|
|
| Massør/kiropraktor i Nordjylland |
| Forfatter:  |
Sascha Maria ♥Sugar Amira♥ |
| Dato:  |
29-04-2008 16:21 |
|
Jeg vil gerne høre om jeres erfaringer med heste massører/kiropraktorer i Nordjylland..
Venlig Hilsen Sascha Nu med hest/rytter forhold i betydelig fremgang.. Men stadig lang vej endnu.. Formuler gerne uddybende, så undgåes misforståelser bedre..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg vil klart anbefale |
|
|
Rikke Andersen, http://www.ryet.dk Hun er en travl dame, hvilket der ikke er noget at sige til, da hun er meget dygtig. mvh LGI
SÆLGES: Nyt Rambo Supreme Lite, str. 165cm. Rambo Supreme Heavy, str. 160cm, Nye Mountain Horse Rider II str. 39
Jeg er født sådan! - Hvad er din undskyldning? En god dag starter med et smil!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Hvis du er hurtig |
|
|
hvis du er hurtig, så har hun vist ledige tider i nordjylland allerede d. 2 maj... Hvilket er helt utrolig.. Hun er den bedste - hvad kan jeg sige 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Jeg har |
|
|
booket hende til d. 12 maj, så må vi se om hun er så fantastisk som der er flere der gentagne gange har skrevet herinde 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Forventninger |
|
|
Jeg havde selv høje forventninger til hende da jeg skulle bruge hende første gang. For jeg har været godt tilfreds med de andre jeg har brugt. Men det gode ved Rikke er at hun kigger på hesten som helhed, og har en fantastisk evne til at tune ind på hesten, da hun er både adfærdsbiolog, massør og kiropraktor. Og hun forstår at bruge alle delene sammen som en helhed. Næsten ærgelig at jeg "kun" har en gang tilbage, og det er først om 4 mdr. jeg syntes hun er utrolig inspirerende at "arbejde" med. Alt i alt blev mine høje forventninger ikke bare indfriet, men har sat helt ny standard for mig.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Rikke.... |
|
|
Jeg kan også kun varmt anbefale Rikke.... I august vidste jeg ikke om min hest blev ridehest igen pga en masse gamle skader... men nu er hun tip top. Som Anne skriver, har Rikke sat en ny standard hos mig og hun vil for eftertiden blive brugt til alle mine heste - om ikke end, så bare for at få dem tjekket igennem før evt. skader når at opstå...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Flertallet har talt.. |
01-05-2008 21:03 |
|
Jamen så må det jo blive Rikke.. Skal man ha lavet røngten billeder inden hun kommer? Og laver hun kun ryggen eller klarer hun også fx bagben (knæ) og forben (kode).. Har ikke rigtig noget erfaring med den type behandling, så er lidt uvidende på området.. 
Venlig Hilsen Sascha Aka: Spørgejørgen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det hele |
|
|
Rikke kan lave det hele, og man behøver ikke røngten. Har den en gammel skade, som du alligevel har billeder af, tror jeg da ikke hun vil protestere, men hun har ikke bedt om billeder hos mig. PS hun bliver altid glad for en kop kaffe 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Anne! du glemte |
|
|
"kage" til kaffen.  Rikke kan, hvis hun finder det nødvendigt, foreslå røngten (scanning), såfremt der er noget hun finder mistænksomt, eller uforklareligt, hvilket min hest skal i samråd med egen dyrlæge. Her syntes jeg at et samspil mellem diverse behandlere er vigtig. Og Rikke er heldigvis en person der ikke "bare" brækker i hesten, hvis der er noget der virker unormalt, hvilket gør det meget betrykkene for mig at bruge hende. Værd opmærksom på, at tids-forsinkelser for behandling kan forekomme, og det skyldes ofte Rikkes grundighed med hendes arbejde.  mvh LGI
SÆLGES: Nyt Rambo Supreme Lite, str. 165cm. Rambo Supreme Heavy, str. 160cm, Nye Mountain Horse Rider II str. 39
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Undskyld Lene |
|
|
Det er helt rigtigt, kage til kaffen! Det må godt være hestevenligkage... min hyp plejer at få lidt af rikke når den stikker hele kryderen op i hovedet af hende, kigger med sine store brune øjne og mimre lidt med overlæben. Han kan både lide Wienerbrød og muffins, faktisk syntes han også at kaffe smager interessant.  PS jeg lovede at rose Rikke! hun kom kun 12 minutter for sent og det tæller jo nærmest ikke  Nu krydser vi fingre for Laos 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kfdtksfpt |
02-05-2008 20:06 |
|
Okay, så tror jeg at jeg venter med røngten, da jeg jo ikke engang er sikker på at der er "noget".. Har bare en idé der går og nager mig, så vil gerne have det på plads.. Har skrevet til hende og håber på hurtigt svar.. Kaffe kan jeg vidst ikke klare (vores stald er ikke så fancy) men kage er en selvfølge i min verden  Krydser fingre for din hest Lene
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tak Sascha og Anne! |
|
|
Vi har vist brug for noget held, min ulykkesfugl af en hest, det er den 3. alvorlige skade på et år, så det er ikke blevet til meget ridning i det års tid jeg har været ejer af den "bette" hest.  OBS! kaffen må gerne bringes på termokande.  Sascha! jeg håber du snart får fat i Rikke, så du kan få en afklaring. mvh LGI
SÆLGES: Nyt Rambo Supreme Lite, str. 165cm. Nye Golden Dress Fløjlridebukser med knæskind, str. 90 (40)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Uheldssky.. |
05-05-2008 14:09 |
|
Ja, Sugar og jeg har også befundet os under en sort sky langt det meste af tiden jeg har haft hende  Nåede at ride hende 2 måneder og så blev hun syg med lidt forskellige ting lige efter hinanden, da vi så skulle genoptræne styrtede vi, hvilket gav mig et par måneder i sengen.. Nu har vi så nået at ride et par uger hvor dette har været tiltagende.. Så håber godtnok snart vi er ovre det, så vi kan komme igang med noget seriøs træning.. Hun er jo kun ligenøjagtig tilredet, men slet ikke helt styrbar eller noget endnu.. Men nu har jeg hørt fra Rikke, og hun kommer 12. juni.. Så jeg må væbne mig med noget mere tålmodighed..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dejligt at høre |
|
|
Så har du i det mindste en dato at se frem tid. Skønt! Vi har lige været i skoven og tage en galoptur for førstegang i .... faktisk hele den tid jeg har haft Chevy (hvilket er 6 mdr, og vi har rodet med skævhed i skroget og manglet sadel siden janur) Skal hilse og sige at både rytter og hest nød dagens tur 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Anne..... |
06-05-2008 14:50 |
|
Ej, hvor lyder det skønt.. Og så i det gode vejr.. ture i skoven er så ikke noget jeg kan se frem til foreløbig.. Jeg tør ikke engang tænke på at tage Sugar med i skoven, før hun blir lidt mere "tilregnelig".. Hun bliver stadig panisk for alt, ikke bare lidt bange, men panikløber virkelig.. Har også lidt en mistanke om at hun under et af disse "panikløb", måske har kunnet forstrække noget en smule.. Det håber jeg at Rikke kan svare mig på..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det er jeg helt sikker på |
|
|
at Rikke vil kunne, samt mærke hvis noget af skellettet er rykket skævt. Ja! det kan føles længe til den 12. juni, men heldigvis går tiden stærk, og trækketure i naturen kan give en angst hest mere tryghed og styrke, hvilket jeg har haft god succes med tidligere. Forhåbenlig skriver du om Rikkes besøg.  (Ja! Anne ser helt sagelig ud i øjeblikket, - hvilket jeg godt kan forstå)  mvh LGI
SÆLGES: Nyt Rambo Supreme Lite, str. 165cm. Nye Golden Dress Fløjlridebukser med knæskind, str. 90 (40)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overstået... |
|
|
Ja så blev besøget overstået, og det bliver sgu dyrt!! Jeg har en hyps der er skæv i hoften og sikkert har været det siden hun folede for år tilbage. Der er blevet hevet, vredet og smasket en del, og jeg har 'grædt nogle tåre'...... Min elskede dressursadle som sadelmageren skulle have hentet i morgen til omstopning var noget værrere hø, og den kan IKKE tilpasses hesten, og derudover 'rullede' hun øjne da jeg fortalt hvem sadelmageren var, så jeg fik anbefalet en, meget diskret, som jeg ringer til imorgen og snakker med og den anden bliver aflyst.... Må sige, hun er godt nok grundig, min hest var ihvertfald noget kun flyvsk med Rikke hængende på siden ud af stalddøren.....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| CheLab |
12-05-2008 16:24 |
|
Sikke da en omgang.. Er du fra Nordjylland, for så kunne jeg da måske godt tænke mig et tip om min sadelmager er enten den du er blevet fra- eller tilrådet... Selv er jeg umiddelbart tilfreds med hans arbejde, men jeg er jo ikke expert og kan derfor ikke vide om det er sadlen der alligevel er skyld i problemet.. (Jeg bruger Ole fra Sindal) Hvordan så det ellers ud med din hyp? Var det noget der kunne rettes op på, hvor lang behandlingstid osv?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sadelmager |
|
|
Jeg kunne også godt tænke mig at vide, hvilken sadelmager, du har fået anbefalet/er blevet frarådet. Jeg bor også i Nordjylland, og synes ikke lige, de gode sadelmagere hænger på træerne her i området. CheLab, gider du sende en PB med navne? Man må jo nok ikke skrive det herinde. Held og lykke med hestene, håber de med Rikkes hjælp snart er på toppen igen. Mvh. Rebecca.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Rikke... |
|
|
Nu har jeg ikke læst hele tråden - er der nogle der ved hvor længe der går fra man bestiller tid, til hun har tid til at kigge på hesten? Af de få indlæg jeg lige fik læst lyder det jo som om hun er rigtig dygtig! Har nemlig en pony, der vist skal kigges lidt på.. Den står 20 km nord for Aalborg.
Mvh Trine Super smuk 3 års kat 1 ponyhoppe sælges, tryk HER. Se min HP her: StaldRosenkilde
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ingen overskrift |
|
|
¨Rikke kommer ud til min i morgen, glæder mig så meget, men frygter også lidt hvad hun finder de jeg jo har redet rundt på hende de sidste 5år uden hun er blevet tjekket igennem, andet end det årlige dyrlæge tjek. Men nu får vi se, alle jeres historier gør ihvert tilfælde at jeg glæder mig endnu mere til hun kommer.
Med de to hystaderne Losse og Maze
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Rikke... |
|
|
Kan også kun anbefale Rikke. Og til dem der har fået en tid, som ligger lidt langt ude i fremtiden, kan jeg fortælle at det helt sikkert er værd at vente på! Rikke har også 'reddet' min hest! Vi havde i 1½ år problemer, selvom den ene kiro efter den anden sagde at nu var han okay, kunne jeg bare mærke at han ikke var som han skulle være! Til sidst ofrede jeg MANGE penge på at få ham i røntgen og scintigrafi - Hvilket viste en tip top hest, uden så meget som en lille mus ell lign. Endelig fik jeg fat i Rikke, og han fik sin første behandling for 6 uger siden.. låst i hofte, skulder, lænd og nakke! Ikke underligt at hypsen ikke var tiptop gående - men skræmmende at så mange kiroer og dyrlæge har overset det!! Imorgen kommer Rikke igen, og jeg er MEGET spændt på hvad hun siger til hypsen, for selvom der er lang vej endnu, synes jeg der er sket store forandringer. *Sarah -Hvornår kommer hun ud til dig imorgen? Bliver spændende hvad hun siger til hypsen. Hun kommer her kl. 14.. Og jeg er bare så spændt - også selvom det ikke er første gang 
Lundschen Med Supermulerne Winthers Windsor og La Belle Hjemmekåring (DV) arrangeres ved Aalborg. Omkring sept./okt. Kontakt mig for nærmere information.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg er fra... |
|
|
Nordjylland, og fra jeg kontaktede hende til hun kom gik ca. 14 dage, det syntes jeg faktisk er ok i forhold til hun kommer på en helligdag, og hun er så efterspurgt efterhånden. Mht. sadelmageren, så er der jo altid nogen man har hørt dårligt om osv. Jeg tror grunden til hun var lidt forbeholden er fordi jeg står og skal ud i sadelhelvede og købe ny sadel, hvor jeg selv, og sadelmageren, forventede/forventer at det var en omstopning og en omlægning af sadlen. Hvilket jeg ikke tvivler at han kan, der har jeg kun hørt godt om ham, men mht. køb af ny sadle er han ikke den bedste. Jeg gik rundt i min egen lille naive verden og regnede med at det 'kun' var en skæv sadel og at tyngdepunktet skulle flyttes lidt frem, men da jeg så, og fik forklaret tingene, viste det sig at kopfjernet er for stort, og dét tyngdepunktet skal flyttes frem kræver en kyntnæves bredde, og en sadle kan maksimalt stoppes en halv til en hel cm. Derfor kan man grovt sige det ikke er en sadelmager, der ikke forhandler sadler, jeg skal have fat i, men en sadelforhandler der har GODT forstand på tingene, og Rikke gav mig lov til at tage billeder af sadlen i forskellige vinkler på hesten og maile til hende, så kan hun se om det er det hun har i tankerne, samt jeg fik anbefalet en dygtig pige fra Viborg som jeg ringer til imorgen for at høre om hun kører ca. 73 km. for at forslå sadler....... Min hoppe har en skæv hofte, og da jeg fik forklaret tingene stod det jo lysende klart, en hest er diagonal, forstået sådan at højre skulder påvirker venstre hofte og omvendt, og når jeg stod foran hesten kunne jeg se at muskulaturen i højre forpart er størrere og balderne, i skridten takter uens, den venstre sænkes mere end den højre, og dette er bla. pga. en foling fra før jeg købte hesten og selvfølgelig sadlen samt tandspidser der er blevet fjernet. Generelt kunne det rettes op, og jeg fik da lidt ros, jeg havde redet hende meget blidt og opdaget der var noget ivejen meget tidligt i forløbet så det var 'nemt' og sætte på plads, på trods af temmelig store armbevægelser og lidt hævet stemme når skidtet ikke ville lykkedes første gang  Man skal ihvertfald forberede sig på lidt overraskelser ang. hestens reaktion og hvordan det ser ud når hun kommer ind bag skulderbladet eller skubber rundt oppe ved torntappene, men hold da op det er imponerende og opleve hvor hurtigt det virker. Nu skal min hyps holde fri i fire dage, og stille igang igen. Jeg fik et genoptræningsprogram med nogle udstrækningsøvelser og så er det ellers bomtræning og versader/traversader hvor jeg skal prioterere højre sides træning 2/3 mere end venstre, hvor jeg tidligere har været MEGET påpasselig med at ride lige meget på hver volte. Derudover skal jeg have en anden sadel og Rikke kommer igen om ca. 10 uger og regner med en gang mere herefter for afsluttende behandling. Det jeg bed mest mærke i var den tid hun tog sig inden hun overhovedet kiggede på hesten, spurgte ind til en hulens masse og skrev ned, samt der ingen telefon var der ringede!! Det har ejg aldrig været udsat for før, normalt med smede og dyrlæger kimer de hele tiden, men den ligger i bilen og som hun selv siger, hun er nemmest at træffe på emailen. Det er dyre lærepenge men jeg gør det gerne igen uden tvivl. Så hun er 100% levet op til mine forventninger, og mere til!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tider... |
|
|
okay, jamen 14 dages ventetid synes jeg nu er helt ok! Jeg har skrevet en mail til hende - det er vel OK så, når hun selv siger hun er nemmest at få fat i der? Jeg kan ikke få mig selv til at ringe weekend/helligdag nemlig, men det er måske bare noget pjat  Nå, hører jeg ikke fra hende onsdag - så prøver jeg at ringe, så må vi se 
Mvh Trine Super smuk 3 års kat 1 ponyhoppe sælges, tryk HER. Se min HP her: StaldRosenkilde
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| CheLab |
13-05-2008 09:20 |
|
Det lyder til at ha været et meget udbytterigt besøg du har haft.. Og super at høre at det kan rettes op.. Hun kommer jo først til mig 12. juni, hvilket vil sige en måneds ventetid, men nu er min hest jo heller ik ligefrem akut skadet eller noget, men bare en "fornemmelse" jeg har.. Jeg fik svar på mail ca 3 dage efter jeg skrev til hende.. Held og lykke til jer der får besøg af hende imorgen..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Malene |
|
|
Jamen så er hun ved mig lige inden dig. Hun skulle meget gerne droppe ind oppe ved mig ved 12tiden. Glæder mig så meget, og tør ikke lade hende se mine sadler , da jeg udemærket godt ved at de skal ud, også grunden til jeg kun har longeret det sidste stykke tid, men det holder jo heller ikke. Jeg skrev også en mail til hende og fik svar om aftenen, og det var også ca 14ugers vente tid, inc pinse m.m.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sadler |
|
|
Uhh ha - mon ikke der er mange der har det sådan med deres sadler! Men så er du da forberedt på dommen. Jeg går og venter på at min nye sadel skal komme, så Rikke kan tjekke den idag - men den skulle også ha været der da hun var her for 6 uger siden, så skal nok ikke sætte forventningerne for højt op! Glæder mig rigtig meget til at høre hvordan det er gået hos dig.
Lundschen Med Supermulerne Winthers Windsor og La Belle Hjemmekåring (DV) arrangeres ved Aalborg. Omkring sept./okt. Kontakt mig for nærmere information.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg skal.. |
|
|
også have Rikke forbi og kigge sadel til min 4 års. Den hun går med nu passer hende fint ifølge Rikke, men den er totalt elendig for mig at sidde i, så hun skal hjælpe mig med at finde en anden slags. Men nu er hun heldigvis min veninde, så jeg snyder foran i køen 
Mvh Line Feriehus ved Malaga udlejes, skriv for yderligere info
Den som aldrig laver fejl, laver som regel slet ingenting
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ingen overskrift |
|
|
Åhhh nu er jeg lige kommet hjem, og vil starte med at sige undskyld til Malene fordi Rikke kom forsent til dig, for hun var ikke kørt fra mig, d hun skulle være ved dig, og der er lige en halvtimes kørelse... Ups, men hun var ved mig til tiden, også var jeg der så 2min forsent selv... Nå men hvor er det vildt at se på. Starter vi fra mulen af, så var hun meget skæv i nakken, og lidt låst i anden og tredje hvivel, flere låste ømme punkter i ryggen, som bevirkede, at da Rikke satte en finger i bugen på hende, skete der intet op af...Hmmm. Og så sad hendes skulderblade fast, og hoften var godt skæv. Men Rikke fik rykket hende godt og grundigt på plads, og til sidst ville Losse ikke rigtig være med mere, men der var alle de stor ting også sat på plads, så nu skal hun gøres smidig, inden hun kan sætte de sidste ting på plads, så nu har vi fået et genoptræningsprogram, og en masse stræk øvelser, men til at starte med, skal hun lige have 4dages fri, også kommer Rikke igen om 10uger. Og begge sadler dumpede som forventet, men den ene ikke så voldsom som forventet. Med en kile kan den godt bruges indtil bedre er fundet. Malene du må også lige huske at opdatere os. Var Vivi med dig ude? synes jeg Rikke sagde?!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Altså... |
|
|
Ja, Sarah altså - hvad ligner det, sådan at forsinke Rikke når hun skal ud til mig  Det var da alligevel en del ting hun fik rettet - Godt du fik Rikke ud  Her gik det bare super. Grå havde forbedret sig rigtig godt siden sidst, og nu fik han rettet det hele helt på plads  Så nu skal vi igang med at ride og få bygget endnu mere muskulatur op, indtil Rikke kommer igen om 4 måneder. Ja, Vivi var med... Hun har masseret Grå nogle gange nu, og ville rigtig gerne være med til behandlingen - Så nu ved hun præcis hvor der skal sættes ind næste gang hun kommer.. Så skønt! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tid til mig! |
|
|
Så fik jeg også bestilt en tid hos Rikke - 10. juni, så det bliver rigtig spændende!! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hvordan |
|
|
Jeg overvejer at få en kiroprakter til at se på min hest - og kan forstå på det hele at det er Rikke jeg skal vælge. Men hvad så - kører hun ud til en eller skal man flytte hesten (det har jeg desværre ikke mulighed for)?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvor er det |
|
|
Hun kører i Viborg, århus og aalborg i jylland. Så er du inden for de områder, så kører hun ud til dig. Du kan se hvilke dage hun er hvor, på hendes hjemmeside.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mange tak |
|
|
Jeg kan ikke se hvornår hun kører fra Viborg? Har været inde på hjemmesiden, men kan kun se ålborg og kbh. Jeg bor 15 km nord for viborg.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmm... |
|
|
Nå nu fandt jeg det. men hun har ingen tider ledige. Nogen der kan anbefale en anden?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| et ringere alternativ |
|
|
Jeg vil starte med at sige, at efter at have brugt rikke, så er alle andre anden rangs. Men der to kiro ved Per Bottke i Ullits, som er ok. Men hvis du har tid til det, så vil jeg nu stadig vente på rikke. Så vidt jeg kan se så burde der være mulighed måske d. 26. maj, prøv da at høre hende.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Her støtter jeg Anne! |
|
|
Jeg ville også vente, hvis det er muligt at få besøg af netop Rikke. 
Penge kan gives ud på mange måder, men jeg giver dem gerne til Rikke!  mvh LGI
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tak for hjælpen |
|
|
Så har jeg skrevet til Rikke om hun kan komme forbi, når hun er i Ålborg (selvom det så blir lidt dyrt).... mvh Tine
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| er ikke dyr |
|
|
Hun er absolut ikke dyrer end de andre, de andre vi har her oppe bliver i hvert tilfælde noget dyre, og der får du kun en mundtlig besked om hvad du så skal bagefter, hvor rikke tegner og fortæller og udeler brochuere, og fortæller dig hvad du skal for at genoptræne optimalt. Så det er ikke ved at vælge rikke det bliver dyrt, det er det at du skal have en ud der er dyrt. jeg kom af med 1000kr ligeud for det hele.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Helt gal.. |
20-05-2008 14:49 |
|
Ja, nu er den helt gal med Sugars højre bagben, så hun kommer i røntgen på fredag.. Så må vi bare håbe på nogle positive billeder, selvom min dyrlæge siger jeg nok ikk skal sætte mine forhåbninger alt for højt :-S Men så kan jeg vel lisså godt tage billederne med, når rikke kommer.. Og så er der vel højst sansynligt også endnu mere (evt skævhed) at rette på, når hun lige pt ikke støtter ordentligt på benet.. Men jeg kom lige tl at tænke på hvordan man gør mht betaling.. Betaler man kontant (og i såfald, hvor mange mønter er det nødvendigt at ha på lager?), tager hun Dankort eller sender hun bare en regning efterfølgende?
Venlig Hilsen Sascha *KRYDS FINGRE FOR MIT SUGAR-DYR*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Rikke... |
|
|
.. giver dig en regning, som du så efterfølgende skal betale v. kontooverførsel. HUSK at skrive jeres reningsnummer på overførslen. Vi krydser finger, og hvad der ellers kan krydses for dig og din hyp 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hu lavede |
|
|
Du kan betale hende på stedet, 900kr. + 3kr pr.km, ellers skriver hun en regning, som du så får med hjem med det samme. Men lyder da ikke godt med hyppens ben, håber det går godt i røntgen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hvor er det bare |
|
|
en fed tråd at læse, at i alle har så gode erfaringer med Rikke... og jeg kan se at min hypper slet ikke var så skadet, som nogle af jeres, fordi hun "kun" var skæv i bækkenet efter et fald... og mine sadler er gode den ene blev omstoppet lidt efter mit eget valg. men kun fordi jeg mener ulden skal skiftes hvert 2. år... men en dejlig tråd at læse... 
Sagde Janne der bare har en helt fantastisk stjernehest... Medlem af klubben for brune heste med hvide pletter  Tak for en god debat i høflig tone 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| til sarah |
|
|
Jo det er dyrt for mig at få hende ud fra Ålborg - jeg bor ved Viborg, så det ville da være det billigste at få hende ud derfra. Nu skal jeg jo betale for 100 km ekstra (går ud fra man betaler hver vej). Det er 300 kr og også penge i mit univers...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jep..... |
|
|
men lige nøjagtigt i rikkes tilfælde, så er der meget mere end 300,- forskel på kvaliteten af det hun laver, i forhold til andre jeg kender. Jeg har bestemt ikke for mange penge, men jeg ville hellere betale det dobbelte til rikke, end bruge en af de andre.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| en gang til |
|
|
Jeg prøver lige at forklare en gang til. Jeg bor ved Viborg og derfor er det dyere for mig at få hende ud fra Ålborg. Jeg snakker ikke om andre, men om samme "produkt". Jeg har ikke noget imod at betale for Rikke - men synes det er træls at skal betale ekstra fordi hun kører fra en anden by.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Det er forstået! |
|
|
Ligesom andre der benytter Rikke, af brugere her på HN, er vi også fra Viborg.  Og jeg må erkende at jeg ikke finder Rikkes kørsels honorar ublu, og slet ikke i samligning med hvad mine dyrlæger tager i honorarer, selvom de ikke køre så langt til mig/os, på en planlagt tur. Jeps! jeg er uden arbejde og kan ikke tage hvilket som helst job. Samtidig har jeg en alvorligt skadet hest, så jeg ved bestemt godt hvordan det er når pengene er små, eller rettere "fosser ud af statskassen".  mvh LGI
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Glad.... |
|
|
Jeg er bare glad for at hun kommer i mit område, hun indskrænker sit geografiske område, så hurra for at bo i viborg og ikke længere syd på 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja men det er så ca |
|
|
den pris vi betaler for de alternativer vi har her, også kørsel oven i, også skal de tit lige luske et eller andet i dem også, og eftersom jeg giver 150kr i kørsel for 30km ved dyrlægen, så må det jo være mindst lige så meget som Rikkes kørsel. Men nu er der jo også nærmest kommet monopol på dyrlæger her oppe, så det hjælper jo ikke! Tror ikke jeg ville kunne få det gjort for under 2000kr. og for de penge medfølger der jo så ikke Rikke sgrundige vejledning. Men hun skal jo have sin kørsel dækket på en eller anden måde, og hun tager da mindre end statens sats i forhold til kørepenge. Selvfølgelig er det træls for dem der bor lidt længere væk fra hvor hun kører, men til gengæld skal i betale mindre for andre ting. Der bliver jo ikke kortere at køre for hende, fordi i ikke har råd til det.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sadelmagere... |
LineFedders |
29-05-2008 14:19 |
|
Der bliver nævnt et par sadelmagere her i tråden... og jeg ville enormt gerne bede rigtig, rigtig pænt om en PB med navne, for jeg står og skal ha' noget ny sadel til hesten. Fik anbefalet Michael Brodie fra Århus, men hvis der er et dygtigt alternativ i Nordjylland, så ville det være bare lidt nemmere. Havde massør ude i dag, og hold da kæft, hvor er jeg flov over at have overset de ømheder, min hest har fået som følge af en dårligt tilpasset sadel, der nærmest har ligget og vippet frem og tilbage. Spændende tråd! /Line
Distancenovicerne Askari & Line, og Pompadeur - højtelsket ædemaskine
"Everybody's gotta end up somewhere, I'm just taking my time to get there" - Tina Dickow
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja..... |
|
|
Hmmm det er ikke Rikkes priser jeg synes er urimelig, men dropper at forklare. Anne forstår mig, så det må være godt nok... ggg Jeg fik alligevel Rikke til at komme fra Viborg og hun kommer her d. 9. juli, så hvis andre mangler hende kan i nok få tid der (det er ikke langt ud på hjemmesiden endnu). Gruer for at hun kaserer mine sadler, især den ene som er helt ny og jeg ikke synes ligger helt ok. Af samme grund rider jeg ikke i den, desværre. Line - jeg har kun brugt Brodie, han er rigtig dygtig. mvh Tine
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sugars bagben.. |
29-05-2008 15:53 |
|
Det gik ikke så godt med Sugars ben, da dyrlægen var ude at kigge.. Det viste sig at hun efter et par minutter bliver uren på begge bagben udvendig på bøjet spor (longe) Og efter bøjeprøve var hun halt på dem begge.. Det er bare noget møg! Røntgenbillederne er eksperterne igang med at kigge på, men det tyder på forkalkninger.. Hvilket var noget værre end jeg havde forventet.. Men nu må vi se, forventer svar i løbet af aftenen.. Nu ved jeg så bare ikk om jeg overhovedet har brug for min aftale med Rikke, men vil lie afvente og høre dyrlægernes dom..
Venlig Hilsen Sascha *Hvad skal der nu ske med mit lille Sugar-dyr?* *Hest lånes i Nordjylland*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| stakkels jer! |
|
|
Det er da enormt trist at høre. Så må vi jo igang med at krydse fingre
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Rikke.... |
|
|
Så har vi haft besøg af Rikke, hun er godt nok helt utrolig dygtig og jeg er meget glad for vi fik hende ud! Ponyen har vist haft et hårdere liv end først regnet, men sådan er det jo sommetider, nu bliver den rettet ud og hold op hvor tror jeg den bliver super fin når den er klar igen  Rikke kommer igen om 12-18 uger og vi glæder os!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Denne uge.. |
10-06-2008 13:55 |
|
Nu er der kun 2 dage til Rikke kommer ud til mig, og kan slet ikk vente.. Det viste sig at urenheden kom af 2 små overben, et på hver af bagbenes griffelben.. Hun blir nu behandlet med binyrebark, for at se om det kan hjælpe, og får så lange gamacher på på fold, så hun ikke sparker sig yderligere.. Dyrlægen siger at grunden til at hun slår sig selv med bagbenene muligvis er lidt stivhed i ryggen/krydset, så nu er det jo endnu vigtigere at få Rikke ud.. Og Ihh hvor jeg glæder mig.. Overben er jo slet ikk så slemt som vi først havde troet.. Og de skulle gerne være opdaget i tide, så chancerne ser okay ud..
Venlig Hilsen Sascha *Nu skal Sugar dyret bare se af at komme på benene igen*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dejligt |
|
|
Trine - jeg havde også frygtelig dårlig samvittighed overfor min hest, efter jeg havde haft rikke ude første gang. Hvor er man egentlig uvidende som hesteejer!!! Sascha - hvor dejligt. Så virkede de krydsede fingre jo Nu er jeg spændt på hvad rikke siger om hende
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dårlig samvittighed |
|
|
Anne: Dårlig samvittighed havde jeg egentlig ikke, det er en pony vi har købt fra hestehandler, og jeg vidste godt at den har haft væltet rundt nogle gange hos en anden hestehandler (og temmelig sikkert i tyskland/holland også), så nogle knubs må den have fået med i farten. Men jeg havde godt nok ondt af ponyen, for hold op nogle skader den har fået bla. i ryggen af sadel, forståeligt ponyen har haft "gjordkramper" !!! Skaderne er jo så "helet" men har jo gjort den søde og stakkels pony vind og skæv (sikkert sammen med de fald den har haft).. Hos os har den bare gået og hygget (og redet ganske let uden sadel uden problemer), da den egentlig "bare" er indkøbt som avlshoppe (fine papirer). Men man får godt nok ondt af den lille pruhhest, det er jo ikke dens skyld. Så nu glæder vi os til næste gang Rikke kommer, mon ikke der kan graves en pony mere frem der kunne trænge til at blive tjekket (det skader jo ikke!!), for dygtig - dét er hun helt bestemt!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| dagen idag.. |
12-06-2008 21:07 |
|
Pyhh, det var noget af en omgang, men hvor er jeg dog glad for at jeg fik hende ud.. Den var HELT gal hele vejen: nakke-skulder-ryg-hofte-hale Men hun siger at det er godt at jeg har trænet hende så blidt som jeg har, så det skulle være til at rette op på igen.. Og at når hun bliver helt rettet, så hun kan sætte muskler de rigtige steder bliver hun en meget smuk og harmonisk hest og at hun er et fund til de penge jeg har givet for hende.. -Det var i mine øjne rigtige fine ord fra hende.. Begge mine dyrt indkøbte sadler blev kasseret.. Men hun sagde at i min situation (min kæreste og jeg er lige gået fra hinanden, så er hjemløs og ejer ikke andet end min hest, som er højt forgældet) kan jeg godt bruge min dressursadel i en kort periode og så længe vi kun skridter med et korrektions underlag.. Jeg fik også et genoptræningsprogram, men det skal lige gennemgåes af dyrlæen inden jeg går igang for at se om hendes bagben kan holde til det nu, eller om det skal vente lidt endnu.. Men jeg skulle begynde at træne hende i versade og traversade.. Det skal nok blive morsomt, for så langt er hun jo slet ikk nået i tilridning endnu.. Men hun foreslog at jeg gjorde det fra jorden.. Smeden fik en ordentlig balle for hendes uens forhove, men det havde jeg forventet.. Jeg sagde til hende at jeg havde vildt dårlig samvittighed over at ha behandlet min hest så dårligt, men hun sagde så at hun havde set det der var værre, og at de skader Sugar har, stammer fra før jeg fik hende.. Kunne heller ikk forstå det, da jeg jo har været VIRKELIG påpasselig med at træne hende i at bruge kropen rigtigt.. Men det er jo klart at hun har haft svært ved med alle de spændinger, myoser og låsninger.. Stakkels min lille pruhhest.. Men en KÆMPE TAK til alle jer her fra HN for at anbefale mig Rikke.. 
Venlig Hilsen Sascha *Nu skal Sugar dyret bare se af at komme på benene igen*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej Sascha! |
|
|
Din hest er heldig med at du er tålmodig, bla. til at kunne "overse" ventetiden på Rikkes besøg, for det kan føles som evigheder, hvilket jeg kan skrive under på.  Ærgeligt med dine sadler, men forhåbenlig kan de veksles med en "perfekt" sadel til hesten på et tidspunkt. Jeg krydser fingre og håber det bedste for Sugar og dig. Forhåbenlig skriver du senere hvordan det går jer. mvh LGI
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bummelum |
|
|
Jeg har også brugt Rikke, og hun er fantastisk. har haft 4 dyrlæger på Canne og alle sagde at han intet fejlede og at hans ryg nok skulle komme med op når han stoppede med at vokse... han brugte sig totalt forkert. da rikke kom, så hun ham i 2 min og sagde... tja.... det er jo ikke så godt. nakken var slået 5 cm skæv, ryggen hofte og skuldre var låst og reagerede ikke på reflekser.' efter rikkes behandlinger har jeg fået en ny hest:-) Her er han før rikkes behandling bliver stadig eddertosset når jeg ser dette billederne.... hvordan kunne dyrlægerne, og så hele 4 sige at denne hest ikke fejlede et eller andet... prøv lige at se ham....   Sådan her ser han heldigvis ud i dag efter 3 behandlinger hos Rikke, gudske tak og lov for at hun findes og gad at lytte til at jeg virkelig mente der var noget alvorligt galt med lille Canne  
Husk vores Nørresundby Bank Dressur Cup i Tylstrup Rideklub med 1. kvaliffikationsrunde den 29-30 marts med 2. kvaliffikationsrunde den 2-3 August
samt FINALE den 11-12 Oktober Fede præmier
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dyrlægeuddannet? |
Trine Thomsen |
23-06-2008 20:39 |
|
Af hensyn til forsikringen - er Rikke uddannet dyrlæge? Har I evt. en hjemmesideadr?  Mvh Trine
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ahh, der var den... |
Trine Thomsen |
23-06-2008 20:46 |
|
Ahh, så lige webadr. i 2. svar  Mvh Trine
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Rikke er |
|
|
ikke dyrlæge uddannet. Prøv evt at høre Rikke, for så vidt jeg ved samarbejder hun forsat med dyrlæge Jørgen Falck Rønne på Sjælland, og har endvidere talt om et muligt samarbejde med en jysk dyrlæge, eller en anden løsning med registering på samme vis som dyrlægerne, af hensyn til "vores" forsikringsselskaber, men jeg kan ikke fortælle hvordan, eller om den ordning er "brugbar" pt. mvh LGI
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|