Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

 Sadel til meget bred hest:
Forfatter: 
Dato:  01-04-2008 23:53

Hjælp...


Jeg har haft sadelmager ude med otte sadler til mine to heste i dag. Den ene er en meget bred oldenborger - den anden en dv, som også er bred. Den eneste sadel, hun kunne anbefale til min dv var en albion med bred bom (som hun så ikke havde). Og sådan én kan jeg ikke støve op på nettet, og en ny koster næsten 20.000,- (har jeg ikke...)


Min oldenborger kunne kun passe en helt speciel engelsk dressursadel af mærket Crown. Han er en ordentlig basse... jeg vil gerne have en kombineret sadel - eller i hvert fald en sadel, som er velegnet til tur (blød og rar for mig også)


Er der nogen herinde, som kan hjælpe med andre mærker end Albion, når man har brede heste? Det skal IKKE være en bomløs.


VH Anne

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg har en wintec
Forfatter: 
Dato:  02-04-2008 02:46

og den har været super til meget brede hetse..


MOBBEN IMC.
Mangler du hjælp til det grove-bruger dine heste svømmefødder og snorkel på folden? så kontakt
VOGNMAND PER CHRISTENSEN.
MINIGRAVER UDLEJES
www.heste-nettet.dk/vejviser/ info.p .. ...
0
0
Svar på denne tråd
 
 lskdlaksj
Forfatter: 
Dato:  02-04-2008 13:16

jeg fandt engang noget der hed tinker dressage inde på tika's hjemmeside. Ved ikke om de har den endnu...

Prøv ellers Jo-po, han har en der hedder noget med haflinger- det er også en meget bred en


sagde Mette


Finsnittet lucerne i 150 kgs bigbags sælges, 1.5 kr /kg

store fodertønder 120 kr

samt diverse andre ydelser ;-)

se mere på præsentationen

0
0
Svar på denne tråd
 
 Cliff Barnsby
Forfatter: 
Dato:  04-04-2008 19:04

Jeg har gode erfaringer med en Cliff Barnsby sadel til min brede, korte og kompakte DV hoppe. Havde Sadelmager Lars Nielsen fra Vordingborg ude og endte ud med en Barnsby, han havde 2 andre mærker med også.


Hilsen Kit


Cocktail, elsket og savnet. Jeg vil aldrig glemme dig!

Super dejlig 5 års hoppe sælges. Se annonce på markedspladsen under Zwilight magic!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Osse Cliff
Forfatter: 
Dato:  04-04-2008 19:29

her, jeg har også en bred, kort, kompakt og lidt høj bagtil hoppe.

Det eneste dressur der dur er en Cliff Barnsby model AVG (Anky van Grunsven). Super lækker og blød sadel, den bedste jeg har sidet i til dags dato. Det eneste minus var prisen, 10.000,- for en pæn brugt. Men jeg tror det er alle pengene værd i sidste ende.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tjaaa...
Forfatter: 
Dato:  05-04-2008 23:36

...hvis sadelmageren siger at en Albion med bred bom ville passe, så kan du være helt sikker på at en Wintec (selv med de bredeste kopfjerne) ikke vil passe, idet udformningen på Albion sadlen og Wintec sadlerne ligger milevidt fra hinanden (Wintec sadlerne har slet ikke samme bæreflade samt samme brede kammer som Albion sadlerne).


Men tjaa hvis jeg skal komme på noget der minder om Albion sadlen kunne en Hintermayer være en mulighed - den er konstrueret ud fra samme princip med en god stor bæreflade og et bredt kammer... Men ja det er også en halvdyr sadel...


Pia


Dækken sælges eller byttes.
Se min præsentation.
...................

0
0
Svar på denne tråd
 
 bred rund hest
Forfatter: 
Dato:  06-04-2008 14:56

Jeg har en meget bred rund hest. Havde en isabell med hvidt kopfjern, men den låg a h til. Købt så en albion og fik den passet til men den glid også frem. Har nu købt en bomløs sensation sadel fra optimalsadel.dk og den er super god.

jeg har min albion tilsalg.


hilsen marianne

0
0
Svar på denne tråd
 
 Prestige
Forfatter: 
Dato:  06-04-2008 16:03

En af de ting du skal være opmærksom på er om sadlen har et bredtkammer og en bred "kanal" mellem puderne (altså hvor rygsøglen er)

Amerigo er super - men dyr 20K

men et mere økonomisk valg er prestige, det blev oprindeligt designet til de brede appalossaer (har jeg fået fortalt). og de kan fås med dejlig bred bom også

Det er en virkelig kvalitetssadel


www.prestigeitaly.com


Jeg har også kæmpet med at finde den rigtige sadel til min oldenborger, og prestige var mit førstevalg (jeg kunne dog ikke rigtig ride i dem)

De har testsadler af alle modeller, og hvis du skal have en fra ny, bliver den også lavet efter mål.

Den jeg kiggede på kostede 12K fra ny (incl. måltagning osv.)


De kan findes brugt, jeg ved Lohmans har nogle stykker brugte. Så kan du få den stoppet om ved prestige.



Anne


0
0
Svar på denne tråd
 
 Sadel til bred hest
Forfatter: 
Dato:  06-04-2008 18:21

Du kunne måske prøve med Kentaur. De har bredt kammer og god bæreflade, samt kan passes en del til. Ved dog ikke om de kan fåes med så bred bom, men det vil en sadelmager vide. Har selv en Kentaur Seneca, kombi mod spring og det er en virkelig lækker sadel.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for gode råd:
Forfatter: 
Dato:  06-04-2008 21:37

- rigtig dejligt, at nogen gider hjælpe med andre gode mærker. Marianne: Hvilken bom har den albion, du har til salg? Hvis det er en dressur med bomstr. wide hører jeg meget gerne fra dig. Overvejer lige nu en bomløs... det er dog et helvede med de sadler!


VH Anne

0
0
Svar på denne tråd
 
 albion dressur bred
Forfatter: 
Dato:  07-04-2008 09:22

Min sadel er en Albion Legend k2 "17 1/2" sort, m/w men bom er blevet udvidet til bred. Den var hos tanja lange lige inde jul og blev stoppet om. Bom blev også kigget efter og den var ok. Jeg har lige afleveret den hos sadler.dk i lørdags . men du kan ringe og høre på den der.


hilsen


marianne

0
0
Svar på denne tråd
 
 windsor elite
Forfatter: 
Dato:  05-05-2008 23:14

Windsor Elite i størrelsen fit 4 er alletiders løsning til en bred oldenborger - det har det i hvert fald været til min vallak. Jeg var i gennem et utal af sadler inden jeg fik anbefalet den af en hestekiropraktor og den passede virkelig godt.


De fåes brugte til rimelige priser.


mvh. katrunte

0
0
Svar på denne tråd
 
 Såååå forskellig
Forfatter: 
Dato:  05-05-2008 23:21

Jeg har også en breeeeed oldenborger, jeg købt en windsor som lå umiddelbart fint. Meeen tyngdepunktet var en smule bag center, og vupti i løbet af 2 mdr. var min dejlige olietønde skæv i hoved og r..


Det vigtigste er at du får den checket af en sadelmager INDEN du køber den endeligt. Få den på prøve, mod at lægge beløbet, men aftal returret.


Jeg har selv bestilt en Amerigo - men du koster også en bondegård, men brugte er de overkommelige i pris.




Anne


0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeps....
Forfatter: 
Dato:  06-05-2008 00:07

Min fjordhest er også meget bred, og den eneste sadel der kan ligge på hende, venter vi nu på at få hjem.

Det er en Spalding. Her kan kopfjernet ændres af sadelmageren, så den kan gøres meget bred.


Hilsen Mette

Det burde være en selvfølge at heste kom på fold hver dag
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider