Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Erfaring med trense fra Hooks.
Forfatter: 
Dato:  18-04-2008 11:09

Jeg har længe ledt efter en prisvenlig trense med spænder i nakken i stedet for ved kæben, pga. allerig og et tilbagevendende sår lige hvor spænderne sidder på hovedtøjet.

I den anledning er jeg faldet over en flot og billig trense i Hooks nyeste katalog, og den overvejer jeg at købe; er der nogen der har erfaringer med holdbarehed og kvalitet, jeg er klar over at pris og kvalitet hænger sammen, og hvis der er nogen der har andre forslag til en trense hører jeg det gerne.

Trensen kan ses her:

www.hooks.se/butik/ default.asp?sidvarde=D...Width=1024

CLARIDGE HOUSE® EXCELSIOR TRENSE nr. 19.

0
0
Svar på denne tråd

Allergi og spænder
Forfatter: 
Dato:  18-04-2008 14:21

Trensen er sikkert fin, men jeg ville overveje om hesten måske er allergisk overfor spænderne. Hvis den er det hjælper det jo ikke at flytte spænderne til nakken, så vil den bare få sår der. I mange trense spænder og metal bid er der nikkel i, hvilket en del heste er allergiske overfor, med røde mundvige og sår til følge.

Fordelen ved at spænderne sidder i nakken er at du kan få en gelepad til at ligge under så spænderne ikke kommer i kontakt med huden.

Feks. den her, findes også på hööks:

0
0
Svar på denne tråd

Trine...
Forfatter: 
Dato:  18-04-2008 15:13

Hvis så bare det var nikkelallergi ...

Jeg kan ikke fidne ud af hvad det er, dyrlægen er inde over det, og står ligeledes på bar bund, dog fortalte biopsierne at det var en immulogisk allergi, og hun har fået Prednisolon kur i 30 dage. Sårene er meget følsomme over for gnub derfor ville jeg forsøge mig med at fjerne de gnidninger der kommer fra spænderne, og jeg havde slet ikke tænkt på at jeg kunne købe sådanne pads, tak for det.

Jeg har selv nikkelallergi, så det er forøvrigt testet med en af de test man kan købe på apoteket ;-)

0
0
Svar på denne tråd

Hmmm..
Forfatter: 
Dato:  18-04-2008 16:01

Jeg købte en billig men flot trense fra Hööks til min kærestes plag. Den er kun midlertidig, da han vil vokse ud af den igen.. Havde jeg skullet købe en trense der skulle holde længe og bruges meget ofte, havde jeg ikke valgt en fra hööks, for kvaliteten er derefter! Trensen sidder ikke supergodt, hullerne er for små til spænderne så den er møgbesværlig at regulere, læderet er ikke særlig god kavalitet, sygninger heller ej osv osv...

Så nej, jeg ville ikke købe en hverdagstrense i hööks - slet ikke de billigste..

Jeg er generelt rigtig glad for hööks, men trenser og sadler købes andre steder...

Mvh. Cat - Stud.med.vet

Jo mere man ved, jo mere ved man også man ikke ved - eller noget :P

0
0
Svar på denne tråd

Trine igen
Forfatter: 
Dato:  18-04-2008 18:55

Efter og have læst dit indlæg og grublet lidt, besluttede jeg at test hovedetøjet igen, og det er jo smækfuldt med nikkel!

Dyrlægen og jeg snakkede om det da hun tog biopsierne og hun mente ikke det kunne være dette da hun har to sår på den ene skulder, ca der hvor nogle heste får slidmærker efter dæknet, så jeg har ikke tjekket alle spænderne men kun kæberemmen og biddet, biddet er messing så der var ingeting, og hun døjer heller ikke med sår i mundvigerne men kæberemmen gav ikke noget resultat men da jeg testede de to spænder ved kindstykkerne skulle jeg da love for vatpinden blev lyserød!

Nu tænker jeg, ved mig selv reagere jeg hvis mine hænder er meget i vand, eller jeg sveder dem i et par plastikhandsker, og jeg er blevet anbefalet af dyrlægen og vaske sårene hver 3. dag med klohexidinsæbe, det er jo idioti!!!!

For hulan da også, tænk hvis det er noget så 'simpelt' som nikkelallergi og jeg har kæmpet med det i over et år med temmelig mange dyrlægebesøg og medikamenter...........

0
0
Svar på denne tråd

Godt tilfreds
Forfatter: 
Dato:  18-04-2008 19:10

Jeg har et par stykker fra Hööks og jeg er godt tilfreds.

Det er klart at pris og kvalitet har en sammenhæng og de får bestemt ikke samme dejlige læder i en trense derfra, som en OS trense eller noget i den stil (men det er man vel klar over).

Den ene af dem jeg har, har været brugt i ca. 1½ år. Den har både været udsat for vand (både fra regn og fra "badeture") og for sand/jord (når hesten har fået lov at rulle sig med den på) og den er stadig fin. Den købte jeg på tilbud til 30 kr

Jeg ville ikke være bekymret over at købe en trense -så længe man er klar over, at det ikke er top kvalitet og at det måske ikke er et af dem der holder de næste 20 år.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  19-04-2008 07:34

jeg har ohså købt flere trenser i hooks, de billige er også derefter, men sidst købte jeg en til 500 kr af mrk ch, de er lige så god som de dyre, super lækkert blødt læder, den er jeg glad for.

jeg håber for jer begge at det bare er nikkelallergi, det ville da være dejligt hvis du kan hjælpe den af med sårene bare ved at skifte trense.

SUCCES AFHÆNGER AF EVNEN TIL AT GÅ FRA FEJLTAGELSE TIL FEJLTAGELSE UDEN AT MISTE GNISTEN !!!!

DANSKE OLDENBORG HESTE -

KAN OG VIL

www.123hjemmeside.dk/devito-secret

VITO, VINDER MED 9 POINT TIL SHD

0
0
Svar på denne tråd

hooks..
Forfatter: 
Dato:  19-04-2008 18:16

Hej

jeg har et hovedtøj fra hooks med spænder i nakken.

det kostede vist ca 400 kr.

jeg er super glad for det og synes det holder sig pænt nok selv om det bliver brugt næsten hver dag og ikke bliver passet som det burde

hilsen Lene

0
0
Svar på denne tråd

Jeg...
Forfatter: 
Dato:  20-04-2008 14:18

har også det fra Hööks med spænder i nakken.. Det er stadig lækkert men synes dog de er lidt store i str..

Men ellers er jeg fuldt ud tilfreds..

Livet er vidunderligt set gennem sprækken mellem dynen og madrassen

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  20-04-2008 20:11

Sådan en trense har jeg, og den er super god Den er pæn med anderledes detaljer, og så er den blød i nakkestykket og i næseremmen.

(Min hest skulle så bare klø sig forleden med trense på, og fik trådt på tøjlerne, som ryger halvt udover halsen. Hun hiver tilbage, fordi hun bliver forskrækket over sit eget træk i munden, og trensen knækken i kindstykket. Øv! )

Mvh.

Kristina og Mademoiselle

Du kan også hjælpe: www.wspa.dk

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  21-04-2008 23:07

Spænderne i nakkestykket ligger for øvrigt ikke mod huden. De ligger ovenpå et andet stykke læder.

Mvh.

Kristina og Mademoiselle

Du kan også hjælpe: www.wspa.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider