langt de fleste indlæg lugter dette rådent..! Så jeg synes du skal få fat i en advokat, (Evt. Pressen?!) Også skal i bare snuse rundt..

Mvh camilla

ps. du har min opbakning..

*** En hest er en ven for livet, og ikke et legetøj ***

Efterlyses, min gamle pony hoppe Lajka..! nogen som ved hvor hun er? hun har måske skiftet navn til Sasha (eller hvodan det nu staves?) se billedere a

0
0
Svar på denne tråd

Fotos med röde krydser
Forfatter: 
Dato:  03-01-2008 11:01

Jeg ved at det er en gammel tråd, men er der nogen der kan se de billeder der er lagt ind af hesten ? Jeg får bare röde krydser. Og hvor länge siden er det at dette er sket. Syntes ikke at historien melder noget om det.

Söger oplysninger på DV VALLAK, Mrk DV114. Ca. 11-12 år. Hanetrit i perioder. 168 cm , speciel blis, 4 sokker. Se han på min präs eller hjemmeside. Ingen beskeder ang. ormekur. Sender IKKE ud af lande

0
0
Svar på denne tråd

stadig intet nyt
Forfatter: 
Dato:  16-10-2008 00:48

?????????????

0
0
Svar på denne tråd

tog lige
Forfatter: 
Dato:  16-10-2008 08:02

en lille hurtig søgning på google og frem dukker denne side med referat af DR dokumentaren dyrekøbte drømme.

det står ca. halvvejs nede på siden.

http://dyr.009.dk/2002-b.htm

chokerende nok står der at andreas helgstrand har indrømmet at medvirke til svindel med syge heste.

kristina.

0
0
Svar på denne tråd

noget nyt
Forfatter: 
Dato:  19-10-2008 19:28

Nu har jeg så fået mig tygget igennem denne lange meget gamle tråd - jeg tænker på om der er nogen der ved om der er noget nyt i denne sag??

et godt sted at starte.

www.hestens-sadelmager.dk

Mvh Marianne

Stolt pony mor med stave og gramatik fejl.

Bokse udlejes - 7140 Stouby

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  20-10-2008 15:49

Ja jeg er også nysgerrig for at høre om der er sket mere i sagen

0
0
Svar på denne tråd

Hold dog op
Forfatter: 
Dato:  20-10-2008 23:43

Nu har jeg endelig fået læst alle inlæg i denne tråd. Pu ha da da en omgang.

Jeg håber også snart vi får noget nyt. Jeg er egentlig ret nysgerrig om sagen. Om den blev opklaret eller hvad der er sket.

Men jeg er ikke den eneste.

Håber Vi får lov at hører mere.

Kram Persilla...

Ejer af Loke Charmour Tornando

Opstaldet på Stald Elmelund

Handler altid hos Vejle Ridesport

TJEK MIN HJEMMESIDE:

www.123hjemmeside.dk/Persilla

0
0
Svar på denne tråd

khgluglk
Forfatter: 
Dato:  16-11-2008 18:35

Har lige læst samtlige indlæg, og blev ret hurtigt overbevist om, at det var Stald Mak og Schougaard, der var tale om. Har selv stiftet lidt bekendtskab med dem af flere omgange, men nåede heldigvis at ombestemme mig, før jeg sendte min egen hoppe afsted til dem, selvom alt var arrangeret.

Når jeg så læser alt det her, så kan jeg da godt blive lidt bekymret for, om de fejl der skete med min vens hest, i virkeligheden var planlagte?!

Men det er ved at være en del år siden, og der kan hverken bevises noget eller gøres noget ved det nu. Og selvom de fusker, så gør de det jo nok heller ikke hver gang.

Men hvor er jeg dog glad for, at jeg fik en dårlig fornemmelse i maven, lige før min hoppe skulle have været afsted!

Jeg hører også meget gerne, hvis der er nyt i sagen!

Med venlig hilsen

Anne Sofie Jørgensen

-en rigtig hest har både hovskæg og overskæg!

www.kijofreg.dk

Sælges:

4-års hoppe efter Come Back II/Blue Hors Agent

2-års vallak efter Brahim OX/Earl of Roland XX

0
0
Svar på denne tråd

qwertyui
Forfatter: 
Dato:  19-11-2008 21:06

Hejsa

må først lige indrømme at jeg ikke har læst alle indlæg... (er begyndt, men har ikke tid at læse alle lige nu...)

Da hesten efter deres udsagn blev aflivet, må nogen jo eftergølgende have hentet det døde dyr til destruktion.

Det er jo ikke tilladt at grave hyppen ned i baghaven, sådan lige uden videre.

Så du kan jo finde frem til de destruktionssteder, som ligger i nærheden af stedet, og spørge om de har optegnelser om afhentninger af døde dyr. Og hvis du ikke kan finde dem, så find dyrlæger i området (selvfølgelig ikke padden, som påstår han aflivede dyret), og spør dem om hvilke steder man kan ringe hen hvis man står med en død hest.

Og når vi er ved det så bed om din afdøde hests journal hos den dyrlæge, og få den kigget igennem af en kompetent dyrlæge(evt. den nærmeste kredsdyrlæge) listen over dem er på linket www.lr.dk/Heste/diverse/ kredsdyrlaeger.htm

Jeg håber meget at du kommer til bunds i den her sag. Det sgu noget forbandet svineri fra deres side, hvis deres historie ikke passer og den fortsat lever i bedste velgående.

0
0
Svar på denne tråd

Den forsvundne hest
Forfatter: 
Dato:  20-11-2008 23:38

Har du mon fundet andre med samme oplevelse...

Håber på godt nyt-

bella

0
0
Svar på denne tråd

Diablogirl
Forfatter: 
Dato:  25-11-2008 11:36

Blot en lille tilføjelse til historien om DR-programmet "Dyrekøbte drømme": nogle af de ting, der blev hævdet i programmet, og er refereret på den side, du linker til, er efterfølgende blevet tilbagevist.

Bl.a. mener jeg at huske, at Falk-Rønne udtog en stævning mod DR for falske anklager, da de røntgenbilleder, som man i programmet påstod "meget belejligt var blevet væk", rent faktisk hele tiden havde været i Falk-Rønnes besiddelse.

Han fik medhold, og DR måtte trække deres påstand tilbage.

Så det er ikke nødvendigvis 100% korrekt, hvad der står på siden - men noget af det skal såmænd nok passe...

Er også spændt på, hvordan det mon gik med Brutus' sag.

Hilsen

Annelise

0
0
Svar på denne tråd

bum bum bum
Forfatter: 
Dato:  26-11-2008 13:07

er meget nysgerrig efter at høre om et videre forløb??

men kan se brutus ikke har været logget ind meget længe.Nogen som kender hendes??Som kan fortælle noget??

Mor til skønne maddie 24/8-08

Lækker pony sælges se præs.

0
0
Svar på denne tråd

Brutus!!
Forfatter: 
Dato:  09-01-2009 19:44

Må vi ikke snart få lidt nyt om historien????

Har læst hele tråden, og er nyskeri nu om hvordan sagen ser ud nu??

0
0
Svar på denne tråd

bummelum
Forfatter: 
Dato:  10-01-2009 00:51

nu har jeg også siddet og læst mig igennem hele tråden

puha..

vil også meget gerne hører om der er kommet nyt i tråden ..

håber alt er endt med en lykkelig slutning..

Venlig Hilsen
Christina

Med Prinsessen Yasmin
30.04 2008 <3

Jeg søger parthest i 4780 området.
er en ansvarsbevidst og habil ryttet..

for mere info, se min annonce eller kontakt mig.

0
0
Svar på denne tråd

følger spændt
Forfatter: 
Dato:  21-01-2009 02:23

med... Jeg har også oprettet en ny tråd på efterlysning ang. dette, da jeg håber på efterfølgende information...

Vh. Pernille

Den lykkeligste ejer af Skovbakkens Avalon:o)

0
0
Svar på denne tråd

bummelum
Forfatter: 
Dato:  21-01-2009 08:13

hold dog op man.... Den ene dyrlæge er en der der hvor min mand arbedjdede blev brugt, så spørg om jeg ser sådan her ud nu

6. november 2002 Svindel og koroption blandt dyrlæger i Danmark.
I DR-Dokumentar - "Dyrekøbte drømme" kunne man på DR 1 tv se hvordan nogle af de ellers mest respekterede dyrlæger i Danmark svindler, lyver, slår raske heste ihjel, eller siger god for syge heste der skal sælges, og de tjener sorte penge i massevis, - det er så grelt at en norsk advokat og flere dyrlæger, der har med de danske importerede heste at gøre, betegner de danske dyrlæger som korrupte, og de svindler med falske lægeerklæringer, og de har en hel del sager fra Danmark, men derimod ingen fra Sverige !!

Den højeste straf en dyrlæge kan få, for overtrædelse af dyrlægeloven, er bøde eller en betinget fængselsdom, - dvs. han kommer IKKE i fængsel, kun hvis han inden for en lille tidsfrist laver en ny forbrydelse !! og han mister ikke sin autorisation som dyrlæge !!

Et af eksemplerne er Dyrlæge Flemming Pedersen, "Tørring Dyreklinik", Bredgade 55, 7160 Tørring, - han har svindlet i stor stil, med at slå raske heste ihjel, eller svindlet med hestens papirer og skriver falske dødsattester, for derefter at hæve store forsikringssummer på hestene, han fik kun en betinget fængselsdom, fordi han i retten "glemte" at fortælle om sin omfattende og tidligere aktiviteter, f.eks. har han fået hjælp til at forfalske papirerne til en hest, af en gårdmand ved Jelling, (der får sorte penge for hjælpen), gårdmanden har samtidig et betroet erhverv som "Besigtiger for landskontoret for heste" http://www.lr.dk/heste/ og han opbevare hesten med det falske navn, for dyrlæge Flemming Pedersen, Tørring Dyreklinik, som på trods af hans mange forbrydelser, (og trusler af vidner), stadig er dyrlæge !!!

I en anden sag ser vi den berømte Jens Trabjerg, Bechgaardsvej 13, 7100 Vejle, der har været landstræner i Dansk Rideforbund, og han er blandt Danmarks bedste springryttere, - han sælger en syg hest med en falsk attest, for ca. 150.000 kr. til en nordmand, og Jens Trabjerg forlanger at pengene skal være sorte, - samtidig får han (via en stråmand) berider og ridelæreAndreas Helgstrand, Tørskindvej 74, 7183 Randbøl, til at anbefale hesten til køberen, som en "uvildig" person, - han glemte bare at fortælle køberen, at han fik 10.000 sorte kroner af Jens Trabjerg, for at hjælpe ham af med en syg hest til ca. 150.000 kr.

Andreas Helgstrand kunne samtidig oplyse, at det var en helt normal procedure, at man får ca. 10.000 sorte kr. for at anbefale en dårlig eller syg hest som en god hest, og det sker i 99 % af tilfældene, udtaler han !!!!

De to dyrlæger der herhjemme har de endelige afgørelser, når det handler om dyre danske rideheste, har også en meget mistænkelig adfærd.
Fødevareminister Mariann Fischer Boel, der så udsendelsen, kaldte det der foregik for svindel !!

Den ene af de to dyrlæger, er formanden for Hestedyrlægerne: Jørgen Falk-Rønne, "Hesteklinikken På Lunden", Ordrup Jagtvej 201, 2920 Charlottenlund, han udmærker sig ved på papiret at give en hest en sygdom som den slet ikke har, således at ham der kom med hesten, kunne lade handlen gå tilbage til den tidligere ejer, denne undersøger nu hesten hos flere dyrlæger og hesten er fuldstændig rask.

DR-Dokumentar prøver så at lade Jørgen Falk-Rønne undersøge hesten igen, men under et andet navn, og nu er den også her, pludselig blevet rask, - så konfrontere DR-Dokumentar Jørgen Falk-Rønne med fakta og han har mange mærkelige undskyldninger.
DR-Dokumentar vil så have udleveret hestens journal og røntgenbilleder, der ligger til grund for den falske diagnose, - det vil man ikke, men Jørgen Falk-Rønne indvilger i sende røntgenbillederne til vurdering hos den anden indflydelsesrige dyrlæge, Hans Schougaard, "Nørlund Hestehospital" Rødebækvej 2, 8653 Them.

Efter det, så er både de gamle og nu også de nye sæt røntgenbilleder blevet væk, og begge dyrlæger undskylder sig med at det kan jo godt ske når man sender billeder mm. rundt i hele verden !!! - nu skulle billederne jo kun sendes fra Charlottenlund til Them, og det er jo meget mærkeligt at både de nye og de gamle røntgenbilleder pludselig er væk, men det er jo meget belejligt, for nu findes bevismaterialet ikke mere.

Dyrlæge Hans Schougaard, Nørlund Hestehospital, udmærker sig også ved at være kontroldyrlæge for forsikringsselskabet Codan, og han trækker de sager han har, på vegne af Codan, ud i lange lange forhandlinger, for at de folk der har de forsikrede syge heste, skal opgive, og lade deres heste aflive, hvis man så senere skal i retten, så må folk selv opbevare den del af hesten, der er skadet, i deres egen fryser, - det er som regel meget hårdt for de mennesker der har haft hesten, og de fleste opgiver, bevismaterialet er væk, og det er jo "dejligt" for så sparer Codan penge, og dyrlægen tjener penge, og så er alle dem der bestemmer glade, - man kan jo sige at "det var Codans"

I en anden sag har vi en dyrlæge der "overser" en fejl ved en hest, som kunden så giver alt for mange penge for, sagen kommer for Dyrlægeforeningen og det Veterinær Sundhedsråd, (der også består af dyrlæger), der er ingen der kontrollere dem, og man kan ikke få aktindsigt i deres afgørelser !!

Det blev da også som ventet, dyrlægen blev erkendt ansvarsfri, selvom de var nød til at indrømme at han havde begået en fejl. Advokaten der havde med sagen at gøre, rystede også på hovedet af den selvmodsigende konklusion, - men der er ikke noget at gøre, dyrlægerne har talt, og de holder sammen som ærtehalm, og deres ord er lov !!!!!

Generalsekretæren i Dansk Rideforbund Max Adelsbøll, indrømmer at man godt kender til problemet, men det er svært at gøre noget ved, siger han.

Branchen er så betændt af både hestefolk og dyrlæger der svindler, at det er tydeligt for enhver, at man ikke selv evner at rydde op, og de der ikke selv er kriminelle, ser opgivende til.

Ja jeg er osse endeligt kommet igennem tråden og vil da gerne høre nyt ligeledes?

Nu som storesøster til jordens dejligste lillebror!!!

www.123hjemmeside.dk/qantico

Jeg lugter ikk af hest- jeg DUFTER!!!

0
0
Svar på denne tråd

Til brugern der har lavet det
Forfatter: 
Dato:  28-01-2011 12:47

ved dette er et gammel indlæg men jeg vil gerne kontaktes af dig det meget vigtigt jeg vil ikke uddybe det mere herinde men kontakt mig på min profil eller via tlf. som du får ved at skrive til mig herinde . håber meget du vil svare mig..

0
0
Svar på denne tråd

Uh en gammel tråd !
Forfatter: 
Dato:  29-01-2011 19:14

Men så ved man da, hvor man ikke skal få lavet handelsundersøgelse...

Saxpos Oxygen sælges 100% oldenborg.

0
0
Svar på denne tråd

nu mp de
Forfatter: 
Dato:  09-02-2011 14:12

Nu må det da snart være tid for en opdatering????

Venlig hilsen Christina

Små fødder sætter dybe fodspor...

Div. babyudstyr i pigefarver sælges f.eks. Gaia&Ko sengerand i lyserød, div. sengesæt i str. baby eller legetæppe med f.eks. Peterplys

0
0
Svar på denne tråd

+0987656789
Forfatter: 
Dato:  09-02-2011 20:55

puha sikke en læsning... Håber på det bedste og en opdatering.. Kunne virkelig håber at vis det er sandt at de får en over nakken..

Hilsen Annette

0
0
Svar på denne tråd

Opdatering?
Forfatter: 
Dato:  11-12-2011 14:56

Hvordan går det i dene sag?

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  26-12-2011 17:00

Jeg har siddet og læst hver og et indlæg i tråden, og kunne meget godt tænke mig at vide hvad der er sket i sagen?
Og ja, hvad der ehentlig er sket med hesten?

For som det står "nu" lyder det da som svindel i stooooor stil..

Tænk at man kan finde på det, det er jo levende væsener det handler om ...

Dino <3
There were times we stumbled
They thought they had us down
But we came around
0
0
Svar på denne tråd

ikke på
Forfatter: 
Dato:  27-12-2011 10:47

Trådstarter har ikke været logget på Hn siden starten af 2008....

Hilsen Tenna

Mor til Sarah 01.08.07

og Mikkel 30.05.10

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider