Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Campingvogn
Forfatter: 
Dato:  27-04-2008 17:29

Jeg overvejer at købe en campingvogn .. max 30000 kr.

Total vægt 950 kg

Er der nogen af jer der ved et godt mærke eller hvad man bestemt ikke skal købe ?

Vil havde at der er wc i og ikke ældre end 1997

Tror i det er muligt at finde sådan en ?

Hvad er prisen på forsikring ca. ? og hvad kommer der ellers af udgifter ?

Har kikket hele dagen i går og i dag og syntes det er rigtig svært …

Håber på alle de gode råd i kan give mig

Tak

0
0
Svar på denne tråd

Lidt kan
Forfatter: 
Dato:  27-04-2008 18:00

jeg da hjælpe med, det er ikke lovpligtigt at have forsikring på en campingvogn, men en god ide at have det alligevel. Det er omkring 1000kr pr år.

Så skal den jo omregistreres og synes ved ejerskifte.

Dertil kommer der at man på de forskellige pladser jo skal betale for el og de vil meget gerne sælge dig en el-måler, men er du smart så henter du en på et energi-center, det er noget billigere.

Så er der campingpas på 90 kr og så selvfølgelig pladsprisen og den svinger fra 5000kr og op til 35000kr for helårspladser.

0
0
Svar på denne tråd

campingvogn
Forfatter: 
Dato:  27-04-2008 18:00

Du skal gå uden om de ældre adria. De har tildens til at blive utætte. Da vi sidste år bestemte os for at købe campingvogn, så på billigere vogne, men endte med en adria med 3 køjer fra 2005. En super dejlig vogn med alt det plads vi skal bruge.

Vi ville have en hvor køkkenet vendte væk fra forteltet, da det er træls at osen kommer ud i forteltet. Vores toilet bruger vi aldrig - kun til opbevaring af vasketøj og jakker. Alle campingpladser har gode toiletforhold, så vi gider ikke det kemitoilet som skal tømmes.

Forsikring og vægtafgift på vores vogn som har 1300 kg total er ca. 2500.

Katrine

0
0
Svar på denne tråd

Toilet...
Forfatter: 
Dato:  27-04-2008 18:26

Personligt gad jeg ikke bruge det toilet der er i vognen, - stortset alle pladser i dag har nogle yderst fine toilethuse man kan bruge! :)

Min mor har en gammel Sprite, - den er over 30 år gammel og fungere stadig upåklageligt. Hun gav 2500kr for den, og de er troligt afsted 2-4 gange årligt.

- En gang om året smutter jeg med til Jesperhus.

Bare for at nævne at de ikke behøves at være nye og superfancy, - de gamle kan sgi endnu! ;-)

Mvh. Julie Rollo

- Jeg ved ikke alt, jeg har bare en mening om alt...

| Krogens.com - opdræt af marsvin | RolloPigen.dk - min hjemmeside |

0
0
Svar på denne tråd

Tak...
Forfatter: 
Dato:  27-04-2008 19:45

Dejligt at høre fra jer med gode erfaringer !!

Bilen jeg har må kun total køre med 950 kg så vognen skal ikke være stor.(3 sovepladser)

Lidt sjovt med det wc .. jeg var sikke på at det var noget man ville bruge hele tiden.

Vil gerne høre fra flere ?

Adria har jeg set meget på .. syntes ikke rigtig der er andre som ikke vejer så lidt??

0
0
Svar på denne tråd

Saamali
Forfatter: 
Dato:  27-04-2008 20:58

Vi bruger vores toilet ganske normalt, det fungere perfekt Vi har også brusebad i vores, det er totalt top....

Adria og fugt er en skrøne. Ikke at det ikke har været der, men det har det i alle mærker.

Adriaen er god, da det er den fysisk letteste vogn du kan få, derfor er den meget brugt, da mange ikke må trække vildt meget.

Det er ganske fint, at købe en brugt Adria. Det eneste du skal sørge for er, og det er komplet lige meget hvilket mærke du køber, så skal du lade den fugtteste.

Den fugttest fortæller, om der er fugt i den pt. Er der ikke det, så skal du være uheldig, hvis du får det de kommende år. Der går ikke "lige pludselig" hul i en vogn.

Jeg kan ikke helt blive enig med mig selv om, om det er fornuftigt at købe en vogn, som sælger har fugttestet. Skulle jeg i dag købe brugt vogn (købte ny sidste år, så det skal jeg ikke) ville jeg nok kræve i slutsedlen, at jeg havde eks 14 dage til at lade vognen fugtteste i, og gik den ikke igennem, så gik handlen tilbage....

Spørg endelig, hvis du har andre spørgsmål

Hilsen Vibeke, højt fra Nord

Verden er da skøn, når man tuller rundt og passer sine dyr

www.mellemhaven.dk

0
0
Svar på denne tråd

Vi har en gammel..
Forfatter: 
Dato:  28-04-2008 11:56

... Dethleffs (1998). Den er vi mægtig glade for. Dethleffs har ofte mere skabsplads end visse andre mærker (har vi hørt) og vi kan da også stuve alt vores @!#$-pak af vejen. Til den har vi et Isabella Penta fortelt (det er et ekstra stort ét) og et solsejl.

Vi har også toilet i vores - og det fungerer fint som oplagringsplads for en kuffertgrill og en petroleumsovn (til forteltet) :) Vi har aldrig haft brug for toilettet - heller ikke på stævnepladserne. Vi vil hellere stå op om natten og gå op i toiletvognen, end vi vil tømme toilettet når vi kommer hjem

Hilsen Sif

Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt

Har du fjordhest? Er du under 18? Se TIKA Junior Cup

0
0
Svar på denne tråd

Hymer Swing
Forfatter: 
Dato:  29-04-2008 09:23

Vi har en Hymer Swing og vi er super glade for den.

Den fungere med alt og er en vogn man kan bruge også om vinteren da den er super isoleret.

Vi har toilet i vores og vi bruger det hvis det regner eller er koldt når vi er i DK og så bruger vi det på vej sydpå i stedet for at betale 1 Euro pr. person - hver gang man skal af med noget på et offentligt toilet.

/Lisbet

Når man endelig når toppen af samfundets stige - finder man ud af at den står op ad den forkerte mur....

0
0
Svar på denne tråd

jeg har en Burstner
Forfatter: 
Dato:  01-05-2008 07:56

hej jeg har en Burstner 3901 fra 1985 den er som ny har boet i den imens jeg fik renoveret mit hus så nu er den til salg den har jeg været rigtigt glad for der er 3 sove pladser, Isabella Amabasador fortelt, Bad/toilet, TV-antenne, Køl/frys osv.

den det hele kan køre på gas/el/12 w batt.

også har den en total vægt på 850 kg.

jeg troe også at jeg ville havde en der ikke var så gammel men der findes mange pæne og velholdte vongen som har stået inde om vinteren eller bare er passet godt på min var et fund syntes jeg.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider