Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

urtepencil -- hjælp.
Forfatter: 
Dato:  24-04-2008 14:46

Jeg har hørt at urtepencil skulle være rigtig godt mod snot ved heste

Men hvor meget skal en hest på 500 kg have og hvordan giver man det, det er jo kapsler, så skal de åbnes ??? eller hvad.

Kom frit frem med alle jeres gode erfaringer

På forhånd tak..

Sagde Jane Pedersen

Lev som om du skulle dø i morgen, lær som om du skulle leve for evigt.

Gandhi.

0
0
Svar på denne tråd

Tja, min
Forfatter: 
Dato:  24-04-2008 15:15

hund fik det mod betændelse i ørene, for hun kan ikke tåle det vi får ved dyrlægen mod det, så derfor skulle urtepencil prøves, det tog det også, helt uden at det blev slemt.

Hun fik 2 om dagen, vejer 8 kg, så HVIS det kan sammenlignes direkte så skal hesten have 125 stk om dagen....

Det vil sige når du er færdig med at åbne kapsler for den ene dag kan du begynde på næste dags ration.....

Af samme grund opgav jeg til heste.. De koster en halv krig og jeg tror man skal op i temmelig mange kapsler for at det virker...

Jeg tror heller ikke hestene guffer det i sig hvis ikke man åbner kapslerne, men det er jo forskelligt heste imellem...

God bedring, hvis du prøver med det her, så kom gerne med en opdatering omkring hvor mange du gav

De venligste hilsner Marie...

www.sandersvig.dk

0
0
Svar på denne tråd

hej marie
Forfatter: 
Dato:  24-04-2008 15:50

ja det lyder jo lidt vildt så blir jeg jo aldrig færdig.

andre der har gode råd ?????

Sagde Jane Pedersen

Lev som om du skulle dø i morgen, lær som om du skulle leve for evigt.

Gandhi.

0
0
Svar på denne tråd

Rød solhat
Forfatter: 
Dato:  24-04-2008 17:21

men ved ikke hvor meget en hest skal have.

De venligste hilsner Marie...

www.sandersvig.dk

0
0
Svar på denne tråd

De der kapsler
Forfatter: 
Dato:  24-04-2008 17:50

- er ofte lavet af gelatine, så ja jeg tror også det er en god idé at åbne dem hvis man endelig skal eksperimentere...

Hvilket jeg nu personligt ikke ville turde, uden vejledning fra nogen der vidste noget om det - der er trods alt forskel på mennesker, hunde og heste

Jeg ved at Eva Lydekin-Olsen er en rigtig haj til naturmedicin, men hun færdes vist ikke herinde mere - men hun læser på dressageinharmony. Så hvis du stiller dit spørgsmål dér kan det være hun svarer?

Men god bedring til hesten!

I

0
0
Svar på denne tråd

urtepencil
Forfatter: 
Dato:  24-04-2008 22:56

Du kan købe Urtepencil som rent pulver.

Jeg har brugt det for en del år siden. Mener at jeg købte det hos matas. De skulle så bare bestille det hjem til mig, da de ikke havde det i butikken.

Mvh Cirkeline

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider