Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Efterlysninger

Brun vallak, 144 cm, ca. 11 år
Forfatter: 
Dato:  29-04-2007 10:54

Ja nu prøver jeg lige igen, måske jeg kan finde mere info om "Valde" J

Købte ham i marts/april 2000 af Allan Kirk fra Skovsbogård Ridecenter i Svenborg. På daværende tidspunkt var han omkring 4 år, så han er nok født i 1995-1996.

Jeg tror han er en er en blanding af new forest og islænder. Allan Kirk sagde dog hans far var new forest hingsten Malibu II.

Da Allan havde ham, blev han brugt i deres rideskole, bl.a. som handicappony.

Før Allan, var det en pige på 9-10 år, ved navn Natasha (Hansen?) som havde ham. Hun havde fået ham af sine forældre. Tror det har været i 1999. Natasha nåede ikke at have ham så længe før hun mistede interessen, vist nok kun en måned. Derefter købte Allan ham så og han indgik i rideskolen.

Han skulle vist også have ændret sig meget, i den tid han gik med i rideskolen. Fra at være en sød, rolig, meget samarbejdsvillig og lidt doven hest, begyndte han at bukkede, stejlede og skød skulderen.

Han skifter lidt farve i løbet af året, fra en noget mørk brun om vinteren (med en masse pels) til en meget lysere brun om sommeren.

Han er desuden meget dominerende på folden, noget som han også var mens han stod på Skovsbogård. Har fået af vide at han stod meget indenfor af denne grund.
Valde var også noget tynd da jeg fik ham, uden nogen muskler, lige som hans ben er noget skæve.

Nataschas forældre skulle vist nok have købt ham (med hjælp fra Allan Kirk) fra Ørbæk et sted (måske Ørbæk-markedet?). Her ender mit spor dog.

Så er der nogen som måske sidder ende lidt viden om denne skønne pony? Han har muligvis ikke altid heddet Valde…

Her er der lige lidt billeder:

Kort tid efter jeg købte ham, 2000.

Med græsvom og langt flere muskler, 2003.

Han får meget vinterpels, 2006.

Men han er nu pænest når sommerpelsen begynder at komme frem, 2007.

Flere billeder kan selvfølgelig skaffes. Men skriv endelig, også selvom du ikke er helt sikker eller bare kan fortælle lidt om ham mens han stod på Skovsbogård

KATRINE

.:. MED "DAMP-HESTEN" VALDE .:.

0
0
Svar på denne tråd

Rykker lige op
Forfatter: 
Dato:  12-08-2007 20:52
rykker lige op

KATRINE

.:. MED "DAMP-HESTEN" VALDE .:.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider