Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Har du en Albion og bor v. Holstebro?
Forfatter: 
Dato:  12-05-2008 13:05

Hej med jer

Jeg ved ikke lige om indlægget er postet i det rigtige foum, men nu prøver jeg.

Sagen er den, at jeg er ved at arbejde i sadel i samarbejde med Kit Hansen.

I øjeblikket er jeg ved at afprøve hendes egen sadel, for at se om det er noget jeg kan ride i (det er en Jeremy Rudge) - for hesten kan den godt komme til at ligge på.

Jeg har så bare en fornemmelse af, at jeg klemmer mig selv op af sadlen når jeg rider i den. Knæstøtten er fin, men jeg synes bare ikke jeg kan komme ned at sidde. Det hjælper så heller ikke på det, at hesten trods alt har lidt gang og rygsving og jeg først skal til rigtig at lære dressuren - plus at hendes sadel ligger i bagvægt på min hest, da den jo passer hendes hest, og ikke min (det er så løst lidt ved at jeg lægger et sammenfoldet håndklæde mellem sadelpuderne og underlaget).

Nå, men for lige at komme til sagens kerne, så har hun bl.a. også anbefalet en Albion SL eller SLK (ellers Style) hvilket vi også HAR arbejdet lidt i, men gik så lidt væk fra det igen, da jeg så prøvede hendes egen.

Jeg tror så alligvel jeg vil undersøge det nærmere endnu med Albion, for jeg synes at næsten alle skriver, at den giver en super god støtte - and I need it!

Så der er vel ikke nogle der bor i Holstebro eller omegn, som har en Albion SL, SLK eller Style, som jeg har mulighed for at prøve at ride i bare en enkelt gang?

Det ville være rart nok at vide, hvordan den er at sidde i, inden jeg begynder at arbejde alt for meget i at købe en brugt, hvor jeg måske skal give det fulde beløb fra start af, og så finder ud af at jeg ikke kan ride i den.

Hilsen LouiseN

0
0
Svar på denne tråd

Har ikke SLK...
Forfatter: 
Dato:  12-05-2008 14:47

...men jeg har en Albion K2 Legend og kan kun anbefale Albion

Jeg bor i Herning.

hilsen Jane

*24/6-1992 - 23/10-2006*

Ghandi

Elsket og savnet

0
0
Svar på denne tråd

Har du
Forfatter: 
Dato:  12-05-2008 16:30

Har du prøvet Unicorn eller Pilar? Det kunne jo godt være de har sådan én i kommission, og de plejer ikke at være sippede med at folk må låne dem med hjem og ride i.

Ny hest - nye mål

Denne gang uden krone og bølge..

0
0
Svar på denne tråd

Svar....
Forfatter: 
Dato:  12-05-2008 22:29

Tanica: Ja alle er jo så begejstrede for de hersens Albion, synes jeg det lyder til ;-)

Ved du hvori forskellene består på en Legend K2 og så en SLK/SL?

Altea: Jeg har været begge steder for ikke så længe siden, og da havde ingen af dem Albion. Albion er så tilsyneladende ikke så udbredt herovre i Vestjylland (endnu). Men ellers var det da et godt bud :-)

Hilsen LouiseN

0
0
Svar på denne tråd

Hejsa!!
Forfatter: 
Dato:  12-05-2008 23:12

SLK'en har bredere puder end K2'eren. Den har også et dybere sæde.

Jeg har selv haft K2'er som jeg desværre måtte sælge da den ikke passede ham jeg har nu. Har nu investeret i en SLK som jeg er rigtig glad for.

Jeg vil også klart anbefale en Albion. Man skal lige vænne sig til at den er lidt bredere i sædet.

Held og lykke med at finde en sadel

Mvh Kit

0
0
Svar på denne tråd

Dumdidum
Forfatter: 
Dato:  13-05-2008 08:18

Hej igen

Nej, det ved jeg egentlig ikke, men det gør Kit Jeg fik bare sadlen anbefalet af min daværende dyrlæge til min hest, som har rygproblemer eller havde...og jeg har ikke fortrudt at Kiefferen blev byttet ud til en dyrere Albion, tværtimod.

hilsen Jane

*24/6-1992 - 23/10-2006*

Ghandi

Elsket og savnet

0
0
Svar på denne tråd

Albion
Forfatter: 
Dato:  13-05-2008 11:57

Her er en i Holstebro, der har en Albion til salg:

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ read.php4?f=9&i=257376...y=desc&e=0

Dressursadel 17½" eller 18" købes

0
0
Svar på denne tråd

albion
Forfatter: 
Dato:  13-05-2008 12:39

Det er måske væsentligt at nævne at du formentlig er blevet anbefalet style, sl eller slk,- de disse minder meget om hinanden, og er dem af albions sadler som har mest støtte.

Jeg har selv en style, den er simpelthen fantastisk at sidde i (og jeg har haft optimum og amerigo) men jeg kan mærke hesten bedre i denne, samtidig med at jeg får lige den støtte jeg har brug for,- da min hest virkelig også er en udfordring at sidde på.

Desværre skal jeg så af med min, da den er for smal, det er jeg virkelig ked af, da jeg har kunne side ned på min hest, uden de store problemer efter købet af denne sadel!

Dog vil jeg lige påpege at jeg bor på sjælland, så min sadel er ikke så relevant for dig, men vil bare lige gøre klar på forskellen på modellerne, og så samtidig give min bedste anbefalinger til denne sadel, og så bestemt til min model som hedder style, sædet på SLK er for mig meget bredere end i denne style, hvor jeg egentlig synes at den har en tilpas smal talje.

Lige lidt fra mig, og så må du have held og lykke med at finde den rigtige sadel for dig.

0
0
Svar på denne tråd

Svar igen....
Forfatter: 
Dato:  13-05-2008 22:10

KristineS: Tak for din forklaring :-) Ja, hun havde anbefalet SL eller SLK - evt. Style, som vidst er en lidt ældre model, hvis jeg havde held til at finde sådan en.

Hvis det endelig er, så er det en MW bom jeg søger.

Men jeg bliver da heldigvis kun mere sikker på at det skal være en Albion og i SLK-modellen :-)

Der er så faktisk også 2 inde på markedspladsen der har en SLK i MW bom til salg. Den ene er en 17 tommer og den anden 17,5 tommer.

Jeg prøver så at satse på 17 tommeren i første omgang.

Hilsen LouiseN

0
0
Svar på denne tråd

fornuftigt
Forfatter: 
Dato:  13-05-2008 23:37

det lyder rigtig fornuftigt med slk modellen hvis du ønsker maksimal støtte. For den har et dybere sæde end både sl og style modellen.

Pøj pøj med det

0
0
Svar på denne tråd

Albion
Forfatter: 
Dato:  20-05-2008 04:56

Tja, Louise - hvis du vil en tur til USA paa ferie, kan du jo proeve min Albion - LOL.

Elsker min og ser saadan paa det, hvis det er godt nok for SRS ( Spanish Riding School) saa er det godt nok for mig

Det skal dertil ogsaa siges, at jeg proevede alle deres sadler uden at vide prisen og fandt saa endelig den, som baade min dreng Hilbert og jeg var mest relaxed i.

Saddel pigen havde det store smil paa og oplyste mig at hun synes det var et fint valg da det var den dyreste

Naa, men efter jeg fik toerret sveden af og kommet mig over chocket, maa jeg indroemme, at jeg ikke har fortrudt det en eneste gang.

If it isn't Dutch, it isn't much.
My other car is a Friesian Horse.
If it isn't a Friesian, it's just a horse ;-)

http://www.AnimalSportsTherapy.com

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har
Forfatter: 
Dato:  21-05-2008 17:52

Hej

Jeg har SL modellen og den er jeg rigtig glad for, forskellen på SL og SLK er at SLK er dybere i sædet end SL, men der er vi jo så forskellige for det bryder jeg mig nemlig ikke om, legend K2 er en billigere udgave i Albion.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  22-05-2008 23:23

låner lige tråden :)

Nogen der ved om Albion er justerbare i bommen?

På forhånd tak.

Min elskede Wolle er gået bort. Smerten er ubeskrivelig ;-(

Soya elsket og savnet R.I.P dejlige hest!

0
0
Svar på denne tråd

Albion er en
Forfatter: 
Dato:  23-05-2008 08:34

gudesadel

De gamle modeller kan man ikke justere i bommen, men de nye, Platinum tror jeg de hedder, kan købes med udskifteligt kopfjern.

Sådan een har jeg nemlig

Det er rigtigt at de godt kan føles lidt bredere i sædet end de tommer man almindeligvis rider med, men jeg synes ikke at det er en stor forskel - bare lidt.

Held og lykke med at finde en,

/Lisbeth

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider