|
|
| Bianca/Brøndby rideskole |
|
|
Jeg leder efter viden om min hoppes fortid. Hun hedder Bianca er vist nok 18 år. Ligner en lipizzaner, altså hvid. Jeg har haft hende i nogle år. Før det, var det Stine fra Hvidovre der havde hende og før hende en pige der hedder Lisbeth. Histprien fortæller at Lisbeth købte fra Brøndby rideskole, efter min hovedregning må det være i perioden 95-97. Der skulle hun have gået som rideskolehest og måske (!) være redet til der eller kommet lige efter tilridning. Er der mon nogen af jer der kender noget til hende. Vil blive meget glad for et lille spor at gå efter. Hun er 153 i stg. er hvid nu men kunne have været skimlet på det tidspunkt, men ikke sikkert. Hilsen Bettina
Bettina Søndergaard Stald Franca
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| rettelse |
|
|
Hej igen, Hun skulle have været på Brøndby rideskole i årene 93-96. Hilsen Bettina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bianca |
|
|
Hejsa Jeg kender rigtig godt Bianca,har haft hest mange år på BNR. Og ja Lisbet købte hende af rideklubben,efter at have passet og redet på hende siden hun kom. Men hun var tilredet da hun kom hos os som rideskolehest,en smadder sød lille hest. Og jeg var jo en af dem der var rigtig glad for at Lisbet købte hende,for bedre ejer skal man lede længe efter. Kender også Stine,som købte hende af Lisbet og hun har også altid være god ved Bianca. Kh.Kit.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fantastisk |
|
|
Hej Kit, Nej hvor er det bare skønt at du kender hende. Jeg har stadig kontakt til Stine som jeg købte hende af. Bianca har det dejligt her på min gård og jeg er dybt afhængig af hende... Hun er lige op over for at skulle fole. Hendes første føl, noget sent må man sige men flere dyrlæger sagde god for det. Jeg er nysgerrig på at finde ud af hvor hun er kommet fra før hun kom på Brønby. Kender du evt. nogen jeg kunne spørge? Vi regner med at hun er lipizzaner, men ved ikke noget om hendes baggrund. Og det føl hun venter er med en avlsgodkendt lipizzaner hingst, hvor jeg kunne tænke mig at få det registret, hvis det kan lade sig gøre. Skriv endelig det mindste lille spor du har, så vil jeg prøve at forfølge det. Tak for dit svar. KH Bettina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bianca |
|
|
Hej igen Jeg er ikke helt sikker,men mener at vi købte hende af hestehandleren Lars Frederiksen. Mere ved jeg desværre ikke,men vi har aldrig haft papir på hende. Det lyder godt nok spændene med føl og du må endelig huske at sætte billeder ind af føllet på din præs.,når det har meldt sin ankomst. Held og lykke med Bianca,fortiden og føllet. Kh.Kit.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej igen |
|
|
Hej Kit, Du siger "vi" vil det sige det var dig der havde rideskolen eller? Nå men jeg har straks skrevet til Lars Frederiksen men det må jo efterhånden være en del år siden. Kan du mon nogenlunde huske årstal? Jeg har fået oplyst at hun idag må være ca 18 år. Jeg skal nok sætte et billede ind, jeg er simpelthen så spændt. Fascinerende at de fødes sorte og så skimler. På scanningen i 3 md. lå der et hvidt føl! Helt magisk. KH Bettina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bianca |
|
|
Hej igen Nej jeg havde ikke stedet,men har gået der siden 86-87,mener jeg,og har også siddet i bestyrelsen i en periode Jeg kan desværre ikke huske års tallet,men tror det passer meget godt med at hun er 18 år,for hun var vist ikke mere end 4 måske 5 da hun kom. Ja det må du huske,det med billeder. Ja det er noget underligt noget med de farver. Kh.Kit.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bianca |
| Forfatter:  |
praktikeren |
| Dato:  |
17-04-2007 09:26 |
|
Jeg har tit tænkt på hvordan det gik med Bianca, siden Lisbath solgte hende. Tænk at hun skal have et føl... kan dog ikke huske ´årstallet. men jeg startede en del små klubstævner på hende inden Lisbeth købte hende. vh. maja
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej maja |
|
|
Ja tænk engang, har netop sat yderligere en efterlysning for det er Frederiksen der solgte hende til Brøndby, men han kan ikke huske hvem han købte hende af. Kan du huske om hun var helt hvid eller skimmel den gang og har du billeder vil jeg rigtig gerne se. Var hun tilredet eller var det Johan der tilred hende på rideskolen? De bedste hilsner Bettina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bianca |
praktikeren |
27-04-2007 16:03 |
|
jeg mener helt bestemt hun var hvid. hvorvidt johan tilred hende aner jeg ikke, men jeg mindes ikke at der kom rideskoleheste, der ikke var tilredet. vil prøve at kigge efter billeder. men de er nok gemt godt væk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bianca |
Zizii ♥Dundee♥ |
29-04-2007 12:47 |
|
hej, er der nogle der har billeder af bianca?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456789 |
|
|
Hej, Ja jeg har, kender du mon noget til hende??? Er bare lidt nysgerrig, det er mig der ejer hende.
Med venlig hilsen Bettina Søndergaard Stald Franca
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| info... |
|
|
Hej Bettina Jeg kender Lisbet og kan også godt huske Bianca.. Hvis du sender mig en besked med dit nummer, så skal jeg sørge for, at Lisbet får det.. Hun vil gerne fortælle dig en masse, og jeg er sikker på, at hun har en masse billeder..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| endelig føl |
|
|
Til jer der kender Bianca, der kan nu ses billeder af det lille hingsteføl på min præsentation. Han hedder Santa Dream da han har hvidt skæg som julemanden og dream for han er min drøm. Jeg har ikke haft held til at finde noget om Biancs fortid. Nåede til Lars Frederiksen omkring 1992-94 hvor hun kom utilredet. Øv. Hører i noget så skriv endelig.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sød føllebasse... |
|
|
Hmmm... Bianca har da vist aldrig været lipizzaner 
Wer Pferde ohne Fehler sucht, und Mädchen ohne Mängel, hat nie ein gutes Pferd im Stall, und nie im Bett einen Engel
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jamen ditte da |
|
|
ved du noget? Eller er det fra Brøndby rideskole? Kom endelig frem med noget for jeg er så nysgerrig...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 1231456 |
|
|
Nej, jeg kender hende bare fra Stevnsbogård, hvor Stine havde hende opstaldet. Red til i skoven med Bianca og hendes part.
Wer Pferde ohne Fehler sucht, und Mädchen ohne Mängel, hat nie ein gutes Pferd im Stall, und nie im Bett einen Engel
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bianca |
|
|
Hej Bettina Stort tillykke med ham,hvor er han bare kær  Super fedt du gad sætte billeder ind,det er jo lidt sjovt at følge med i Biancas liv  Held og lykke med dem begge. Kh.Kit.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|