Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Voltaren Gel
Forfatter: 
Dato:  03-05-2008 21:15

Nu røg jeg jo af hesten med et ordentligt brag sidste lørdag og slog ryggen temmelig kraftigt. Heldigvis er der ikke brækket noget, men mine muskler har fået et kraftigt slag og min ryg er helt blå.

Så den sidste uge har jeg ikke været særlig mobil og de første dage kunne jeg slet ikke komme ud af sengen. Det går fremad, men alt for langsomt og fra på mandag, så kan jeg altså ikke udskyde at køre bil længere, da jeg simpelthen har alt for mange aftaler på jobbet, der er blevet skubbet.

Men nu så jeg jo lige en reklame på TV for noget, der hedder Voltaren Gel, og det skulle kunne hjælpe på smerter - i reklamen var det rygsmerter.

Er der nogen, der har prøvet det??? Og med hvilke erfaringer???

Dressursadel 17½" eller 18" købes

0
0
Svar på denne tråd

jfshfsf
Forfatter: 
Dato:  03-05-2008 22:03

Kan kun anbefales!

Jeg har døjet en del med kronisk skinnebensbetændelse og er derfor bruger af Voltaren Gel. Jeg kan kun sige positivt!

Istedet for at spise en masse smertestillende piller, som påvirker hele kroppen, smørres voltaren kun på det ømme sted.

Derved påvirkes hele kroppen ikke på samme måde.

Man kan købe forskellige størrelser på typerne på apoteket.

Jeg synes at det er til, at betale sig ud af, da doseringen heller ikke skal være så stor.

Duften er dog ikke lige den bedste, men den forsvinder jo igen..

God bedring, håber det kan hjælpe!

- Stine Kjær

* Mack Aunsbjerg *

- - -

Vesterdal Efterskole 07/08

0
0
Svar på denne tråd

smertelindring
Forfatter: 
Dato:  03-05-2008 23:37

Hej.

Jo Voltaren Gel er godt, men dog mest til irritations tilstande (så som skinnebensbetændelse), varmepakninger er dog anbefalelsesvørdigt til forslåede og ømme muskler,

En kombination af panodil og Ibumetin kan også være det der skal til, men pas på, Ibumetin kan godt være lidt hårdt for maven.

Held og lykke og god bedring

0
0
Svar på denne tråd

felden gel
Forfatter: 
Dato:  03-05-2008 23:50

Jeg synes bedre om felden gel, og har ligeledes brugt det til skinnebens betændelse, og andre irritations tilstande. Har også brugt det ved rygsmerter, og synes det lindrede. Men ingen af produkterne gør det SÅ meget at man er helt smertefri, hvis man først har noget ryg-bøvl, synes jeg.

Fotografering, webdesign og grafiske løsninger

www.ad-edition.dk

Se fotos fra Trakehner-begivenheder

og de fleste fynske hestebegivenheder.

0
0
Svar på denne tråd

voltaren
Forfatter: 
Dato:  04-05-2008 08:01

Ved stærke smerter som du beskriver der, tror jeg ikke du vil kunne mærke forskel. Men måske kan det afhjælpe helingen lidt.

Du skal have gang i isposer, 10 min af gangen pr. time må man bruge det. Men ellers er det kun tiden som kan hjælpe.

:Pia

HYGGELIGT SOMMERHUS SÆLGES

*

Hunkat søger nyt hjem - se præsentation

0
0
Svar på denne tråd

Smertebehandling
Forfatter: 
Dato:  04-05-2008 09:41

Sciska: Jeg har fået en recept på 600 mg Ibumetin og Panodiler, så det har jeg taget den sidste uge. Dog er min mave ikke særlig sart, så jeg kan godt tåle det. Det virker også OK, men da det er meget lokalt i lænden, jeg har smerterne, kunne Voltaren Gel jo måske være en løsning. Jeg prøver dog at trappe ned med pillerne, og igår tog jeg kun nogen om formiddagen for at komme igang, og vil prøve samme taktik idag....

Pjemm: Jeg fik på skadestuen at vide, at kulde ikke var godt, men at jeg istedet skulle sørge for at holde det varmt, så musklerne ikke blev stive. Så tror jeg springer isposerne over

Jeg er godt klar over, at jeg ikke bliver smertefri fra den ene dag til den anden, men det kunne altså være rart at komme på arbejde igen.

0
0
Svar på denne tråd

akut skade
Forfatter: 
Dato:  04-05-2008 11:13

Har aldrig hørt om at man skulle varme på en akut skade, det gør da kun hævelser osv. værre?

Når man kun har kulde på 10 min. øger det blodtilstrømningen bagefter og musklen bliver ikke stiv.

I øvrigt står der på Voltaren at det er kølende. ;-)

:Pia

HYGGELIGT SOMMERHUS SÆLGES

*

Hunkat søger nyt hjem - se præsentation

0
0
Svar på denne tråd

den akutte skade
Forfatter: 
Dato:  04-05-2008 13:29

Is må kun bruges de første 24-48 timer efter en akut skade. Derefter skal man skifte til varme.

Men nej, har heller ikke før hørt anbefalet ikke at bruge is ved den akutte skade..

0
0
Svar på denne tråd

mht is...
Forfatter: 
Dato:  04-05-2008 13:40

så må man kun bruge det når man lige har slået sig og er varm og hævet... ved en muskel skade, skal man varme på skaden (gerne infra rød)... hvis det tilgengæld er fx en seneskade, så er is effektivt... fordi der ofte er varmt omkring det...

Sagde Janne der bare har en helt fantastisk stjernehest...

Medlem af klubben for brune heste med hvide pletter :)

Tak for en god debat i høflig tone :) :) :)

0
0
Svar på denne tråd

Biofreeze
Forfatter: 
Dato:  04-05-2008 16:45

Jeg køber Biofreeze hos min kiropraktor. Er ved at blive anlægsgartner og har visse dage meget ømme muskler. Bare det om aftenen at de kan få ro så man kan slappe ordentligt af om natten betyder meget.

Biofreeze har samme effekt som Voltaren - altså lokalt smertestillende. Det køler lige til en start pga. alkoholen der er i, den absorberes hurtigt og derefter varmer den.

Ville ringe til en kiropraktor mandag morgen og høre om du kan få noget laserbehandling og noget biofreeze.

Da jeg røg af dyret og slog korsbenet - det lige over halebenet - fik jeg det betydeligt bedre da først min kiro havde ved mig.

Håber du snart bliver lidt mere mobil igen - god bedring i hvert fald!

De andre siger jeg er lidt tosset... - hvor får de det fra??

Støt en god sag: www.politihesten.dk

Check www.jydskjagtrideklub.dk

0
0
Svar på denne tråd

Ting tager tid
Forfatter: 
Dato:  04-05-2008 17:33

Det kunne da godt være, at jeg skulle kontakte kiropraktoren i morgen mht. laserbehandling

Jeg har lige lånt min fars store bil, som jeg bedre kan komme ind i end i min egen Peugeot 206. Så forhåbentlig kan jeg så passe arbejdet et par dage.

Og så er det godt vejr i næste uge, så jeg behøver ikke få strømperne på

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider