Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Århus - hvad anbefaler I (menneske)
Forfatter: 
Dato:  21-04-2008 09:34

Da jeg står og skal flytte til til Århus inden så længe, er jeg interesseret i at høre nærmere om lidt forskellige ting. Mange af tingene bliver opdaget på egen hånd, men det er altid rart at have de positive/negative udtalelser i mente.

Jeg søger alt fra Gode frisører, spisesteder, løberuter, gå-i-byen-steder mm. Og en virkelig vigtig ting - et godt sushisted

Ingen begrænsninger - jeg er lutter øre :-) Jeg kender ikke byen så godt, men glæder mig til at komme til Jylland - jeg har altid vidst, at jeg skulle til Århus en dag!

Fyr løs med forslag.

Mvh. Juliette

Lejlighed eller rækkehus søges i Århus eller omegn (max 5-6km fra C). Gerne tilladelse til Husdyr. Skriv på PB

Bedækning ved

Perseus , Shulay Gold fever , Dalí SS og Shaklan Ibn Saskatoon

0
0
Svar på denne tråd

1234567
Forfatter: 
Dato:  22-04-2008 14:26

Hejsa...

Jeg kan starte med det der vigtige sushisted. Mener der ligger en restaurant der hedder Soja (eller noget der minder om) i nærheden af bruuns galleri. Har selv spist der en gang, men det var første gang jeg fik sushi, så havde ikke noget at sammenligne med. Men de garvede sagde at det var rigtig godt:-)

Selv løber jeg i risskov. Der er to løberuter. En rød, som jeg mener er 3,3 km og en gul, der er 4,7 km. Stierne er gode og tørre, og så er der en fantastisk udsigt over vandet. Ellers er der også skoven ude ved moesgård. Jeg foretrækker dog riiskov, men det afhænger vel af, hvor man bor.

Mht byturer, så er jeg nok ved at være lidt for kedelig til at give gode råd:-) Men sidst jeg var på en impulsiv bytur, var jeg på Heidis Bierstube, og det var hylende morsomt. Har også hørt ude i byen, at det er der det sker:-)Det ligger ved siden af social club, som er et diskotek for studerende.

Håber du kan bruge det...

Mvh Louise

0
0
Svar på denne tråd

anbefalinger
Forfatter: 
Dato:  22-04-2008 15:27

Jeg kan anbefale min frisør. Hun arbejder hos brobjergcenterets frisør og hedder Birgitte. Hun er rigtig god til at lytte til hvad man ønsker.

Ang. spisesteder, så kan jeg anbefale Marco Polo Restaurant som ligger i vestergade. Det er en god og huggelig italiensk restaurant (ikke pizza).

Derudover kan jeg give de varmeste anbefalinger til Anette's sandwich, hvis det er en hurtig sandwich du er interesseret i; Lækkert groft brød, gode råvarer og så er de ikke sølet ind i diverse creme fraise-dressinger .... mums :-)

Hvis du skal have en ny tandlæge, kan jeg anbefale der hvor min mor er ansat som tandplejer. Den ligger lige midt i centrum, og har nogle gode og behagelige lokaler og ansatte ;-)

Kender måske en der har et hus til leje ca. 8 km. nord for centrum. Men det er selvfølgelig ikke helt billigt :-)

Skriv en PB hvis du er interesseret i nærmere information)

Vh. Christina

Seit Foto : www.123hjemmeside.dk/seit-foto

Klipning af heste tilbydes i Århus og omegn

Fotografering tilbydes i Århus og omegn (østjylland) se hjemmeside.

0
0
Svar på denne tråd

svar på besked
Forfatter: 
Dato:  28-04-2008 21:52

jeg kan kun anbefale frisør træholt som har forretning i storcenter nord og ved viby J

de er kanon dygtige og har altid næsen mod stil og mode

0
0
Svar på denne tråd

Jeg....
Forfatter: 
Dato:  28-04-2008 22:29

..hopper lige med som lytter her!

Flytter selv til Risskov pr. 1 Sep. Jeg skal læse til Jordbrugsteknolog i 2 år deroppe, og glæder mig til at bo i en større by, men vil også gerne høre mere om Århus og hvad der kan anbefales...

Mvh. Anne Mette

Livet er en fest, når man sidder på en Fjordhest!!

Tjek min hjemmeside
WWW.123hjemmeside.dk/AnneMS

Tænk ikke for andre, deres hjerner skrumper, og din eksploderer

0
0
Svar på denne tråd

Fra en indfødt...
Forfatter: 
Dato:  28-04-2008 23:05

Jeg elsker Århus, er født og opvokset her og har lige boet i Paris en overgang, men jeg måtte jo hjem til Århus igen :-)

First things first: Sushi! Desværre er der ikke det store udbud mht. sushi. Der er et par stykker, og det bedste jeg har fået, har været fra det sted, der ligger på skovvejen. Soya er også ok, men ikke fantastisk.

Af andre spisesteder kan jeg anbefale Mekong ved nørreport, hvis man er til thai og vietnamesisk. Ejerne er vietnamesere og så søde. Maden er rigtig lækker og uhørt billig.

Der er også en lille kinesisk i nørregade, der hedder wok square. Det er godt nok lidt tid siden, jeg har været der, men det var godt, og det kostede 38 kr for et pænt stort måltid - jeg kunne i hvert fald ikke spise op.

Og så er der selvfølgelig Shawarma Bar, som man SKAL prøve. Den ligger i guldsmedgade over for Føtex. Specielt efter en bytur!

Jeg går egentlig sjældent i byen, men som regel bliver det på Herr Bartells ved åen, som laver rigtig gode cocktails, eller på min og min kærestes egen bar, Lecoq, som ligger i Graven. Hvis jeg lige skulle gøre lidt reklame, så er der bar i den ene del og restaurant i den anden - jeg synes i hvert fald, at vi laver rigtig god mad til en god pris :-)

Jeg gør heller ikke så meget i løbeture ;-) men Risskov er god. Nu bor jeg også lige ved siden af.

Det gode ved Århus, efter min mening, er, at man både har mange tilbud og muligheder i byen, og så er det nemt at komme ud af byen igen og ud til hesten, eller til stranden eller i skoven.

Håber du kommer til at synes lige så godt om Århus, som jeg gør!

Mvh

Anna

Efter 10 år uden hest kommer... Påske!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider