nu har jeg været igennem et sadelhelvede i 1 år, og det har kostet så mange penge.
Annabel er fjordhest og bred, desuden har hun tøndeform, smal om skuldrene og tyk om maven. Alt glider frem, eller kommer ikke rigtig ned på ryggen af hende.
Kieffer dur overhovedet ikke, min elskede Passier Grand Gilbert kunne heller ikke tilpasses, jeg købte så en Bates Innova, og det var den der lå bedst, men den var heller ikke bred nok, og kom ikke godt nok ned om ryggen på hende.
Da jeg kastede håndklædet i ringen, blev jeg enig med mig selv om at kontakte Heri, Jane har hjulpet mig før med en anden hest, hvor alle andre gav op.
Jeg er så også dressur rytter, for en spring sadel, flat seat, ville faktisk passe hesten bedre.
Nå, men enden på det hele blev en helt utrolig fed sadel. Spalding!
Det er et engelsk mærke og det er den lækreste forarbejdning, desuden kan kopfjernet skiftes i sadlen, så den kan tilpasses hesten. Det er dog en sadelmager der skal gøre det.
Jeg endte med en Islænder dressur sadel, de har også en alm. dressur sadel, men jeg får ondt i min gigt ryg af for dybt et sæde, derfor valgte jeg den anden. Som forøvrigt ikke ligner en islænder sadel, men bare en dressur sadel uden det dybe sæde.
Sadlen passer bare Annabel perfekt, og jeg glæder mig til den kommer hjem i brun om 3-4 uger. (De havde den i sort, men jeg vil kun have brunt)