|
|
| Mangler inputs (Sadler) .. :) |
|
|
Ak ja ja ja.. Jeg leder jo STADIG efter en dressursadel som kan passe hyppen - OG jeg. Men det en gåde.. :s Jeg har PT 7-8000,- at bruge af til en dressursadel. (kan evt låne 2000,- af mine forældre) - så i realisten har jeg 10.000,- at købe en dressursadel for. Den må gerne være brugt, bare velholdt og "som ny", samt den skal kunne lægge på min hest.. Jeg ved ikke helt hvad jeg skal gøre.. Hvad synes i ? Skal jeg bare ringe til en sadelmager og hvem? (Hesten står i Albertslund) Vil en sadelmager muligvis have noget i det prisleje.? Hvilken sadel tror i evt jeg skal "stile" efter? Min hest er en araber,blanding. Har fået afvide at han har et fint sadelleje men sadler har det med at glide frem på ham da han er lidt "bananformet". Han er kort over ryggen (ikke SÅ kort), men sadlen skal kunne fåes i 16½. Jeg kan ikke passe en 16 tommer og tror desværre 17' tommer bliver lige en tand for lang til ham.. Hjælp mig HN'ender.. Her lidt billeder hvor man kan se ham i hel figur:   
Jeg Er Ikke SelvCenteret Eller Egoist - Jeg Er Bar Perfektionist ! Sandra - nu endelig med drømmehesten - Cashew <3' - Samt den skøre kanin Tøffe..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dkdkdkdk |
|
|
Sandra, du kan lige så godt springe ud i det og købe dig en albion Den vil give dig alt hvad du ønsker.... Jeg tror at HERI ofte har brugte til salg, hvilket du godt kan få inden for dit max beløb. Mvh. Anja
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| gsgsgs |
|
|
En Albion, kender ikke denne sadel. Men kan denne fåes i 16½ tommer eller 16 og hvad koster sådan fra ny ?
Jeg Er Ikke SelvCenteret Eller Egoist - Jeg Er Bar Perfektionist ! Sandra - nu endelig med drømmehesten - Cashew <3' - Samt den skøre kanin Tøffe..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dahlman...magiker |
|
|
Hejsa, jeg synes det ville være smart at få Dahlman ud (sadelmagerforretning med over 100 år på bagen), han er simpelthen SÅ dygtig, og "tager ikke fusen på dig" han siger tingene som de er, han fører passier, sådan en har jeg selv, da det er det sadelmærke han kan stå inde for. Det er så også nogele af de dyreste sadler du kan finde, men det har sine grunde. Det jeg gjorde var at få alle informationer fra Dahlman efter han havde set på min hest.. altså str. model.. bla bla bla.. og så kan du self. godt købe en splinter ny, men da de holder i maaaange år vil jeg anbefale dig at finde en brugt i den rigtige, af Dahlman fortalte str., og så få ham til at tilpasse den efterfølgende. Det har jeg gjort nøjagtigt som beskrevet og min er super god, ligger helt som den skal og er af bedste kvalitet. Håber det gav stof til eftertanke. Mvh. Sophie
Mvh. Sophie. *er der nogen der skal til Trakehnerkåring d. 12/07? søger fælles transport mulighed og hygge! *
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| gsgsgs |
|
|
Sophie: Hvor "bor" Dahlmann henne? Har han ikke andre mærker end passier?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg har |
|
|
selv en Ken Taur dressursadel athen, som fås i 16,5" og 17,5" og jeg er rigtig glad for den.. men om den passer din hest er svært at sige.. jeg fik lov til at få en på prøve inden jeg købte den
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har lige |
|
|
haft Berit fra Sadler.dk ude med rigtigt mange sadler..både nye og brugte og div. mærker.. Det kan anbefales for det kommer trods alt an på hestens bygning og ikke kun ryttens bagdel  Det kræver jo lidt tålmodighed, for de sadler der prøves skal prøves med rytter...så det bliver lidt op og ned af hesten... Kender godt det der med at man gerne vil have en bestemt model, hos mig har hesten bare ikke lige været enig...så jeg er endt med noget helt andet en jeg regnede med... Held og lykke med det Pernille
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dkdkdkk |
|
|
Svar vedr. Albion. Det siges, at 17,5 svarer til en normal 17". Min egen er en 17,5" og passer fint til min popo som er en str. 38. Jeg mener dog, at man godt kan få dem mindre... Men når du nu ikke kender Albion, vil jeg lige trække nogle fordele frem her: -dejligt bredt kammer -blødt sæde og bløde knæpuder -UDEN dybt sæde, men alligevel bygget så man sidder godt og naturligt -findes i mange forskellige bomvider, jeg vil næsten påstå, at du altid kan finde en Albion der passer netop din hest.  -lavet i en dejlig kvalitet! Min egen er nok omkring 8 år gammel og fremstår næsten som ny! Jeg kan se, at dem Heri har koster 16.500 fra ny. Mener dog, at der også findes billigere modeller. Men prøv at ringe til hende og hør hvad hun har... Mvh. Anja - og held og lykke i den store jungle 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Heri.... |
|
|
Hej Jeg vil ikke anbefale Heri.. Var også ude efter albion - snakkede med hende og fortalte hende at min hest var lidt bred over manken/ryggen. Alligevel havde hun da hun kom ikke de rigtige bredder med. Hun prøvede at sælge mig en der var en bomstørrelse smallere - den kunne jo bare spændes godt ned... Så der købte jeg ikke noget. mht Albion, så vær opmærksom på at deres 17½ tomme svarer til en alm. 17 tomme. Kan klart anbefale Dahlmann - de bor i Fortunstræde i København. Butikken har eksisteret i en menneskealder, men de er enormt hjælpsomme, kompetente og flinke. De har også andet end Passier, og mener faktisk at de har nogen brugte sadler en gang i mellem. Hilsen Anne
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| gsgsgsgs |
|
|
Pernille: Problemet er at sadlen IKKE kun skal passe min hest men faktisk også mig eftersom jeg har nogle rygproblemer som gør det ikke er alle sadler jeg sidder lige godt i med min ryg Så den skal passe os begge ellers er sadlen udelukket.. Jeg kigger lige på hjemmesiden, men sadler.dk ligger vidst lidt langt væk fra mig ? Pt går jeg ikke efter en bestemt model overhovedet. Men har kigget lidt på en Passier Lenox da jeg prøvede denne på ham og den lå faktisk godt og den sad jeg fint i. Anne: Okay, vil prøve at tage kontakt til Dahlmann så. Nogle som kan støve op med et telefon nr til mig ? 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mit råd |
|
|
Få dahlmann ud.. men du skal ikke starte med at melde ud at du ved købe sadel af ham. I jylland hussérer "Albion Ole" en sadelmager der, uagtet om sadlen faktisk KAN tilpasses eller IKKE KAN, så anbefaler han Albion. Få hans objektive vurdering, og spørg ham hvilke typer han tror vil kunne passe. Så kan du jo nævne at han kan få lov at lave omstopningen. (har desværre hørt alt alt for meget om at der er nogen sadelmagere der glemmer at være objektive hvis de øjner chancen for at sælge en sadel) Bare min lille ydmyge erfaring - efter 5 måneder som sadelløs "indianer rytter" Helt personlige private holdning... vil også lige tilføje at HERI skal man holde sig fra, når det kommer til stopning/tilpasnng af sadel. Du kan sagtens købe en ny sadel der, men har desværre kun hørt dårligt om deres stopninger. (ingen personlig erfaring med deres stopninger) Jeg glææææææder mig simpelthen til min nye sadel kommer hjem, jeg har investeret i en Amerigo MUMS 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sadler |
|
|
hvorfor gik du egentlig bort fra at købe en trainer? Troede faktisk at du havde besluttet dig for sådan en, indtil jeg fik den sms fra dig ang. sadler igen... Håber du passer godt på min sadel 
Sagde Janne der skal til trailer køreprøve d 9 april... Medlem af klubben for brune heste med hvide pletter  Tak for en god debat i høflig tone 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fsfsffs |
|
|
Janne: Fordi jeg ikke syns den lå optimalt. Den glider frem på ham da jges prøvede den.. Og kan du tro jeg gør da:)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| brug....! |
|
|
Brug ALTID en uddannet sadelmager! Man kan IKKE selv bedømme om en sadel ligger rigtigt! Anbefaling: www.hestens-sadelmager.dk - hun kommer fra tid til anden på sjælland... Mvh. Lotte
¨˜"°º•Heimdals Knut•º°"˜¨ - Gudens Hest - Sirius * * * A star in the making * * *
Life Is like a Box of Chocolates - You Never Know What You're Gonna Get!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| gsgsgfff |
|
|
Jeg tror jeg prøver at kontakte Kit .. Nogle erfaringer med hende ? 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sadler |
|
|
Hej Sandra Jeg har en Amerigo Vega til min Araberblanding. Han er ret kort i ryggen, så jeg har samme problem med, at sadlerne bliver "for lange". Den jeg har er 17", men da Amerigo er lidt "afrundet" bagtil, så virker den ikke så lang og ligger derfor fint på min lille hest. Jeg har købt den brugt(et halvt år gammel) for 10000,- Du er velkommen til at prøve den. Jeg er først på nettet natten til tirsdag igen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Brug sadelmager |
| Forfatter:  |
pauillacine |
| Dato:  |
07-04-2008 12:38 |
|
Brug en sadelmager. Ikke HERI eller andre uden reel uddanelse. Jeg har en Supreme fra Brian Rützou. Den blev købt til en araberkort varmblod med ikke-eksisterende sadelleje kombineret med imponerende gangarter. Det gav desværre problemer for alverdens sadler, incl. Albion, som jeg ellers svor til (trods det brede sæde, som var generende for mine hofter). Sadlen blev herefter tilpasset min nuværende hest, der også er kort. Jeg tror sadlen fåes i 16,5". Og der findes også en billigere model (navnet har jeg svedt ud), som jeg dog ikke synes lå helt så godt. Min sadel skal snart sælges, og jeg tror jeg sætter den til 9.000, så du vil godt kunne få en god brugt sadel for dine penge.
-¤- Med venlig hilsen Pauillacine
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ang. Supreme |
|
|
Har jeg engang set dem (Rützou) tilpasse en til en araber der hvor jeg stod engang, og den lå elendigt, den glad frem konstant, og lå bare slet ikke... Men de tilpassede også en til en stor varmblod og den lå super godt  MEN de så ikke sadlen på hesten med rytter efter den var tilpasset  Jeg har altid været tilfreds med Kit, hun er super dygtig og siger sin mening, på godt og ondt... man får altid er ærligt svar  Mvh. Lotte
¨˜"°º•Heimdals Knut•º°"˜¨ - Gudens Hest - Sirius * * * A star in the making * * *
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg har |
|
|
også kun hørt godt om Kit...
Sagde Janne der skal til trailer køreprøve d 9 april... Medlem af klubben for brune heste med hvide pletter  Tak for en god debat i høflig tone 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hejsa!! |
|
|
Vil lige fortælle at en 17" i Albion svare til 16,5". Vil klart anbefale en ALbion - en rigtig dejlig sadel. Held og lykke med sadelkøbet. Mvh Kit
Sort Albion dressursadel sælges. Model K2 17" Bom M/W Se billeder på præsentation
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ang Kit H. |
|
|
Har i prøvet at få Kit til at anbefale andre sadler end dem hun selv forhandler? Ellers prøv at se på røgt og pleje. .
Passier sadler sælges. Kombineret mod spring sorte. Smal til medium bom 17". Kontakt mig via pb.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kit og sadler.... |
|
|
Jeg bruger også Kit, og er meget tilfreds med hende! Og ja, hun anbefaler også andre sadler end dem hun selv sælger, da de ligger i en prisklasse der desværre ikke er alle forundt. Hun er også glad for Albion, som allerede er nævnt her, og dem sælger hun da ikke...? Ulempen, for nogen, er at hun kun sjældent kommer til Sjælland. Jeg har hørt sadelmager Tanja Lange omtalt positivt, men har ikke selv nogle erfaringer med hende. Men hun er da fra Sjælland, og i øvrigt uddannet... Signe
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kit Hansen |
|
|
Jeg har også haft kit ude, men var faktisk ikke så imponeret. Mit problem var, at hun kan kigge på hesten og anbefale nogle sadler, men hun har dem ikke med, så man skal selv ud bagefter og finde modellerne for at prøve at sidde i dem. Jeg vil til enhver tid hellere have en sadelmager ud, som har et udvalg af sadler med, som man så kan afprøve og tage en beslutning udfra.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja....! |
|
|
Kit anbefaler andre sadler end dem hun selv sælger... Jeg har en KenTaur Athene, den har hun anbefalet og den forhandler hun ikke... Jeg har også en JC kombineret, den har hun anbefalet og den forhandler hun heller ikke... Desuden har hun også anbefalet Kieffer til min, og dem forhandler hun heller ikke! Så drop det. Hun anbefaler ikke kun de sadler hun selv forhandler! Ang. det at hun ikke selv har sadler med... Den passer nu heller ikke helt, sidste gang hun var her, anbefalte hun en Stübben til en anden fra stalden, og hun havde faktisk en med i bilen, som hun kunne prøve... Men nej, generelt har hun ikke alle sadler liggende... det ville skisme også være en stor formue at ligge inde med! Men da jeg havde hende ude, havde jeg selv lånt sadler af venner og bekendte som vi kunne kigge på, og der var sørme nogle i mellem der kunne ligge, og INGEN af de sadler var nogen hun forhandlede! Mvh. Lotte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lotte..... |
|
|
Du behøver ikke bruge den tone bare fordi vi er nogle, som ikke falder i svime over hende. Du har set lyset i hende, og det er der mange andre, der også har, men vi er faktisk også nogle som ikke har så gode erfaringer, og dem har vi vel også lov at dele ud af, eller hvad? Syntes det er lidt trættende, at du hver gang sadler og sadelmagere kommer på banen, skal fare sådan op.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nå.... |
|
|
Og jeg syntes det er vildt træls, at der er nogen der udbreder ondsinde rygter der er usande... For det er jo direkte løgn, at hun ikke anbefaler sadler hun ikke selv forhandler! Selvfølgelig må i sige jeres mening, og ja, som jeg skriver, hun har ikke alle sadler liggende og nej hun har ikke en hel kollektion med hun kan prøve på hesten, simpelthen fordi hun ikke forhandler brugte sadler. Og nu var mit indlæg faktisk heller ikke møntet på dig, men derimod til Kassen... og hvis du læser mit indlæg igen, kan du faktisk også læse, at jeg giver dig ret...  Mvh Lotte - der er godt træt af løgne!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Løgn, i kan dælme tro nej. |
|
|
Ved du hvad, vi har haft hende ude omkring 5 gange i stalden. Ikke en ENESTE gang har vi fået en sadel. Hun har kun enkelte modeller med som hun selv forhandler. Ikke en eneste i den størrelse, som vi bad om til vores heste. Samt ingen af dem hun havde med kunne passe, til trods for vi var klar til at købe nye. Derudover måtte vi selv på markedet og finde de sadler, som hun efter en længere snak frem og tilbage dårligt ville værdige et blik til trods for at hendes medbragte ikke passede. Så du kan satme tro det ikke er ondsindet rygter, DET er FAKTA. Ikke en i vores stal vi bruge hende mere, og vi er over 10 hestejere der. Hvis i gad at smide jeres naivitet, vil i faktisk kunne finde en del andre tråde herinde, hvor folk heller ikke falder på næsen over hendes evne som sælger. Man skal ikke æde alt råt og man har lov at stille spøgsmål, og åbne sine øjne.
Passier sadler sælges. Kombineret mod spring sorte. Smal til medium bom 17". Kontakt mig via pb.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| selvfølgelig har man det! |
|
|
Selvfølgelig har man det! Det siger jeg ingen steder at man ikke må! Men det er en dirkete løgn at hun ikke anbafler andre sadler end dem hun selv førhandler, jeg er et levende bevis, sammen med halvdelen af den stald jeg står i! Og helt ærligt du kan da skisme ikke forvente at hun har alle sadler med i alle størrelser! Det er der da ingen der har! Og fint i ikke er super glade for hende, men at komme med direkte løgne, det er ikke fair! Og desuden ved jeg, at det hun gør er rigtigt, ifølge min dyrlæge, kiropraktor og anden sadelmager der var enig i hendes vurdering! Så nej jeg er ikke naiv, jeg ved bare at det virker for MIN hest. Helt fint hvis det ikke virker for jer og jeres heste, det er en smagssag! Mvh. Lotte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Asfaloth |
|
|
Ved du hvad, når jeg siger hesten er bred til x-bred, hvad pokker skal jeg så betale for at hun kommer med smalle? Skal vi hive tråden frem fra røgt og pleje? For der er en del som også bekræfter mig i mine påstanden. Selvom du heller ikke er enige med dem? Men de er jo nok også bare fulde med løgn.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja undsyld mig... |
|
|
...men det er nu engang MIN mening. Og hvis hun nu kun har den i en saml, skal hun så bestille en ny hjem i bred, for at kunne prøve den på din hest? Ej prøv dog lige at være realistisk! Det gør de skisme heller ikke andre steder! Og desuden siger jeg ingen steder, at dine erfaringer ikke er sande, jeg siger bare at det er absolut ikke de erfaringer JEG har! Og at hun IKKE kun anbefaler sadler hun selv forhandler, for det er løgn! Eftersom jeg har to sadler hun ikke forhandler, der er anbefalet af hende! Tak, jeg har læst indlægget på røgt og pleje, hvor jeg også har medvirket til debatten! Lotte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sadelmager |
madame |
11-04-2008 09:52 |
|
Hej hej, du skal prøve at kontakte Anja Seidel sadler tlf: 29909103, hun er bare dygtig og ved hvad hun laver, jeg har lige haft hende til at finde en sadel til min hest, og hun er meget omhyggelig, hun prøver ikke bare at sælge, hun finder hvad der er det rigtige, til din hest. Jeg prøvede nok 10 sadler hvor hun så mig ride i dem alle, og det er jo en fordel, så hun kan se hvordan sadlen ligger, samt hvordan den passer til mig. Hun er bare dygtig, og der er også en anden fordel, det er Anja der ser hest og rytter, og det er også hende der omstopper og tilpasser sadlen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| KIt.... |
|
|
Jeg kan også kun anbefale Kit! Jeg har kun haft positive oplevelser med hende og hun siger sin mening, hun har lige tilpasset min sadel og spurgte til hvor meget jeg ville ride, nu har jeg ikke redet i snart et år pga. halthed pga. tryk i ryggen fra en IKKE tilpasset sadel, (Så kan man lære det og jeg har lært det på den hårde måde - desværre) Andre må gerne lære af min fejl... Nå men hun sagde at jeg nok skulle starte med at ride et par gange og så stadig træne min hoppe fra jorden og få bygge hendes rygmuskler op... Og så ikke en times dressur til at starte med... Nej det er hverken jeg eller hesten så i form til... Men min pointe er hun siger sin mening og jeg har altid fået en god service og behandling. Kit får mine varmeste anbefalinger!!
Lene  Søger passer til Jazz i Torrild ved Odder
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kit får |
Jannie Tornvig |
12-04-2008 13:11 |
|
også min anbefaling  Det med at hun kun er interesseret i at sælge egne mærker kan jeg slet ikke genkende. Hun har anbefalet og omstoppet min Passier sadel. Hun har desuden omstoppet min venindes Passier sadel og anbefalet en stübben sadel til min mors hest. Jeg har kun positivt at sige om Kit, og har kun oplevet hende som utrolig professionel og grundig. Mvh Jannie
Behandl andre som du ønsker De skal behandle dig
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|