Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

sadler til brede heste??
Forfatter: 
Dato:  09-11-2006 09:05

hej

Nogen der har erfaringer hvilke sadler, man skal kigge efter hvis hesten er bred/tyk... Jeg snakker om en sadel til en kraftig bygget haflinger.. Håber på nogen råd erfaringer...

hilsen anita

VØLUND OG BELLA DONNA

Medlem af : Discount heste og pony vanrøgternes klub : DHPV

0
0
Svar på denne tråd

hvis det er ekstremt
Forfatter: 
Dato:  09-11-2006 09:36

Så vil jeg foreslå en ridegjord og tykt tæppe indtil hesten har tabt sig lidt. Ellers skal du evt vælge en bomløs sadel www.naturhesten.dk .

For når den ændrer meget vægt fra sommer til vinter vil du risikere med en sadel med bom (hvis den bliver liggende), at du skal have den omstoppet og evt ny bomvidde. En anden ting med en rund hest er at de er svært at placere gjorden og sadlen korrekt, den tykke mave vil tvinge gjorden frem bag albuen og sadlen rutscher derved for langt frem og låser skulderen.

Ud og løb, og lad den ikke blive så rund næste sommer!!

MVH

Christina

0
0
Svar på denne tråd

samme problem
Forfatter: 
Dato:  09-11-2006 09:54

Jeg har det samme problem, blot med en ellers smart bygget DV hoppe. Den har gået på græs hele sommeren som den plejer, men fordi den nu er i fol, har den ÆDT som en gal og er blevet tromle-tyk

Her er problemet både den tykke mave, der presser sadlen fremad men også det fedt, der sidder lige bag skuldrene og nærmest fjerner det ellers udemærkede sadelleje...

Nu er det heldigvis ikke ret meget den skal rides, da den kun lige skal være ryttervant, og vi kan redde det lidt ved at lægge sadlen om et par gange undervejs, men hold da op hvor er det træls :-)

-Mia

*** Mangler din hest en dygtig rytter et par gange om ugen?? ***

Bor den i nærheden af København??

-Så vil jeg meget gerne hjælpe dig! :-)

0
0
Svar på denne tråd

ja og dyrt
Forfatter: 
Dato:  09-11-2006 10:57
Det er også dyrt at få omstoppet en sadel...
0
0
Svar på denne tråd

Butik4ben
Forfatter: 
Dato:  09-11-2006 11:09
i Gørlev har nogle sadler (læder) super lækre til lige under 3000.- Der er 3 udskiftelige kopfjern med til dem og det brede er altså helt genialt til lidt buttede heste/ponyer

Kærlig Hilsen Julie, Khidara og Sannie

0
0
Svar på denne tråd

sadel...
Forfatter: 
Dato:  10-11-2006 11:14

køb en sadel hvor kopjernet kan skiftes hvis hesten varierer meget i vægt sommer/vinter. Der er en del til salg herinde..

Tine

0
0
Svar på denne tråd

Passier..
Forfatter: 
Dato:  10-11-2006 23:31

Vi har en ekstrem bred welsh cob hoppe på 4 år. Vi købte en Passier PSL kombineret, som var i tyskland hos Passier og blive lavet meget bred så den hedder 32,5 i bomstr. ( hvis hun skulle have haft en Stubben, skulle den havde været bomstr. 38, det største de laver er 32! I øvrigt smadder irriterende at firmaerne ikke har samme tal for bomstr. Hun kunne heller ikke passe f.eks kieffer, eller wintec med det bredeste kopfjern. Da vi hendtede sadlen sagde de at de aldrig havde solgt så bred en sadel. Men den ligger supergodt og glider ikke frem, på trods af at hun ikke har noget sadelleje. Hun er 4 år og har passet den i den sene vinter sidste år gennem sommeren og nu efter hun er blevet tilredet rigtigt.

VH. Annette

ANNETTE
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  11-11-2006 08:12

nu kan jeg ikke se nogen steder at hun skriver at den svinger meget i vægten, men bare at den er bred..

nu ved jeg ikke om du søger en mærkesadel, men min erfaring med brede heste (har en jyde) er at det faktisk er no-name sadlerne der ligger bedst. en harald nyborg sadel, er den eneste jeg har fundet der har lagt ordentlig, og jeg har haft mange salder hjemme. og så skal du ha den sadel man kalder haflinger-sadlen. det er den bredest bom du kan få.

Naja :-D

Stald-Lindgaard

Jydske heste er nr.1

tilridning/undervisning-kommision tilbydes

hjemmeside:www.stald-lindgaard.com/

køb og salg af heste og ponyer.

0
0
Svar på denne tråd

dddddwwsd
Forfatter: 
Dato:  18-04-2008 12:05

Jeg leder pt. efter samme type sadel som dig og har ved at søge på nettet fundet frem til rigtig mange sadler til fornuftige priser i specielle haflinger modeller eller barefoot sadlerne som er uden bom og særligt gode til brede hestetyper. Jeg er nemlig selv ved at købe en Welsh Cob.

Prøv at se her: www.jo-po.dk/shop/ default.asp?SetLng=1&p...sp?id=2247

og her:

www.naturhesten.dk/ product_info.php?cPath...ucts_id=11 Barefoot london modellen syntes jeg selv meget om, da jeg gerne vil have en med lidt knæstøtte.

Mvh Maria

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har fundet sadlen
Forfatter: 
Dato:  18-04-2008 12:45

nu har jeg været igennem et sadelhelvede i 1 år, og det har kostet så mange penge.

Annabel er fjordhest og bred, desuden har hun tøndeform, smal om skuldrene og tyk om maven. Alt glider frem, eller kommer ikke rigtig ned på ryggen af hende.

Kieffer dur overhovedet ikke, min elskede Passier Grand Gilbert kunne heller ikke tilpasses, jeg købte så en Bates Innova, og det var den der lå bedst, men den var heller ikke bred nok, og kom ikke godt nok ned om ryggen på hende.

Da jeg kastede håndklædet i ringen, blev jeg enig med mig selv om at kontakte Heri, Jane har hjulpet mig før med en anden hest, hvor alle andre gav op.

Jeg er så også dressur rytter, for en spring sadel, flat seat, ville faktisk passe hesten bedre.

Nå, men enden på det hele blev en helt utrolig fed sadel. Spalding!

Det er et engelsk mærke og det er den lækreste forarbejdning, desuden kan kopfjernet skiftes i sadlen, så den kan tilpasses hesten. Det er dog en sadelmager der skal gøre det.

Jeg endte med en Islænder dressur sadel, de har også en alm. dressur sadel, men jeg får ondt i min gigt ryg af for dybt et sæde, derfor valgte jeg den anden. Som forøvrigt ikke ligner en islænder sadel, men bare en dressur sadel uden det dybe sæde.

Sadlen passer bare Annabel perfekt, og jeg glæder mig til den kommer hjem i brun om 3-4 uger. (De havde den i sort, men jeg vil kun have brunt)

Hilsen Mette

Det burde være en selvfølge at heste kom på fold hver dag
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  18-04-2008 16:07

Prøv med Hintemeyer eller OS.

Forskelligt købes og sælges. Se præsentation

0
0
Svar på denne tråd

Bred bom
Forfatter: 
Dato:  18-04-2008 20:46

Jeg har en veninde, som har en oldenborger også med et meget bredt sadelleje. Den har hun købt en Trainer sadel til - kan ikke lige huske modellen....

Dressursadel 17½" eller 18" købes

0
0
Svar på denne tråd

Jc sadler
Forfatter: 
Dato:  18-04-2008 22:02

Jeg har erfaring med at JC sadlerne oftest er gode til de lidt mere buttede heste. De ligger også i den prisbillige klasse omkring 5-6 tusind for ny sadle mener jeg og de er i læder.

Men vil da som udgangspunkt anbefale dig at få en sadelmager ud som kan hjælpe dig med at prøve nogle forskellige sadler.

Det der ligger kanon på andres heste ligger desværre ikke altid kanon på ens eget. Så du må prøve dig frem :-)

Venlig hilsen Heidi

Jeg kan forstå dit indlæg forkert - og så beklager jeg,

men min svar afspejler sig i min fortolkning af dit indlæg.

Ha' en rigtig god dag.

0
0
Svar på denne tråd

Breeeed
Forfatter: 
Dato:  18-04-2008 22:34

Jeg har en oldenborg med breeed ryg, og i samråd med kiropraktoren og en sadelkyndig , og ikke mindst mig selv, stod valget mellem Prestige og Amerigo, prestigen fås i en dejlig bred bom, med god plads mellem panelerne 8cm og er udviklet i samarbejde med fys og kiropraktorer.

Min numse valgte dog Amerigoen, som også lå rigtig godt på "tønden"

God jagt - det er en jungle

Anne

0
0
Svar på denne tråd

wintec
Forfatter: 
Dato:  19-04-2008 06:03

wintec har en der er designet til brede heste, en rigtig god sadel ;)

0
0
Svar på denne tråd

ALBION SADLER..
Forfatter: 
Dato:  20-04-2008 19:35

albion sadler skulle være gode til brede heste har jeg hørt..

0
0
Svar på denne tråd

Sofabordet....
Forfatter: 
Dato:  21-04-2008 14:42

Mit sofabord af en hest har en Morris & Nolan dressursadel, og en Jeremy Rudge springsadel på vej.

Ingen af de to er billige sadler, men ih hvor er jeg glad for min dressursadel!

Den ligger som limet, selv når vi drøner op og ned af skrænter og bakker på skovture flytter den sig ikke en milimeter. Jeg har selvfølgelig samme forventninger til min springsadel, nu er jeg jo blevet forvent...

Men når det er sagt synes jeg du skal få en sadelmager med på råd. Det er bestemt ikke nemt at finde en sadel til en hest str. sofabord. Til gengæld bliver alt meget nemmere når det bare duer.

Signe

0
0
Svar på denne tråd

Vi havde....
Forfatter: 
Dato:  21-04-2008 14:54

Vi havde også en tøndeformet hest - og fik anbefalet en JP Heritage med XW bom - men da farmand endelig købte sadlen til mig, blev hesten aflivet - så jeg har en helt ny sadel str tøndeform til salg hvis nogen skulle være int

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider