Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Hvilken ATV'er?
Forfatter: 
Dato:  13-05-2008 08:26

Hej

Vi overvejer at købe en ATV'er. Vi vil bruge den til at jævne og rive ridebanen, rive folden, køre kunstgødning ud og evt. køre med haveaffald mm på en trailer.

Hvilken ATV'er vil dække vores behov? Hvilke krav skal vi sætte en ATV'eren? Hvor mange HK skal den ha' osv.

Går ud fra det bedre kan betale sig at købe en brugt god ATV'er end en "kineser" ATV'er ? eller ?

Håber på mange input :)

Pernulle

0
0
Svar på denne tråd

hejsan
Forfatter: 
Dato:  13-05-2008 17:38

Vores er en Yamaha 400 cc. En gammel model, den er vel snart 8-10 år.

Den er indregistret så man må køre på vejen med den. D.v.s. den har nr. plade på og har en knap som kan slås fra/til så man enten kan køre max 30 km eller max 80 km. Man må køre den på vejen hvis man har knallert kørekort og hjelm på.

Den bliver brugt til at køre med sprøjte (til ukrudts sprøjtning - ca. 50 liter) og til at sprede Gødning (tager nemt mellem 25-50 kg i tragten)

Derudover bruger vi den også til leg bla. trække slæder om vinteren og kører i grusgraven om sommeren.

Den trækker godt og har faktisk ikke haft nogen rep. i alle de år.

Vores har Front-gitter og gitter bagpå, som lige passer med en lille balle hø.

Derudover har den anhængertræk, så man kan sætte en trailer på - hvilket er meget smart hvis man skal lave hegn.

Jeg kan ikke anbefale at købe en Kineser ATV'er da jeg har hørt de har mange børnesygdomme.

Derimod skal I være meget obs på hvis I køber en brugt at der er MANGE der er skæve i styrtøjet - Vi havde en på prøve som var det, det kan nemt mærkes, hvis I kører på asfalt og kører godt op i fart.

Det sker gerne de bliver skæve hvis man vælter med dem.

Skriv endelig hvis der er mere jeg skal fortælle.

MVh.

Dorte

Søger Læreplads som Beslagsmed i Østjylland, færdig med Grundforløb d. 16. Juni.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider