Rideskolen hedder Exmoor-stalden.
Den er ikke i dag, hvad den har været. Der er kommet en ny ejer, som har lavet totalt om på stalden.
Hende, som startede rideskolen (Lise Rönnow), startede den oprindeligt med Exmoor-ponyer, men overgik til New Forest-ponyer.
Der var 1 Exmoor-hingst samt 1 eller 2 Exmoor-hopper, da jeg begyndte at at komme derude tilbage i ´81. Resten af rideskole-ponyerne var New Forest-ponyer.
Ejeren af rideskolen opdrættede dem selv, brugte nogle i rideskolen og solgte andre.
Samt hun samarbejdede meget med andre New Forest-opdrættere.
Hun var én af de første til at hente New Forest-ponyer til Danmark, og racen har meget at takke hende (og hendes mand) for.
Jeg blev betaget af racen dengang, fordi den er så fleksibel og har generelt et godt temperament.
Derfor begyndte jeg selv med New Forest-ponyer, og specielt ponyer med Stafford Hat Band (hingst ejet af Lise Rönnow) på stamtavlen.
På min præsentation kan du se et billed af Stafford Hat Band taget i hans boks i Exmoor-stalden.
Så derfor: Har du stamtavle på din?
Det kan også være, hvis ikke han har stået i Exmoor-stalden, at jeg kan opspore hans fortid alligevel.
Eller i det mindste fortælle noget om hans forfædre.
Mvh
Line.