Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

 Smed der kommer i Vejleområdet
Forfatter: 
Dato:  03-05-2008 13:15

Hej allesammen!

Jeg håber at få hjælp til at finde en dygtig og selvfølgelig uddannet smed, men også stabil, som kører i vejle området. Jeg har gennem længere tid brugt bergers, men jeg er simpelthen så træt af, at man ikke kan lave en aftale, men går og venter på at de ringer og meddeler deres ankomst, og så er de der alligevel aldrig på det angivne tidspunkt, - helt galt var det, da de sidste gang svor at de ville der om formiddagen, fordi min pony skulle påbegynde faste op til gastroskopi, - og de så kunne meddele mig at de først kom om aftenen, da jeg var den sidste på ruten. Min veninde har netop ventet på dem i dagevis med en hest med hovbyld, som endte med at blive indlagt og opereret på Ansager, - Bergers blev ved med at udskyde.


Er der nogen, der kender en dygtig og stabil sed, hvor det er muligt at lave en aftale på dato og ( i hvert fald ca.) klokkeslet, den dag hvor man ringer og bestiller tid?


Mange hilsner Anne


Ekstrapasser på min. 10 år fra Vejle el. omegn søges til min lille ponydreng. Du skal kunne ride, muge ud (fjerne klatter i boks) osv. Du skal have mulighed for og lyst til at komme min. 2 gange om ugen ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bummelum
Forfatter: 
Dato:  03-05-2008 13:25

hmm jeg kender osse en der har haft bøvl med dem. Når hun ringede gik der dage, ingen beskeder om det, brudte aftaler mv. Jeg har ikk prøvet det. Indtil nu har det gået fint når jeg har haft ringet. Men jeg er spændt på hvordan det blir nu efter at Tobias åbenbart er holdt med at køre ude hos os og det er en af de andre i stedet.


Desværre kender jeg ikke til andre. Ville bare lige indskyde



Stor Henra Cayenne- totalvægt 1500 kg udlejes. skriv for info.


Paints er bedst i Quarter forklædning

Breeding stocks for life

Elsket eller hadet, intet midt i mellem

0
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxx
Forfatter: 
Dato:  03-05-2008 15:17

Kan varmt anbefale Bruno, tlf. 40 74 56 43.





vh

Jill

0
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxx
Forfatter: 
Dato:  03-05-2008 15:46

Jeg er fuldt ud tilfreds med Bruno's arbejde og han kommer til den aftalte dag/tid.


Lige et link,


www.gulex.dk/firmainfo/ kustrup_beslagsmed_v__bruno_jessen/ 900056918594.htm



vh

Jill

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvis det er bruno fra kurstrup
Forfatter: 
Dato:  03-05-2008 21:21

Udlært hos Stribs, så har jeg brugt ham tidligere. Han er ikke en mulighed, han undlod at sko min pony med den begrundelse at han sagtens kunne gå uden, - fjorten dage efter var han ømtået og måtte melde fra med min passer til et stævne, jeg ringede til Bruno, der indrømmede, at han havde undladt at give ham sko på, fordi min pony kan være lidt fjollet. Det kunne han da have sagt i første omgang i stedet for at lade som om det ikke var nødvendigt, så ponyen blev ømtået, og jeg havde betalt ham for en beskæring for fjorten dage efter at få dem beskåret i forbindelse med pålægningen af sko på alle 4 Men før det har jeg også været godt tilfreds med Bruno.


Er der andre forslag? :)


Ekstrapasser på min. 10 år fra Vejle el. omegn søges til min lille ponydreng. Du skal kunne ride, muge ud (fjerne klatter i boks) osv. Du skal have mulighed for og lyst til at komme min. 2 gange om ugen ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxx
Forfatter: 
Dato:  03-05-2008 22:18

Ok,


Der er også Jakob Freund fra Uldum tlf. 22 66 40 55.


Kender ham ikke, men der er flere her i området der bruger ham.



vh

Jill

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg elsker dig Lasse. <333
Forfatter: 
Dato:  04-05-2008 00:07



... Jacob Freund har vi også brugt i laaaang tid til vores heste,
og han er simpelthen så dygtig - dygtigere smed findes næsten ikke.
- han har altid holdt aftaler, men da hans kæreste (en af vores tidligere opstaldere) døde for øjnene af ham i en trafikulykke, har han ikke været til at få fat i. Han er virkelig gået ned :'/
Vi tænker tit på ham, og skriver nogle gange til ham,
men får sjældent svar tilbage. ¨


.. jeg følger lige med på sidelinjen,
jeg mangler nemlig også smed til min nye hest,
og jeg nægter at bruge Nicki Trap.
Da han har slået en af vores heste, den eneste gang han har fået lov til at beskærer,
så aldrig om han får lov at røre min hest igen.

»Lasse's Chelle«

¬ Nu uden Vestergaards in-zeit !

Linka R.I.P

Jeg er ikke teenagehysterisk

- jeg er blot psykisk nedtrygt !


Lasse, jeg ved lægerne kan gøre dig rask,

så vi kan være sammen forevigt.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har altid..
Forfatter: 
Dato:  04-05-2008 03:09

været super tilfreds med Jacob.. Men han er som sunket i jorden de sidste tre uger, han tager ikke telefonen og har lovet tre gange nu at komme og ordne vores heste..


Men udover at han ikke gider holde hans aftaler er han helt klart den bedste smed mine heste har haft..











Krone og Bølge - En selvfølge


R.I.P Luna - Sov godt smukke hest.!




0
0
Svar på denne tråd
 
 Lige en..
Forfatter: 
Dato:  04-05-2008 03:11

tilføjelse, syntes det er synd at han ikke bare indser at han har for mange kunder, i stedet for at love tusind gange at han kommer og næsten hver gang brænde en af.. Når han nu er så dygtig..







Krone og Bølge - En selvfølge


R.I.P Luna - Sov godt smukke hest.!




0
0
Svar på denne tråd
 
 brugte også
Forfatter: 
Dato:  04-05-2008 04:44

har brugt jacob 2 gange fantastisk smed! Det er nok nærmere tabet af kæresten som har gjort det lettere umuligt at få fat i ham!

Men ellers er Bruno mit bedste bud, han er super, han skoede nu fint nok en hest der var mildt sagt meget umulig(menneskesky) også selvom den fik ro i et år vurderede han den havde behov for at have sko på alligevel og overholdte tiderne, så der var ingen problemer i det. Min gamle hest havde også staldkrampe hvilket gjorde Bruno til tider kunne stå med en hest på 180 hvor han ikk bare kunne slippe benet sådan uden videre.

til bruno, har brugt ham on-off i 6år


MVH
Stephanie
Carpe Diem Caveat Emptor.
(Grib nuet; nyd livet før det er for sent.)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Det tror jeg..
Forfatter: 
Dato:  04-05-2008 12:47

nu næppe.. For det er altså rigtig lang tid siden nu.. Og allerede inden tabet af kæresten, kunne han godt lige glemme end et par gange..







Krone og Bølge - En selvfølge


R.I.P Luna - Sov godt smukke hest.!




0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg elsker dig Lasse. <333
Forfatter: 
Dato:  04-05-2008 19:27


Annemette: han har altid været rigtig god til at ringe og fortælle hvis han var forsinket, eller der var andet - ihvertfald ved os. Det kan jo selvfølgelig være anderledes ved andre? skal jeg ikke kunne sige.

- Men nu kendte jeg hans kæreste, og de var meget glade for hinanden.
og det har ødelagt hele hans liv at hun døde så tragisk.
.. Hun og ham vil altid være sammen i vores hjerter.
De var det man kalder perfekte.
Jeg og mange andre holder på at det er derfor, man på ingen måder kan komme i kontakt med ham på. Han er simpelthen gået helt ned over tabet af hende.

»Lasse's Chelle«

¬ Nu uden Vestergaards in-zeit !

Linka R.I.P

Jeg er ikke teenagehysterisk

- jeg er blot psykisk nedtrygt !


Lasse, jeg ved lægerne kan gøre dig rask,

så vi kan være sammen forevigt.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Nå så det var..
Forfatter: 
Dato:  04-05-2008 20:01

derfor han valgte at tage til stævne i stedet for at komme og ordne vores heste i lørdags.? Fordi at han simpelthen er helt nede af sorg..


Jeg har skam snakket rigtig meget med Jacob om hans tab og har været meget overbærende og vil også fremover være det.. Men når han siger at han kommer lørdag og ordner de heste han for 3. gang har "glemt" og så i stedet for tager til stævne, så bliver jeg altså lidt tvær..







Krone og Bølge - En selvfølge


R.I.P Luna - Sov godt smukke hest.!




0
0
Svar på denne tråd
 
 Jacob Freund
Forfatter: 
Dato:  04-05-2008 20:57

Hejsa...


Jeg bruger Jacob Freund. Han kommer faktisk på tirsdag og skal give Loke 4 sko på.


Loke er ikke helt vild med ham, men jeg synes han er dygtig.


Før brugte jeg Bergers, men kender alt for godt til det som Anne skriver. Og så er de blevet alt alt for dyre.



Kram Persilla


Welsh Mountain efterlyses


Marco

Født: 19.05-1996


Kassia

Født: 22.05-1994



Handler altid hos Vejle Ridesport


www.123hjemmeside.dk/Persilla



0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg elsker dig Lasse <33.
Forfatter: 
Dato:  05-05-2008 08:49

AnneMette: Ja, okay. der kan jeg så godt se du bliver lidt muggen.

Det har jeg godt nok aldrig været udsat for. Men nu har jeg også kun haft ham i hverdagene. og om aftenen en enkelt gang hvor jeg havde en hest der lige pludselig blødte i hoven.

- Så jeg har kun til ham. Han er fantastisk - og har altid været det over for os ihvertfald.



Persille: Hvor tit kommer han ude ved jer?

For jeg nægter at bruge Nicki Trap som de har på Jelling ridecenter,

så jeg regner med at jeg må kører efter smed.



»Lasse's Chelle«

¬ Nu uden Vestergaards in-zeit !

Linka R.I.P

Jeg er ikke teenagehysterisk

- jeg er blot psykisk nedtrygt !


Lasse, jeg ved lægerne kan gøre dig rask,

så vi kan være sammen forevigt.
0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg bruger
Forfatter: 
Dato:  05-05-2008 13:24

Jeg bruger Nicky Trap og er ganske tilfreds, han har aldrig slået mine heste, selvom de har været urolige ind i mellem.

Ham kan man regne med, han overholder sine aftaler og man kan få et næsten fast tidspunkt han kommer på.


Derimod kunne jeg ikk drømme om at bruge Jakob igen, ham bryder jeg mig bare ikk om, har haft en uheldig episode med ham engang, hvor han ville have min hest bedøvet inden han ville røre den igen.


Grunden til hesten blev lidt urolig var fordi der blev fodret i stalden hvor hesten var i ridning, og han ville under ingen omstændigheder vente til hesten havde fået sin mad, så der kunne falde ro på igen. det havde taget 2 min for hesten at spise. så ham vil jeg ikk anbefale


Sagde Jane Pedersen


Lev som om du skullei morgen, lær som om du skulle leve for evigt.

Gandhi.

0
0
Svar på denne tråd
 
 "personligt"
Forfatter: 
Dato:  05-05-2008 13:56

Er Jacob informeret om denne tråd? Er det ikke nogle meget private oplysninger der kommer frem?

Tænker bare at hvis det var mig selv, ville jeg blive ked af at skulle læse så trist historie...




Christa

0
0
Svar på denne tråd
 
 dsfsdfsdf
Forfatter: 
Dato:  05-05-2008 13:57

Vi bruger Jacob til vores elevheste. han var der lige i fredags. Jeg bryder mig ikke om ham. Og så overholder han aldrig aftaler. han er virkelig dårlig til at komme. men rideskolen vil bruge ham. Han er også altid møghård over for hestene. det kan godt være han ikke slår dem, men for dælen han taler grimt til dem, bare de spænder den mindste muskel.


Selv bruger jeg Nicki Trap og ham er jeg rigtig godt tilfreds med. han kommer rigtig hurtigt og man venter aldrig forgæves...

Han har i hvert fald aldrig slået nogen af vores heste. Men som altid har man jo forskellige meninger om folk.



Mvh Pia og hendes superpony Hannibal Skellerød. Se ham på min præs. - Til salg

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/10953/

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jah, men det svinger..
Forfatter: 
Dato:  05-05-2008 14:39

meget om han kommer eller ej, for en lang periode sidste år, kom han altid som aftalt, det er så aftaget her i foråret.. Han skulle have været og ordne vores heste den 12. april og han har ikke været der endnu


Men ellers syntes jeg han er super dygtig, han tager sig god tid og forklare gerne hvorfor han gør dit og dat.. Han har slået min hest en eneste gang, hvor den sparkede ud efter ham, dette fandt jeg 110% okay, ellers har han aldrig slået eller snakket grimt til mine heste, ingengang plagene, der ellers godt kan være nogle banditter..







Krone og Bølge - En selvfølge


R.I.P Luna - Sov godt smukke hest.!




0
0
Svar på denne tråd
 
 jacob freund
Forfatter: 
Dato:  05-05-2008 16:15

Jeg er så også en af dem der tidligere brugte Jacob Freund , lad mig starte med det positive om ham ,for det er hurtigt overstået..

Han lavede et flot stykke arbejde og har kun en gang irettesat en af mine heste og det var først efter jeg havde sagt at han godt måtte sige fra da hesten bare skabte sig.


Så til det negative , han holdt 1 ud af 5 aftaler sådan ca..

Da min hest engang skulle skoes blev han væk fra aftaler så mange gange at jeg til sidst måtte pille skoene af hende og undlade at ride , da han så kom sagde han i en bebrejdende tone at hun jo ikke havde noget hov at slå søm i og at hun ikke burde gå uden sko , nej men hvorfor var det lige hun havde det.. Fordi fjolset ikke kom som aftalt...


I perioden derefter var han nogenlunde stabil , men også kun fordi man skruede bissen på.


Min ene hest fik sidste sommer nogle hovbylder og jeg havde jacob ude at kigge på det , han kunne ikke skære dem fri så jeg skulle fodbade hesten ,efter noget tid fik jeg endelig en aftale med ham som han igen ikke holdt..

Hovbylden kom eftrehånden ud af sig selv og endeligt holdt jacob sin aftale , men da jeg trak min unghest som havde hovbylden ud af stalden , fik jeg at vide at den kunne han jo ikke beskære sidste gang , så den gad han ikke kigge på.

Det kan en smed da ikke tillade sig , syntes jeg ikke..

Hesten havde den foregående gang haft smerter pga hovbylden og er hans job som smed ikke at afhjælpe den slags???

Endnu engang fik min lille hest ikke beskåret hovene trods han ikke længere havde smerter.


Sidste gang han var her var en lørdag aften i August 07 , han havde selv valgt tidspuntet og dagen , da han kommer ind i gårdspladsen er han noget negativ stemt , trods hestene står klar og det ville være hurtigt overstået.

Han siger at det er skide træls at skulle køre helt ud til mig(10 km fra vejle)en lørdag aften , hvor jeg så siger at det da er hans eget valg af tidspunkt og at han da kunne have sagt hvis jeg skulle have fundet en anden smed efter jeg flyttede fra Engum til jerlev.

Hans næste kommentar er at hvis jeg vil male hans vinduer(jeg er bygningsmaler)vil han beskære mine heste , han har en forretning og derfor har jeg bedt om en ydelse, jeg er ansat i en maler virksomhed men maler altså ikke i min fritid.

Det gør ham rasende og han siger at jeg kan få beskåret én ud af mine 5 heste for nu ville han hjem , jeg valgte at sige at han bare skulle se at komme afsted , for så rasende som han var skulle han ikke røre mine heste.


Det var sidste gang han satte sine små ben i min stald , større fjols skal man lede længe efter.



Diana Tornbjerg Hansen

www.snerpa.tk

www.tornbjerg.dk


0
0
Svar på denne tråd
 
 Puh ha
Forfatter: 
Dato:  05-05-2008 19:07

Det lyderjo til at det virkelig er problematisk at finde en smed i vejle området, - der er ingen, som der ikke er flere med negative meninger om... Har for flere år tilbage - før bergers og stribs - brugt horsens, men de er udelukket efter at de så, at min pony rev sig på et søm, der strittede ud af skoven. De så det og dyrlæge højholt var i stalden plus ejeren af stalden og det hele kunne været klaret med et skud pencilin, men han undlod at sige noget til både mig og dem, - allerede om aftenen var ponyen øm på benet, men der var jo kun en lille prik blod at se, - næste dag var han stokhalt og det endte med 3 måneders ro, risiko for kronisk halthed - det blev heldigvis ikke udfaldet - og oveni kommer genoptræningen der tog flere måneder også, og en dyrlægeregnong på 5000 som hans forsikring ikke villet dække, da hesten jo selv havde revet sig på det søm, som han lod stritte ud af skoven, mens hesten var i hans varetægt... Jeg synes, godt nok det er svært :)


Ekstrapasser på min. 10 år fra Vejle el. omegn søges til min lille ponydreng. Du skal kunne ride, muge ud (fjerne klatter i boks) osv. Du skal have mulighed for og lyst til at komme min. 2 gange om ugen ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 lige en tilføgelse
Forfatter: 
Dato:  05-05-2008 19:21

Jeg glemte at sige at jeg har haft Nicky Trap ude at sko gamle Sally som du vist kender , er godt tilfreds med resultatet og han kom til tiden.




Diana Tornbjerg Hansen

www.snerpa.tk

www.tornbjerg.dk


0
0
Svar på denne tråd
 
 LilleChelle
Forfatter: 
Dato:  05-05-2008 23:25

LilleChelle


Han kommer fast ude ved os vær 6 uge... Altså Jacob Freund.




Welsh Mountain efterlyses


Marco

Født: 19.05-1996


Kassia

Født: 22.05-1994



Handler altid hos Vejle Ridesport


www.123hjemmeside.dk/Persilla



0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg elsker dig Lasse <33.
Forfatter: 
Dato:  06-05-2008 09:51

Persilla: tusind tak.


»Lasse's Chelle«

¬ Nu uden Vestergaards in-zeit !

Linka R.I.P

Jeg er ikke teenagehysterisk

- jeg er blot psykisk nedtrygt !


Lasse, jeg ved lægerne kan gøre dig rask,

så vi kan være sammen forevigt.
0
0
Svar på denne tråd
 
 kanon smed.
Forfatter: 
Dato:  07-05-2008 10:28

Jakob er super, bruger ham osse.....




Elsker mine heste !!!

;-) Mvh Cille79.


SPRIT NYE ASOS JEANS SÆLGES. Str M-38... !

0
0
Svar på denne tråd
 
 Freund - TSK!
Forfatter: 
Dato:  07-05-2008 19:09

Jeg har haft Freund til min hest, det gør jeg ALDRIG igen!


Jakob havde en fast aftale hver 8. uge med det stutteri hvor vi er opstaldet.

For bare at tage det sidste nye eksempel, så da han var der for 6 uger siden beskar han 16 heste,


- 5 blev omgående halte, to er det endnu, dyrlægen siger dårlig beskæring,

- 2 tabte skoene, den ene begge forsko med to dages mellemrum, den anden smed forskoen dagen efter, og er stadig også halt

- flere af hestene er ikke skåret lige lange, min hest er stejlere på den ene forhov end den anden - meget endda, og det samme gælder bagbenene.

- den rareste lille et års hoppe blev vildt frustreret og stejlede da han skulle beskære den, har den ALDRIG gjort før.


Der ud over kom han kl 10 om formiddagen, velvidende om hvor mange heste der ventede ham, samt aftalen lød på kl 8 - han var først færdig 22.30, og han brugte MAX 10 min på en hest, der blev hverken kigget før eller efter beskæringen...


Men noget må man gi ham, drikke kaffe, ryge smøger og flirte med tøserne i stalden, ja det kan han, og så der jo ikke noget at sige til det tager så lang tid og han ikke nåpr alle de andre aftaler han har.


Slut færdig med den mand, han kommer aldrig i nærheden af min hest mere, det er jeg for glad for den til at gøre.


Med venlig hilsen

Maria og Merci


We are born with wings - why crawl through life?


"Man skal ikke procidere geologiske fragmenter -

når man selv residerer transperant domicil"

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dum smed
Forfatter: 
Dato:  07-05-2008 19:55

Jeg bruger ham heller ikke mere fra i dag af. For det første skulle han havde været ude i går, men kom ikke. Så dukkede han skam op i dag(flot flot) og det endte med at jeg stillede ham ud på marken igen, for hun havde ikke tid til min hest.


Jamen tak for @!#$ Freund...



Har fundet en anden smed, der kan komme i næste uge.



Kram Persilla


Welsh Mountain efterlyses


Marco

Født: 19.05-1996


Kassia

Født: 22.05-1994



Handler altid hos Vejle Ridesport


www.123hjemmeside.dk/Persilla



0
0
Svar på denne tråd
 
 valg af smed..
Forfatter: 
Dato:  07-05-2008 21:05

Jeg kan kun sige for Bruno - den eneste smed min hest står helt stille ved. Og han laver altid et rigtig godt stykke arbejde. Bruno er den eneste smed jeg kender til, som kommer præcis til tiden og mange gange før tid. Men det lyder jo ikke til at du har lyst til at bruge ham..


Jacob Freund har jeg også brugt - super flot arbejde, men ikke en jeg ville turde være alene med hestene. Stoppede med ham pga nogle aftalte tider som ikke blev overholdt og pga flytning af min hest, og så kunne jeg alligevel lige så godt finde en anden.


Nicky Trap kender jeg slet ikke, har bare "dømt" ham pga hans slogan...


"skal din hest gå rapt så ring til nicky trap" Eller noget i den dur - kan ikke tage det alvorligt.. he he


Der er også en som hedder Gert, kan ikke huske efternavnet, har hørt godt om ham, men han tager vist desværre ikke flere kunder ind, men jeg ved det ikke.


Pøj pøj med at finde en god smed. Jeg tror dog ikke altid man skal tage alt hvad andre siger så tungt. Altså forstået på den måde, at det lyder til at nogle har super gode erfaringer med en, som andre har virkelig dårlige erfaringer med, så måske det også handler lidt om kemi og "prøve sig frem", uden at det selvfølgelig på nogen måde skal være på hestens bekostning.


Mvh Nana

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nu har Jacob..
Forfatter: 
Dato:  11-05-2008 09:25

selv lovet at komme i dag, for at ordne dem.. Lad os nu se.. Imorgen er det en måned siden han første gang lovede at komme..







Krone og Bølge - En selvfølge


R.I.P Luna - Sov godt smukke hest.!




0
0
Svar på denne tråd
 
 Så blev..
Forfatter: 
Dato:  11-05-2008 16:14

de endeligt ordnet..







Krone og Bølge - En selvfølge


R.I.P Luna - Sov godt smukke hest.!




0
0
Svar på denne tråd
 
 vi bruger
Forfatter: 
Dato:  12-05-2008 09:48

Steen martinsen. Han er desværre ikke registreret, (er vist oplært af sin far) men han gør et godt stykke arbejde hver gang og kommer altid til tiden. Han ringer gerne dagen inden og aftaler tid. Er han forsinket ringer han! Min hest har aldrig haft pænere hove end hun har nu, på trods af flere registrerede smede gennem årene.


Jeg vil fraråde at at anvnde Strib beslagsmede.


Fjordhest er bedst!


Mor til Naia født d 4-1-06


0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg bruger
Forfatter: 
Dato:  12-05-2008 10:44

Brian Møller fra Jordrup.


Han er flink til at komme og ringer når det hænder han kommer for sent.


Sommetider er han her kl 19 og lige skal ordne en hovbyld el lignende. Han er super til hestene. Dog ved jeg ikke om han tager flere kunder ind.

Han kører i vejle omr og også ude ved vestkysten ved jeg.


Hvor verdens behov og dine talenter mødes,

der findes dit kald !


RDH Hoppe,6 år sælges. BH Hertug - Leonardo II

0
0
Svar på denne tråd
 
 Brian Møller
Forfatter: 
Dato:  12-05-2008 20:08
er intet mindre end fantastisk. Aldrig har jeg haft så fornuftig og stabil en smed! Han er super dygtig og tager sig god tid om hestene. Han her endda lært min den ene at gå i trailer.

Han tager bare ikke flere kunder ind så det er nok ikke ham du skal satse på.

Kender mange der er rigtig glade for Bruno.

Annemette: Jeg forstår ikke hvorfor du ikke finder dig en anden smed istedet for at hakke ham sådan ned. Kender ikke manden, men jeg havde ærlig talt også været lidt ustabil og ligeglad hvis min kæreste blev revet væk på denne tagiske måde. Vis dog manden lidt sympati :)

DRESSURHEST MED MASSER AF KAPACITET, 6 ÅR, 168 SÆLGES!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Annette..
Forfatter: 
Dato:  12-05-2008 20:23

fordi han er en super dygtig smed, rigtig behagelig overfor hestene.. Derudover syntes jeg faktisk ikke jeg hakker ham ret meget ned, roser ham for et flot arbejde, aldrig har han været ubehagelig hverken overfor mig eller hestene, som andre beskriver i denne tråd..


Netop derfor vælger jeg at leve med at han er lidt ustabil i perioder..







Krone og Bølge - En selvfølge


R.I.P Luna - Sov godt smukke hest.!




0
0
Svar på denne tråd
 
 Kustrup
Forfatter: 
Dato:  13-05-2008 17:15

Jeg har gennem mange år haft Bruno som beslagsmed (først via Strib beslagsmedie og sidenhen da han startede op som selvstændig)

Jeg har kun ros til Bruno og hans arbejde. Han er punktlig, og tager udgangspunkt i den enkelte hests behov.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tilfreds....
Forfatter: 
Dato:  15-05-2008 18:32

Jeg har brugt Jacob Freund en gang til en tabt sko hvor han bare var en skat og komme selvom jeg ikke var kunde hos ham. Synes han gjorde et super stykke arbejde ( han ordnede også en anden hest for mig når han nu alligevel var der ). Så kan kun give ham ros.


Hvor træls det end er tror jeg vi heste mennesker er nødt til at leve lidt med at smede kan være "ustabile" de har travlt og der er mangel på dem, så sæt da lidt pris på jeres smed og indse at de ikke har flere timer i døgnet end alle os andre.


Folk klager over at smeden ikke giver sig tid og i samme åndedrag over at han er forsinket. Jamen hvis han måske skal give sig tid det ene sted pga. en besværlig hest må det jo betyde han bliver forsinket / ikke når en anden...... Sådan er det jo.


Men uanset hvad synes jeg aldrig det er fair at lægge ens galle ud på nettet.....








0
0
Svar på denne tråd
 
 Jacob Freund
Forfatter: 
Dato:  15-05-2008 22:32

Jeg bruger Jacob Freund og har gjort det i lang tid og det bliver jeg gerne ved med.

Jeg vil give folk ret i at han kan være lidt ustabil og svær at få fat i, men Jacob gør et godt stykke arbejde, han er skide sød både som menneske og overfor hestene og jeg synes virkelig at det er tarveligt at hænge ham ud på den måde som nogen gør.

Ja Jacob har meget at se til og ja Jacob har mistet sin kæreste - giv da manden en chance!

Jacob kommer fast hos mig og har i en meget lang periode været utrolig stabil - kommet de dage vi har aftalt og ringet hvis han blev forhindret.

Det kan være utrolig frustrende at gå og vente på smed når man har brug for det - det har jeg også selv prøvet. Enten lever man med det eller også finder man en ny smed (som iøvrigt er stort set umuligt og kan være ligedan på mange måder) men man hænger da ikke folk sådan ud slet ikke når manden har det svært!

Mød Jacob der hvor han er så får I da det samme tilbage....


Håber at trådstarter finder sig en smed jeg kan VARMT anbefale Jacob Freund.


Mvh Camilla.


Stald Lindelund

nu med NY hjemmeside .....www.123hjemmeside.dk/staldlindelund

Smuk New Forest pony udlånes til rette rytter se min præsentation for mere info!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  15-05-2008 23:06

En mere der er mere end tilfreds med Jacob Freund,og det er mig.Han er den bedste/mest omhyggelige smed der er kommet her,og der er ikke problemer med at han bliver væk.

Jeg fatter simpelthen ikke at nogen af jer kan finde på at diskutere hvor vidt Jacobs private trageide har indflydelse på om han tropper op eller ej,det kan man sgu da ikke være bekendt/tillade sig

Kan også kun anbefale ham .


Dorte.



Så er der lånt hoppe til Freja og mig


Æselføl søges til låns til selvskab for anden føl


Det god stil,at køre æsel med et smil

0
0
Svar på denne tråd
 
 Enig med Dorte.
Forfatter: 
Dato:  16-05-2008 13:17

Jeg er fuldstændig enig. Hvem vil have sit privatliv hængt sådan ud på nettet??? En ting er at Jacob er tvunget til at skulle sige det til sine kunder men ligefrem at hele Danmark kan læse det her synes jeg dælme også er at gå over stregen.

Jeg synes iøvrigt det er fedt at Jacob er så ovenpå at han tager til stævne - manden har lov at have et liv. Find en anden smed hvis I ikke kan lide ham men lad være med at hænge en ud på nettet som har fortjent det stik modsatte, Vær dog glad for at Jacob har haft overskud til stadig at passe sine kunder så godt han kan ovenpå sådan en nedtur...


Hvad ville I ellers have gjort????


Håber folk vil lade det her ligge og at trådstarter har fået sit svar.


Stald Lindelund

nu med NY hjemmeside .....www.123hjemmeside.dk/staldlindelund

Smuk New Forest pony udlånes til rette rytter se min præsentation for mere info!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 smed...
Forfatter: 
Dato:  16-05-2008 15:51

Jeg kan så varmt anbefale Mikael Dawson. Han tager vinger, tager ikke for meget, er ikke syg med at kyle sko på og er i det hele taget bare rigtig rar - også ved min hest fra helvede, der slet ikke var hverken håndtam eller smedevant, da han kom første gang.


mvh. tina

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg kan også
Forfatter: 
Dato:  17-05-2008 18:23

varmt anbefale jacob han har skoet heste hos os i snart 10 år og jeg har ikke noget at klage over. Jeg vil give nogle af jer ret i at han til tider kan være lidt svær at få fat I men jeg syntes virkelig at han har oppet sig det sidste års tid.


Desuden syntes jeg at det er unfair at hakke sådan på smedene vil vil allesammen have, at de skal komme med det samme og ordne lige netop vores heste. De kan jo kun være et sted og selv om smedene næsten er allemands eje så syntes jeg helt ærligt at de skal have lov til at have et liv ved siden af deres arbejde, uden deres kunder skal blande sig i det. Jeg håber at alle jer, som hænger ham og andre smede ud her, har ringet til dem og fortalt, hvor utilfredse I er og hvor dårlige I syntes de er, det er da det minsdste man kan gøre det er da den eneste måde man lære noget, hvis man ikke får at vide at man har fejlet, hvordan skal man så kunne hjælpe kunden. De er kun mennesker og alle kan lave fejl og vi er enige om, at hvis en smed fejler kan det have fatale konsekvenser, men risikoen er der alligevel hvergang vi ringer efter smeden eller dyrlægen lige meget hvor lang en uddannelse de har kan de alligevel lave fejl.


Desuden håber jeg inderligt at dem som har behov for at hænge Jacobs privat liv ud her på nettet også har bagdel nok i bukserne til at ringe til ham og fortælle at denne tråd køre.


Men jeg kan kun sige til Jacob og hans arbejde. Desuden kan jeg også anbefale J.C Beslag.


Hilsen Gitte


Medlem af DÅHM.... Jeg rider stævner, og jeg kan lide det...
0
0
Svar på denne tråd
 
 111111111
Forfatter: 
Dato:  19-05-2008 11:04

vi bruger Forfatter: kate jensen ♥Naia♥ (Præsentation) (Skriv besked) Dato: 12-05-08 09:48

Steen martinsen. Han er desværre ikke registreret, (er vist oplært af sin far) men han gør et godt stykke arbejde hver gang og kommer altid til tiden. Han ringer gerne dagen inden og aftaler tid. Er han forsinket ringer han! Min hest har aldrig haft pænere hove end hun har nu, på trods af flere registrerede smede gennem årene.


Jeg vil fraråde at at anvnde Strib beslagsmede.


Fjordhest er bedst!


Mor til Naia født d 4-1-06


Er det ham fra jerlev, for så er det den smed vi i sin tid brugte, kan ikke huske navnet på ham kun hans efternavn som også er martinsen.

Hvis det er ham, kan jeg også anbefale ham.

Han er god ved hestene og gør et godt stk arbejde, og tager sig tid. Men han har også haft en god læremester, for hans far var også god.

0
0
Svar på denne tråd
 
 smede...
Forfatter: 
Dato:  19-05-2008 23:44

jeg har brugt jacob freund og været meget glad for ham.


han kom til aftalte tid og tog tid til hver enkelt hest og lavede et kanon flot arbejde.


jeg er nu i en anden stald hvor det er flemming degn der er smed og også ham kan jeg varmt anbefale.


så stor ros til både flemming og jacob herfra.




Hilsen


Christina



American Quarter Horses 4 life





0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  20-05-2008 08:34

Er der nogen der kan kommer med nogle ca priser???


Det er beskæring af 3-6 heste. Hvis ikke i vil skrive det i tråden så send en PB


3stk knabstrupper hingsteføl sælges ved fravænning, i hhv juli ,aug og sep 2008

forv stg 160,130 og 165

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  20-05-2008 10:16

Jeg kan også klart anbefale Bruno. Har brugt ham i en del år efterhånden Der har aldrig været problemer, og han kommer altid til tiden og ja også før tid nogle gange Han gør et pænt stykke arbejde, og er god ved hestene.


Sascha & Sani Cheval


Medlem af: Discount Heste og Pony Vanrøgternes klub: DHPV



0
0
Svar på denne tråd
 
 Smukkedukke..
Forfatter: 
Dato:  20-05-2008 13:49

hvis det er Jacob du vil bruge, så koster beskæring pr. hest omkring 325 kroner.. 4 sko giver jeg 950 kroner for.. To sko er vist omkring 650 kroner..


Priserne jeg har skrevet er incl. moms og med kørsel..







Krone og Bølge - En selvfølge


R.I.P Luna - Sov godt smukke hest.!




0
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxx
Forfatter: 
Dato:  20-05-2008 15:22

Eftersom at det er mig der har anbefalet trådstarter nogen af de omtalte smede, er jeg faktisk rigtig ked af dette, hvis nogen har negativ kritik at sige, (hvilket rigtig mange altid har at sige om evt. smede, så nævn det da i en PB og ikke offentlig) da der altid er rigtig mange faktorer der spiller ind mht. smed, (ejeren, hesten og evt. dennes opdragelse arbejds-forhold mv.).

Har selv haft dårlige erfaringer mht. en smed og har hørt andre dårlige ting mht. andre smede, mht. min egen erfaring har jeg da udredt dette med pågældende smed, da jeg ikke synes at dette hører hjemme i offentlig rum.


Der vil altid være heste-ejere der har dårlige erfaringer med de forskellige smede og andre der har rigtig gode erfaringer med de samme smede.


Så, ja skriv en PB eller oplys den pågældende smed, derefter lad det ligge og kom videre i livet.


Klog af skade, ja så vil jeg aldrig anbefale nogen smed her på HN igen, da dette åbenbart udelukket åbner op for mudder-kastning og ikke saglig debat.


Som andre nævner i tråden længere oppe, håber jeg da også at de utilfredse har nævnt deres utilfredshed over for den pågældende smed personligt og ikke kun i et ligegyldigt net-forum.



vh

Jill

0
0
Svar på denne tråd
 
 Opdatering
Forfatter: 
Dato:  21-05-2008 14:02

Tobias er heldigvis ikke holdt med at køre ud til os, og han har nu skrevet sig ind som fast smed til os. Det er vi meget glade for. Der var slet ikk noget bøvl med fremmødet denne gang igen heller. Jeanette ringe sidst på ugen i uge 20 (sidste uge) og allerede her mandag kom han.



Henra Cayenne totalvægt 1500 kg udlejes


Fremstilling af hjemmelavede sæber til hele kroppen- kig præs.


Paints er bedst i Quarter forklædning

Breeding stocks for life

Elsket eller hadet intet midt imellem

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har
Forfatter: 
Dato:  22-05-2008 14:50

også brugt Bruno i mange år som beslagsmed,og har intet at klage over,han kommer til tiden,og ikke mindst, er han meget hjælpsom hvis min hest fejler noget.Så tomlen op for Bruno.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Steen Martinsen
Forfatter: 
Dato:  03-07-2017 19:57

Hej med jer!

 

Jeg vil rigtig gerne skrive til Steen Martinsen, men kan ikke finde en e-mail adresse. Er der måske nogen der har hans email?

 

Tusind tak :)

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider