Hej med jer
Jeg ved ikke lige om indlægget er postet i det rigtige foum, men nu prøver jeg.
Sagen er den, at jeg er ved at arbejde i sadel i samarbejde med Kit Hansen.
I øjeblikket er jeg ved at afprøve hendes egen sadel, for at se om det er noget jeg kan ride i (det er en Jeremy Rudge) - for hesten kan den godt komme til at ligge på.
Jeg har så bare en fornemmelse af, at jeg klemmer mig selv op af sadlen når jeg rider i den. Knæstøtten er fin, men jeg synes bare ikke jeg kan komme ned at sidde. Det hjælper så heller ikke på det, at hesten trods alt har lidt gang og rygsving og jeg først skal til rigtig at lære dressuren - plus at hendes sadel ligger i bagvægt på min hest, da den jo passer hendes hest, og ikke min (det er så løst lidt ved at jeg lægger et sammenfoldet håndklæde mellem sadelpuderne og underlaget).
Nå, men for lige at komme til sagens kerne, så har hun bl.a. også anbefalet en Albion SL eller SLK (ellers Style) hvilket vi også HAR arbejdet lidt i, men gik så lidt væk fra det igen, da jeg så prøvede hendes egen.
Jeg tror så alligvel jeg vil undersøge det nærmere endnu med Albion, for jeg synes at næsten alle skriver, at den giver en super god støtte - and I need it!
Så der er vel ikke nogle der bor i Holstebro eller omegn, som har en Albion SL, SLK eller Style, som jeg har mulighed for at prøve at ride i bare en enkelt gang?
Det ville være rart nok at vide, hvordan den er at sidde i, inden jeg begynder at arbejde alt for meget i at købe en brugt, hvor jeg måske skal give det fulde beløb fra start af, og så finder ud af at jeg ikke kan ride i den.