Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Stævnebil
Forfatter: 
Dato:  12-05-2008 20:50
Hej

Da jeg kigger på bil, er jeg faldet for Citroën Xsara Picasso 1,8i 16V Comfort, men kan denne bruges til at trække en almindelig to-hestetrailer med en 1 pony?

Mvh Kamilla

***Gismo & Kamilla***
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  13-05-2008 20:46

Slet ingen?

***Gismo & Kamilla***
0
0
Svar på denne tråd

Spørg...
Forfatter: 
Dato:  14-05-2008 09:56

Spørg forhandleren - eller endnu bedre - prøv det af før køb

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  14-05-2008 10:03

Det kommer an på hvad

1. der står i registreringsattesten på bilen
  2. hvad der står i registreringsattesten på traileren
  3. hvad hesten vejer

Hvis trailer+hest vejer mere end hvad bilen må trække på krogen så må du jo ikke :)

Du skal altså finde ud af:

1. hvad bilen må trække
  2. hvad hestetraileren vejer uden hest
  3. hvad hesten vejer

1 skal være større end 2+3 - så simpelt er det egentlig.

Hvis du ikke ved hvad bilen må trække kan du slå op under typegodkendelsen for bilen (fabrikkens papirer med alle specifikationerne) den kan findes her: http://www.trm.dk/sw22275.asp

Søg ved hjælp af fabrikat/model og find den bil du vil checke. Når du har fundet bilen skal du åbne den fil der hører til og se efter "Største tilladte påhængskøretøj - med bremser"

Et hurtigt kig fortæller mig at en Xsara Picasso kan trække mellem 900 og 1300 kg alt efter model (den typegodkendelse jeg fandt... der er mange forskellige alt efter model og årgang)

Hvis du har registreringsattesten på bilen kan du se "typegodkendelses-nummeret" på denne og bruge det til at søge med i stedet for. Nogle gange kan det tal der står på registreringsattesten for påhængsvægt være mindre end det bilen reelt må trække hvis tidligere ejer har vejet krogen ned.

Når du så har fundet ud af om bilen overhovedet kan trække - kan du se her om du skal have trailerkort: www.sikkertrafik.dk/164b3e80

God fornøjelse!

/Angelika

Andis Klipper / 1½ hestes trailer udlejes i kortere perioder (Vestegnsområdet)

www.nallino.dk/Udlejning.htm

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider