Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Anbefal western-sadel-mærker
Forfatter: 
Dato:  23-04-2008 00:22

som ny i western-verdenen er der mange ting at forholde sig til. Min hest skal bl.a. have sin egen western-sadel og jeg har da også fået anbefalet en superlækker sadel. Men jeg syntes at 12000 er lige i overkanten til en spritny sadel, når jeg ikke ved om det er noget jeg vil fortsætte med.

så jeg kigger selvfølgelig på brugte sadler rundt omkring, men har aldeles ikke styr på de forskellige mærker og kvaliteten af disse. Jeg er klar over at man får hvad man betaler for og at det nok ikke er en 2000 kroners sadel som skal mellem mig og min hest - for hestens skyld...

western-folk... oplys mig... hvilke mærker kan med fordel købes brugt til nogle fornuftige penge (omkring fem-otte tusinde) og hvilke mærker skal man holde sig fra?

Jeg kan tilføje at det er en sadel fra Frinta som jeg har fået anbefalet og min hest skal have en FQ-bom. Min egen popo kan være i en 15 tommers.

0
0
Svar på denne tråd

Mærker
Forfatter: 
Dato:  23-04-2008 08:47

Hej Pia

De fleste brugte sadler på markedet er Circle Y.

Disse er gode kvalitets sadler der holder i mange år. Du skal dog være opmærksom på at en full quarter bom hos Circle Y er lidt til den smalle side i forhold til andre mærker, så det er ikke sikkert at sådan et mærke vil passe din hest.

Men her er et par mærker som jeg ikke ville være bange for at købe:

Circle Y

Billy Cook

Diamond

Continental

Dale Chavez

Garland

Frinta

Held og lykke med sadeljagten.

Mia

Hende der lever og ånder for Western Pleasure :-)
www.mia-haugsted.dk
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider