|
|
| Grimer fra Heidi Glisborg og LLB |
| Forfatter:  |
Tine-Lykke |
| Dato:  |
13-03-2003 19:51 |
|
Jeg modtog for en uge siden, de grimer jeg havde bestilt fra henholdvis Lise Lund Brodersen og Heidi Glisborg her fra HN. Af Lise havde jeg bestilt 3 lædergrimer; en brun til Chancellor og 2 sorte grimer til Milano og hendes kommende føl. Fra Heidi 1 blå rebgrime til Chancellor, en rød til Milano og et arbejdstov (det blev bestilt inden jeg købte Pegasus, så han er blevet lidt snydt  ). Jeg er enormt positivt overrasket over grimerne (og selvfølgelig også arbejdstorvet), de er alle meget professionelt lavet og jeg har allerede haft meget glæde af dem. Det kan varmt anbefales at købe nogle af LLB og Heidis produkter, for man får virkelig noget for pengene. Har faktisk fået hestene til at stå model, så i kunne se de forskellige ting, men nu virker scanneren selvfølgelig ikke....
Venlig hilsen Tine  - it's never personal! "I don't want to belong to any club that will accept me as a member" (Groucho Marx) http://www.tinelykke.webbyen.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Grimer!!! |
Lise Brodersen |
13-03-2003 20:52 |
|
Mange tak for dine pæne ord om mine grimer... det er altid rart at få ros for det man laver!!!
Er der andre der er int. i en grime, seletøj eller andet så hold jer endelig ikke tilbage
Grimer, Bringseler, westernsadler mm. speciel syes ud fra dine mål og ønsker... se mere på min hjemmeside!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mere ros.. |
atengstedt |
13-03-2003 21:23 |
|
Ja, jeg kan jo også bare rose dine grimer, Lise!!
Den sorte "rockergrime" med sølvstjernerne var virkelig fint syet og dejlig læderkvalitet..
Takker dig også lige én gang til for din venlige hjælp den anden dag med den famøse westernsadel.
;-)
med venlig hilsen atengstedt
SÅ kom der billeder af ALLE de 5 brune på min præsentation!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Yes :-) |
Caroline |
14-03-2003 08:16 |
|
Hejsa !
Jeg har også købt grime hos Lise, og ja den var rigtig dejlig  Både kvalitet, udseende osv. så det kan da bestemt anbefales
Mvh. Caroline
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Billeder !!! |
|
|
Billeder Billeder Billeder
Vi (jeg) vil se billeder !
Sundancer
(Syr LLB lædergrimer?... det var gået fuldstændig hen over hovedet på mig)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Her er billeder!!! |
Lise Brodersen |
14-03-2003 16:44 |
|
Jamen her er så et billede af en af de mange lædergrimer jeg har lavet!!!
Det er en brun luksus grime i str. cob, med messingspænder.
Mvh. Lise Brodersen Grimer, Bringseler, westernsadler mm. speciel syes ud fra dine mål og ønsker... se mere på min hjemmeside!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Yup |
|
|
Jeg har også købt en blå rebgrime af Heidi Glisborg - den er virkelig godt lavet, og jeg er rigtig glad for den! Moonlight lyser også op som en lille sol når hun får den på, hun elsker den bare! *I am bored out of my pocket!* © VKH ~ ALL FOR FUN, AND FUN FOR ALL! ~ Klik: Ibriiz Arabians! Opd.!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Shalil |
|
|
Det må være en meget særlig hest, du har, siden den i den grad kan glæde sig over en grime... Jeg har aldrig oplevet Fjolset være glad for en grime. Tror egentlig helst, at hun ville være foruden (hvilket hun også er det meste af tiden af hensyn til hendes skallede pletter i hovedet.)
Måske er grunden, at Fjolset (stakkels hest) sjældent får noget sådan rigtigt stilfuldt, som kunne få hende til at føle sig lidt mere lækker...
Måske er hun bare utaknemmelig (for Fjolle kan bedst lide ting, der smager godt - og at tingene er behagelige - men jeg tvivler på, at hun tænder på smarte farver og nye ting.)
Mette (Fjolle)
DET GULE HELVEDE ER LØS
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mette (Fjolle) |
|
|
Jah, Moonlight er en ret speciel lille hest - man kan ligefrem se skuffelsen i hendes øjne når jeg finder en almindelig grime frem til hende... hun vil meget hellere have rebgrimen på! Og så går hun og ser konstant glad ud når hun lige har fået den på... det er nu sødt.
Shalil er til gengæld ret ligeglad om det er den ene eller den anden hun har på. Hun vil alligevel helst helt undvære. *I am bored out of my pocket!* © VKH ~ ALL FOR FUN, AND FUN FOR ALL! ~ Klik: Ibriiz Arabians! Opd.!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Også mig |
|
|
Jeg kan kun rose Lise Brodersen for det pandebånd jeg bestilte.
Jeg har åbenbart en hest med en "kæmpe krydder" for det var umuligt at finde et pandebånd der var langt nok men "vupti" havde Lise lavet en tro kopi af det gamle med syninger og det hele i den rigtige længde.
Foreningen for Ukårede Hestes Afkom
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Trenser / hovedtøj |
|
|
Jeg tror faktisk det er ret almindeligt, at heste ikke passer standardstørrelserne i hovedtøj.
Gry har specielt problemer mht. pandebåndet, som jeg har måttet udskifte med et større. Gry har et Kieffer hovedtøj - cob - i sort, købt til hendes gamle sadel. Pandebåndet er skiftet ud med et Kieffer str. full, jeg fandt i Tyskland. Skulle det bestilles hjem i DK, ville det koste en mindre formue.
Af en eller anden grund er hun særlig sart i hovedet, så selv om trensen nu er tilpasset hende, glider spænderne (fra sidestykke og nakkerem i næsebåndet) lidt, og skraber en smule hår af.
Det ideelle ville så nok måske være at samle spænderne i nakken, men hendes nakke er selvfølgelig også kortere end standardhesten, så...
Derudover kommer, at jeg egentlig helst ville ride med smalle lædertøjler, ikke de web-tøjler som i den tid fulgte med trensen.
...plus det faktum, at jeg sværger til engelsk læder. Paplæder / indisk læder - det kan da umuligt være særligt behageligt at rende rundt med?
Nu hvor vi er taget på ferie hjemme, har jeg selvfølgelig glemt Grys trense i Hobro (laaangt væk), og bliver derfor mindet om besværet med trensen. - Nu må jeg nemlig låne mig frem, - og det passer mig meget dårligt. (Paplæder som ikke vil ud af spænderne - hmpf!)
Så planerne om at få et hovedtøj som rent faktisk passede til den (havanna)brune sadel er lagt på is. Alligevel fik det her mig til at tænke lidt på, om det måske kunne lade sig gøre at få en trense specialsyet?
- og hvad det egentlig ville koste? (Jeg ved, at Dahlman laver kandarer - og at de koster en halv bondegård, men nu er der nok også mere arbejde i en trense / kandar end i en grime?)
Mette (Fjolle) DET GULE HELVEDE ER LØS
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|