Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

bomløs fra Horze!
Forfatter: 
Dato:  10-04-2008 09:08

Hej er der nogle der har erfaring med den bomløse sadel fra Horze.

Jeg har lige selv fået en.... mit første indtryk var, hold da fest den er stor, men den er sku god at side i....:-)

bare et problem, jeg kan dårlig nok nå ned rundt om min fjordbolle nu, bøjler skal godt nok være en del kortere end jeg skal i min almindelige dressur sadel.

Nåh men det lære man vel at leve med, med tiden.

dog føler jeg at man mister grebet i bøjlerne når man lige skal give et lille spark i siden da det jo føles som at sidde med en tønde i mellem benene..... den føles også en smule løs, ja det er er næsten som om den ikke sider ordentlig fast som en saddel med bom....ved ikke om den skal gøre sådan, da det er min første bomløse jeg har.... måske det vil hjælpe med en mindre gjord, da stropperne er så lange at den gjord jeg har nu når helene vejen rund da sadlen jo er størrer....

Er der andre med samme problem, så vil jeg meget gerne høre det! eller bare erfaring med denne sadel...det skal også lige siges at de fortalte i Horze at den først er tilbage på lager tidligst fra juni måned da mange ryttere gerne vil have fat i den... min er købt i blå avis som dog aldrig er blevet brugt.

0
0
Svar på denne tråd

aaaaaa
Forfatter: 
Dato:  10-04-2008 21:19

Det er helt normalt, at de bomløse kan virke meget bredere at sidde i. Det er fordi sadlen ikke er løftet op af netop bommen, som gør taljen smal, og du ikke skal gå nær så meget i spagat.

Til nogle bomløse sadler kan man få en såkaldt hipsaver, som løfter én lidt op. Kender desværre ikke lige præcis din model.

0
0
Svar på denne tråd

hmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  10-04-2008 21:42

har været ude og ride idag i den, for lige at give den en chance, men av hvor gjorde det ondt når man laver let ridning, man støder ind i forstykket så mine lår er helt blå:-(

ærgerligt at den ikke kan byttes igen, for bliver aldrig glad for den desværre.....tror jeg sælger den igen....

0
0
Svar på denne tråd

aaaaaa
Forfatter: 
Dato:  10-04-2008 22:47

Det er rigtig god træning for rytteren! Man skal lige vænne sig til det og finde den "nye" opstilling, men den kan sagtens blive din ven.

0
0
Svar på denne tråd

hmmmmm
Forfatter: 
Dato:  11-04-2008 08:11

har sat den til salg....har opgivet, men den er sku lækker...bare ikke optimal for mig da min mand og vores to små børn også skal kunne bruge den.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider